Solifer XTR50 Skootteri

Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 25.12.2009 0:12

paska.kasa kirjoitti:
Miten teillä muuten kuluttaa? ois kiva tietää


Täydellä tankilla pääsen n.70km. Ei hyvä.. Itekin ajatellu väsätä tohon isomman bensatankin. Pitäs ehkä vähäsen niitä rungon palkkeja siirtää/muokata siitä tankin sivulta..
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 25.12.2009 0:19

Pääsetsä 70km piperin kanssa??

Mulla kun vaihto Pitpron putsarin tilalle pääs 70km sijasta 120km.
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02

ViestiKirjoittanut Jepex » 25.12.2009 2:01

paska.kasa kirjoitti:Vaatii tietysti ammatti taitoa kun lähtee runkoa muuttamaan/muokkaamaan.En sit tiiä onko kannattavaa,vai onko sulla jotain spesiaalia luvassa?

Jos pistät akun penkin alle,niin siellä jalkojen allahan on hyvin tilaa tunnelille,kyllä.


No todellakin kokonaan etukatteiden muutosta olisi, ilman pidennystä en pystyisi toteuttamaan projektia. Täytyy varmaa keksiä jonkinlainen toine projekti, tai sit vaan yrtiän pidentää. Jompi kumpi
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 25.12.2009 18:08

Jepex; Jos pidennät runkoa, muista sitten katsoa että runko ja hitsisaumat on tukevia sekä johtojen ja vaijerien pituus riittää. Runko ei sen jälkeen tietenkään ole laillinen, mutta kuinka mopo olisi. ;)

Minä pääsin vakiolla jotain 90-120km, riippuen ajotavasta. Nykyisillä osilla ja ajotavalla ei ainakaan pitemmälle päästä. Ensikesänä tulee 18v mittariin ja B-kortti taskuun (toivottavasti :lol: ), joten ei parane ottaa kevariveroja ja suorituskieltoa, eli jonkinlainen rajoitin on laitettava. :roll:
FaiberGlass^
Liittynyt:
6.11.2005 15:59

ViestiKirjoittanut FaiberGlass^ » 25.12.2009 18:25

karkulainen kirjoitti:Ensikesänä tulee 18v mittariin ja B-kortti taskuun (toivottavasti :lol: ), joten ei parane ottaa kevariveroja ja suorituskieltoa, eli jonkinlainen rajoitin on laitettava. :roll:

Tai sit ajat aB kortin. ;)
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02

ViestiKirjoittanut Jepex » 25.12.2009 21:35

Ei jumaskuukkelis mikähän tota vaivaa. Sähköstartilla koitan käyntiin, niin startin ratas ei mee sille isolle rattaalle ollenkaan, pyörii tyhjää kopassa.

Sitten kun sain polkasemalla käyntiin, niin sammu heti kun päästi kaasun, sen jälkeen ei lähtenyt käyntiin millään. Sit lyö välillä lieskaa kaasarista, kerran jo sytty palamaan koko paska :D
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 25.12.2009 23:03

Sulla on kyllä murheen kryyni tuo soliferi... :D

Kruunaa kaiken jos vielä on palamaan syttyny 8)

Pitäs kans ite alkaa noita pikku vikoja kattelemaan...kilinät selvittää ja jne...Ja PESTÄ koko roska.Tulee harmaita hiuksia ku vaihtelee osia,ja kaikki on hiekan peitossa :D
Muutenki vastaa vähä huonosti kaasuun.Sylkän vaihon jälkeen toimi ku unelma,menin säätämään seoksia,kiristelin kaikkea parin ajokerran jälkeen,tuntuu että vähä hävinny tuota vääntöä ja jne.Kylhänse tietysti vääntää mutta ei niin mainiosti kun viikko sitten.

Nyt on ilma/seos ruuvi 1,5 kierrosta auki,aiemmin säädön jälkeen oli 3,5 auki,muuten hyvä, tuntu että yläkierroksilla ei vääntäny niin hyvin,oli vähä näin että huutaa mut ei kulje,1,5:llä tuntuu että taas ei oikein mainiosti vastaa kaasuun,muuten jees,en sit tiiä miten toi vaikuttaa kaasun vastaamiseen,tai sit mä vaan kuvittelen.En näistä niin paljon tiiä :D
Muutenki ku on toi "vapari" niin en tiiä millaset säädöt näin pakkasilla ois hyvät.Paranee tottakai toi kiihtyvyys ja jne kun saan tässä varin ja jousen vaihettua kunhan kerkee.Varmaan kans tuo hihna valittelee jo venymistään,ajattu sen 4000km sillä.

Ja ps.Karkulainen,toivottavasti saat ajokortin tottakai,käyhän kumminkin täällä neuvoa antamassa,elä unoha :D, sä nyt tiiät näistä aika hyvin.

Niin ja viel et onko venan säädöt näil kylmällä parempi vaihtaa? vai onko noi 0,10 hyvät.mul on pako löysä0,10,imu vähän tiukempi 0,10.
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02

ViestiKirjoittanut Jepex » 26.12.2009 12:13

Johtuuko tuo moottorin laiskuus sittä että otin sen "kuritapin" pois ihan kokonaan :D ja kaasarin kansiki on halki.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 26.12.2009 13:26

Jepex kirjoitti:Ei jumaskuukkelis mikähän tota vaivaa. Sähköstartilla koitan käyntiin, niin startin ratas ei mee sille isolle rattaalle ollenkaan, pyörii tyhjää kopassa.

Sitten kun sain polkasemalla käyntiin, niin sammu heti kun päästi kaasun, sen jälkeen ei lähtenyt käyntiin millään. Sit lyö välillä lieskaa kaasarista, kerran jo sytty palamaan koko paska :D

Bendix on varmaankin puhdistettu ja voideltu? Sitten kyse on akun vähäisesta virrasta.
Ethän ole tehnyt mitään nokalle tai sytytysyksiköille?

paska.kasa kirjoitti:Muutenki vastaa vähä huonosti kaasuun.Sylkän vaihon jälkeen toimi ku unelma,menin säätämään seoksia,kiristelin kaikkea parin ajokerran jälkeen,tuntuu että vähä hävinny tuota vääntöä ja jne.Kylhänse tietysti vääntää mutta ei niin mainiosti kun viikko sitten.

Muutenki ku on toi "vapari" niin en tiiä millaset säädöt näin pakkasilla ois hyvät.Paranee tottakai toi kiihtyvyys ja jne kun saan tässä varin ja jousen vaihettua kunhan kerkee.Varmaan kans tuo hihna valittelee jo venymistään,ajattu sen 4000km sillä.

Niin ja viel et onko venan säädöt näil kylmällä parempi vaihtaa? vai onko noi 0,10 hyvät.mul on pako löysä0,10,imu vähän tiukempi 0,10.

Säädä kaasari tietopankin ohjeiden mukaan. ;)
Venoihin tiukka 0,10.

Jepex kirjoitti:Johtuuko tuo moottorin laiskuus sittä että otin sen "kuritapin" pois ihan kokonaan :D ja kaasarin kansiki on halki.

Jos kansi on halki, se ei saa sinne kunnon alipainetta joka nostaisi luistia. Korjaa se kansi jollain, pitäisi auttaa. Siihen kanteen kannattaa yleensä jättää muutama mm. sitä tappia jolloin jousi pysyy paikoillaan.
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02

ViestiKirjoittanut Jepex » 26.12.2009 13:36

Jepex kirjoitti:Johtuuko tuo moottorin laiskuus sittä että otin sen "kuritapin" pois ihan kokonaan :D ja kaasarin kansiki on halki.
karkulainen kirjoitti:Jos kansi on halki, se ei saa sinne kunnon alipainetta joka nostaisi luistia. Korjaa se kansi jollain, pitäisi auttaa. Siihen kanteen kannattaa yleensä jättää muutama mm. sitä tappia jolloin jousi pysyy paikoillaan.


No joo, modaan tohon kunnon luistin kaasarin kiinni! Alko toimimaan skootteri kun vaan vahoin tulpan parempaan.

Sopisko solleen tää kiinni http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=2564
Onko tämä skootteri 2 tahtinen vai 4 tahtinen ? http://www.youtube.com/watch?v=NhliVf3dYzI&feature=channel

Näyttää että olis 4 tahtine, alkukäyrän perusteella, mutta en tiedä.
ane_
Pyörä:
300exc
Liittynyt:
21.8.2009 15:43

ViestiKirjoittanut ane_ » 26.12.2009 16:45

2-tahtine, tossa kommenteis joku kysyy ja omistaja sanoo että on 2-tahtine
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02

ViestiKirjoittanut Jepex » 26.12.2009 16:52

Kyllä nyt alko kiertää skootteri 19mm luistinkaasarilla, yks ongelma vaan on että pitää välillä imee bensaa kaasariin :lol:
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 26.12.2009 19:10

Jepex kirjoitti:No joo, modaan tohon kunnon luistin kaasarin kiinni! Alko toimimaan skootteri kun vaan vahoin tulpan parempaan.

Sopisko solleen tää kiinni http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=2564

Ei ainakaan vakiolohkoihin mene kiinni.. Taitaa maksimissaan 80cc mennä vakiolohkoihin kiinni.
Jepex kirjoitti:Onko tämä skootteri 2 tahtinen vai 4 tahtinen ? http://www.youtube.com/watch?v=NhliVf3dYzI&feature=channel

Näyttää että olis 4 tahtine, alkukäyrän perusteella, mutta en tiedä.

Paisarin perusteella 2-tahti. Tosin on niitä paisareita nelareissakin nähty, mitä kovasti ihmettelen..
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02

ViestiKirjoittanut Jepex » 26.12.2009 20:01

http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/475814
Pitää vähän vielä muokkailla tota kaasarin asentoa, liian jyrkässä kylmassa niin koho ei oikeen toimi :lol:
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 27.12.2009 1:47

<|TuX|> kirjoitti:
Jepex kirjoitti:No joo, modaan tohon kunnon luistin kaasarin kiinni! Alko toimimaan skootteri kun vaan vahoin tulpan parempaan.

Sopisko solleen tää kiinni http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=2564

Ei ainakaan vakiolohkoihin mene kiinni.. Taitaa maksimissaan 80cc mennä vakiolohkoihin kiinni.
Jepex kirjoitti:Onko tämä skootteri 2 tahtinen vai 4 tahtinen ? http://www.youtube.com/watch?v=NhliVf3dYzI&feature=channel

Näyttää että olis 4 tahtine, alkukäyrän perusteella, mutta en tiedä.

Paisarin perusteella 2-tahti. Tosin on niitä paisareita nelareissakin nähty, mitä kovasti ihmettelen..

Joihinkin vakiolohkoihin menee 82cc ilman viilaamista. Jos tuo on se 125cc pytty, sen kanssa pitää olla 152QMI lohkot. 50cc lohkot (139QMB) on erilaiset kuin 152QMI lohkot sekä ulkoisesti että sisukaluiltaan.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista