Aprilia DI-Tech

L0nker0
Paikkakunta:
Joensuu/Kuopio
Liittynyt:
15.3.2006 11:40

ViestiKirjoittanut L0nker0 » 1.6.2008 13:49

Mistä voi johtua että konerempan jälkeen ditech ei aina lähde kunnolla käyntiin ja sammuilee tyhjäkäynnillä?

koneesta kuuluu myös pieni sirinä kun ajossa ei laita kaasua.

EDIT: Ajossa skootteri toimii muuten normaalisti, eli ei sammuile eikä pätki.
Nuustis
Liittynyt:
28.7.2007 12:43

ViestiKirjoittanut Nuustis » 1.6.2008 14:48

L0nker0 kirjoitti:Mistä voi johtua että konerempan jälkeen ditech ei aina lähde kunnolla käyntiin ja sammuilee tyhjäkäynnillä?

koneesta kuuluu myös pieni sirinä kun ajossa ei laita kaasua.

EDIT: Ajossa skootteri toimii muuten normaalisti, eli ei sammuile eikä pätki.


Sama vika :S en sitte tiiä, että mistä johtuu
^^Heino^^
Liittynyt:
6.9.2006 16:24
moi

ViestiKirjoittanut ^^Heino^^ » 2.6.2008 1:30

mitäs öljyä kannattaa laittaa ditekin koneeseen ja kui paljon. onko mitään tarkistus juttuu että siel on tarpeeks öljyy!!!!???? AUTTAKAA
SMLahti
Paikkakunta:
Oulun lääni
Liittynyt:
23.8.2004 19:56
Re: moi

ViestiKirjoittanut SMLahti » 2.6.2008 21:16

^^Heino^^ kirjoitti:mitäs öljyä kannattaa laittaa ditekin koneeseen ja kui paljon. onko mitään tarkistus juttuu että siel on tarpeeks öljyy!!!!???? AUTTAKAA


laita ihan vain 2-t öljyä, ei 4-t moottoriöljyjä (eikä muitakaan isin jäteöljyjä) ja kaada se öljy sinne penkin alla olevaan säiliöön, elä suoraan koneeseen. 2-t. öljyistä on monessa paikkaa suositus, ettei täyssynteettistä. Joku puolisynteettinen voisi olla ok. Itse käytän Castrol Scoot'r:ää.

Mittaristossa on varoitusvalo öljynmäärästä.
^^Heino^^
Liittynyt:
6.9.2006 16:24

ViestiKirjoittanut ^^Heino^^ » 3.6.2008 14:28

niin mutta kun mulla on koko kone leviän niin mitäs sinne pistetäää
HoLe
Pyörä:
250sxf, sr50 factory & pv
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
28.7.2005 17:09

ViestiKirjoittanut HoLe » 3.6.2008 14:47

Tarkottanet vaihteisto öljyjä? Kuhan jotain vaihteisto öljyy laitat...
^^Heino^^
Liittynyt:
6.9.2006 16:24

ViestiKirjoittanut ^^Heino^^ » 3.6.2008 15:09

mut mist sitä laitetaan ja mist tietää et sitä on tarpeeks
isok0rsto
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
3.9.2006 0:04

ViestiKirjoittanut isok0rsto » 3.6.2008 22:19

Eli ihan pikaisesti, minkälainen vastapainejousi kannattaa ditekkiin laittaa? alkuperäisellä on rullattu tähänmennessä jo 22000km niin alkaa olemaan aika löysä... konerempan tein jo, enää pitää tuo jousi laitaa. Eli, minkälainen jousi on osoittautunut muuten vaikiossa pelissä parhaaksi, josta on ainoastaan prikka otettu pois? ja mistä se kannattaisi tilata?
SMLahti
Paikkakunta:
Oulun lääni
Liittynyt:
23.8.2004 19:56

ViestiKirjoittanut SMLahti » 4.6.2008 8:45

^^Heino^^ kirjoitti:mut mist sitä laitetaan ja mist tietää et sitä on tarpeeks


Variaattorikopan kun aukaiset, niin siellä takapäässä on kaksi pulttia alennusvaihteiston kyljessä. Alemman kun avaat, niin vanha öljy tulee ulos ja ylemmästä laitetaan uusi sisään. Avaa jo tyhjennettäessä molemmat, niin öljy tulee ehkä hieman paremmin ulos. Sitten vain alempi tulppa kiinni ja ylemmästä öljyt sisään. Laita niin paljon, kunnes alkaa tuleen ylemmästä reiästä yli. On tuohon jokin määräkin ohjekirjassa.
_tino_
Pyörä:
Baotian -04
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
17.4.2006 21:18

ViestiKirjoittanut _tino_ » 4.6.2008 11:39

Noniin Aprilia pojat ja tytöt, kattokaas ilmotus ja vaihtakaa skoppenne manaa. :)

Tarjouksia kuunnellaan.
Asteroidi on siellä mistä se löytyy.
Jani^
Pyörä:
MBK Nitro -01 & Aprilia SR Ditech -04
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
17.1.2006 18:00

ViestiKirjoittanut Jani^ » 5.6.2008 23:48

Nyt on ditun vakiokannen osto edessä ja sattui löytymään tälläinen easypartsilta.
"Cilinderkop 41 Morini Wk Gietyzer" hintaa moisella on 35e. Käykö tämä morinin koneella olevaan ditechiin vai tyydynkö vain ostamaan alkuperäisen ja kalliin kannen?
Auttakaapa miestä mäessä. :)
"Mitä sä mulle sö-sö-sönkkäät siinä!"
^^Heino^^
Liittynyt:
6.9.2006 16:24

ViestiKirjoittanut ^^Heino^^ » 7.6.2008 14:36

moi auttakaas mikä vika mahtaa olla kun ditukka ei lähde käyntiin se kyllä höröhtelee ihan jatkuvasti mutta ei käynnisty tulppa on ok ja pytty ja mäntä vaihdettu juuri eli niillä ei ole ajettu lainkaan kipinää lyö kun koittaa ja bensaakin tulee
Ditecci
Liittynyt:
22.5.2008 22:52

ViestiKirjoittanut Ditecci » 7.6.2008 19:09

Miten saan etujarrupalat irti toisistaan, ku rengas ei oo kiinni? Ja joku mennyt painamaan jarrua joten palat on lukkiintunu kiinni.

Jos jollain on underia myytävänä niin laita yv.
asmo_91
Pyörä:
Aprilia Sr Ditech -01 & Honda Cr 125 -96.
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
26.9.2006 22:19

ViestiKirjoittanut asmo_91 » 8.6.2008 17:22

Ditecci kirjoitti:Miten saan etujarrupalat irti toisistaan, ku rengas ei oo kiinni? Ja joku mennyt painamaan jarrua joten palat on lukkiintunu kiinni.

Jos jollain on underia myytävänä niin laita yv.


kampeat ne irti toisistaan vaikka ruuvarilla, jossei meinaa lähteä niin ilmaruuvi auki niin lähtee, mutta sitten joudut ilmaamaan jarrun uusiksi.
Nuustis
Liittynyt:
28.7.2007 12:43

ViestiKirjoittanut Nuustis » 10.6.2008 19:33

Huoh, nythän se ditekki tempun teki. Aamulla starttas ilman ongelmia, mutta kun töiden päätteeksi yritin käynnistää sitä (8h vesisateessa seissyt) niin ei sitten enää lähtenytkään käyntiin. Mikäs nyt on vikana? Ditekki pyörittää starttia hyvin ja pari kertaa hörähteli lupaavasti kunnes akku loppui. Mahdollisesti vettä sähköissä?

Ps. Ja kyllä, tulppa on kunnossa.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista