Kymco Agility

wilzude
Pyörä:
WR & Kymzo
Paikkakunta:
Jns
Liittynyt:
15.2.2008 17:05
Kymco Agility

ViestiKirjoittanut wilzude » 8.8.2010 14:42

Kertokaahan mikä vois olla vikana Kymcossa kun saa bensaa ja kipinää, mutta ei lähde käyntiin? :s
kymco4life
Pyörä:
Kymco Agility, Derbi DRD Limited Edition
Paikkakunta:
Humppila
Liittynyt:
9.8.2010 19:22
CDI boksin rajoitin

ViestiKirjoittanut kymco4life » 9.8.2010 19:26

Niin onkos se totta, että agilitystä vuosimallia 08 saa rajoittimen ohitettua / pois, kun lämmittää CDI boksin pohjaa ja poikkaisee sen mustan johdon? Semmoista olen ainaski lueskellut, mutta ajattelin kysyä, ennenkuin alan tekemään sen enempää.

Mites tälläsen kymcon saisi kulkemaan vähän enemmän ja tai lisää tehoa?


rajoitin CDI boksista pois, tai rajoittamaton CDI boksi easypartsilta:
http://www.easyparts.nl/showarticles_info/010137KY15/0-512/Cdi-Kymco-Agility-4-Takt-Snel(Set).html
mukana pitäisi tulla myös kuristamaton variaattorin holkki, kuvassa ainakin näkyy sellainen pitkä tappi.

Eli pelkällä variaattorin holkin vaihdolla kuristamattomaan, sekä cdi boksi vaihdolla pääset jo 70 kilometrin tuntumaan. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta tämmöisen käsityksen olen saanut :D


Easypartsilta saa myös tehoputkia. Suuttimen vaihtokin auttaa jonkin verran, agilityssä on mielestäni 18mm dellorto (korjatkaa jos olen väärässä), ja 18mm dellortossa on mielestäni 82 vakio suutin, ainakin 2T kaasareissa. Huolloissahan vaihdetaan suutin yleensä isommaksi hieman, jotain 3 numeroa, mutta kyllä se suutin voisi olla vielä pari numeroa isompi.


Myös kuristusten poisto tuo lisää nopeutta, mielestäni kaasarin ja ilmanputsarin välissä pitäisi olla joku metallilevy, joka kuristaa, sekä ilmanottoa on kuristettu myös(kö)?

mutta vastatkaahan mun ekaan kysymykseen, ettei tarvitse tilata uutta cdi boksia turhaan.
kymco4life
Pyörä:
Kymco Agility, Derbi DRD Limited Edition
Paikkakunta:
Humppila
Liittynyt:
9.8.2010 19:22

ViestiKirjoittanut kymco4life » 10.8.2010 0:06

wilzude kirjoitti:Kertokaahan mikä vois olla vikana Kymcossa kun saa bensaa ja kipinää, mutta ei lähde käyntiin? :s


avaa kaasari ja kato onko suuttimia ynnä muita tukossa.. jottai stefojakin voi vuotaa.
Kipnoob
Pyörä:
Kymco Agility -07
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
26.12.2008 1:12

ViestiKirjoittanut Kipnoob » 10.8.2010 13:45

kymco4life kirjoitti:Niin onkos se totta, että agilitystä vuosimallia 08 saa rajoittimen ohitettua / pois, kun lämmittää CDI boksin pohjaa ja poikkaisee sen mustan johdon? Semmoista olen ainaski lueskellut, mutta ajattelin kysyä, ennenkuin alan tekemään sen enempää.

Eli pelkällä variaattorin holkin vaihdolla kuristamattomaan, sekä cdi boksi vaihdolla pääset jo 70 kilometrin tuntumaan. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta tämmöisen käsityksen olen saanut :D


Easypartsilta saa myös tehoputkia. Suuttimen vaihtokin auttaa jonkin verran, agilityssä on mielestäni 18mm dellorto (korjatkaa jos olen väärässä), ja 18mm dellortossa on mielestäni 82 vakio suutin, ainakin 2T kaasareissa. Huolloissahan vaihdetaan suutin yleensä isommaksi hieman, jotain 3 numeroa, mutta kyllä se suutin voisi olla vielä pari numeroa isompi.


mutta vastatkaahan mun ekaan kysymykseen, ettei tarvitse tilata uutta cdi boksia turhaan.

Ainakin omassa -07 mallissa cdi-boksin "kuri" oli yläpuolella aivan reunassa. Ja omaan mittariin olen saanut cdi-boksin kurin ottamalla, prikattomalla holkilla, isommalla suuttimella ja kevyemmillä rullilla menemään 77 mittariin. Ja kaasarista sen tiedän ettei se kyllä lortto ole, mutta nyt ei tule nimeä päähän että mikä se kaasari oli.
Rikju
Pyörä:
Kymco Agility
Liittynyt:
17.9.2008 21:55

ViestiKirjoittanut Rikju » 11.8.2010 13:50

se kellä oli sitä käynnistymis vikaa niin katoppa venttiillit=)
josemän
Pyörä:
Mbk ovetto EX: Speedfight 2
Paikkakunta:
Kempele
Liittynyt:
14.7.2008 23:54

ViestiKirjoittanut josemän » 11.8.2010 17:08

kymco4life kirjoitti:Easypartsilta saa myös tehoputkia. Suuttimen vaihtokin auttaa jonkin verran, agilityssä on mielestäni 18mm dellorto (korjatkaa jos olen väärässä), ja 18mm dellortossa on mielestäni 82 vakio suutin, ainakin 2T kaasareissa. Huolloissahan vaihdetaan suutin yleensä isommaksi hieman, jotain 3 numeroa, mutta kyllä se suutin voisi olla vielä pari numeroa isompi.

kymcossa on mun mielestä mikunin kaasari. ainaki siihen passaa mikunin 5mm kierteellä oleva suutin.
kymco4life
Pyörä:
Kymco Agility, Derbi DRD Limited Edition
Paikkakunta:
Humppila
Liittynyt:
9.8.2010 19:22

ViestiKirjoittanut kymco4life » 12.8.2010 14:34

josemän kirjoitti:
kymco4life kirjoitti:Easypartsilta saa myös tehoputkia. Suuttimen vaihtokin auttaa jonkin verran, agilityssä on mielestäni 18mm dellorto (korjatkaa jos olen väärässä), ja 18mm dellortossa on mielestäni 82 vakio suutin, ainakin 2T kaasareissa. Huolloissahan vaihdetaan suutin yleensä isommaksi hieman, jotain 3 numeroa, mutta kyllä se suutin voisi olla vielä pari numeroa isompi.

kymcossa on mun mielestä mikunin kaasari. ainaki siihen passaa mikunin 5mm kierteellä oleva suutin.


Ei se kyllä mikunikaan ole. 5mm kierteellä oleva suutin käy esim. dellortoon myös. ainakin phbg as mallisiin. Mutta nyt kun mietin hieman, nii ois järkevämpää vaan tilata se easypartsin cdi boksi. Kyllä pelkästään sillä jo 60 tuntumaan pääsee.
josemän
Pyörä:
Mbk ovetto EX: Speedfight 2
Paikkakunta:
Kempele
Liittynyt:
14.7.2008 23:54

ViestiKirjoittanut josemän » 12.8.2010 15:49

kymco4life kirjoitti:
josemän kirjoitti:
kymco4life kirjoitti:Easypartsilta saa myös tehoputkia. Suuttimen vaihtokin auttaa jonkin verran, agilityssä on mielestäni 18mm dellorto (korjatkaa jos olen väärässä), ja 18mm dellortossa on mielestäni 82 vakio suutin, ainakin 2T kaasareissa. Huolloissahan vaihdetaan suutin yleensä isommaksi hieman, jotain 3 numeroa, mutta kyllä se suutin voisi olla vielä pari numeroa isompi.

kymcossa on mun mielestä mikunin kaasari. ainaki siihen passaa mikunin 5mm kierteellä oleva suutin.


Ei se kyllä mikunikaan ole. 5mm kierteellä oleva suutin käy esim. dellortoon myös. ainakin phbg as mallisiin. Mutta nyt kun mietin hieman, nii ois järkevämpää vaan tilata se easypartsin cdi boksi. Kyllä pelkästään sillä jo 60 tuntumaan pääsee.

en tiedä kaasarin merkistä mutta tiedän 100% varmasti että siihen menee mikunin 5mm kierteellä oleva suutin..
kymco4life
Pyörä:
Kymco Agility, Derbi DRD Limited Edition
Paikkakunta:
Humppila
Liittynyt:
9.8.2010 19:22

ViestiKirjoittanut kymco4life » 12.8.2010 16:14

josemän kirjoitti:
kymco4life kirjoitti:
josemän kirjoitti:
kymco4life kirjoitti:Easypartsilta saa myös tehoputkia. Suuttimen vaihtokin auttaa jonkin verran, agilityssä on mielestäni 18mm dellorto (korjatkaa jos olen väärässä), ja 18mm dellortossa on mielestäni 82 vakio suutin, ainakin 2T kaasareissa. Huolloissahan vaihdetaan suutin yleensä isommaksi hieman, jotain 3 numeroa, mutta kyllä se suutin voisi olla vielä pari numeroa isompi.

kymcossa on mun mielestä mikunin kaasari. ainaki siihen passaa mikunin 5mm kierteellä oleva suutin.


Ei se kyllä mikunikaan ole. 5mm kierteellä oleva suutin käy esim. dellortoon myös. ainakin phbg as mallisiin. Mutta nyt kun mietin hieman, nii ois järkevämpää vaan tilata se easypartsin cdi boksi. Kyllä pelkästään sillä jo 60 tuntumaan pääsee.

en tiedä kaasarin merkistä mutta tiedän 100% varmasti että siihen menee mikunin 5mm kierteellä oleva suutin..


En epäilekkään. Meneehän dellortoon myös mikunin suutin, ja dellorton suutin menee mikunin kaasarii.

Mutta tarviiko suutinta vaihtaa jos pistää viriholkin variaattoriin sekä kevyemmät rullat, ja rajoittamaton cdi boksi?

http://www.easyparts.nl/showarticles_info/010137KY15/0-512/Cdi-Kymco-Agility-4-Takt-Snel(Set).html

tuossa kuvassa vaan näkyisi olevan
kymco4life
Pyörä:
Kymco Agility, Derbi DRD Limited Edition
Paikkakunta:
Humppila
Liittynyt:
9.8.2010 19:22

ViestiKirjoittanut kymco4life » 15.8.2010 16:36

Käykös kyseinen cdi boksi kymcoon? itse vertailin liittimiä, ja tulin siihen tulokseen että sopii. 4 tahdeillekin pitäisi olla.

http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... 6e139b7da6
käsinukkemestari
Liittynyt:
24.3.2010 23:38

ViestiKirjoittanut käsinukkemestari » 18.8.2010 19:06

Minkälaiset äänet on tuossa leovincen putkessa ja mitä pitää vaihtaa jos semmosen laittaa?
Ja oiko jollain tai tietääkö joku mistä sais halvalla.
Kipnoob
Pyörä:
Kymco Agility -07
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
26.12.2008 1:12

ViestiKirjoittanut Kipnoob » 18.8.2010 22:16

käsinukkemestari kirjoitti:Minkälaiset äänet on tuossa leovincen putkessa ja mitä pitää vaihtaa jos semmosen laittaa?
Ja oiko jollain tai tietääkö joku mistä sais halvalla.

Kaverilla on tuo Leovincen putki ja ihan kivat äänet siinä on, mutta ei kyllä huippuihin kuulemma vaikuttanut oikeestaan mitenkää. Enempään en osaa vastata
Same||
Pyörä:
ratakireeorava
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
26.1.2008 14:19

ViestiKirjoittanut Same|| » 1.9.2010 15:35

Onko tässä toi 82 suutin vakiona, ku ei kehtais sen takii ruveta purkaa? =)
josemän
Pyörä:
Mbk ovetto EX: Speedfight 2
Paikkakunta:
Kempele
Liittynyt:
14.7.2008 23:54

ViestiKirjoittanut josemän » 2.9.2010 22:13

Same|| kirjoitti:Onko tässä toi 82 suutin vakiona, ku ei kehtais sen takii ruveta purkaa? =)

yleensä ollu 80 semmosta oon kuullu ja tyttöystävälläki oli vakiona se 80.
kymco4life
Pyörä:
Kymco Agility, Derbi DRD Limited Edition
Paikkakunta:
Humppila
Liittynyt:
9.8.2010 19:22

ViestiKirjoittanut kymco4life » 6.9.2010 13:40

onko agilityn rullien koko 16x13? aattelin easypartsilta osia tilata nii onko se luotettava paikka?

ja minkä painosia rullia suosittelette jos on rajoittamaton holkki ja cdi boksista sahattu musta johto? sillai et kulkis alle 65 km/h, jotai 62?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista