veikko-
- Pyörä:
- Gilera Runner 50 sp vm.2002
- Liittynyt:
- 29.6.2009 0:54
strmix kirjoitti:veikko- kirjoitti:Joo täytyy hommata painavemmat rullat. ainaku painaa kaasun pohjaa ni kone huutaa hoosianna. ei kiva
Voithansa kokeilla vaikka laitaa joka toinen kevyt ja painava rulla, olettaen että sulla on vakiot tallessa.
Meinaatko et vois? mut eks sillon se pyöri iha soikeesti et laakerit menee? mitkä ois hyvät rullat gileraan jossa on hukkis vaan tukittu? ja kun kuuluu aina ininää kun lähtee liikkeelle. niin ptääkö ostaa uusi jousi kytkimen vieree? kuinka paljon jäykempi?
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Yleiskeskustelua Piaggion ja Gileran moposkoottereista. Huomaa kuitenkin että
tekniikkapuolelta löytyy yksityiskohtaiset viestiketjut tehoputkille, kaasuttimille ja monille muille osille.
Ohjeita erinäisten huolto- ja kunnossapitotöiden tekoon(saksaksi)Automaattiryypyn vianetsintäohjeetMuista myös
Tietopankin tarjonta sekä mallikohtaiset viestiketjut:
Gilera DNAGilera StalkerGilera RunnerPiaggio NRG Power DDPiaggio NRG PureJetVanhat viestit löytyvät
täältä.
Kumppari
- Liittynyt:
- 24.8.2008 16:48
Niin tuosta gianelli go:sta.
Onko tuolla mitään merkittävää eroa vakio putkeen mistä on tukittu hukkaputki?
Ja en siis ole hakemassa huppuja lisää vaan vääntöä ja kiihtyyvyyttä.
Lukasin jostain että ei tarvitsisi edes vaihtaa rullia ja vastapainejousia tuon Go:n tapauksessa, pitääkö paikkaansa?
Jos kuitenkin tarvii niin minkäs kokosia rullia suosittelisitte ja mitä vastapainejousta ?
Sudee
- Pyörä:
- -tön
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 7.11.2008 20:35
No putkihan on verrattavissa kurittomaan vakioputkeen. Vaihdat +15% kytkinjouset ja vp-jousen niin toimii varmasti. Ja tietysti myös suuttimen muistat vaihtaa.
Kumppari
- Liittynyt:
- 24.8.2008 16:48
Juuh no pitääpi katella jos ei tosiaan ole mitää huimaa eroa kurittomaan vakioputkeen.
Mitäpä sitä vaihtelemaan
Jesmuli
- Pyörä:
- Peugeot XPS SM , Rieju Marathon 125cc
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 12.7.2009 23:06
Mikä johto tulee piaggio typhoon vm.97 moottorin 4pinnisen liitännän vierestä lähtevä 2pinninen johto? mihin se menee??
-Jesse
samlei
- Pyörä:
- aprilia SR, piaggio typhoon, puch korado
- Paikkakunta:
- Raahe
- Liittynyt:
- 13.8.2007 0:08
Jesmuli kirjoitti:Mikä johto tulee piaggio typhoon vm.97 moottorin 4pinnisen liitännän vierestä lähtevä 2pinninen johto? mihin se menee??
sähköstartille?
Jesmuli
- Pyörä:
- Peugeot XPS SM , Rieju Marathon 125cc
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 12.7.2009 23:06
eiköhän,pitää kattoa!
-Jesse
veikko-
- Pyörä:
- Gilera Runner 50 sp vm.2002
- Liittynyt:
- 29.6.2009 0:54
Osaaks kukaa neuvoo miteen saisin lisää kiihtyvyyttä ja tehoo ku mul on hukkaputki vaan tukittu. mitä pitäis viel tehä? tai antakaa jotaki vinkkejä mitä osii kannattaa hankkii. sit aina kun lähen liikkeelle niin kuuluu hirveet ininää. mist se johtuu. se hihna taitaa luistaa..
Kumppari
- Liittynyt:
- 24.8.2008 16:48
Sudee kirjoitti:No putkihan on verrattavissa kurittomaan vakioputkeen. Vaihdat +15% kytkinjouset ja vp-jousen niin toimii varmasti. Ja tietysti myös suuttimen muistat vaihtaa.
Tuli tässä mieleen että jos kerran Gianelli Go on kerran verrattavissa kurittomaan vakioputkeen ja gianellin kanssa olisi hyvä olla +15 kytkinjouset ja jäykempi vp-jousi niin toimisiko tuo kuriton putki paremmin esimerkiksi multivarin kanssa, joten vääntäis paremmin jne.?
Vai toimiiko tuo kuriton vakioputki paremmin ihan vakio variaattorin kanssa ?
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Kyllähän se virivari ihan nimensä veroinen on, eli pikkaisen parempi kiihtyvyys sekä mahdollisesti hiuksenhieno ero huipuissa saavutetaan jos säädöt ovat kohdillaan. Kokonaan toinen asia on se, kannattaako tästä riemusta maksaa uuden variaattorin hinta. Gileroissa kun on käsittääkseni varsin laadukas variaattori vakiona.
Kumppari
- Liittynyt:
- 24.8.2008 16:48
Jeps. Himottas tuota kiihtyvyyttä saada hieman paremmaksi kun vaikka tuossa onkin nyt hukkis tukittu, isompi suutin ja ynm.. niin kiihtyy ihan hyvin mutta ei mitenkään huimasti. Kokeilin kaverin vakio typhoonia (-04?) Joka tuntui kiihtyvän ja vääntävän paljon paremmin kuin oma -09, vaikka onkin nuo perusvirit
En tiedä sitten onko tuossa välissä typhoonin tekniikka muuttunut.
Onkos kenelläkään muuten kokemusta noista Kundon Multivareista ?
Ei näyttäis kaasalaisella olevan kuin vajaa 50e.
ane_
- Pyörä:
- 300exc
- Liittynyt:
- 21.8.2009 15:43
laitanko vakio rullat täl kokoopanol: multivari, prikka pois, kaasarikuri pois, 60 suutin. kyseessä piakkio nrg power dd 07
Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
Tuohon multivari hommaan sen verran, että jkoljoko se tais kertoa, että kaveri oli testannu vakiossa Piaggiossa multivaria ja kiihtyvyys oli vain huonontunut. Kyllä Piaggion koneissa on äärimmäisen loistava ja kestävä variaattori. Vajaa 17tkm ajetussa pelissä variaattorissa ei ole tarvinnut mitään muuta vaihtaa kuin hihnan ja vp-jousen. Rullat, liukunastat yms. ovat täysin uutta vastaavia mitattunakin.
Lyhyesti ohjeistettuna multivaria kannattaa harkita vasta 70cc:hen siirtyessä. Teharivirillä voi ehkä hieman auttaa, mutta kannattaako panostaa 70e(vari + sopivat rullat)? Sillä saa jo reilun 1000km edestä polttoainetta.
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
veikko-
- Pyörä:
- Gilera Runner 50 sp vm.2002
- Liittynyt:
- 29.6.2009 0:54
Osaaks kukaa neuvoo miteen saisin lisää kiihtyvyyttä ja tehoo ku mul on hukkaputki vaan tukittu. mitä pitäis viel tehä? tai antakaa jotaki vinkkejä mitä osii kannattaa hankkii. sit aina kun lähen liikkeelle niin kuuluu hirveet ininää. mist se johtuu. se hihna taitaa luistaa..
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista