Piaggio NRG PureJet

G1leraR
Liittynyt:
4.10.2009 12:26

ViestiKirjoittanut G1leraR » 15.6.2010 13:20

Pouseri kirjoitti:Mistä/miten ton "kisasoftan" sais? Merkkihuollos sano et pitäs ostaa kokonaa uus ecu tjsp.


Mä kävin Helsingin Giantmotoris ja ne lopult suostu laittaa sen( siis säätää ecuu, eli ei tarvi vaihtaa)... Mut sääti kyl päin helv***** röpöttää vähä välii. Jos nyt saisin päättää ni pitäisin purejetin vaa ihan vakiona, kun sillon se ainaki toimi, eikä jääny joka toisee risteyksee röpöttäää. Tuntuu kyl ettei tehoputkestakaa oo niin suurta hyötyy et kannattas ees hommata, ainakaa mun mielestä...
thum3
Liittynyt:
13.3.2007 23:04
Noniiin.

ViestiKirjoittanut thum3 » 15.6.2010 13:46

Omistan vuoden 06 purejetin jonka aion myydä piakkoin pois, mutta on ilmennyt joitain vikoja jotka pitäisi saada kuntoon ennen myyntiä. Joten piaggioekpertit sanokaas, mikä on vialla kun hirttää lähes koko ajan kaasu kiinni (kaasu pohjassa ajaessa) ja sitä ei saa loppumaan ilman sammutusta. Sen jälkeen kun iskee virrat päälle nii ei tule ensin näyttöön mitään valoja eikä mittariin ja sitten mittariin ilmestyy kirjaimet IE.. Sammuu joskus tyhjäkäynnillä ja ns. "valmiustilavalo" joka sammuu moottorin käynnistäessä vilkkuu joskus ajaessa.. Onko mitään hajua mikä mahtaisi olla vikana? Ajattelin vaan että tuleeko kalliskin huoltolasku mahdollisesti. Kiitos vastaajille jo etukäteen! Terv. Thum3
Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 17.6.2010 23:42

Saakos tohon vaihettua mittarin taustaa?Onko kukaan tehnyt sellaisia?
Darkness*
Pyörä:
Piaggio NRG mc3 PureJet -04, Derbi X-treme R -06
Paikkakunta:
Sotkamo
Liittynyt:
14.5.2008 20:58
Kytkin ei irroita enää

ViestiKirjoittanut Darkness* » 28.6.2010 17:21

Omistan siis Piaggio NRG mc3 purejetin, avasin siitä variaattorin, tarkastin rullien ja hihnan kunnon ja pistin takaisin kiinni.
Jostain syystä kytkin ei irrota enää ollenkaan, lähtee liikkeelle jo tyhjäkäynnillä! (Normaalisti vasta 5000-6000 kohdalla)
Tästä johtuen kiihtyvyys on aivan surkea ja oon aivan hukassa tuon variaattorin kanssa. EN avannut takavaria, vain etuvarin ja rullakupin. Onkohan vika varmasti kytkimessä vai voiko johtua rullista?!

Kiitos kaikille jotka vastaa :)
Willysi
Liittynyt:
23.4.2009 19:42
Piaggio nrg mc3 2003 Purejet

ViestiKirjoittanut Willysi » 8.7.2010 20:55

piaggio vika on saatu "ilmeisesti" paikannettua bensapumppuun. Kun kääntää pystyasentoon niin alkaa toimimaa jotenki. Onko kenelläkään jäänyt raatoa tai pelkkää pumppua jotta voisi todentaa vikan, uusi kun maksaa maltaita ja jos vika ei olekkaan siinnä. . . .
pazii
Pyörä:
Gilera SMT, peugeot squab ja trekker
Paikkakunta:
ypäjä
Liittynyt:
29.4.2009 22:55
apua

ViestiKirjoittanut pazii » 24.7.2010 7:55

kertokaas nyt mulle ku oon ostamas purejettiä ja siin pitäs olla ruiskun boksis vikaa ku vanha omistaja sano ku se kävi päivittämäs sen boksin ni toimi vähä aikaa taas ni mistä semmosen boksin sais hommattua halvalla?
Axu-
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.6.2005 23:10

ViestiKirjoittanut Axu- » 26.7.2010 22:47

Willysi kirjoitti:piaggio vika on saatu "ilmeisesti" paikannettua bensapumppuun. Kun kääntää pystyasentoon niin alkaa toimimaa jotenki. Onko kenelläkään jäänyt raatoa tai pelkkää pumppua jotta voisi todentaa vikan, uusi kun maksaa maltaita ja jos vika ei olekkaan siinnä. . . .
Minulta löytyy Pumppu+bensaletku ja suodatin :) pistä yv:tä jos kiinnostaa
*_Roope_*
Liittynyt:
7.5.2006 11:33

ViestiKirjoittanut *_Roope_* » 30.7.2010 0:17

Morjens! Koitin etsiä vastausta muualta motot.netistä enkä sitten löytänyt niin ajattelin ottaa täällä puheeksi. Eli tuommonen piaggio lakkas eräs ilta käynnistymästä eikä vikaa osattu itse paikantaa kun kyseessä on ruiskukone joka on mulle aivan "uus juttu", niin vietiin se sitten huoltoon.

Noh, tuntui että ei ne siellä huollossakaan tienny mikä siinä on vikana ja yhtäkkiä soittivat sieltä ja sanoivat että "Öljypumppu on syöttäny öljyä noin 6 barin paineella vaikka sen pitäs olla vähintään 7 bar. Nyt menee kampiakseli, pytty ja mäntä uusiks". Remontin hinta-arvio ei todellakaan kuulostanut houkuttavalta eikä tuon nyt niin siihen käynnistymiseenkään luulis vaikuttavan :lol: Sanoivat vielä että ei se kone vielä oo kiinni kerennyt leikata mutta kuulemma kuitenkin kyseiset osat on vaihdettava.

Eli kysymys kuuluu että haittaako vaikka öljypumppu olisikin syöttänyt öljyä sillä kuuden barin paineella ja onko muka mahdollista että sieltä on jo kampura, pytty ja mäntä vaihtokunnossa? Ja sitä ei vissii saatukaan selville miks se ei lähe käyntiin :eek:
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 30.7.2010 10:27

Taitaa huollossa vain yrittää rahastaa. En usko, että mitään vahinkoa on kerennyt syntyä, eli ei niitä osia tarvi vaihtaa, ainakaan vielä.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
*_Roope_*
Liittynyt:
7.5.2006 11:33

ViestiKirjoittanut *_Roope_* » 30.7.2010 12:01

kiitos vastauksesta! joo kyllä tässä vähän raha haisee :D jospa sitä sais jotaki selville noista ruiskukoneista ja lähtis hakemaan skopon kotiin..
Klasu
Pyörä:
Matrix 70cc, Raptor 700 kömpijä
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.8.2006 13:12

ViestiKirjoittanut Klasu » 7.8.2010 4:22

Eiköhän sieltä ole vain ruiskupumppu mennyt, tai parhaimmassa tapauksessa vain jokin johtoliitos heikko tms.

Perus asiathan näihin pätee, käymiseen tarvitaan; oikea-aikainen kipinä, polttoainetta ja ilmaa, lisäksi tarvitaan puristusta sylinterissä, mikä kuitenkin on listalla viimeinen tarkistuskohde.

Kipinä selviää ihan tulpan irroittamalla, ja pitämällä tulpan kantaa sylinteriä vasten, jotta saa maata. Kaveri käynnistämään, jos kipinä tulee, siirrytään seuraavaan, eli polttoaine.

Polttoaineen tulon näkee irroittamalla ruiskusuuttimen sylinteristä, ja taas käynnistysyritystä, jos suuttimesta tulee polttoainetta, on vika joko ilmansaannissa (hyvin epätodennäköistä), tai sitten kiinnileikannut tms.

Huollon sepitys kuullostaa siltä, että on poimittu listalta joukko kalleimpia osia, joiden vaihtamiseen kuluu maksimaalinen työaika.
O: Keeway Matrixin ehjä etulokari kiinnikkeineen.
`Jartsa´
Pyörä:
Piaggio Nrg PureJet
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
20.7.2010 15:24

ViestiKirjoittanut `Jartsa´ » 10.8.2010 12:10

Eli voiko tuoho purejettii laittaa tavallisia täyssynteettisiä öljyjä vai kannattaako käyttää SELENIA HI-SCOOTER 2 TECH öljyä ja kannattaako ilmanoton kuristin levy ottaa sitte pois kun on päivittänyt ruiskun ?
ja kuluttaako paljon enemmän ruiskunpäivityksen jälkee ?
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 10.8.2010 12:25

Ei saa käyttää täyssynteettistä, ajan kuluessa ruisku menee tukkoon. Käytä osa/semisynteettisiä öljyjä. Vaikka jotain Neste Superia tai Castrol Scooter 2T.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
`Jartsa´
Pyörä:
Piaggio Nrg PureJet
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
20.7.2010 15:24

ViestiKirjoittanut `Jartsa´ » 10.8.2010 13:52

Shape kirjoitti:Ei saa käyttää täyssynteettistä, ajan kuluessa ruisku menee tukkoon. Käytä osa/semisynteettisiä öljyjä. Vaikka jotain Neste Superia tai Castrol Scooter 2T.


Selvä kiitos ;)
Axu-
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.6.2005 23:10

ViestiKirjoittanut Axu- » 12.8.2010 21:26

Shape kirjoitti:Ei saa käyttää täyssynteettistä, ajan kuluessa ruisku menee tukkoon. Käytä osa/semisynteettisiä öljyjä. Vaikka jotain Neste Superia tai Castrol Scooter 2T.
Omasta mielestä tuo on höpöpuhetta koska ei ainakaan 04-05 mallin purejeteissä mene öljyt ja bensat sekaisin ennen ruiskusuutinta..Öljy menee lohkojen kautta sylinteriin

E: Katsokaa ilmoitus ;)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista