käpäzz kirjoitti:Moro! kellään ohjeita tai osais kertoa miten sylinteri aukaistaan kymcossa ( Agility ), että vois kattoo männän kunnon, veikkaan et sieltä on puristukset hävinny ku ei oo tuntoa edes poljinkäynnistyksessä ja ei lähe sähkölläkää käyntii.. Yritin tänää jo tiirailla et miten aukeis, mutta tarttis neuvoja. Kiitos!
Veikkaan ennemmin venttiileitä. Mulla 23k ajettu ja mäntä oli kunnossa, mutta venttiilit vuoti.
Ensin otat kaikki tuulettimen muovit pois pytyn ympäriltä, ja tässä vaiheessa kannattaa irroittaa putki. Sitten venttiilikoppa pois, ja sen jälkeen irroitat nokkaketjun kiristimen kaasarin vierestä. Seuraavaksi nokkaketjuun joku naru kiinni ettei tipu syvyyksiin
Sitten vaan nokka irti. Se on neljällä mutterilla kiinni. Samalla lähtee nokkaketju irti kun otat nokan pois.
Nyt päästään kanteen joka on kiinni enää kahdella pultilla kannen vasemmalla puolella, ne irti ja nostat kannen pois. Voi joutua takaiskarin irroittamaan jos kansi ottaa runkoon kiinni.
Nyt kannen jälkeen on pytty joka lähtee ihan nostamalla. Huom! Pytyn alapään tiiviste menee todennäköisesti paskaksi joten osta uusi valmiiksi.
Mutta ennenkuin irroitat pytyn niin selvitä että vuotaako venttiilit. Kaikkein parhaiten selviää kun puhdistat palotilan ja suulla puhallat painetta. Sen kyllä huomaa jos venttiilit vuotavat. Toinen on laittaa vettä palotilaan ja katsoa tuleeko läpi.
Ja kasatessa ajoituksen kohdilleen. Ite oon ihan käsituntumalla laittanut männän yläkuolokohtaan ja sitten vaan nokkarattaasta isoin reikä pytyn suuntaisesti ja nokkaketju paikalleen.