dna123 kirjoitti:Löysin muuten tällaisen projektinalun gilera dna:n facebook ryhmän fanikuvista:
[kuva]
Omasta mielestä ainakin todella hieno
No huhhuh. Itse aattelin tehdä vähän miedomman perän. En tiiä sitten, teenkö alkuperäisen penkin muotoja noudattaen... Ducktailista puhuin mutta sitten penkki pitäis laittaa poikki ja siirtää penkin lukitus eteenpäin. Samalla pitäisi pitää mielessä taka underissa oleva akun paikka jne.
Tuossa projektissa on selvästikin kyykkypyörän ilme haussa. Ilmeisesti Malossi DNA Cupissa (josta en tiedä oikeasti mitään) käyttävät DNA:ssa tuon tyylisiä katteita, en tosiaankaan muista missä senkin kuvan bongasin. DNA Cup on kai siis joku viri viri vehkeille suunniteltu Malossin sponssaama kilpasarja. Pitäisi etsiä tietoa tuosta...
Itsellä olisi haussa sellainen alkuperäistä karskeampi pommittajatyyli ehkä pienellä retro touchilla. Tiedä sitten miten retroa saa tohon sullottua, lähinnä mielikuva etuvaloista on hiukan retrotyyppinen.
Perää ajattelin lyhentää ja mahdollisesti levittää, penkin sallimissa rajoissa.
^isompanaJotain tuon tyylistä haen, tosin takavalojen suhteen homma on vähän auki. Lisäksi tuossa kuvassa on vain silotettu takavalon ja lokarin reiät umpeen. Itellä on suunnitteilla lyhentää perää siten että perä lähtee laskemaan heti penkin takaa. Ajattelin käyttää alkuperäisiä hajonneita (lasit veks) vilkkuja takavaloina. Umpiot saisi napattua originaalista takavalosta, joka sekin on jossain vaiheessa uusittu. Jarruvaloksi sitten ehkä joku ledihässäkkä.
Tänään projekti eteni siten että kävin hakemassa uuden satsin uretaania, oli sopivasti tarjous halppiksessa, 3 purkkia kympillä. Sitten kävin kysymässä hartsia yhdestä venepajasta. 27 euroa olisi viisi litraa... Omistaja lähtee huomisen jälkeen viikon lomalle. Pitäisi melkein vielä kysäistä entiseltä työpaikalta josko myisivät sieltä. Siellä sitä saa hanasta
Sen verran suurempi venepulju kyseessä.
Lisäksi hain suippokärkisen jyrsinterän dremelivehkeeseen. Sukkahousut kävin myös hakemassa, hauskat ostokset kun kolme purkkia uretaania ja sukkikset. Ei myyjä kattonu edes ihmeissään... Mitäs muuta, niin, pakkausteippiä hain pari rullaa, foliota ja tuorekelmua.
Sain sitten jossain vaiheessa myös inspiksen alkaa poistamaan vanhoja maaleja varin kopasta. Sen maalasin aikoinaan mastonin kirkkaalla mustalla + lakka päälle. Ruhtinaallisesti se oli kerännyt kiven iskemiä kyllä. Päädyin kaapimaan suurimman osan maaleista pois mattopuukon terällä. Ei ollut tähän hätään maalin irroitusainetta, ja aattelin että pääsee halvemmalla tuolla konstilla. Ruuvien koloissahan tuota maalia vielä riittää, pitää ihmetellä millä ne sieltä pois saa.
Siloittelin myös lohkon ja variaattorin kopan saumaa... Eli työstin kopasta liikoja pois, että tulee reunat samalle tasalle. "Turhaa" pikku viimeistelyä moinen, mutta jos sitä ei tee niin jää sitten kaivelemaan. Kärsiipähän sitten ainakin ottaa lähikuvia kopasta. Mietin että taidanpa maalata sekä lohkot että kopan samalla Hammer maalilla. Tosin pohjamaalin se varmaankin tahtoo alleen, ainakin useammissa ohjeissa on lukenut että metallipinta vaatii ruosteenestopohjamaalit. Kyllähän se alumiini voi hapettua jos tulee kolo metalliin asti. Varmaankin vähentää huomattavasti tuota riskiä. Ja pinnan saa kai paremmaksi myös, tai kestävämmäksi kenties.
Uretaania tuhosin yhden purkin. Laitoin taka underin paikalleen ja vedin kelmut päälle. Tosin taas tuli yksi virhe tehtyä, nimittäin etuosaa olisi pitänyt laittaa paremmin, taas valui yhdestä kohtaa uretaania lattialle. Tyhmyys sakottaa. Huomenna pitää vähän vielä koloja täytellä lisää, sitten voisi pikkuhiljaa alkaa hakemaan muotoja.
EDIT: Lisäyksenä että tuo aiempi projektikuva antaa kyllä viitettä siitä että kuski on joko joku ninjamestari tai sitten kuski tulee vielä tuntemaan minkälaista selkäkipua tommosessa kyyryssä ajaminen teettää. Itsellä on haussa sellainen suht ronski ja rento ajoasento. Jospa keuliminenkin helpottuis kun saa asentoa pystymmäksi.
EDIT2: Lisäsin vähän kuvia projektista.