Yamaha Aerox / MBK Nitro

tobe97
Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

ViestiKirjoittanut tobe97 » 15.12.2013 22:12

Morjes!

Mikä voi olla roxissa kun ei ota kierroksia kunnolla ennen kun on joku 20min ollu käynniissä ja sit vast ottaa kierroksii normaalisti mut sit pystyn ajaa joku 30 kilsaa kunnes kuuluu vaan mooooo ja sammuu ja käyntii lähtee sen jälkee mut sit ku annan vähänki kaasuu nii kuuluu taas mooooo ja sit jos se on seissonu pihas yön yli ja käynnistän niin pysyy pari minuuttii käynnis kunnes taas kuuluu mooooo ja sammuu. Oon kokeillu uudel tulpal mut sit taas alusta koko homma pystyn ajaa sen 30 kilsaa ja taas kuuluu moooo ja niin edes päin...

Ja tää vika ilmeni vast näin talvella, kesällä toimi ku unelma seokset oli hyvät ja tulppa oli hyvän värinen. Vaikka en oo koskenu mihinkää nii yht äkkii alko tekee tollee.

ja nyt oon kokeillu vaihtamalla isompaa suutinta, suutin kokoa 80 (kesällä oli suutin 70)
putsasin kaasarin, ilmanputsarin ja läppäventtiilit mutta ei siltikään toiminnut vaikka kaikki noi olin tehnyt.
Sitte kuulin kaverilta että se voi johtuu mun tulpanhatusta, kävin ostamassa uuden tulpanhatun, mutta ei toiminut senkään jälkeen.
Sitte taas kuulin tutulta että tankissa voi olla jotain roskaa että ei saisi bensaa putsasin sen mutta ei toiminut senkään jälkeen.

Näin etu käteen jo KIITOS vastauksista
Knokka
Pyörä:
Keeway Focus 70cc

ViestiKirjoittanut Knokka » 16.12.2013 17:01

Talvipakkasten takia heittäny seoksen laihalle, jonka takia sylinteri käynyt kuumempana kuin normaalisti ja lämpöleikannut. (?) Kokeile avata kansi ja kato mitä löytyy. Voi toki olla muutakin, mutta kovasti uskon lämpöleikkaamiseen.
Atte1
Pyörä:
MBK Nitro -06

ViestiKirjoittanut Atte1 » 16.12.2013 22:38

Nitro -06 kyseessä, aloin teharia vaihtamaan ja huomasin että vakioputkeen menee joku letku ja teharissa ei paikkaa sille letkulle. Mites nyt? Kuva löytyy minun galleriasta.
mikerin
Pyörä:
Nitro+ Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut mikerin » 16.12.2013 23:03

Voisin veikata että se on turha letku että tukit päät vaan ja laitat piiloon..
Kyllä minä sen nimen tiedän mutta ei nimi tähän hätään muistu.
http://www.motot.net/talli/osat/id52472/ Terpin osaa tuossa.
Jos roxin viriosaa myynnissä halvalla niin yyveetä vaan.
Vauhtiviivatarra Moderaattori

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 17.12.2013 0:24

Katalysaattorin hapetusjärjestelmä.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Atte1
Pyörä:
MBK Nitro -06

ViestiKirjoittanut Atte1 » 17.12.2013 0:33

Eli koko hapetusjärjestelmää ei tarvitse repiä pois vaan riittää että tukin sen putkeen tulevan letkun jollain? Kiitokset.
KiviStoo

ViestiKirjoittanut KiviStoo » 23.12.2013 3:55

Päivää voisko joku kertoo että kuinka tollasen stage 6 bensamittarin vois asentaa yamaha aeroxiin jos jollain on kuvia niin voi pistää tänne tulemaan.Kiitos jo etukäteen:)
böömber
Pyörä:
yamaha dt50 (ex), Honda Monkey(ex),derbi senda(ex),suzuki pv(ex),Aprilia rx(ex), yamaha aerox (käyttis)

ViestiKirjoittanut böömber » 29.12.2013 2:30

jeesatkaas!04m nitroon on laitettu 98vm roxin kone. minkä kokonen kytkin siinä on? 105mm vai 107mm? pitäis tietää että tilaan oikeen kokoset kytkinjouset :D ja mistä johtuu muuten se että kun kiihdyttää niin huutaa helvetisti ja sitten kesken kiihdytyksen hyytyy yhtäkkiä. hetken pääästä kiihtyyy uudelleen? liian kevyet rullat,liian löysä vp-jousi,huono hihna tai huono kytkin? jeesatkaa :nolo:
pavetsuikkeli

ViestiKirjoittanut pavetsuikkeli » 1.1.2014 21:08

mitä numeroita ootte saanu sigma kalibrointii roksis oon laskenut ympärysmitan kokeilin kusetti 20kmh mittasin kusetti kans anturi on siinä puolan "uloimassa" kohassa
tobe97

ViestiKirjoittanut tobe97 » 7.1.2014 23:02

tobe97 kirjoitti:Morjes!

Mikä voi olla roxissa kun ei ota kierroksia kunnolla ennen kun on joku 20min ollu käynniissä ja sit vast ottaa kierroksii normaalisti mut sit pystyn ajaa joku 30 kilsaa kunnes kuuluu vaan mooooo ja sammuu ja käyntii lähtee sen jälkee mut sit ku annan vähänki kaasuu nii kuuluu taas mooooo ja sit jos se on seissonu pihas yön yli ja käynnistän niin pysyy pari minuuttii käynnis kunnes taas kuuluu mooooo ja sammuu. Oon kokeillu uudel tulpal mut sit taas alusta koko homma pystyn ajaa sen 30 kilsaa ja taas kuuluu moooo ja niin edes päin...

Ja tää vika ilmeni vast näin talvella, kesällä toimi ku unelma seokset oli hyvät ja tulppa oli hyvän värinen. Vaikka en oo koskenu mihinkää nii yht äkkii alko tekee tollee.

ja nyt oon kokeillu vaihtamalla isompaa suutinta, suutin kokoa 80 (kesällä oli suutin 70)
putsasin kaasarin, ilmanputsarin ja läppäventtiilit mutta ei siltikään toiminnut vaikka kaikki noi olin tehnyt.
Sitte kuulin kaverilta että se voi johtuu mun tulpanhatusta, kävin ostamassa uuden tulpanhatun, mutta ei toiminut senkään jälkeen.
Sitte taas kuulin tutulta että tankissa voi olla jotain roskaa että ei saisi bensaa putsasin sen mutta ei toiminut senkään jälkeen.

Näin etu käteen jo KIITOS vastauksista

nii ja toi et joudun sen 20min pitää käynnis nii tapahtuu aina sillon ku on alle 5 astetta lämmintä ulkona mut sit jos on yli 5 astetta nii ei tarvii pitää käynnissä 20minuutti ennen ku ottaa kieroksii sillo se ottaa iha normaalisti ku on lämmittäny koneen.

mä aattelin et voisko johtuu vaikka jännitteen säätimestä jos se ois vaikka hajalla tai CDI:istä???
R0X1
Pyörä:
Yamaha Aerox -12

ViestiKirjoittanut R0X1 » 11.1.2014 15:43

Noniin eli, tilasin S6 mittariston Aeroxiin ja pitää varmaankin bensamittarin johto yhistää mittariin yms, niin tietäiskö kukaan vakiomittariin tulevien johtojen merkityksiä?
pavetsuikkeli

ViestiKirjoittanut pavetsuikkeli » 11.1.2014 19:50

itel on kuva puhelimes mitkä piuhat tarviit tietää? laita vaik yv
kultsi0
Pyörä:
Suzuki GS500E

ViestiKirjoittanut kultsi0 » 12.1.2014 23:19

mites pikakaasun saa toimiin aeroxissa? vaijeri on liian lyhyt..
kultsi0
Pyörä:
Suzuki GS500E

ViestiKirjoittanut kultsi0 » 17.1.2014 15:54

kuinkas paljon tuo vaijeri sitten pitää olla pidempi
kimsami

ViestiKirjoittanut kimsami » 24.1.2014 19:28

Meneekö vanhan mallin keula uudempaan aeroxiin? Jos ostaa kokonaisen vanhanmallin keulan uudenmalliseen aeroxiin niin meneekö suoraan? Vanhassa keulassa siis on tasapaksu ohjausakseli ja uudessa paksumpi alhaalta. Mistä vuosimallista ylöspäin tpalat on siis uudenmallisia? Ps. Jos kellään ois roxiin keulaa tai tpalaa myydä niin yv -->

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista