Keskustelua moposkootterin valinnasta

skootteristi-78
Liittynyt:
3.6.2012 14:11
Re: Keskustelua moposkootterin valinnasta

ViestiKirjoittanut skootteristi-78 » 3.6.2012 19:27

Jaahas, ainakin näistä kahdesta vaihtoehdosta valitsen sitten Piaggion :).
Ja jos ei mitään ihmeitä löydy niin piaggio fly 50 voisi olla hyvä valinta.
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Keskustelua moposkootterin valinnasta

ViestiKirjoittanut Zoneri » 3.6.2012 19:28

Miksi ei 4 tahtista?? Niinkun joku taisi sanoa, että kymcojen laadunvalvonta on erittäin paljon korkeempaa kuin kiinalaisten veljien.. Muunmuassa kaverilla on 13000km ajettu kymco agility ja vieläkin lähtee hipaisemalla starttinappulaa käyntiin. Ei polta öljyä tms. Kyllä 4 tahti moottorit kestää ihan hyvin sen 15000-18000 ajoa ilman pahempia remontteja. Muunmuassa veljellä on11000 ajettu kiinalainen soliferi. Noissa kilsoissa ei ollut mitään ongelmia. Tuo vaan lämpöleikkasi keskikesästä. Ei kestänyt ajaa 9000rpm/min 30 asteessa. :D

Eli lyhyemmin sanottuna: 4 tahti kestää erittäin hyvin JOS vaan sitä huoltaa hyvin.

Edit: typoja.
Viimeksi muokannut Zoneri päivämäärä 3.6.2012 19:43, muokattu yhteensä 2 kertaa
Paska mikä paska.
skootteristi-78
Liittynyt:
3.6.2012 14:11
Re: Keskustelua moposkootterin valinnasta

ViestiKirjoittanut skootteristi-78 » 3.6.2012 19:42

Mites nuo huoltohommat muuten menee? Pitääkö (tietysti kannattaa) huollot teettä merkkiliikkeissä vai voiko mitään tehdä itse? Toki takuu ei sitten kata mitään jos huollot tekee ite mutta noin muuten? Onnistuuko huoltojen tekeminen itse ollenkaan?
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Keskustelua moposkootterin valinnasta

ViestiKirjoittanut ramba__ » 3.6.2012 19:47

Onnistuu kaikkien huoltojen tekeminen itse, jossei ole peukalo keskellä kämmentä ja tajuaa näistä vehkeistä jotain.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua moposkootterin valinnasta

ViestiKirjoittanut Shape » 3.6.2012 20:08

Zoner, yleisellä tasolla se laatu ei kuitenkaan ole kovin maarittelevaa. Huoltamisella ei kauheasti pysty ennaltaehkäisemään mm. CDI-yksikköjen hajoamisia.

Itsekkin voi huoltaa, esimerkiksi moottoriöljyn, ilmansuodattimen tai tulpan vaihtaminen ei vaadi erikoistyökaluja. Toisaalta jos variaattoria pitää huoltaa, niin silloin vaaditaan jo vähintään paineilmakäyttöistä mutterinväännintä, jota tuskin löytyy joka talosta. Ja liikkeessä nuo huoltomiehet kyllä tietävät mitä tekevät, ja osaavat tiettyjä jippoja kokemuksen myötä, joten huollossa ei jää mitään huomioimatta.

Suosittelen toki käyttämään huollossa, sillä näin ollen takuu säilyy ja kaikki huoltokohteet tulee huollettua varmasti.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
skootteristi-78
Liittynyt:
3.6.2012 14:11
Re: Keskustelua moposkootterin valinnasta

ViestiKirjoittanut skootteristi-78 » 3.6.2012 20:09

No itse en voi väittää tietäväni näistä vehkeistä paljoakaan, mutta onneksi apua on saatavilla hyvin läheltä :).
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Keskustelua moposkootterin valinnasta

ViestiKirjoittanut Dementikko » 3.6.2012 22:59

Suosittelen myös tosiaan suorasuihkutusmopoja, jos et vielä ole valintaasi tehnyt. Tehoa löytyy kiitettävissä määrin ja kuluttavat todella vähän polttoainetta.
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Keskustelua moposkootterin valinnasta

ViestiKirjoittanut ramba__ » 3.6.2012 23:08

Tehot plussaa mutta itse vaikea huoltaa jos on esimerkiksi ruiskussa vikaa. Kaasarivehkeet on paljon yksinkertaisempia.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Keskustelua moposkootterin valinnasta

ViestiKirjoittanut Palezu » 4.6.2012 0:25

Niinpä, sehän nuo ruiskut kaataakin tuo että jos tulee vikaa niin ollaan sormi suussa ja aika usein ei huoltoliikkeetkään osaa mitään tehdä. Ei tietenkään joka ruiskumopo hajoa mutta ihmeen usein on tullut täälläkin luettua kertomuksia noiden ruiskujen hajoamisista. Ois kyllä kieltämättä pätevä peli kun tehoja on vaikka millä mitalla ja ei syö bensaakaan paljo mitään.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Keskustelua moposkootterin valinnasta

ViestiKirjoittanut Gogge » 4.6.2012 0:30

Ruiskun putsaus ainetta välillä bensan sekaan, ja käyttää semi synteettistä öljyä. Alkaa noi ruiskutkin olee ihan luotettavia, mopo tasollakin.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Keskustelua moposkootterin valinnasta

ViestiKirjoittanut Dementikko » 4.6.2012 2:14

Joo, eipä näissä sen kummempia vikoja ole. Korjaaminenkaan ei mitään rakettitiedettä ole, kun tietää mikä näistä yleensä hajoaa jos nyt ylipäätään edes hajoaa. Kunhan pitää hyvän huolen ja tietää parit niksit näiden toiminnasta, niin hyvin kestää. Ainakin omaan peliini voin luottaa sataprosenttisesti.

Itselläni tehoputkella ja kuristamattomalla ECU:lla (=enemmän polttoainetta) kuluu noin 2,5l menovettä satasella.
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
Boom Driver
Pyörä:
Hornet -07
Paikkakunta:
Esbo
Liittynyt:
29.1.2004 22:21
Re: Keskustelua moposkootterin valinnasta

ViestiKirjoittanut Boom Driver » 11.6.2012 15:08

Shape kirjoitti: Toisaalta jos variaattoria pitää huoltaa, niin silloin vaaditaan jo vähintään paineilmakäyttöistä mutterinväännintä, jota tuskin löytyy joka talosta.
Mihis sitä tarvii? itsellä ainakin meni kaikki variaattori rempat aikanaan ihan räikällä yms. perus työkaluilla.

Kymcoista vielä sen verran, että oma kokemus kyseisestä merkistä on erittäin positiivinen ja hinta/laatusuhde noissa on varsin hyvä. Omat kokemukset kuitenkin rajoittuu enemmän noihin vanhempiin 2t versioihin (super9, fever, cobra) joten en noiden uusien 4t versioiden laadusta tiedä sen enempää. Itse kutienkin suosisin 50cc luokassa 2-tahtisia 4-tahtisten sijasta.
On kuusi kertaa todennäköisempää että salama iskee mieheen kuin naiseen.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Keskustelua moposkootterin valinnasta

ViestiKirjoittanut Palezu » 11.6.2012 19:03

Riippuu varmaan vähän tuurista millainen variaattori tulee vastaan, joissakin saattaa lähtä mutterit auki normi työkaluilla mutta joissakin menee hirveeksi patentoinniksi miten saada akseli pysymään paikoillaan kun mutteria vääntää, ja tätä kautta hommat voi sitte kusta munille. Itse en ainakaan saanut variaattorin muttereita auki millään ilveellä perustyökaluilla mutta pulttipyssyn kun osti niin johan tärähti auki vaivatta.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua moposkootterin valinnasta

ViestiKirjoittanut Shape » 11.6.2012 19:52

Boom Driver kirjoitti:Mihis sitä tarvii? itsellä ainakin meni kaikki variaattori rempat aikanaan ihan räikällä yms. perus työkaluilla.

Kymcoista vielä sen verran, että oma kokemus kyseisestä merkistä on erittäin positiivinen ja hinta/laatusuhde noissa on varsin hyvä. Omat kokemukset kuitenkin rajoittuu enemmän noihin vanhempiin 2t versioihin (super9, fever, cobra) joten en noiden uusien 4t versioiden laadusta tiedä sen enempää. Itse kutienkin suosisin 50cc luokassa 2-tahtisia 4-tahtisten sijasta.
Kyllähän sen variaattorin sa auki myös ilman pulttipyssyä, esimerkiksi itse käytän erillistä variaattorin lukitustyökalua pitämään lautasia paikoillaan, jolloin mutterin saa auki perustyökaluilla. Tosin tätä lukitustyökalua ei varmasti jokaiselta löydy, joten variaattorin paikallaan pitäminen on haasteellista. Toki siihen löytyy kaikenlaista vippaskonstia, kuten esimerkiksi narua sylinteriin. Kuitenkin huonolla tuurilla voi saada jotain rikki, vaikkapa naru menee poikki huuhtelukanavaan joutuessaan ja pätkä tipahtaa kampikammioon.

Ei minullakaan ole vanhemmista Kymcoista mitään pahaa sanottavaa, mutta noita uusia nelitahtisia tulee työn puolesta huollettua, niin ei voi kehua kovin niiden laatua, ainakaan moottorin puolesta..
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Keskustelua moposkootterin valinnasta

ViestiKirjoittanut Rajis- » 11.6.2012 19:59

Ei niiden laatua voi kyllä kehua minkään puolesta, melko samaa laatua ne ovat kuin fudet jne kinkit, mutta kymcossa saat maksaa pikkasen extraa merkistä. Konehan nyt taitaakin olla sama kuin muissakin kinkeissä. Nuo 2t mallit tosin ovat olleet hyviä, sikon zx super feverkin kesti 20tkm pelkällä rullien ja öljyjen vaihdoilla :D Parilla kaverilla on tollaset 2t super8:sit ja nekin on olleet luotettavia pelejä, molemmat nyt jtn reilu 5tkm niillä ajellu ja ei oo mitään vikoja ollut.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista