Nibbe
- Pyörä:
- Helkama Raisu, Suzuki Pv ja Peugeot Kisbee Rs
- Liittynyt:
- 1.8.2010 12:29
Ohhoh, miten oot ohittanu vakio cdi:n?! Tuo vauhtihan kuulostaa jo hyvältä. Ite äsken testasin siis täysin vakio Kisbeen, Nokia 700 gps:ään ja 46 km/h tuli tasaisella, eikä tuullut ollenkaan. 52 km/h näytti skopon oma mittari. Mut minkälainen homma tuo cdi-boksin ohitus on? Kun ite oon yrittäny sen kanssa värkätä, ja ei kulkenu muutaku hiljempaa. (sinisen johdon irroitus, nopeudenrajoittimen siirtäminen toimettomaksi). Olis hyvä saada tietoa mahdollisimman nopeasti, etten turhaa osta rajoittamatonta cdi-boksia.
Niin ja tuosta sähköstartista. Se vaan on surkea. Just perus, että lyö ns. tyhjää tai potkaisee takas. Ja vaikka pyörittäiski starttimoottoria, niin yleensä saa useamman sekunnin hinkuttaa. Syytä tähän en kyllä osaa sanoa. Ja tuo toinen "booausefekti", eli oot lähtemässä paikaltaan, esim risteyksestä, jolloin skootteri ensin melkein sammuu ja sitten vasta lähtee hyrräämään kunnolla. Joskus on pysähtyessä sammunutkin, eli kun moottori pääsee tyhjäkäynnille, se sammuu.
5500 itellä mittarissa, mites muilla?
Nikoxus
- Liittynyt:
- 24.5.2008 18:24
Juu, eli oli pari sivua aikasemmin puhetta tuosta rajoittimen ohittamisesta. Variaattorilta tuleva sininen johto irroitetaan liittimesta, joka löytyy läheltä cdi boksia. Sitten se jäljelle jäänyt sinisen johdon tynkä, joka lähtee cdi:ltä, täytyy kytkeä cdi:n mustaan johtoon (tais olla harmaa raita)? Jokatapauksessa siihen mustaan johtoon tulee 12v jännite kun virrat kääntää päälle.
Vähän tuulee niin vauhtia saa kuitenkin mittariin pikkusen reilut 60 ja tosiaan parhaimmillaan sen 70. Asiasta kolmanteen. Jos sun mopo tahtoo sammua pysähtyessä niin onko tyhjäkänytikierrokset riittävän korkealla, säädä lämpimänä ja niin ettei takarengas aivan lähde pyörimään. Toinen mikä tulee mieleen niin onko seokset säädetty kohdalleen. Jos seokset on pielessä niin ainakin silloin tekee sitä, että kun vapautat kaasun niin kierrokset laskee ensin tosi alas ja sitten nousee takas normaaliin.
Ps. rajoittimen ohittaminen omalla vastuulla!
Viimeksi muokannut Nikoxus päivämäärä 29.4.2012 16:41, muokattu yhteensä 1 kerran
Nibbe
- Pyörä:
- Helkama Raisu, Suzuki Pv ja Peugeot Kisbee Rs
- Liittynyt:
- 1.8.2010 12:29
tyhjäkäynti on ihan ok, seoksista en tiedä, mutta ei se nyt mua niin paljon haittaa, että jaksaisin jotain asialle tehdä
sen verran olen osaamaton mopojen suhteen.
Nibbe
- Pyörä:
- Helkama Raisu, Suzuki Pv ja Peugeot Kisbee Rs
- Liittynyt:
- 1.8.2010 12:29
No joo. Tuli sit kokeiltua rajoittamatonta CDI-boksia. Kyllähän se jonkun verran kovempaa kulki, mutta sulake palo, jopa 25 A sulake pamahti, HETI. Tuskin jaksan alkaa tuota vakio CDI:tä säätämään, joten vakiolla mennään 46 km/h
Nikoxus
- Liittynyt:
- 24.5.2008 18:24
Ostakaa iskarin koropala kisbeehen. Valmista osaa ei ainakaan toistaiseksi ole saatavilla. Myymäni osa on muokattu sopimaan tähän skootteriin.
http://www.motot.net/talli/osat/id34271/
Nibbe
- Pyörä:
- Helkama Raisu, Suzuki Pv ja Peugeot Kisbee Rs
- Liittynyt:
- 1.8.2010 12:29
Onko muuten tuo Kisbeen CDI-Boksi tasavirtainen vai vaihtovirtainen?
Nikoxus
- Liittynyt:
- 24.5.2008 18:24
Taitaa olla AC (vaihtovirta), mutta 100% varmaksi en mene sanomaan.
--JogR--
- Pyörä:
- Yamaha jog-r
- Liittynyt:
- 16.11.2011 21:19
Eikös se mennyt niin että jos magneetti tarttuu siihen boxin kuoreen niin se on dc?Kokeileppa tollasta
Jos nissan motorsport on nismo niin mikäs silloin on honda motorsport?
Zoneri
- Pyörä:
- Aina palasina..
- Paikkakunta:
- Porvoo
- Liittynyt:
- 10.9.2011 18:07
Juuri noin. Myös ac poksi on pienempi kuin dc.
Paska mikä paska.
Nibbe
- Pyörä:
- Helkama Raisu, Suzuki Pv ja Peugeot Kisbee Rs
- Liittynyt:
- 1.8.2010 12:29
http://www.virijavara.fi/kauppa/product ... .php?p=220toimisko tuo boksi kisbeessä?
ja selittyykö sulakkeiden palaminen vääränlaisesta cdi-boksista? koska kyseinen boksi oli kyllä isompi
jaman
- Liittynyt:
- 26.1.2012 18:03
Nibbe kirjoitti:http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=220
toimisko tuo boksi kisbeessä?
ja selittyykö sulakkeiden palaminen vääränlaisesta cdi-boksista? koska kyseinen boksi oli kyllä isompi
Ainakin itellä palo heti sulake kun vaihoin rajoittamattoomaan cdi boksiin. Ja olis kyllä kiva tietää mikä boksi kävisi tuohon kun en viittiis alkaa vakion kanssa sätäämään.
Nibbe
- Pyörä:
- Helkama Raisu, Suzuki Pv ja Peugeot Kisbee Rs
- Liittynyt:
- 1.8.2010 12:29
Sama täällä, huoltoihin vietäessä olis kumminkin hyvä, että tuo vakio CDI-boksi olis niin kun pitää.
jaman
- Liittynyt:
- 26.1.2012 18:03
Totta kai se vakio cdi boksi kannattaa olla paikallaan huolloissa.Pystyykö ne huollossa huomamaan jostain että on käytetty jotain muuta cdi boksia kuin vakiota. Ja onko kennelläkään tietoa käykö tuo nibbe:n esittämä cdi boksi kisbeeseen vai mikä muu boksi kävisi.
Nibbe
- Pyörä:
- Helkama Raisu, Suzuki Pv ja Peugeot Kisbee Rs
- Liittynyt:
- 1.8.2010 12:29
Tarkoitin vain, että en viitsisi lähteä säätämään tuota vakio CDI:tä millään rosvoliittimillä tai mitään. Eikä sitä voi tietenkään huomata jos on koitettu jotain toista CDI-boksia
gifatro
- Liittynyt:
- 14.5.2012 19:50
Teillä nyt näyttäis olevan kokemusta tästä Peugeot Kisbeestä. Mulla on nyt kortti mut haluun hyvän ja luotettavan skotun. Oon törmänny tähän Kisbeeseen, Oon alkanu vertailemaan muihin skotuihin mutta en tiedä mihin verrata. Kiinalaiseks skootteriks aika hintava, mites toi hinta-laatusuhde, kannattaako hankkia, ja jos ei, pystyttekö suositteleen mulle jotain? Kaverilla oli sellane (tosin ajoi sen rusinaks muutamas kuukaudes), sen mukaan sähköstartti toimii pienen säädön jälkeen moitteettomasti, ja sanoi että yhden ruuvin avattua kulkee jo 60 kmh kaks päällä. Löytyykö huoltoa läheltä, kuluttaako paljon, mikä ero on kisbeen ja kisbee RSsän välillä?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista