Benelli 49X / Pepe 50

vältzi
Liittynyt:
19.7.2009 21:49
Re: Benelli 49X / Pepe 50

ViestiKirjoittanut vältzi » 4.5.2011 16:03

minkähän värinen olisi johto mikä tulee virtalukosta cdi:lle
oppa
Pyörä:
Yamaha DT
Liittynyt:
17.8.2009 19:57
Re: Benelli 49X / Pepe 50

ViestiKirjoittanut oppa » 11.5.2011 18:37

Onko tietoa meneekö cpi aragonin keula ja etulokari benellin skootteriin, cpi:n vm -08
Halpoja ledivilkkuja ja muuta mukavaa myynnissä
SoXell
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
23.4.2010 0:24
Re: Benelli 49X / Pepe 50

ViestiKirjoittanut SoXell » 11.5.2011 21:13

.......
Viimeksi muokannut SoXell päivämäärä 15.5.2011 19:29, muokattu yhteensä 1 kerran
_jh_
Liittynyt:
10.4.2011 21:48
Re: Benelli 49X / Pepe 50

ViestiKirjoittanut _jh_ » 13.5.2011 19:15

Mitä kuristuksia tässä vehjeessä on?
P U C H
Pyörä:
Tunturi Tiger, Benelli 49X
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
17.11.2009 19:48
Re: Benelli 49X / Pepe 50

ViestiKirjoittanut P U C H » 14.5.2011 19:14

Variaattorin prika, ilman putsarin snorkkeli, pakoputken alku käyrässä ja änkän liitos kohossa kuri ( tosin tuo änkän kuristuksen poisto ei kai vaikuta mihinkään) ja sitten on viellä muistaakseni pako aukko kuristettu.
Tunturi projekti. Tunturi = Moottori, se olet sinä
SoXell
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
23.4.2010 0:24
Re: Benelli 49X / Pepe 50

ViestiKirjoittanut SoXell » 16.5.2011 21:56

Pitäs tosissaan tulla uudet osat tälläviikolla, sylinterisarjan + neulalaakerin, hihnan ja rullat tilasin.

Pieniä käynnistysongelmia on ilmennyt, tänään tankkauksen jälkeen koitin käynnistellä, eipä millään lähtenyt, ei edes toisella tulpalla, kaasarin ylivuotoletkusta valui hieman bensaa. Lopulta se sitten kaasun avustuksella lähti käyntiin.

Bensamittari, eikä sähköstarttikaan pelaa, onko kellään mitään hajua mistä voisi johtua?

Noh, kattellahan, kuhan osat saapuvat ni pääsee purkamaan vähän vehjettä.
P U C H
Pyörä:
Tunturi Tiger, Benelli 49X
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
17.11.2009 19:48
Re: Benelli 49X / Pepe 50

ViestiKirjoittanut P U C H » 17.5.2011 0:27

Tuleekos muuten virrat että nykyy esim: kello. jos ei niin voi olla vaan sulake palanut.
Tunturi projekti. Tunturi = Moottori, se olet sinä
Jöyhötin
Liittynyt:
17.5.2011 14:10
Re: Benelli 49X / Pepe 50

ViestiKirjoittanut Jöyhötin » 17.5.2011 14:18

Katsoitko että virrat lähtivät päälle? Saattaa olla että on kosteutta päässyt sisälle ja virtalukko ei toiminut. Ainakin tuo bensamittarin ja sähköstartin toimimattomuus viittaa siihen. Katso jos takalyhty ei syty kun käännät avaimesta.
SoXell
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
23.4.2010 0:24
Re: Benelli 49X / Pepe 50

ViestiKirjoittanut SoXell » 17.5.2011 16:00

Kello näkyy välillä, vilkkujen ja pitkien merkkivalot kyllä palavat. Takavalo myös syttyy kun virrat lyö päälle.

Tällähetkellä bensamittari klo 6 kohdalla, eli yli asteikon. Aikaisemmin hyppi ylhäältä alas miten sattuu.

EDIT: Mitkä jarrupalat ja -kengät Benelliin sopivat? -08 jos se jotenkin vaikuttaa. :)

Voipi olla kone vähän muiltakin osin kulunut, 15tkm on mittarissa.
Faktura
Liittynyt:
19.5.2011 13:56
Re: Benelli 49X / Pepe 50

ViestiKirjoittanut Faktura » 19.5.2011 14:10

Hei!

Ostin tässä muutama päivä sitten Benelli 49X:n vm.2011. Itse en ole enää mopoikäinen vaan 1/4 vuosisadasta on jo täynnä, mutta kaipaisin kuitenkin skootteriin kiihtyvyyttä lisää (erityisesti ala- ja keskivääntöä ajatellen). Aikoinaan totuin Suzuki Pv:seen, jota kutittelin aika lailla.. :)

Ajattelin ostaa jo tässä vaiheessa Malossin Multivarin ja mahdollisesti Leo Vincin ZX:n. Nuo juuri kiihtyvyyttä silmällä pitäen.

Kysymys siis kuluu, onko kannattavaa ostaa tuollainen kombo? Riittäisikö pelkästään Malossin multivari (etuvariaattori hipleineen)? Nopeuden ei tarvitse olla kummoinen, 60km/h riittää mainiosti.

Välitykset pitenevät ja näin ollen kiihtyvyys myös huononee, kun prikka poistetaan. Onko se kiihtyvyyden huononeminen huomattava? Vääntääkö skootteri sinne 45-50km/ paikkeille ns. normaalisti, jonka jälkeen vauhdin kelaaminen on hidasta vai kuinka?
P U C H
Pyörä:
Tunturi Tiger, Benelli 49X
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
17.11.2009 19:48
Re: Benelli 49X / Pepe 50

ViestiKirjoittanut P U C H » 20.5.2011 12:16

Nuilla multivarilla ja teharilla päästän kyllä jo huomattavasti kovempaa kun 60 km/h.
Prikan pois otolla pitäs jo päästä tuohon 60 km/h vauhtiin ja kiihtyvyyskin paranee hieman ja vääntöä tulee lisää.
Tunturi projekti. Tunturi = Moottori, se olet sinä
Faktura
Liittynyt:
19.5.2011 13:56
Re: Benelli 49X / Pepe 50

ViestiKirjoittanut Faktura » 20.5.2011 23:57

"Prikan pois otolla pitäs jo päästä tuohon 60 km/h vauhtiin ja kiihtyvyyskin paranee hieman ja vääntöä tulee lisää." <-- Ei millään pahalla, mutta eikös asia ole niin että kiihtyvyys huononee ja vääntöjen osalta ei muutoksia juuri näy? Vain loppunopeus kasvaa jonkin verran (prikan poisto). Vai tarkoititko prikka pois+ tehoputki settiä?
P U C H
Pyörä:
Tunturi Tiger, Benelli 49X
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
17.11.2009 19:48
Re: Benelli 49X / Pepe 50

ViestiKirjoittanut P U C H » 21.5.2011 18:53

Eikun jos vakiosta ottaa vaan prikan pois niin itsellä ainakin huomas että kiihtyy paremmin ja väänti pikkasen paremmin ja talvella se jakso sutiakkin ilman jalat maassa pelkällä prikan poistolla.
Tunturi projekti. Tunturi = Moottori, se olet sinä
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13
Re: Benelli 49X / Pepe 50

ViestiKirjoittanut jonik1 » 22.5.2011 9:59

Kyllähän sitä kiihtyvyyttä tulee lisää, koska lähtövälitys on ilman prikkaa lyhyempi (hihna pääsee ylemmäs takavarissa).
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi
Faktura
Liittynyt:
19.5.2011 13:56
Re: Benelli 49X / Pepe 50

ViestiKirjoittanut Faktura » 22.5.2011 10:32

Jep!

Täytyy ihan ajatuksen kanssa perehtyä variaattorin toimintaan.. :)

Kiitoksia teille vastauksista! Tilasin jo Saksasta Leovincen ZX:n, saattaa olla ehkä overkill mun makuun, saa nähdä. Pääsuuttimeksi taidan heittää 75:sen, mikäli se vakio on ~60.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista