Piaggio/Gilera + Gilera Runner

veikko-
Pyörä:
Gilera Runner 50 sp vm.2002
Liittynyt:
29.6.2009 0:54

ViestiKirjoittanut veikko- » 20.5.2010 23:52

strmix kirjoitti:
veikko- kirjoitti:Joo täytyy hommata painavemmat rullat. ainaku painaa kaasun pohjaa ni kone huutaa hoosianna. ei kiva

Voithansa kokeilla vaikka laitaa joka toinen kevyt ja painava rulla, olettaen että sulla on vakiot tallessa.


Meinaatko et vois? mut eks sillon se pyöri iha soikeesti et laakerit menee? mitkä ois hyvät rullat gileraan jossa on hukkis vaan tukittu? ja kun kuuluu aina ininää kun lähtee liikkeelle. niin ptääkö ostaa uusi jousi kytkimen vieree? kuinka paljon jäykempi?
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 25.5.2010 20:13

Yleiskeskustelua Piaggion ja Gileran moposkoottereista. Huomaa kuitenkin että tekniikkapuolelta löytyy yksityiskohtaiset viestiketjut tehoputkille, kaasuttimille ja monille muille osille.

Ohjeita erinäisten huolto- ja kunnossapitotöiden tekoon(saksaksi)
Automaattiryypyn vianetsintäohjeet

Muista myös Tietopankin tarjonta sekä mallikohtaiset viestiketjut:
Gilera DNA
Gilera Stalker
Gilera Runner
Piaggio NRG Power DD
Piaggio NRG PureJet

Vanhat viestit löytyvät täältä.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Kumppari
Liittynyt:
24.8.2008 16:48

ViestiKirjoittanut Kumppari » 26.5.2010 16:58

Niin tuosta gianelli go:sta.
Onko tuolla mitään merkittävää eroa vakio putkeen mistä on tukittu hukkaputki?
Ja en siis ole hakemassa huppuja lisää vaan vääntöä ja kiihtyyvyyttä.
Lukasin jostain että ei tarvitsisi edes vaihtaa rullia ja vastapainejousia tuon Go:n tapauksessa, pitääkö paikkaansa? :roll:
Jos kuitenkin tarvii niin minkäs kokosia rullia suosittelisitte ja mitä vastapainejousta ?
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35

ViestiKirjoittanut Sudee » 26.5.2010 18:32

No putkihan on verrattavissa kurittomaan vakioputkeen. Vaihdat +15% kytkinjouset ja vp-jousen niin toimii varmasti. Ja tietysti myös suuttimen muistat vaihtaa.
Aerox/Nitro osia
Kumppari
Liittynyt:
24.8.2008 16:48

ViestiKirjoittanut Kumppari » 26.5.2010 18:42

Juuh no pitääpi katella jos ei tosiaan ole mitää huimaa eroa kurittomaan vakioputkeen.
Mitäpä sitä vaihtelemaan
Jesmuli
Pyörä:
Peugeot XPS SM , Rieju Marathon 125cc
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
12.7.2009 23:06

ViestiKirjoittanut Jesmuli » 26.5.2010 21:20

Mikä johto tulee piaggio typhoon vm.97 moottorin 4pinnisen liitännän vierestä lähtevä 2pinninen johto? mihin se menee??
-Jesse
samlei
Pyörä:
aprilia SR, piaggio typhoon, puch korado
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
13.8.2007 0:08

ViestiKirjoittanut samlei » 27.5.2010 0:20

Jesmuli kirjoitti:Mikä johto tulee piaggio typhoon vm.97 moottorin 4pinnisen liitännän vierestä lähtevä 2pinninen johto? mihin se menee??


sähköstartille? :)
Jesmuli
Pyörä:
Peugeot XPS SM , Rieju Marathon 125cc
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
12.7.2009 23:06

ViestiKirjoittanut Jesmuli » 27.5.2010 0:34

eiköhän,pitää kattoa!
-Jesse
veikko-
Pyörä:
Gilera Runner 50 sp vm.2002
Liittynyt:
29.6.2009 0:54

ViestiKirjoittanut veikko- » 27.5.2010 13:55

Osaaks kukaa neuvoo miteen saisin lisää kiihtyvyyttä ja tehoo ku mul on hukkaputki vaan tukittu. mitä pitäis viel tehä? tai antakaa jotaki vinkkejä mitä osii kannattaa hankkii. sit aina kun lähen liikkeelle niin kuuluu hirveet ininää. mist se johtuu. se hihna taitaa luistaa.. :|
Kumppari
Liittynyt:
24.8.2008 16:48

ViestiKirjoittanut Kumppari » 27.5.2010 14:53

Sudee kirjoitti:No putkihan on verrattavissa kurittomaan vakioputkeen. Vaihdat +15% kytkinjouset ja vp-jousen niin toimii varmasti. Ja tietysti myös suuttimen muistat vaihtaa.


Tuli tässä mieleen että jos kerran Gianelli Go on kerran verrattavissa kurittomaan vakioputkeen ja gianellin kanssa olisi hyvä olla +15 kytkinjouset ja jäykempi vp-jousi niin toimisiko tuo kuriton putki paremmin esimerkiksi multivarin kanssa, joten vääntäis paremmin jne.?

Vai toimiiko tuo kuriton vakioputki paremmin ihan vakio variaattorin kanssa ? :roll:
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 27.5.2010 16:22

Kyllähän se virivari ihan nimensä veroinen on, eli pikkaisen parempi kiihtyvyys sekä mahdollisesti hiuksenhieno ero huipuissa saavutetaan jos säädöt ovat kohdillaan. Kokonaan toinen asia on se, kannattaako tästä riemusta maksaa uuden variaattorin hinta. Gileroissa kun on käsittääkseni varsin laadukas variaattori vakiona.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Kumppari
Liittynyt:
24.8.2008 16:48

ViestiKirjoittanut Kumppari » 27.5.2010 17:02

Jeps. Himottas tuota kiihtyvyyttä saada hieman paremmaksi kun vaikka tuossa onkin nyt hukkis tukittu, isompi suutin ja ynm.. niin kiihtyy ihan hyvin mutta ei mitenkään huimasti. Kokeilin kaverin vakio typhoonia (-04?) Joka tuntui kiihtyvän ja vääntävän paljon paremmin kuin oma -09, vaikka onkin nuo perusvirit :) En tiedä sitten onko tuossa välissä typhoonin tekniikka muuttunut.
Onkos kenelläkään muuten kokemusta noista Kundon Multivareista ?
Ei näyttäis kaasalaisella olevan kuin vajaa 50e.
ane_
Pyörä:
300exc
Liittynyt:
21.8.2009 15:43

ViestiKirjoittanut ane_ » 27.5.2010 17:37

laitanko vakio rullat täl kokoopanol: multivari, prikka pois, kaasarikuri pois, 60 suutin. kyseessä piakkio nrg power dd 07
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 27.5.2010 19:00

Tuohon multivari hommaan sen verran, että jkoljoko se tais kertoa, että kaveri oli testannu vakiossa Piaggiossa multivaria ja kiihtyvyys oli vain huonontunut. Kyllä Piaggion koneissa on äärimmäisen loistava ja kestävä variaattori. Vajaa 17tkm ajetussa pelissä variaattorissa ei ole tarvinnut mitään muuta vaihtaa kuin hihnan ja vp-jousen. Rullat, liukunastat yms. ovat täysin uutta vastaavia mitattunakin.

Lyhyesti ohjeistettuna multivaria kannattaa harkita vasta 70cc:hen siirtyessä. Teharivirillä voi ehkä hieman auttaa, mutta kannattaako panostaa 70e(vari + sopivat rullat)? Sillä saa jo reilun 1000km edestä polttoainetta.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
veikko-
Pyörä:
Gilera Runner 50 sp vm.2002
Liittynyt:
29.6.2009 0:54

ViestiKirjoittanut veikko- » 28.5.2010 16:15

Osaaks kukaa neuvoo miteen saisin lisää kiihtyvyyttä ja tehoo ku mul on hukkaputki vaan tukittu. mitä pitäis viel tehä? tai antakaa jotaki vinkkejä mitä osii kannattaa hankkii. sit aina kun lähen liikkeelle niin kuuluu hirveet ininää. mist se johtuu. se hihna taitaa luistaa..

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista