Olen hankkimassa skootteria ja niiden kesken on todella vaikea päättää. Sen verran ainakin tiedän , että "superhalpiskinkkiä" en halua ja että skopan on oltava 5occ ja nelitahti.
Vaihtoehtoja olisi uusista ainakin:
- Honda Vision (1990€)
- Kymco Like (1759€)
- Kymco Agility Fat (1299€)
- Peugeot Kisbee (1660€)
- SYM Fiddle II (1649€)
Lisäksi tällä hetkellä myynnissä olevista käytetyistä olen katsellut:
- Kymco Agility Fat
- Piaggio Typhoon
- Piaggio Fly
Käytetyissä varsinkaan et voi koskaan varmaksi tietää mitä saat, mutta niissä saattaa olla huomattavasti edullisempi hinta. Käytetyssä ei niin haittaa, vaikka onnistuisi sitä jotenkin naarmuttamaan, kun ulkonäössä on usein jo jotain elämän jälkiä. Itse en kuitenkaan osaa mopoja tai skoottereita korjailla - ainakaan en ole niitä koskaan roplannut -, joten huoltaminen voisi tulla kalliiksi. Toisaalta, jos ostaisi käytettynä halvan yksilön, sitä saattaisi uskaltaakin ronkkia.
Uuden hankintaa puoltaisi monikin asia, mutta miinuksena hinta. Hondalla ja SYM:llä olisi 4v takuu, Kymcolla ja Pökötillä 2v. Honda Vision ja Kymco Like ovat nuista uusista vissiin ainoita, joissa on vähän säilytystilaa myös etuosassa, lisäksi Likeen tulee mukana takaboxi. Hinta on kuitenkin esim. Likessä ~500€ enemmän kuin Agility Fat:ssä. Niin ja Hondassa taisi olla vain pelkkä sähkökäynnistys, sekä hyvin ohuet renkaat (ei välttämättä niin tukeva ajossa), joita ei saa vaihdettua leveämpiin.
Valintoja, valintoja... On tämä vaikeaa.