Helkama skootterit

La.Sol
Paikkakunta:
Sodankylä
Liittynyt:
8.10.2007 21:59
pöh

ViestiKirjoittanut La.Sol » 11.5.2008 22:41

mul olis ongelma koneeni kanssa. eli mulla on helkama sc1, 4t kone ei poikkea melkee yhtää muist 4t koneista... mutta ongelmana on se että loppunopeus on kadonnut... eli kiihtyy ihan normaalisti siihen 35-40 km/h saakka ja laskee kierrokset ja huippunopeus about 50 hikisesti.. (ehjänä 60 tai yli).. kaipaisin neuvoja. ajettu on 3500 eli ei paljon..
jape112
Liittynyt:
1.10.2007 15:19

ViestiKirjoittanut jape112 » 12.5.2008 15:52

Saattaa se ollakki paljon. Mitä huoltoa oot sihe tehny jos oot ollenkaa?
Qzaz
Pyörä:
Solifer SM 76
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.3.2005 12:41

ViestiKirjoittanut Qzaz » 14.5.2008 22:11

Paljonkas tuonne helkaman mottiin menee öljyä, ja mitä sen pitäisi olla? Jotain täyssynteettistä moottoriöljyä vai? Ja eikös variaattorissa ole vielä jotkut perä öljyt tai vastaavat? Millos niitä pitäisi vaihdella ja mitä sinne tulisi laittaa?
Leovince V6 70e!
La.Sol
Paikkakunta:
Sodankylä
Liittynyt:
8.10.2007 21:59

ViestiKirjoittanut La.Sol » 15.5.2008 23:18

jape112 kirjoitti:Saattaa se ollakki paljon. Mitä huoltoa oot sihe tehny jos oot ollenkaa?


Joka tuhannes, huoltokirjan mukaan.. merkkihuollossa
jape112
Liittynyt:
1.10.2007 15:19

ViestiKirjoittanut jape112 » 18.5.2008 12:18

Enpä osaa sanoo sitte yhtää mitää.
Belpheg
Liittynyt:
9.5.2008 18:29

ViestiKirjoittanut Belpheg » 19.5.2008 21:31

Tilaa Helkaman SC1 BowerBoost kaasari maahantuojalta osoitteesta: http://motors.falmek.fi/pages/varusteet ... teriin.php

Mittasin sen niin imu on 18,5mm ja tehoja tulee joka alueelle, eli vääntöä, kiihtyvyyttä ja nopeuttakin.
Sit jaksaa kakspäälläkin vetää aikuisiakin.

Se on ainakin helppo asentaa ja itselläni se tuli kolmessa päivässa postiin tilauksesta.

Kyseinen kaasutin on alkuperäinen minkä tilalle on suomessa asennettu kuristukseksi nuhapumppu, eli SC1 on tehtaalla suunniteltu liikkumaan kyseisellä kaasarille.

Helkama SC1 on alkuperäiseltä nimeltään HT50QT-25, kutsuma nimi vaihtelee maittain(meillä helkama).
H SC2
Liittynyt:
23.5.2008 17:47
SC2

ViestiKirjoittanut H SC2 » 27.5.2008 9:30

Kyllähän tuo tehon ja kulkupuolen parantaminen aika vaikeeta on kun tossa mallissa on elektroninen nopeudenrajoitin joka nappaa vauhdin pois kun mittarissa 50 km/h, vaikka alamäkeen ajaisi niin se tappaa vauhdin aika tehokkaasti. Koitin tossa eräänä päivänä ohittaa kyseisen rajoittimen, mutta kone ei enää kiertänyt edes sen vertaa kuin vakiona...Muuten ihan Ok peli ajella, jousitus on erinomainen, mutta vääntöä koneessa saisi olla enemmän. Jarrutkin toimii moitteettomasti kun vain jaksaa tarpeeksi kovaa puristaa kahvoista. Pikkaisen parani kiihtyvyys ja vääntö, kun heitin sen jumalattoman kokoisen ilmanputsarihässäkän pois. Jotenkin tuntui ettei saa ilmaa tarpeeksi ja siitähän se ainakin osaksi johtuikin.
jjjasuuu
Pyörä:
peugeot tkr
Liittynyt:
13.3.2008 17:19

ViestiKirjoittanut jjjasuuu » 29.5.2008 13:05

onks toi powerboostin kaasutin helppo laittaa paikoilleen? vai pitääkö olla hyväkin mopomies? :D
jjjasuuu
Pyörä:
peugeot tkr
Liittynyt:
13.3.2008 17:19

ViestiKirjoittanut jjjasuuu » 29.5.2008 20:52

mun helkamasti pahamati melkein koko etuvariaattori paskaks ajaessa :D ajettu 4100 :D nyt huollossa laittovat uuden paikalle, mutta ei kule yhtä kovaa kun ennen? oiskohan ne laittanut jonkun kuristetun etuvarin kiinni siihen? oiskohan kellää on laittaa kuvaa prikan poistosta tai jotain? vois tarkistaa..
H SC2
Liittynyt:
23.5.2008 17:47

ViestiKirjoittanut H SC2 » 30.5.2008 8:36

Tossa linkki josta voit tsekata sen variaattoriprikan poiston kuvien kanssa:
http://tuned-scooters.tripod.com/id6.html

p.s taustalla soi sitte ärsyttävä musa...
X_Race
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
21.1.2006 22:01

ViestiKirjoittanut X_Race » 30.5.2008 22:56

Ajoin tänään isoon alamäkeen 75km/h :D, ei näytä olevan mitään kuristuksia, mut se on sisään ajossa, ja eikä tykkää oikein kulkea ku suoralla yli 40km/h ja hyytyy ylämäkiin,tossa on joku ruuvi kaasarissa mikä on laitettu sisään ajo asentoon.
Severed
Pyörä:
Booster
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
14.8.2005 22:19

ViestiKirjoittanut Severed » 31.5.2008 0:59

X_Race kirjoitti:Ajoin tänään isoon alamäkeen 75km/h :D, ei näytä olevan mitään kuristuksia, mut se on sisään ajossa, ja eikä tykkää oikein kulkea ku suoralla yli 40km/h ja hyytyy ylämäkiin,tossa on joku ruuvi kaasarissa mikä on laitettu sisään ajo asentoon.


Joo justiinsa :D:D
jjjasuuu
Pyörä:
peugeot tkr
Liittynyt:
13.3.2008 17:19

ViestiKirjoittanut jjjasuuu » 31.5.2008 18:31

X_Race kirjoitti:Ajoin tänään isoon alamäkeen 75km/h :D, ei näytä olevan mitään kuristuksia, mut se on sisään ajossa, ja eikä tykkää oikein kulkea ku suoralla yli 40km/h ja hyytyy ylämäkiin,tossa on joku ruuvi kaasarissa mikä on laitettu sisään ajo asentoon.
kyllä mullakin ennen kulki tollei suoralla melkei ja ala mäkeen mittari pohjassa, mutta ei mee enää :( maanantaina kevyemmät rullat kii 5.5 grammaset :)
H SC2
Liittynyt:
23.5.2008 17:47

ViestiKirjoittanut H SC2 » 1.6.2008 12:16

Löysin taas lisää infoa noista rajoittimista:
Jos CDI-boxiin menee piuhat yhdellä isolla liittimellä ja siinä 5 johdinnastaa, silloin rajoitimena messinkitappi kaasuttimenkannessa.

Jos CDI-boxiin menee piuhat yhdellä isolla liittimellä ja siinä 6 johdinnastaa, silloin rajoittimena kierrosluvun tunnistin takavariaattorilla eli tarkkailee takarenkaan nopeutta ja sen mukaan lyö rajoittimen päälle esim. alamäessä ja nopeus max 50km/h (mittarin mukaan).
X_Race
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
21.1.2006 22:01

ViestiKirjoittanut X_Race » 1.6.2008 14:42

H SC2 kirjoitti:Löysin taas lisää infoa noista rajoittimista:
Jos CDI-boxiin menee piuhat yhdellä isolla liittimellä ja siinä 5 johdinnastaa, silloin rajoitimena messinkitappi kaasuttimenkannessa.

Jos CDI-boxiin menee piuhat yhdellä isolla liittimellä ja siinä 6 johdinnastaa, silloin rajoittimena kierrosluvun tunnistin takavariaattorilla eli tarkkailee takarenkaan nopeutta ja sen mukaan lyö rajoittimen päälle esim. alamäessä ja nopeus max 50km/h (mittarin mukaan).


Mulla ei taida olla kierrosten rajotinta, ku ei ota kiinni mitenkää alamäkeen ajaessa, se vaa alkaa enemmän kiertää :D, mut millai se messinkitappi on?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista