Gilera DNA 50

nosliw_
Pyörä:
ei ole
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
23.8.2005 19:40

ViestiKirjoittanut nosliw_ » 14.6.2010 17:11

gpr:n katteet taitaa olla?
Laman ja energiansäästysyiden takia valo tunnelin päässä on nyt sammutettu. -Jumala
HulluJanne
Pyörä:
Bergamont Beluga Allround -08 ja projekti DNA
Paikkakunta:
Merijärvi
Liittynyt:
26.9.2002 19:26

ViestiKirjoittanut HulluJanne » 15.6.2010 3:24

dna123 kirjoitti:Löysin muuten tällaisen projektinalun gilera dna:n facebook ryhmän fanikuvista:
[kuva]
Omasta mielestä ainakin todella hieno :eek:


No huhhuh. Itse aattelin tehdä vähän miedomman perän. En tiiä sitten, teenkö alkuperäisen penkin muotoja noudattaen... Ducktailista puhuin mutta sitten penkki pitäis laittaa poikki ja siirtää penkin lukitus eteenpäin. Samalla pitäisi pitää mielessä taka underissa oleva akun paikka jne.

Tuossa projektissa on selvästikin kyykkypyörän ilme haussa. Ilmeisesti Malossi DNA Cupissa (josta en tiedä oikeasti mitään) käyttävät DNA:ssa tuon tyylisiä katteita, en tosiaankaan muista missä senkin kuvan bongasin. DNA Cup on kai siis joku viri viri vehkeille suunniteltu Malossin sponssaama kilpasarja. Pitäisi etsiä tietoa tuosta...

Itsellä olisi haussa sellainen alkuperäistä karskeampi pommittajatyyli ehkä pienellä retro touchilla. Tiedä sitten miten retroa saa tohon sullottua, lähinnä mielikuva etuvaloista on hiukan retrotyyppinen.

Perää ajattelin lyhentää ja mahdollisesti levittää, penkin sallimissa rajoissa.
Kuva
^isompana
Jotain tuon tyylistä haen, tosin takavalojen suhteen homma on vähän auki. Lisäksi tuossa kuvassa on vain silotettu takavalon ja lokarin reiät umpeen. Itellä on suunnitteilla lyhentää perää siten että perä lähtee laskemaan heti penkin takaa. Ajattelin käyttää alkuperäisiä hajonneita (lasit veks) vilkkuja takavaloina. Umpiot saisi napattua originaalista takavalosta, joka sekin on jossain vaiheessa uusittu. Jarruvaloksi sitten ehkä joku ledihässäkkä.

Tänään projekti eteni siten että kävin hakemassa uuden satsin uretaania, oli sopivasti tarjous halppiksessa, 3 purkkia kympillä. Sitten kävin kysymässä hartsia yhdestä venepajasta. 27 euroa olisi viisi litraa... Omistaja lähtee huomisen jälkeen viikon lomalle. Pitäisi melkein vielä kysäistä entiseltä työpaikalta josko myisivät sieltä. Siellä sitä saa hanasta :D Sen verran suurempi venepulju kyseessä.

Lisäksi hain suippokärkisen jyrsinterän dremelivehkeeseen. Sukkahousut kävin myös hakemassa, hauskat ostokset kun kolme purkkia uretaania ja sukkikset. Ei myyjä kattonu edes ihmeissään... Mitäs muuta, niin, pakkausteippiä hain pari rullaa, foliota ja tuorekelmua.

Sain sitten jossain vaiheessa myös inspiksen alkaa poistamaan vanhoja maaleja varin kopasta. Sen maalasin aikoinaan mastonin kirkkaalla mustalla + lakka päälle. Ruhtinaallisesti se oli kerännyt kiven iskemiä kyllä. Päädyin kaapimaan suurimman osan maaleista pois mattopuukon terällä. Ei ollut tähän hätään maalin irroitusainetta, ja aattelin että pääsee halvemmalla tuolla konstilla. Ruuvien koloissahan tuota maalia vielä riittää, pitää ihmetellä millä ne sieltä pois saa.

Siloittelin myös lohkon ja variaattorin kopan saumaa... Eli työstin kopasta liikoja pois, että tulee reunat samalle tasalle. "Turhaa" pikku viimeistelyä moinen, mutta jos sitä ei tee niin jää sitten kaivelemaan. Kärsiipähän sitten ainakin ottaa lähikuvia kopasta. Mietin että taidanpa maalata sekä lohkot että kopan samalla Hammer maalilla. Tosin pohjamaalin se varmaankin tahtoo alleen, ainakin useammissa ohjeissa on lukenut että metallipinta vaatii ruosteenestopohjamaalit. Kyllähän se alumiini voi hapettua jos tulee kolo metalliin asti. Varmaankin vähentää huomattavasti tuota riskiä. Ja pinnan saa kai paremmaksi myös, tai kestävämmäksi kenties.

Uretaania tuhosin yhden purkin. Laitoin taka underin paikalleen ja vedin kelmut päälle. Tosin taas tuli yksi virhe tehtyä, nimittäin etuosaa olisi pitänyt laittaa paremmin, taas valui yhdestä kohtaa uretaania lattialle. Tyhmyys sakottaa. Huomenna pitää vähän vielä koloja täytellä lisää, sitten voisi pikkuhiljaa alkaa hakemaan muotoja.

EDIT: Lisäyksenä että tuo aiempi projektikuva antaa kyllä viitettä siitä että kuski on joko joku ninjamestari tai sitten kuski tulee vielä tuntemaan minkälaista selkäkipua tommosessa kyyryssä ajaminen teettää. Itsellä on haussa sellainen suht ronski ja rento ajoasento. Jospa keuliminenkin helpottuis kun saa asentoa pystymmäksi.

EDIT2: Lisäsin vähän kuvia projektista.
Nacht
Pyörä:
Gilera DNA -02
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
1.5.2009 7:57

ViestiKirjoittanut Nacht » 17.6.2010 20:21

PRKL! Kun ei löydy oikeaa keltaista väriä normikeltaiseen Gilera DNA:han. Tietääkö joku värikoodin tämän väriseen DNA:han?
HulluJanne
Pyörä:
Bergamont Beluga Allround -08 ja projekti DNA
Paikkakunta:
Merijärvi
Liittynyt:
26.9.2002 19:26

ViestiKirjoittanut HulluJanne » 23.6.2010 23:45

Löysin sen kuvan josta aiemmin sanoin. Tuollainen pakoputki ois aika räyhee!

Kuva

EDIT: Lieköhän suomeen tuotu lainkaan 2007 mallin DNA:ta...?
http://www.bikez.com/motorcycles/gilera_dna_50_2007.php
Nacht
Pyörä:
Gilera DNA -02
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
1.5.2009 7:57

ViestiKirjoittanut Nacht » 24.6.2010 22:45

Eipä ole pahemmin näkynyt 2007 vuoden väriteemaa. Olisi saanut tulla kyllä Suomeen, tuo hopeanharmaa väriteema on niin upea.
Nacht
Pyörä:
Gilera DNA -02
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
1.5.2009 7:57

ViestiKirjoittanut Nacht » 8.7.2010 9:19

DNA:n vakiokaasarin suuttimen koko? Ei jaksais lähtä tota purkamaan, että sais teitää suuttimen koon ;)
dna123
Pyörä:
Kymco Quannon, Gilera DNA
Liittynyt:
26.4.2009 14:58

ViestiKirjoittanut dna123 » 9.7.2010 1:23

Nacht kirjoitti:DNA:n vakiokaasarin suuttimen koko? Ei jaksais lähtä tota purkamaan, että sais teitää suuttimen koon ;)

56 on vakiosuuttimen koko
Nacht
Pyörä:
Gilera DNA -02
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
1.5.2009 7:57

ViestiKirjoittanut Nacht » 9.7.2010 10:41

dna123 kirjoitti:
Nacht kirjoitti:DNA:n vakiokaasarin suuttimen koko? Ei jaksais lähtä tota purkamaan, että sais teitää suuttimen koon ;)

56 on vakiosuuttimen koko

Kiitos sinulle!
deeänaa
Pyörä:
Honda NSR -92
Liittynyt:
14.7.2010 16:38

ViestiKirjoittanut deeänaa » 14.7.2010 16:57

Mauriitsio kirjoitti:se on vissiin joku pakokaasujen uudelleen kierrätysjuttu... kun ottaa sen irti siis sen letkun siitä laatikosta niin tulee aika kivat äänet, siis edellyttää tietenkin että vakioputki on kiinni.. :) Itse laitoin siihen vain teippiä päälle kun vaihdoin teharin.

Hmm. Itse irrotin tuon putken ja sen takaisin laitettua unohdin kiinnittää siihen sen suorakulmaisen muotoisen tiivisteen putkeen. Hetken ajettua rupesi kone pätkimään pahasti (kaasu täysille, niin dna sammuu, sekä max. nopeus 25km/h) ja sinne katottua poltti se putki laatikon vaahtomuoviin reiän ja mopo pitää myös "onttoa" ääntä.

Saako siis mopo liikaa bensaa tai pakokaasua kaasariin? Pätkimis-ongelmaa ei tietysti ole kun putki on irrotettu, mutta äänet alkavat ottaa ohimoon + menoveden kulutus on lisääntynyt. :s
deeänaa
Pyörä:
Honda NSR -92
Liittynyt:
14.7.2010 16:38

ViestiKirjoittanut deeänaa » 2.8.2010 14:59

Kuinka paljon kevyemmät rullat kannattaa mopoon laittaa? Hukkaputkea en ole vielä tukkinut, mutta sellainen operaatio olisi tarkoitus tehdä. Tehariin ei oo varaa.
dna123
Pyörä:
Kymco Quannon, Gilera DNA
Liittynyt:
26.4.2009 14:58

ViestiKirjoittanut dna123 » 7.8.2010 1:29

Onkos HulluJanne projekti edennyt? :)
HulluJanne
Pyörä:
Bergamont Beluga Allround -08 ja projekti DNA
Paikkakunta:
Merijärvi
Liittynyt:
26.9.2002 19:26

ViestiKirjoittanut HulluJanne » 14.9.2010 22:23

:nolo: Valitettavasti... Projektin ollessa jo vauhdissaan kesällä, tuli väliin eräs tapahtuma jonka jälkeen into pääsi lopahtamaan. Lisäksi oli koulujuttuja... Sanotaan myös näin että sponsorin kanssa ei päästy ihan yhteisymmärrykseen ja katteiden suunnitteluun katosi into. :|

Ja sitten se välttämätön paha: Auto. Siihen aion pistää myös aikaani paljon kiinni koska kyseessä on hyvin säilynyt 80 luvun malli jolla on iso rooli lapsuuden muistoissani.

Sikäli kun tulevaisuus tuo vakaamman tulonlähteen niin alkaa projekti ottamaan taas uutta tuulta alleen.
Nacht
Pyörä:
Gilera DNA -02
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
1.5.2009 7:57

ViestiKirjoittanut Nacht » 19.9.2010 13:50

Tuleeko tälläisellä lisää huippuja vai kiihtyvyyttä vai mitä?
rooperi
Pyörä:
Honda NSR125/R , Cagiva Mito
Paikkakunta:
Sastamala
Liittynyt:
26.10.2009 19:00

ViestiKirjoittanut rooperi » 20.9.2010 17:50

Olisiko tohon vakio mittaritaulun tilalle vaikee asentaa jotain toista missä olis kaikki kierrosluku,bensa,lämmöt ym. mittari. Tai en tiä olisko se edes ratkaisu ongelmaani ku tossa on joku sähkövika mittaritaulussa, joku pikkuosa rikki ni sen takia ei toimi sähköstartti,vilkut, töötti eikä mittaristo yleensäkkään.. Jtn ehdotuksia? :D
Dude123
Pyörä:
Skyteam PBR Special edition 50cc vm. -10
Liittynyt:
23.1.2009 17:21

ViestiKirjoittanut Dude123 » 30.9.2010 16:52

Kui paljo toi DNA kulkee vakiona ja kiihtyykö hyvin?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista