Solifer XTR50 Skootteri

Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 6.2.2010 0:31

juu ei paha.Ja varmasti laadukas,onhan tuo gatesin powerlink hihna myös,mutta luulen ainakin että tää malossin hihna varmaan vielä parempi.Ainakin todettu hyviksi :D
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02

ViestiKirjoittanut Jepex » 8.2.2010 23:18

Suunnittelin 3D mallina skodeen änkän ja putken.
Kuva
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 9.2.2010 15:11

Meinaakko tollasta alkaa väsäämään?

Ihan siisti
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02

ViestiKirjoittanut Jepex » 9.2.2010 17:58

paska.kasa kirjoitti:Meinaakko tollasta alkaa väsäämään?

Ihan siisti


Tarkoitus olisi, toki toi sit tulis pystympään kuin tohon asentoon :D
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 9.2.2010 23:01

No niin taas pääsee availemaan sylinteriä.

Ajelin tossa himaanpäin ja parisen kilometriä ennen,kuulu yhtäkkiä kova kilinä,hidastin vauhtia,sit kuulu viel kovempi kilinä.Pysäytin,kokeilin varovasti kikkiä,puristukset kadonnu.
Oli sit oikein mukava taluttaa tuolla lumisateessa, parisen kilometriä,vitun kova tuuli,ja pyörä varmaan painaa 100kg kaikkien tavaroiden kanssa... :x
Varmasti männänrenkaat meni,ja paskalla tuurilla viel tuo uus 60cc sylkkäki... -.-oikein mukava päivä.
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02

ViestiKirjoittanut Jepex » 9.2.2010 23:11

paska.kasa kirjoitti:No niin taas pääsee availemaan sylinteriä.

Ajelin tossa himaanpäin ja parisen kilometriä ennen,kuulu yhtäkkiä kova kilinä,hidastin vauhtia,sit kuulu viel kovempi kilinä.Pysäytin,kokeilin varovasti kikkiä,puristukset kadonnu.
Oli sit oikein mukava taluttaa tuolla lumisateessa, parisen kilometriä,vitun kova tuuli,ja pyörä varmaan painaa 100kg kaikkien tavaroiden kanssa... :x
Varmasti männänrenkaat meni,ja paskalla tuurilla viel tuo uus 60cc sylkkäki... -.-oikein mukava päivä.


Paska säkä :|

Saa nähä onnistuuko huomenna uusi takajousitus patentti. Kirjoittelen sitten jos siittä tulee jotain :D
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 10.2.2010 0:52

Oli kuitenkin käynnissä koko tapahtuman ajan? Ettei vain olisi mäntään tullut venttiilin mentävä kolo. :lol:

Sen enempää spekuloimatta, avaa pytty ja katso jälki.
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 10.2.2010 14:49

Mäntä oli hakannu kanteen,oli 0,5mm syvä pyöreä ura männässä.Kiertokangen voima on sit halkassu männän ja osat männän sisältä,myös tuo liukuholkki(männäntappi) meni kahteen osaan.Eli siel on metallisilppu,puolikas männän tappi koneessa :D
Menin vähä sanattomaks ku otin sylinteriä irti...perkele,mäntä irti kiertokangesta :D

Pitää se purkaa ja putsata.
Ja sylkkäki on entinen.pitää uudet tilata,onneks ei oo kalliit tuolla virijavaralla.
Eli ei kalliiks tuu,aikaa vaan menee ku pitää kone purkaa ja putsaa,ku ei oo oikein kunnon työkaluja.

Pitää sit varmaan pistää 2tai3 kannen tiivistettä.Tai 2 kannen ja 2 sylinterin tiivistettä,ettei hakkaa kanteen enää.miten se vaikuttaa toimivuuteen jos mul on 2 ylimäärästä tiivistettä?
Sit tietysti vaihtaa samalla stefat,runkolaakerit...löytyyks tähän jostain noihin lohkojen väliin tiivisteitä? mul on kyl tollasta tiivistemassaa,kyllähän sekin käy...
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 10.2.2010 18:36

Mielessä kävi jotain tuommoista, joskus eräällä toisella foorumilla ollut samanlainen tapaus.

Katso kiertokangen suoruus, se voi olla vinossa vaikkei siltä heti näytä. Lohkot auki, kunnon putsaus ja uusi mitä pitää (virijavaran kautta saa moottorin tiivistesarjan ainakin siihen pienmpään malliin, mutta kampikammion mitat täsmää eli vain varinkopan tiiviste oli "vääränkokoinen"). Samalla kannattaisi ostaa uusi nokkaketju jos nykyinen on löystynyt paljon.

Maanantaina ostin uudet tupet ja eilen hain bensaa, nyt vielä kaasukahva kunnolla kiinni (etukate irti niin pääsee kiristämään ruuvia) ja siihen tuppi kiinni, bensaa tankkiin ja akku lataukseen. Sitten pitäisi tuonkin karhun herätä talviuniltaan. :D
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 10.2.2010 18:46

jep pitää nuo tarkistaa.nokkaketju ei ainakaan vaikuttanu löystyneen.kiinni ollessa,kiristin paikoillaan,pari milliä löysää nokka-akselista nostaneena.

Sain tossa yksityisviestiä,ku joku kyseli tosta 60cc sylkästä.Nykyään siinä tulee mukana ohjeet missä lukee jos mäntä tulee sylinterin yli yläkuolo kohassa,käytä kahta tiivistettä :D
perkele ku mul ei tullu lappua mukana ku tilasin,enkä sillon älynny kattoa :D
Ajattelin kumminkin pistää 2 ja 2 tiivistettä.varmuuden vuoks.
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 10.2.2010 21:12

Tietääkö kukaan minkälaiset/kokoset runkolaakerit tässä on?en oo viel avannu konetta.

Entä ton magneeton mutterin irrotettua,onko olemassa mitään koti konsteja miten ton kopan saa irti? ku en oo varma saanko ulosvetäjää lainaks...
eiks sen kopan irrotettua sen,mikskä sitä aluslevyä nyt kutsutaankaan,eikös se lähe sit ihan vetämällä irti?
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 10.2.2010 22:23

Tarkoitat magneettoa (vauhtipyörä ja staattori), sille on oma, merkkikohtainen ulosvetäjä (Scatterilla alle kympin).

Katso niitä laakereiden kokoja vaikka GY6-motor.de sivuston kautta, siellä on vakiolaakereita ja myyntikuvauksessa saattaa olla mittoja.
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 11.2.2010 23:15

Miten muuten,onko noitten runkolaakereiden irrotus hankalaa näissä? Muistan ku oli Suzuki S1,kaverin kanssa tehtiin siihen koneremppa(tai no kaverihan sen melkein yksin teki,mä vaan katoin),oli ne siinäkin aika tiukassa,kyllä ne kotikonstein lähti tappelun jälkeen.
Mutta kuulin sanili.tk foorumilla että laakereiden edessä olis vielä prässätty hammaspyörä edessä?
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 11.2.2010 23:32

paska.kasa kirjoitti:Miten muuten,onko noitten runkolaakereiden irrotus hankalaa näissä? Muistan ku oli Suzuki S1,kaverin kanssa tehtiin siihen koneremppa(tai no kaverihan sen melkein yksin teki,mä vaan katoin),oli ne siinäkin aika tiukassa,kyllä ne kotikonstein lähti tappelun jälkeen.
Mutta kuulin sanili.tk foorumilla että laakereiden edessä olis vielä prässätty hammaspyörä edessä?

Mikä hammaspyörä?
Kyllä lohkot pitäisi lähteä erilleen ilman isompia tappeluita, ei ne niin vahvasti ole naimisissa. Kannattanee ostaa se Alfamerin "kiinalaiset skootterit" tms. niminen kirja, se auttaa paljon ja vielä enemmän. ;)
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 12.2.2010 11:52

En tiiä tarkottiko hammaspyörällä sitä mikä on varin puolella,mihin nokkaketju tulee.eikös se ole kampiakselissa kiinni?
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista