Yamaha Neo's/MBK Ovetto

*NöSS*
Liittynyt:
8.1.2009 21:19

ViestiKirjoittanut *NöSS* » 8.1.2009 22:27

sasu` kirjoitti:Ootko koittanu rasvata vaijeria tai kaasukahvarunkoa? Hyvin mahdollista että tallasilla pakkasilla jäätää.


Jäätymisestä ei pitäisi olla kyse, koska teki sitä ennen pakkasta ja säilytetty +17 lämpöisessä tallissa.
Teki tuota käynnistäessä autotallissa, joten ei ehtinyt edes ulkona jäätymään.

Mutta voisihan tuotakin tietty kokeilla, ehdotuksia otetaan vielä vastaan.
Talvella on tehoa liikaa, kesällä liian vähän....
sasu` Moderaattori
Pyörä:
Cb 350
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
24.2.2005 20:15

ViestiKirjoittanut sasu` » 8.1.2009 22:30

Kannattaa silti ottaa vaikka se vaijeri irti kaasukahvarungosta, ja kädellä vedellä sitä edestakaisin ja tsiigailla takerteleeko se. Toinen mikä noissa välillä on tyypillisesti vialla, on se että siellä etu-alakatteen tietämillä on se vaijerin jatkoskohta (jonkun fiksun insinöörin keksimä taas), joka on melko huonosti kosteussuojattu. Sinne pääsee siis melko usein likaa ja hiekkaa, ja ne ei hirveen höpöä tee siellä vaijerin ja kuoren välissä.

Voihan tietenkin olla että se kaasuvaijeri on yksinkertaisesti vaan menossa rikki, eli vaijerin säikeet on alkanu katkeilemaan ja sitävarten takertelee.
*NöSS*
Liittynyt:
8.1.2009 21:19

ViestiKirjoittanut *NöSS* » 8.1.2009 22:34

sasu` kirjoitti:Kannattaa silti ottaa vaikka se vaijeri irti kaasukahvarungosta, ja kädellä vedellä sitä edestakaisin ja tsiigailla takerteleeko se. Toinen mikä noissa välillä on tyypillisesti vialla, on se että siellä etu-alakatteen tietämillä on se vaijerin jatkoskohta (jonkun fiksun insinöörin keksimä taas), joka on melko huonosti kosteussuojattu. Sinne pääsee siis melko usein likaa ja hiekkaa, ja ne ei hirveen höpöä tee siellä vaijerin ja kuoren välissä.

Voihan tietenkin olla että se kaasuvaijeri on yksinkertaisesti vaan menossa rikki, eli vaijerin säikeet on alkanu katkeilemaan ja sitävarten takertelee.


Jeeps, taidan vain marssia huomenna ostamaan uuden vaijerin ja vaihtaa sen suosiolla.
Ei ole kauhean suuri menoerä, kuitenkin tuo tainnut palvella tuossa koko ikänsä :)
Talvella on tehoa liikaa, kesällä liian vähän....
Jusu.
Pyörä:
Honda VFR750F
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
11.5.2006 8:30

ViestiKirjoittanut Jusu. » 9.1.2009 17:35

Nyt tuli neossiin jotain vikaa: Ajelin ihan normaalisti ja yhtäkkiä yläkierroksilla alkoi vähän röpöttämään/pätkimään ja pienen matkan ajettuani skootteri sammui eikä lähtenyt käyntiin.
Kuitenkin siinä kun vähän aikaa odottelin ni lähtikin käyntiin normaalisti mutta edelleen röpötti yläkierroksilla ja taas se sammui vähän matkan päähän.
Sitten taas sama juttu ettei lähteny heti käyntiin mutta about 5 minuutin odottamisen jälkeen lähti käyntiin ja sitten pääsinkin jo kotiin asti.
Olisko siel joku roska kaasarissa ku yhtäkkiä sammuu?
Ja miks se toimii aina pienen ajan päästä?
*NöSS*
Liittynyt:
8.1.2009 21:19

ViestiKirjoittanut *NöSS* » 9.1.2009 18:21

Jusu. kirjoitti:Nyt tuli neossiin jotain vikaa: Ajelin ihan normaalisti ja yhtäkkiä yläkierroksilla alkoi vähän röpöttämään/pätkimään ja pienen matkan ajettuani skootteri sammui eikä lähtenyt käyntiin.
Kuitenkin siinä kun vähän aikaa odottelin ni lähtikin käyntiin normaalisti mutta edelleen röpötti yläkierroksilla ja taas se sammui vähän matkan päähän.
Sitten taas sama juttu ettei lähteny heti käyntiin mutta about 5 minuutin odottamisen jälkeen lähti käyntiin ja sitten pääsinkin jo kotiin asti.
Olisko siel joku roska kaasarissa ku yhtäkkiä sammuu?
Ja miks se toimii aina pienen ajan päästä?


Itselläni teki tuota samaa, auttoi kummasti kun otti pytyn irti.
Itselläni oli mennyt molemmat, sekä pytty ja mäntä että tiivisteet.

Eli jos ei kaasarin puhdistuksella parane, suosittelen kurkkaamaan itse koneeseen.
Talvella on tehoa liikaa, kesällä liian vähän....
Moped Garage
Liittynyt:
11.7.2006 18:25

ViestiKirjoittanut Moped Garage » 10.1.2009 15:29

Kokonainen Neo's myynnissä sivuillani http://www.mopedgarage.net ;) En ole Neo's:sta uppinut vielä kaikkia osia nettiin, joten kysy jollet löydä. Yhteystietoni löydät sivuilta.
Jusu.
Pyörä:
Honda VFR750F
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
11.5.2006 8:30

ViestiKirjoittanut Jusu. » 10.1.2009 20:25

*NöSS* kirjoitti:
Jusu. kirjoitti:Nyt tuli neossiin jotain vikaa: Ajelin ihan normaalisti ja yhtäkkiä yläkierroksilla alkoi vähän röpöttämään/pätkimään ja pienen matkan ajettuani skootteri sammui eikä lähtenyt käyntiin.
Kuitenkin siinä kun vähän aikaa odottelin ni lähtikin käyntiin normaalisti mutta edelleen röpötti yläkierroksilla ja taas se sammui vähän matkan päähän.
Sitten taas sama juttu ettei lähteny heti käyntiin mutta about 5 minuutin odottamisen jälkeen lähti käyntiin ja sitten pääsinkin jo kotiin asti.
Olisko siel joku roska kaasarissa ku yhtäkkiä sammuu?
Ja miks se toimii aina pienen ajan päästä?


Itselläni teki tuota samaa, auttoi kummasti kun otti pytyn irti.
Itselläni oli mennyt molemmat, sekä pytty ja mäntä että tiivisteet.

Eli jos ei kaasarin puhdistuksella parane, suosittelen kurkkaamaan itse koneeseen.


Katoin tänään pytyn, siel oli kaikki kunnossa. Sen jälkeen puhdistin kaasarin ja ku koitin ajaa sen jälkeen niin toimis hyvin joku 7km ja sitte alkoi kuulua kovaa kolinaa jostain päin konetta.
Oon jo aiemmin huomannut että kampiakselin pää(se joka tulee variaattoriin) on vähän vino, niin olisko se nyt syönyt jostain päin jotkut laakerit paskaks vai?
Pedara
Liittynyt:
11.10.2007 16:54

ViestiKirjoittanut Pedara » 11.1.2009 16:08

http://mach.fi/index.php?page=mpscooter ... 82.jpg#pic

Eikös tuo ole ovettoon ja neossiin sopiva?
Acerbis
Pyörä:
oiski.
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
3.9.2005 8:42

ViestiKirjoittanut Acerbis » 11.1.2009 16:50

Näyttäis käyvän ja lukeehan siinä Ovetto.
Maalailen skoottereiden ja mopojen osia, kysy lisää YV:llä!
Pedara
Liittynyt:
11.10.2007 16:54

ViestiKirjoittanut Pedara » 11.1.2009 17:07

Mutta eihän tuossa vaihdu se takavalon kupu?
Itse tarvitsisin kirkkaat vilkunkuvut ja takavalon kuvun.

Kirkkaita vilkunkupuja en ole suomalaisista nettikaupoista löytänyt.
Multiviri
Pyörä:
Mersu
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
30.9.2007 22:48

ViestiKirjoittanut Multiviri » 11.1.2009 23:10

Jusu, itellä oli kans keeways kampiakseli kiero, tai näytti olevan variaattorinpuolelta. Kauhea kilinä kuuluu kun ajaa. Eli luultiin et se on kiero ku otettiin varinkoppa pois ku kone oli käynnis, näytti kierolta. Sitte otettii toisen kerra nii ei ollukkaan. Eli laakerissa on joku vika, koska se on väljä aina välillä, ja välillä myös kilinä loppuu. Epäillään et joku laakerikuulist olis murskana, mutta niin ettei sen kuulan palaset ole kampikammiossa vaan laakerin sisällä, koska kun ravistelee, kuulostaa kuin siellä olisi sisällä jotain, mutta kun sitä yrittää saada pois sitä "murua" sieltä ei tulekaan mitään. Vähä kuulostaa oudolta :D
Ei oo Mersun voittanutta...
hebo-
Paikkakunta:
Kiiminki
Liittynyt:
27.3.2008 21:36

ViestiKirjoittanut hebo- » 15.1.2009 18:11

tietääkö kukaa et meneekö -05 neo's :sin kone suoraa aprilia sr -97? siis että laittas sähköt neo's :ista kaikkine boxeineen? Mites sitte takavanteen kans että pitääkö taakse sitte vaihtaa yammun vanne? ite luulis et menis ilman rungon muokkauksia ku kummasakihan on minarellin vaaka.
Acerbis
Pyörä:
oiski.
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
3.9.2005 8:42

ViestiKirjoittanut Acerbis » 15.1.2009 20:50

Kyllä se suoraan menee.
Maalailen skoottereiden ja mopojen osia, kysy lisää YV:llä!
Moped Garage
Liittynyt:
11.7.2006 18:25

ViestiKirjoittanut Moped Garage » 17.1.2009 1:56

Menee se. Myin just koneen yhel hemmol, joka laittaa sen SR:ään :)
sytkäri
Pyörä:
Neos ja PV
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
7.8.2007 21:14

ViestiKirjoittanut sytkäri » 17.1.2009 20:55

Jos jollain myydä neossiin sitä astinlautakatetta johon akku menee niin laittaka yv:tä ei saa puuttua palasia uutena näyttäis maksavan joku 43e.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista