neulaventtiili näytti aika hyvältä mikäli se on kiini siinä kelluvassa esineessä
Kelluva esine on uimuri tai koho. Se neulaventtiilin ulkonäöstä ei pysty päättelemään oikeen mitään.
En tiiä kannattaako mopossa alkaa sen kummemmin pähkäämään tai tuskailemaan ton kanssa että vuotaako vai ei, kun uusi korjaussarja maksaa jotain 10-20 euron luokkaa.
Tietty voit laittaa sen venttiilin kiinni asentoon ja puhaltaa bensaletkusta sinne kaasariin ja jos sieltä ilma menee läpi, se kusee. Näin ainakin auton kaasareissa tota testataan.
Kaikissa kaasareissa missä on koho, pystyy säätämään bensapintaa. Yleensä se tehdään vaan sitä kohoa johonkin suuntaan taivuttamalla, joissain kaasareissa sitä kohtaa mihin se neulavena tulee/ottaa kiinni, joissain taisi olla sellanen peltilevy mitä väänneltiin. Ei kannata mennä säätelemään jollei ole ihan varma mitä tekee. Tolla väärällä säädöllä saa tuhannesti ongelmia, joko kaasari käy aina liian laihalla tai rikkaalla. Itse jos olisin rahoissani, ehkä hankkisin ensiksi sen korjaussarjan jotta voidaan olla varmoja siitä ,että se kaasuttaja on kunnossa. Jos taas on tiukkaa, kannattanee ehkä tarkistella kaikki mitä ilmaseksi on tarkistettavissa, eli bensapinta yms. ja tuskailla niitten mahdollisesti huonojen osien kanssa.
Eikä se bensapinta mene yllättäen huonoksi, sitä on jonkun täytynyt säätää, että se menee vikasäätöihin. Ei ainakaan itelle ol koskaan tullut vastaan niin kulunutta mopon kaasaria vielä.