Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

The Eki
Pyörä:
Huoleton hevoseton mies!
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
11.4.2011 18:25
Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

ViestiKirjoittanut The Eki » 14.1.2012 14:34

mistä semmosen vakion sais halvalla? voin tilata ulkomailtakin. tuommosta mietin kans että kannattaako ostaa : http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... aggio.html . sitte nuista kampuran laakereista eli kannattaako ne olla jotku tyyliin stage6 vai onko vakiot yhtä hyvät? tarkotuksena olis saaha tuo skode kestämään mahdollisimman hyvin vaikka vähä aijonki piristää sitä. sitte vielä tuosta kampiakselista semmosta että oon suunnitellu laittavani kisaohjelman tuohon niin kestääkö vakiokampiakseli semmosta kiertoa? nii ja kannattaisko tuosta projektista alkaa kirjottamaan projektikertomusta:D aattelin tehä konerempan ja maalailla osia ja laittaa apikan siis priimakuntoon:D mitä luulette kiinnostasko porukkaa?
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

ViestiKirjoittanut Dementikko » 14.1.2012 14:54

---
Viimeksi muokannut Dementikko päivämäärä 20.6.2013 22:49, muokattu yhteensä 1 kerran
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

ViestiKirjoittanut Shape » 14.1.2012 16:27

Kyseistä kampuraa ei kannata hommata, ei sovellu suorasuihkukoneeseen.

Kannattaa olla tarkkana, jos tarvikemallin kampiakselia ostat, sillä suorasuihkussa kampiakselin limpussa on epäkesko liukupinta kompressoria varten.

Suorasuihkun kampiakseli:

Kuva

Kaasutinmallin kampiakseli:

Kuva

Laakereiksi kannattaa laittaa SKF:n C3-välyksellä olevat.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

ViestiKirjoittanut Dementikko » 14.1.2012 18:17

Tämmöinen sopii SR50 R Factoryyn: http://www.malossistore.eu/Prodotto.asp ... &C=5312331

Halvemmalla varmasti löytyy jostain muualta, mutta tuosta nyt näkyy tarkimmat tiedot.
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
jonipa
Pyörä:
Yamaha WR 2010
Liittynyt:
22.7.2011 11:56
Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

ViestiKirjoittanut jonipa » 23.2.2012 21:06

Osaako kukaan kertoa, mikä on vikana, kun tuossa ajelin niin rupesi pitämään semmosta kovaa naputusta? Ääni siis tulee tuosta: http://aijaa.com/003609629302 , mikähän tuo osa on, kun ei kokemusta ole näistä ruiskuvehkeistä. :)
Dumberi
Liittynyt:
10.7.2011 19:06
Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

ViestiKirjoittanut Dumberi » 2.3.2012 15:06

Tietääkö kukaan mitä 16000km huollossa tehdään ja paljonko se suurin piirtein maksaa? Edellisestä huoltokäynnistä ei ole tietoa ja mopoon ilmaantunut sellainen ongelma että menettää lämpimällä koneella kaikki tehot. Mistä voisi johtua? Huiput on normaalit mutta tehot häviää täysin, ei jaksa vääntää edes liikkeelle, kierrokset nousee 7500 mutta mopo ei liiku. Voisiko ruiskusuutin olla tiensä päässä?
jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

ViestiKirjoittanut jnd » 2.3.2012 17:03

Dementikko kirjoitti: Laakereiksi toki kannattaa hommata laadukkaat, ja epäilemättä vakiotkin ovat hyvälaatuiset.

Parempi olla laadukkaat, koska se isompi orkkis laakeri (joku japanilaisvalmisteinen) makso helsingin pyörä ja mopossa 60€ (pari hassua stefaa päälle yhteensä n.110€) ja skf:n pari milliä liian paksu laakeri etolasta n.20€+ kampiakseli :D
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

ViestiKirjoittanut Dementikko » 2.3.2012 18:13

Oho, parempi kestää sitten. :D 16000km huoltoon kuuluu ruiskun puhdistaminen. Sen voi tehdä itsekin, jos ei viitsi ylihintaisista huolloista maksaa. ;) Nuo ongelmat korjaantunee varmaankin tuolla. Tosin varmaan kannattaa muutenkin huoltaa kun tuommoista ongelmaa on. Mitä virityksiä löytyy?
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
Dumberi
Liittynyt:
10.7.2011 19:06
Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

ViestiKirjoittanut Dumberi » 9.3.2012 17:18

Dementikko kirjoitti:Oho, parempi kestää sitten. :D 16000km huoltoon kuuluu ruiskun puhdistaminen. Sen voi tehdä itsekin, jos ei viitsi ylihintaisista huolloista maksaa. ;) Nuo ongelmat korjaantunee varmaankin tuolla. Tosin varmaan kannattaa muutenkin huoltaa kun tuommoista ongelmaa on. Mitä virityksiä löytyy?
Mopedi on muuten ihan vakiopeli, ainoastaa prikkaa hiukan viilattu. Epäilivät liikkeessä että pitäisi pytty porauttaa, kun on niin paljon ajettu ja ei ole tietoa onko porattu ennen. Tarkoituksena nyt purkaa moottori ja katsoa mille mäntä ja sylinteri näyttää. Tietääkö kukaan mikä olisi paras tapa saada pytty irti? Miten tuo ruiskun puhdistus onnistuupi kotikonstein?
The Eki
Pyörä:
Huoleton hevoseton mies!
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
11.4.2011 18:25
Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

ViestiKirjoittanut The Eki » 12.3.2012 23:29

Vielä näistä kampiakseleista eli taas alko innostaa tuo apikka vähäsen nii vois sen konerempankin alottaa... :D eli käykö tämä: http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... 70-408/854 kampiakseli tuo0hon ruiskuversioon. jos joku löytää jonku halvemman kampuran nii toki saa kertoo :P vakiokin käy. itse en vaa oikeen löytäny nuita ruiskukoneen kampiakseleita mistään.. ja olisko nämä laakerit hyvät ja sopiiko ne tuohon mun apikkaan : https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... tage6.html
Ja sitte passaako tämä putki tuohon: https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... roval.html

kiitos vastaukisita jo etukäteen. :)
SAMUJ
Pyörä:
Yamaha BW'S
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
1.12.2011 13:32
Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

ViestiKirjoittanut SAMUJ » 12.3.2012 23:39

Morjens! Olis viikonloppun projektina virittää kaverin Apriliaa vuosmalli 08.
Mitkä mahtais olla helpoimpii tapoi saada kiihtyvyyttä tai huippuja lisää?
Saako näissä jotenki helpost kierrostenrajottime ohitettuu?
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

ViestiKirjoittanut Shape » 12.3.2012 23:48

Helpoin tapa saada huippuja, on poistaa variaattorin prikka, johon löytyy ohjeet täältä. Kiihtyvyyttä saa lisää ECU:n uudelleen ohjelmoinnilla ja tehoputken laittamalla. Aika harvassa liikkeessä enään nykyään ohjelmoidaan, mutta löytyy niitä vielä. Sen kierrostenrajoittimen saa pois vain uudella softalla.

MR MEGAEKI kirjoitti:Vielä näistä kampiakseleista eli taas alko innostaa tuo apikka vähäsen nii vois sen konerempankin alottaa... :D eli käykö tämä: http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... 70-408/854 kampiakseli tuo0hon ruiskuversioon. jos joku löytää jonku halvemman kampuran nii toki saa kertoo :P vakiokin käy. itse en vaa oikeen löytäny nuita ruiskukoneen kampiakseleita mistään.. ja olisko nämä laakerit hyvät ja sopiiko ne tuohon mun apikkaan : https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... tage6.html
Ja sitte passaako tämä putki tuohon: https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... roval.html

kiitos vastaukisita jo etukäteen. :)
Käyhän tuo, muttatuosta vähän edullisempi kampiakseli. Tästä sitten SKF:n laakerit siihen. Tuo Leovince TT käy, mutta mielummin kannattaa Leovince ZX, parempi suorasuihkun kanssa.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
SAMUJ
Pyörä:
Yamaha BW'S
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
1.12.2011 13:32
Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

ViestiKirjoittanut SAMUJ » 13.3.2012 11:34

Apriliaan siis ei oikein muuta ilmaista viritys tapaa löydy kun prikka?
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

ViestiKirjoittanut Sudee » 13.3.2012 17:49

Ei oikeastaan, mutta sekin erittäin tehokas.
Aerox/Nitro osia
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Aprilia SR50R Factory (suorasuihkutus)

ViestiKirjoittanut Dementikko » 13.3.2012 19:21

Prikan poiston jälkeen huippunopeutesi on noin 30km/h suurempi.
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista