Keeway-skootterit

f-actor
Liittynyt:
27.10.2011 17:03
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut f-actor » 3.6.2012 16:42

Mitäs kannattaisi seuraavaksi tehdä omalle kivikalle, malli f-act, virejä ei ole kuin lazer x-pro chrome tehari, pipercrossin vaahtomuovisuodatin, ja 90 suutin.

Kiihtyvyyttä pitäisi saada lisää ilman, että huippunopeus laskee, ja eipä haittaa vaikka nopeuskin hieman nousisi :)

Vituttaa, kun ottaa piikkiä vasta 50km/h kohdilla, ja kiihtyy hemmetin laiskasti siihen nopeuteen varsinkin lämpimällä koneella.

2 päällä ajaessa saa oikein hakemalla hakea piikkiä, ja tarvitsee hemmetin pitkän suoran.
Ylämäkeen ajaessa ennen piikkiä vääntöä ei ole juurikaan yhtään vaikka ajaisi 1 päällä.

74km/h oon päässy gps:ään tällä hetkellä, ja omaan mittariin pari milliä yli mp/h tekstin :D huomaa kyllä ettei noihin vakiomittareihin oo luottamista.. :P


Elikkä minkäsvahvuisia vp/kytkin jousia kannattaisi laittaa, ja minkä painoisia rullia? Mikä suutin olisi sopiva? Toimii nytkin hyvin, mutta 5e kun lyöt tankkiin, niin huomenna/ylihuomenna saa olla taas tankkaamassa, joten mietin, että toimiikohan kuinka hyvin esim. 80 kokoisella suuttimella..?
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Palezu » 3.6.2012 20:40

Laita ekana kevyemmät rullat, vaikka 5g, tuo että tulee piikki vasta 50kmh vauhdissa johtuu liian painavista rullista. VP:n laitat vaikka stage6 medium vaikka ite saattasin pitää jopa vakion ja pelailla rullien kanssa nimim. kokemusta on ku ei jäykemmät vp:t vaikuta mitään.. Kytkinjousiksi sopii Malossin sarja 29 7715 joita saa ainakin moposportista ja easypartsista, ja siitä sarjasta vihreät jouset, tainno riippuu millaset alaväännöt siinä putkessa on mutta mulla toimi nuo vihreät hyvin.

Jos se toimii hyvin, älä vaihda suutinta. Bensankulutus laskee kun laitat ne kevyemmät rullat jolloin kone kiertää koko ajan hyvällä tehoalueella ja voit ajaa pintakaasulla 55kmh niin kulutus laskee. Itellä kulutti teharivireillä matka-ajossa vain 3,5 litraa satasella kun ajoi pintakaasulla 55kmh. Kaasu pohjassa 78kmh. Luulen että huippuja et saa enää juuri parannettua, tuo n. 75kmh on huomattu olevan aika lailla maksimi näiden kanssa ellei rupea tekemään astetta vaativampaa virittelyä.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut ramba__ » 3.6.2012 20:58

Palezu kirjoitti:kokemusta on ku ei jäykemmät vp:t vaikuta mitään..


Kyllä muuten vaikuttaa :lol: Tuo sun omasi on vain kirottu tai varin jäähdytys kusee.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Palezu » 4.6.2012 0:09

No se on kirottu :lol: no jos pilkkua viilataan niin kyllä ne silleen vaikuttaa että jäykemmällä kiertää vähän enemmän, mutta ihan samalla lailla se hyytyy olipa jousi mikä tahansa..tainno ehkä se jäykemmällä vähän vähemmän hyytyy mutta vittu minä jaksa tuommosta ei se ratkaisu voi enää siinä jousessakaan piillä. Löysemmässä jousessa on pienemmät kitkahäviöt nii pidän löysää jousta jos kerran ongelma ei jäykemmälläkään häviä :D
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
xKiiWix
Liittynyt:
2.7.2011 15:02
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut xKiiWix » 4.6.2012 1:52

kaasarin tiiviste oli menny johtuisko siitä jos ottaa kaasariin ilmaa ?
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut ramba__ » 4.6.2012 9:53

Eihän se nyt sytytykseen vaikuta mutta kuka sitä tietää jos se on osasyyllinen.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Leevasd
Pyörä:
Yamaha Aerox 08
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
20.12.2010 0:51
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Leevasd » 4.6.2012 16:43

Ja kampparist kierteet paskan niin, että ei saa etuvariaattorin pulttia kiinni... KÄVELYkESÄ

EDIT: Ukko teki uudet kierteet kamppariin.
-> Kasasin keewin, kaikki oli hyvin, iskin käyntiin, en päässyt edes roskikselle, kun katkesi kaasuvaijeri... Mutta tallissa oli yksi ylimääräinen, ni pääs jo testaamaan, 1/3 kaasul 60kmh 8o
Yamaha Aerox Projekti

Keeway osaa myynnissä, YV:tä vain!
f-actor
Liittynyt:
27.10.2011 17:03
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut f-actor » 5.6.2012 11:25

Leevasd kirjoitti:Ja kampparist kierteet paskan niin, että ei saa etuvariaattorin pulttia kiinni... KÄVELYkESÄ

EDIT: Ukko teki uudet kierteet kamppariin.
-> Kasasin keewin, kaikki oli hyvin, iskin käyntiin, en päässyt edes roskikselle, kun katkesi kaasuvaijeri... Mutta tallissa oli yksi ylimääräinen, ni pääs jo testaamaan, 1/3 kaasul 60kmh 8o


Omaan mittariin? Jos on omaan mittariin, niin todellista nopeutta n. 50 km/h, tuli testattua paljonko mittari kusee, ja 70km/h asti huijaa about 10km/h liikaa, ja siitä ylöspäin jotain 15km/h.

Tämä omalla f-actilla, tosin sekin varmaan vähän yksilöllistä, että miten nuo mittarit elää omaa elämäänsä :D
Leevasd
Pyörä:
Yamaha Aerox 08
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
20.12.2010 0:51
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Leevasd » 5.6.2012 18:12

+-1kmh sigma:) Tuo saa vaan vähä liikaa.. Tuntuu hukkuvan ja välillä sitten taas vauhtia +70...
kuriton vakioputsari
stage6 proreplica
86suutin(pitäs olla joku 75-80, mut en jaksais vaihtaa kun tuo nyt kulkee eteenpäin)

EDIT:
Onko kukaan ikinä vaihtanut omaan keewisä kaasukahvaa ja vaijeria?
Irrotin eilen öljypumpunvaijerin boxista, niin eikö se jakari nyt ole niin sanotusti turha ?
Yamaha Aerox Projekti

Keeway osaa myynnissä, YV:tä vain!
Leevasd
Pyörä:
Yamaha Aerox 08
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
20.12.2010 0:51
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Leevasd » 5.6.2012 22:31

Ukko kävi testaamassa, ja oli sitä mieltä, että takavariaattori iskee liian ison vaihteen silmään heti piikin jälkeen. Vp on Hebon musta (50%..) Pitäisikö vaihtaa Stage6 Medium 15-25%? ja pitää malossin +15% kytkinjouset?
Yamaha Aerox Projekti

Keeway osaa myynnissä, YV:tä vain!
-pyrtsi
Pyörä:
Cpi Oliver -06
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
13.6.2010 0:21
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut -pyrtsi » 5.6.2012 22:53

Piristyyköhän vai auttaako mihinkään, jos keeway hurricanesta ottaa sen ilmanputsarin kumitötsän pois, ja vaihtaa suuttimen sopivaksi? se kumitötsähän on sellanen pikkurillin päänkokonen...
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Palezu » 6.6.2012 0:06

Kyllä se jonku verran auttaa vääntöön ja ehkä vähän huippuihinkin mutta ei kovin hurjasti. Imuäänet kyllä lisääntyy mukavasti mutta niihin tottuu, ite en enää edes huomaa. Ja kuri poistettuna joku 70 suutin on hyvä, olettaen että putki on vakio.

Leevasd anna olla sen hebon jousen ja laita jotku 0,2-0,5g kevyemmät rullat. Ja suutin oikeaksi. Se ukkosi ei luultavasti variaattorivehkeistä juuri tiedä joten ei kannata uskoa mitä se sanoo, tiiät varmaan itekki enemmän. Mistähän se senki päättelee että takavariaattori iskee liian ison vaihteen silmään.. Nuo ukot on ajaneet vain vaihteellisilla peeveillä aikanaan :D
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
-pyrtsi
Pyörä:
Cpi Oliver -06
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
13.6.2010 0:21
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut -pyrtsi » 6.6.2012 1:40

Juusitä minäki että hiukka saattas auttaa, joo hyvä vaa et imuäänet hiukka kovenis, sillä pitää nii helvetin kimeetä ääntä tuo, niin tasottaa ees vähäsen :lol:

Paljonkoha kuuluis muuten kulkea tollasen hurricanen, siitä on prikka nyt poissa ja suutin 62, ku vakiona oli 58.5, ja kulkee nyt mittariinsa päivästä riippuen sen 51-54kmh? Muistelen et syksyllä kulki jotain melkee 60kmh mittariin. Oisko hihna sitte kulunu vaaaai? Reilu 7000 ajettu nytten ja arvelen ettei oo ikinä hihnaa vaiheltu.

Ja ku liikkeelle lähtee välillä esim liikennevaloista, ku on kone lämmin jo niin booailee ennenku suostuu lähtemää kunnolla liikkeelle? Muistelen et löysä vp aiheuttaa tollasta, oonko oikeessa?

Enpä tuohon tosiaan kyllä oo hirveenä perehtyny ku tyttöystävän skootteri, ja aina välillä vaan lainailen..
f-actor
Liittynyt:
27.10.2011 17:03
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut f-actor » 6.6.2012 14:28

-pyrtsi kirjoitti:Juusitä minäki että hiukka saattas auttaa, joo hyvä vaa et imuäänet hiukka kovenis, sillä pitää nii helvetin kimeetä ääntä tuo, niin tasottaa ees vähäsen :lol:

Paljonkoha kuuluis muuten kulkea tollasen hurricanen, siitä on prikka nyt poissa ja suutin 62, ku vakiona oli 58.5, ja kulkee nyt mittariinsa päivästä riippuen sen 51-54kmh? Muistelen et syksyllä kulki jotain melkee 60kmh mittariin. Oisko hihna sitte kulunu vaaaai? Reilu 7000 ajettu nytten ja arvelen ettei oo ikinä hihnaa vaiheltu.

Ja ku liikkeelle lähtee välillä esim liikennevaloista, ku on kone lämmin jo niin booailee ennenku suostuu lähtemää kunnolla liikkeelle? Muistelen et löysä vp aiheuttaa tollasta, oonko oikeessa?

Enpä tuohon tosiaan kyllä oo hirveenä perehtyny ku tyttöystävän skootteri, ja aina välillä vaan lainailen..


Itellä toiminu ihan hyvin 9200 km samoilla jousilla, hihnan tosin vaihdoin 5000km kohdilla, tosin ei olisi kyllä ollut tarvetta vaihtaa.. noh ei sitä silloin niin paljoa tiennyt :D Mutta koitappas polttaa karstat putkesta, voipi auttaa, sillä katalysaattori oli itselläni ainakin sen verran kerännyt paskaa, että ei mikään ihmekkään jos booaili, loppujen lopuksi katti irtosi itsestään ja tukki koko putken.

Olettaen siis että on vakioputki käytössä? Jos on, niin polttele karstat, tai mieluummin käske jonkun taitavan hitsaajan repiä se katti sieltä kokonaan pois. :) Kulutus vähenee, ja ainakin kiihtyvyys parani itselläni aikoinaan. :)
f-actor
Liittynyt:
27.10.2011 17:03
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut f-actor » 6.6.2012 14:34

Leevasd kirjoitti:+-1kmh sigma:) Tuo saa vaan vähä liikaa.. Tuntuu hukkuvan ja välillä sitten taas vauhtia +70...
kuriton vakioputsari
stage6 proreplica
86suutin(pitäs olla joku 75-80, mut en jaksais vaihtaa kun tuo nyt kulkee eteenpäin)

EDIT:
Onko kukaan ikinä vaihtanut omaan keewisä kaasukahvaa ja vaijeria?
Irrotin eilen öljypumpunvaijerin boxista, niin eikö se jakari nyt ole niin sanotusti turha ?


Jakari on turha, mikäli et aio pitää enää tuoreöljyvoitelua toiminnassa, vaan öljyt tankkiin periaatteella mennään. Itsekin rupesin sekoittamaan öljyt suoraan bensan sekaan, kun tuntui että tuo jakorasia syö vaijereita vähintään 2kpl puolessa vuodessa, joten nappasin polkupyörästä sopivan vaijerin, ja hyvin on toiminut. :)

Edit: Oho, tuplat

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista