jjjasuuu
- Pyörä:
- peugeot tkr
- Liittynyt:
- 13.3.2008 17:19
ärsyttää kans se kun lähtökiihdytys vaiheessa kierrokset on jossai 7500-8000 ja mopo huutaa jonkin verra mutta ei liiku oikein mihinkään.
RCS
- Pyörä:
- Helkama SC2
- Paikkakunta:
- Uusimaa
- Liittynyt:
- 1.6.2008 10:35
jjjasuuu kirjoitti:ärsyttää kans se kun lähtökiihdytys vaiheessa kierrokset on jossai 7500-8000 ja mopo huutaa jonkin verra mutta ei liiku oikein mihinkään.
Kytkin & takavarin painejousi, mallista riippumatta :
http://www.kolumbus.fi/~g634055/keeway/ ... jouset.htm
"kevyt vinkkilinkki";
http://74.125.39.104/search?q=cache:Pb0 ... clnk&cd=10
Kekkana
- Pyörä:
- Peugeot Trekker -98
- Liittynyt:
- 28.7.2007 12:43
PANTHER ROCKY 2008
Niin.. Tietääkö kukaan miten tämä mopo kulkee/kiihtyy ?
Ja sitten että jaksaako miten hyvin mäkiin yksin/kaks päällä ? Kun kiinnostas tietää että millasta skobaa sitä on oikein menossa ostamaan

JA SEN KYLLÄ TIEDÄN ETTÄ KIINANIHME TÄMÄ ON että siitä ei tarvitse enää rueta valittamaan..
- Kiitos vastauksista jo etukäteen
jjjasuuu
- Pyörä:
- peugeot tkr
- Liittynyt:
- 13.3.2008 17:19
miten teillä toi varinrajotin oiken tiputtaa niitä kierroksia? mulla se alkaa sillei tärisemään ja vähän niiku joku painais välillä takajarrua

en tiiä onko se mikää rajotin jos se on taas jotenki paskana
RCS
- Pyörä:
- Helkama SC2
- Paikkakunta:
- Uusimaa
- Liittynyt:
- 1.6.2008 10:35
jjjasuuu kirjoitti:miten teillä toi varinrajotin oiken tiputtaa niitä kierroksia? mulla se alkaa sillei tärisemään ja vähän niiku joku painais välillä takajarrua

en tiiä onko se mikää rajotin jos se on taas jotenki paskana

Jos tekniikkasi on muuten kunnossa, sun pitää vain ottaa selvää CDI:n toiminnasta. Netti on tulvillaan ohjeita...
Mutta ohessa linkki kiinalaisen skootterin virityksestä ja ihan suomeksi jos ei enklantia jaksa lukea. Tekniikkaa voi pitää vastaavana SC-1 & 2 kanssa, joten hyödyllistä luettavaa virityksestä kiinnostuneille. Tsekkaa!
http://www.sanili.tk/
RCS
- Pyörä:
- Helkama SC2
- Paikkakunta:
- Uusimaa
- Liittynyt:
- 1.6.2008 10:35
jjjasuuu kirjoitti:miten teillä toi varinrajotin oiken tiputtaa niitä kierroksia? mulla se alkaa sillei tärisemään ja vähän niiku joku painais välillä takajarrua

en tiiä onko se mikää rajotin jos se on taas jotenki paskana

Lukaskaa lainaus Baotian(kiinalainen)-keskustelusta:
"Ainakin itelläni rupesi pätkimään sytytystä kun mittari näytti jotain 45 km/h. Eli just se
variaattorikopasta tuleva johto!!!!. Siinä ainakin itselläni oli liitin penkin alla vasemmalla. kait se toinenkin lähinnä kierroksia luulis rajoittavan jos se jotain rajoittaa. Itelläni kans Baotian -07. Niin ja en todellakaan ole viisaampi mutta ainakin tuon olen ollut oppivani".
2007 Baotian (Fude jne) on rajoitettu juuri noin. Takavarin eli kytkinkellon pyörimisnopeutta tarkkailee, ja sit kun nopeutta riittävästi, rajoittaa kierroksia koneessa. Eikä mitään mututietoa.
Noh, ei muuta kuin hommiin. Suunnitele ja harkitse etukäteen mistä aloitat ja jos et ymmärrä, niin pyydä apua kokeneemmalta ropaajalta.
H SC2
- Liittynyt:
- 23.5.2008 17:47
Tiedoksi jjjasuuu+muut. Oman rajoittimen toiminnasta esimerkki: kiihdytän tasamaalla "tappiin" asti, eli mittarin mukaan 50km/h kierrokset 7500rpm ja sen jälkeen se laskee kierrokset 6000 paikkeille, no vastaan tulee ylämäki, niin se pitää ne kierrokset siin 6000 rpm eikä ala nostamaan yhtään siitä. Sitten taas mäen jälkeen kun tasaista niin kierrokset 7500 rpm ja max vauhti ja taas sama eli palauttaa kierrokset normaalille tasolle...Menohaluja tuntus olevan mut sitten maxkierroksilla se vaan nykii ja tiputtaa kierrokset. Tosi isossa alamäessä olen saanut pätkimäänkin ja ilmanputsari/pakoputki alueelta kuuluu pauketta, eli jotenkin se ei anna kipinää tarpeeksi ja palamaton bensa siellä paukkaa, luulisin. Aiemmin ite vaan rassannu 2-tahti vehkeitä ja nyt ekaa kertaa omistan 4-tahti vehkeen ja antoisaa ollu tutustua tämän sielunelämään =)
mikat92
- Pyörä:
- Helkama Sc1
- Paikkakunta:
- Muhos
- Liittynyt:
- 30.4.2008 14:36
Nii tietääkö kukaan miks lamput palaa parin ajo kerran jälkee?
RCS
- Pyörä:
- Helkama SC2
- Paikkakunta:
- Uusimaa
- Liittynyt:
- 1.6.2008 10:35
Power filter tilattu + 88 suutin vakio kaasariin. 5,1gr rullat sekä malossin violetti 82% jousi lojuu pöydällä. Voin kertoa kokemuksia jahka saan kaikki rojut paikoilleen. (-emäntä varmaan tykkää kun sitä pääasiassa käyttää...)
RCS
- Pyörä:
- Helkama SC2
- Paikkakunta:
- Uusimaa
- Liittynyt:
- 1.6.2008 10:35
-on muuten kiinni! jostain luin että mutteri olisi liimattu tehtaalla..
Ohessa varin rullienvaihto linkki juutupessa:
http://www.youtube.com/watch?v=2FDIo1NH2LY
http://www.youtube.com/watch?v=vWcLvDGfvis
En ehkä usko että tehdasasennus mutteria kannattaa yrittää avata noin, on se sen verran tiukassa että varinhampaat voi vaurioitua.
asdgf
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 4.6.2008 23:33
paljonko tää sc1 cdi boxi sitte maksaa?
j_k_e_14_
- Liittynyt:
- 31.7.2007 12:14
echo kirjoitti:ei tohon hintaan voi olla ainakaan suomalainen.
kiinanihmeitä saa aina vaan useamman merkkisinä
kinukki tämä on.
RCS
- Pyörä:
- Helkama SC2
- Paikkakunta:
- Uusimaa
- Liittynyt:
- 1.6.2008 10:35
asdgf kirjoitti:paljonko tää sc1 cdi boxi sitte maksaa?
Voin kertoo ¤ 39.-
Juuri tuon haen huomenna ja "kurit vek silvu ble"
-sanoi eräs skootteri korjaamo
edit."Laitoin siis uuden SC1:n cdi-poksin SC2:een ja niin kuin muillakin, sulakehan siinä tusahti. Kaikki vilkut,valot,mittarit,jarruvalo toimivat kärähtäneestä sulakkeesta huolimatta? SC1:n boksissa lienee jokin kytkentäeroavaisuus SC2:n kanssa. Mitähän se sulake on laitettu suojaamaan SC2:ssa?
No, käväsinpä tuossa lähikaupassa ja nopeus nousi verkkaisesti ~62km. -myötätuulta oli ehkä 1m/s. Ei mikään tykki vielä, mutta eipähän pitäisi jarruttaa enää alamäessä".
Ehkäpä kiinnostaa myös tämä aikaisemmin kirjoitettu joka pätee myös SC2:een:
Belpheg kirjoitti:Tilaa Helkaman SC1 BowerBoost kaasari maahantuojalta osoitteesta:
http://motors.falmek.fi/pages/varusteet ... teriin.phpMittasin sen niin imu on 18,5mm ja tehoja tulee joka alueelle, eli vääntöä, kiihtyvyyttä ja nopeuttakin.
Sit jaksaa kakspäälläkin vetää aikuisiakin.
Se on ainakin helppo asentaa ja itselläni se tuli kolmessa päivässa postiin tilauksesta.
Kyseinen kaasutin on alkuperäinen minkä tilalle on suomessa asennettu kuristukseksi nuhapumppu, eli SC1 on tehtaalla suunniteltu liikkumaan kyseisellä kaasarille.
Helkama SC1 on alkuperäiseltä nimeltään HT50QT-25, kutsuma nimi vaihtelee maittain(meillä helkama).
Viimeksi muokannut RCS päivämäärä 10.6.2008 22:05, muokattu yhteensä 2 kertaa
asdgf
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 4.6.2008 23:33
minkä kokoset rullat sc1:ssä on vakiona?
jjjasuuu
- Pyörä:
- peugeot tkr
- Liittynyt:
- 13.3.2008 17:19
onko hyötyä helkamassa lyhentää tota kaasarin kannen alla olevaa tappia?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista