Yamaha Aerox / MBK Nitro

ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut ramba__ » 7.6.2013 19:48

Aika varmasti etukatteen alla tai mittariston katteen sisällä.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Sampsor
Pyörä:
Yamaha aerox 50cc -07 Ja Peugeot xps -07
Liittynyt:
30.7.2012 21:22
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Sampsor » 9.6.2013 18:03

Mikäs roksissa vois olla vikana, käynnistyy pariksi sekunniksi ja sitten sammuu... Poljen jotain 30 kertaa ja hörähtää helposti käyntiin. Sitten kun lähen ajamaan niin aluksi ottaa hyvin kierroksia ja sitten kun hiljennän ja yritän lähteä esim. liikennevaloista niin menee 1-30 niin ei kiihdy juuri ollenkaan(vaikka kaasu pohjassa) ja sitten vasta lähtee normaalisti. Hyytyy myös ylämäkeen aivan uskomattomasti... heti kun vauhti tippuu alle 40 niin ei jaksa enää vääntää mihinkään. Sama jos suditat hiekalla niin 5 sec päästä vääntö loppuu eikä jaksa enää sutia. :paha: Onko kenelläkään ideoita mikä tässä paskaläjässä on vikana... Juuri maksanut 200e huollosta eikä ne pellet osanneet vikaa edes korjata. Läppäventtiilien vaihdon jälkeen se sentään pysyy käynnissä... EI kummiskaan kiihdy ja väännä normaalisti.
Ujoo kulmaa
R0X1
Pyörä:
Yamaha Aerox -12
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
17.6.2012 19:38
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut R0X1 » 10.6.2013 17:37

Terve! Sellasta kysysin että onko normaalia et roksi lähtee liikkeelle vain täydellä kaasulla? Vireinä leovince zx-r keltanen vp, putken mukana tulleet keltaset kytkinjouset ja 4,3gr rullat ja vakio 62suuttimen tilalla 72. Heti kun liikkeelle pääsee niin nappaa pienen piikin ja olen käsittäny et skootterin pitäs aina mennä piikillä(?) Aika sekava mut yrittäkää viisaammat vastata :D :lol:
kultsi0
Pyörä:
Suzuki GS500E
Paikkakunta:
seinäjoki
Liittynyt:
17.10.2011 20:38
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut kultsi0 » 16.6.2013 20:57

vaikuttaako käyntiin jos variaattorin puolen stefa ei ole kunnolla paikoillaan?
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Zoneri » 16.6.2013 21:19

kultsi0 kirjoitti:vaikuttaako käyntiin jos variaattorin puolen stefa ei ole kunnolla paikoillaan?

Kyllä ja erittäin paljon!
Paska mikä paska.
pmk
Liittynyt:
17.4.2012 21:51
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut pmk » 16.6.2013 21:25

Morjens!Roksista meni kannentiiviste tänään niin aattelin että samalla vois viilata pakoaukkoo kun tiivisteet vaihtaa.Oisko jollain kuvaa tai infoo jos on tämän operaation tehnyt,kun mietin paljon siitä vois ottaa.Ja varmaan dremelillä paras?Pyttynä siis ihan normi 50cc
kultsi0
Pyörä:
Suzuki GS500E
Paikkakunta:
seinäjoki
Liittynyt:
17.10.2011 20:38
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut kultsi0 » 16.6.2013 21:40

käykö MBK ovetton stefat Aeroxin kampiakselille?
R0X1
Pyörä:
Yamaha Aerox -12
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
17.6.2012 19:38
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut R0X1 » 16.6.2013 22:07

R0X1 kirjoitti:Terve! Sellasta kysysin että onko normaalia et roksi lähtee liikkeelle vain täydellä kaasulla? Vireinä leovince zx-r keltanen vp, putken mukana tulleet keltaset kytkinjouset ja 4,3gr rullat ja vakio 62suuttimen tilalla 72. Heti kun liikkeelle pääsee niin nappaa pienen piikin ja olen käsittäny et skootterin pitäs aina mennä piikillä(?) Aika sekava mut yrittäkää viisaammat vastata :D :lol:

Ja nyt huomasin et vähän aikaa ajaa niin variaattorikoppa kuumenee aika kovin eli tuuletusta kaipais?
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 17.6.2013 0:40

Morjens!Roksista meni kannentiiviste tänään niin aattelin että samalla vois viilata pakoaukkoo kun tiivisteet vaihtaa.
Kannattaa samalla vähän vilkuilla sitä tiivistepinnan suoruutta yms. ja miettiä miksi tiiviste paloi, nyt kun se kansi avonaisena on. Tietty välillä se vaan palaa, ja toimii nätisti kun laittaa uuden.
nozze
Liittynyt:
23.7.2010 15:41
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut nozze » 19.6.2013 17:29

Mikähän roxissa voisi olla kun tuntuu saavan joka suuttimella liikaa bensaa, kylmänä toimii ok mutta lämpimänä röpöttää alakierroksilla. Suuttimia on vaihdettu ja neulaa säädetty mutta silti röpötys vaan jatkuu? Voiko tukossa oleva pakoputki vaikuttaa tähän?
Atte1
Pyörä:
MBK Nitro -06
Liittynyt:
4.9.2012 17:11
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Atte1 » 22.6.2013 14:07

http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... Nitro.html

Meneekö MBK Nitroon -06? Ja mitäs vpjousta ja rullia suosittelette tuohon ?

E: Ja mitkä kytkinjouset ?
R0X1
Pyörä:
Yamaha Aerox -12
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
17.6.2012 19:38
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut R0X1 » 22.6.2013 21:35

Atte1 kirjoitti:http://www.easyparts.nl/showarticles_info/010631635P2/0-4019-968-156-153-88-892/17399/Exhaust_Giannelli_Extra_V2_Aerox-Nitro.html

Meneekö MBK Nitroon -06? Ja mitäs vpjousta ja rullia suosittelette tuohon ?

E: Ja mitkä kytkinjouset ?

Luultavasti malossin punaiset Vp sekä kytkinjouset (?) Korjatkaa jos olen väärässä :)
Atte1
Pyörä:
MBK Nitro -06
Liittynyt:
4.9.2012 17:11
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Atte1 » 23.6.2013 2:19

Kertokaapas nyt joku mikä tuossa mun MBK Nitrossa on.. Putki on aivan helevetin kuumana pienenkin ajon jälkeen ja kulkee ylämäkeen jotain 35-40,lisäksi kiihtyvyys huonompi mitä täysin vakiossa laitteessa. Ja itselläni siis prikka pois.
samifinland
Liittynyt:
21.5.2013 17:53
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut samifinland » 24.6.2013 1:54

millasia keulintasetuppeja teillä on ite oon vähän uus ton homman kanssa ni kiinnostais millä setupeilla te keulitte :)?!
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut Juunish » 24.6.2013 2:58

Roksihan nyt on siitä mukava, että on painoltaan aika takapainotteinen, eli suht helppo keulittava. Ihan teharilinja varmasti riittää pienellä harjottelulla, jossei jaksa harjotella niin ostaa sellaset virit millä keula nousee kaasusta nii ei tartte nykiä ja pitää vaan opetella jarrun käyttö, vähänku pyörällä :)
Midrace Aerox projekti

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista