nikke700
- Liittynyt:
- 18.11.2008 1:05
terve
Kyselisin että mikä tuossa mun skobassa oikee on kun pitää ihme ääntä ku se käy(kovaa surinaa)
ääni tuntuu tulevan kampiakselista ja skoba ei pysy myöskään käynnissä.
skoba leipo syksyllä ja sitten tein siihen samalla alakerta remppaa (kampiakseli sarja,mäntä,stefat,runkolaakerit,kondersaattori,ja ruiskun muutamia osia.
eli onko tuossa siis väärä kampiakseli kiinni (
http://www.storm-motor.fi/osat/mopot/ap ... ia-ditech/ ) Tuo kampiakseli siis kiinni.
Dementikko
- Liittynyt:
- 19.2.2011 18:56
Riippuu onko sinulla Piaggion vaiko Morinin moottori. Vuosimallisi?
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Vähä kaverin puolesta ja omasta mielenkiinnosta kysyn.. Hänellä on -09 ruisku apikka, ollut pirun monesti huollossa jonkun vian takia, toinen skoba menossa, edellinen oli -10 apikka. Tuossa edellinen ainakin ruiskun takia meni vaihtoon. Molemmat ostettu uutena, eli ei mitään käytettyjä ole olleet. Epäilen että 2 maanantai kappaletta ei voi saada peräkkäin käsiinsä. Elikkä käyttäjässä vika. Vai onko näissä yleensäkkin pirusti vikoja ja saa huollattaa koko ajan kun jotain leviää, kummiskin alle 3tkm ajettu? Ensimmäinen (-10) petti jo 200km jälkeen. Kuskina kummiskin muija, eli ei ole raiskattu tmv, vaan rauhallista ajoa jne. Voisiko johtua öljystä, ei tietoa mitä käyttää, mutta ruiskuissahan ei pitäisi täyssynteettistä käyttää, kun ruisku menee tukkoon tmv. Onko muilla samanlaista ollut? Ite veikkaan että öljystä johtuu, ja siitä olen sille sanonutkin. No.. muija kun on niin eihän se mikään mopo ekspertti ole.. Mitäs mieltä muut olisi?
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
nikke700
- Liittynyt:
- 18.11.2008 1:05
nikke700 kirjoitti:terve
Kyselisin että mikä tuossa mun skobassa oikee on kun pitää ihme ääntä ku se käy(kovaa surinaa)
ääni tuntuu tulevan kampiakselista ja skoba ei pysy myöskään käynnissä.
skoba leipo syksyllä ja sitten tein siihen samalla alakerta remppaa (kampiakseli sarja,mäntä,stefat,runkolaakerit,kondersaattori,ja ruiskun muutamia osia.
eli onko tuossa siis väärä kampiakseli kiinni (
http://www.storm-motor.fi/osat/mopot/ap ... ia-ditech/ ) Tuo kampiakseli siis kiinni.
Vuosimalli on 2002
Koneena on muistaakseni tuo morini
Dementikko
- Liittynyt:
- 19.2.2011 18:56
Mikäli tuo sivusto listaa kampiakselin oikein, sinulla on oikea.
Gogge: Ei mikään vekotin kestä jos ei osaa ajaa... Tämä sinun mainitsemasi on varmasti ajo- tai vähintään ylläpitotaidoton. Monet ovat ajaneet ilman ongelman ongelmaa näillä jopa 30000km. Itsellä noin 10000km ilman mitään ongelmaa ikinä. Kannattaa huoltaa oikein, käyttää oikeaa öljyä ja varmistaa, että sitä öljyä on aina siellä säiliössä.
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Eli siis skobassa ei ole vika. Noin vähän ajettu ja käytetty merkki huollossa, ei pitäisi olla siitä kiinni. Vakiohan tuo myös on, eli ei sillä kauheen väärin voi ajaa. Ei pikku moottorijarrukaan välillä noin paljoa vaikuta. Pitänee siis paasata lisää että siirtyy osa synteettiseen öljyyn, jos sellaista ei jo käytä!
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Dementikko
- Liittynyt:
- 19.2.2011 18:56
Eihän tuolla väärin voi ajaa. Jotain vikaa siinä on, 2T-öljystä tuo ei varmasti johdu.
Edit. Juu, anteeksi ristiriitaiset juttuni.
Viimeksi muokannut Dementikko päivämäärä 30.3.2012 8:11, muokattu yhteensä 1 kerran
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Dementikko kirjoitti:Gogge: Ei mikään vekotin kestä jos ei osaa ajaa...
Tosta saa vähän semmosen käsityksen että voi.. No mutta ite aattelin öljyä siksi, kun tuo ruisku tykkää kyttyrää täyssynteettisestä öljystä ja tuppaa mennä tukkoon... No mikälie siinä, pirun monesti on vaan tien päälle jättänyt. Kerrankin kävi vaan huollossa ja olivat sanoneet etteivä löytäny mitään vikaa, että voi ajaa hyvin.. Ecu valo kummiskin oli kummiskin alkanu palaa, ja oli huoltoon ajamassa kun sammu eikä lähteny käyntii vähää aikaa.. No, eiköhän se kesän mittaan selviä vieläkö tehas kiukuttelee talven jälkee
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
Tsekkaappa mitä vikakoodeja se antaa. Aloitusviestissä näkyy koodit.
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
Dementikko
- Liittynyt:
- 19.2.2011 18:56
No siis joo.
Kuten sanoit, varmasti tuossa on ollut jotain vikaa ihan tehtaan jäljiltä, kun parin sadan kilometrin jälkeen jo heittäytynyt hankalaksi. Tosiaan kun niin uusia ovat niin takuuseen vaan kaikki, niin kuin ilmeisesti ollaan jo tehty käyttämällä huollossa yms. Nyt varmaan kannattaa itse tarkistaa ECUn koodit, kuten Shape jo mainitsikin. Käsittääkseni tällä hetkellä taistellaan -09:n kanssa?
Joka tapauksessa, onhan tuo harmillista ja varmasti ärsyttävää kun nämä kuitenkin ovat kalliita vehkeitä ja odottaisi toimivan. Toivottavasti saatte kuntoon ja viat selvitettyä.
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Juu, no pittääpä kysellä ja perehtyä asiaan kunhan kaivaa tallista sen ja alkaa ajamaan.. saas nähdä vieläkö temppuilee. Ekasta oli ruisku pettänyt ja nyt toisesta jotain akkuja yms vaihdettu.. Huono tuuria varmaan. Huollossa ne kyllä on jotain vaihdellut siihen aina, tiiähäntä vieläkö tökkii ajo
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Jr--
- Liittynyt:
- 7.8.2011 10:56
Jr-- kirjoitti:Eli juu. Homma on mun osalta miltei kunnossa. Yks pikku vika tossa on, ei lähde käyntiin
Eli starttaa hienosti ja kone pyörii mutta ei lähde käyntiin. Bensapumppukin "sirisee" sen 5sek jonka jälkeen lopettaa moisen toiminnan paitsi sitten startatessa taas pitää ääntä. Mistä voin varmistua että onko vika pumpussa vai missä? Mistä kannattaa metsästää uutta pumppua?
Saimpa taas kevään tullen inspiraatiota tähän hommaan. Epäilin bensapumppuvikaa, ostin käytetyn bensapumpun mutta eipä auttanut.
Eli siis skode oli täysin osina lukuunottamatta alakertaa, porattu pytty, uusi mäntä ja jne. Kasasin pelin kasaan ja nyt ei käynnisty. Äsken kun ropasin laitetta niin otin ruiskuyksikön irti ja starttasin. Hienosti ruisku suihki bensaa ilmoille joten bensan saamisessa ei ole ongelmaa, myös kipuna tulee.
Millä konstein tästä kannattaisi alkaa etsimään vikaa, voiko johdotuksessa mennä jokin pieleen?
julbbbu
- Liittynyt:
- 21.3.2010 20:37
Miten stage6 sport pro variaattori vaikuttaa skootteriin jossa on kiinni stage6 kromi putki ja ei ole prikkaa kiinni. Kun nyt ei oikein jaksaisi mennä vaikka kevyemmät rullat tuli putken mukana mutta en tiedä kuinka kevyet ovat, niillä kiihtyy muttei kulje.
http://www.tmi-janikaasalainen.fi/varia ... -4954.html Miten tuo siis vaikuttaisi ? (prikka ei ole kiinni)
Zoneri
- Pyörä:
- Aina palasina..
- Paikkakunta:
- Porvoo
- Liittynyt:
- 10.9.2011 18:07
Ooksää laittanu jäykempää vp ja kytkinjousia? Hyvät jouset on malossin punaiset.
Paska mikä paska.
Dementikko
- Liittynyt:
- 19.2.2011 18:56
Malossi ei tee punaista jousta tähän. Sun pitää tietää tuon putken tehoalue ja säätää variaattori siihen sopivaksi.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista