Rotom
- Pyörä:
- -13 EXC 125 Six Days, Gilera SMT
- Paikkakunta:
- Klaukkala
- Liittynyt:
- 15.8.2011 20:06
Jees tällä lähetään liikkeelle, kiitosta!
Rotom
- Pyörä:
- -13 EXC 125 Six Days, Gilera SMT
- Paikkakunta:
- Klaukkala
- Liittynyt:
- 15.8.2011 20:06
Vp-jousi auttoi vain vähän, mutta ei vieläkään toimi normaalisti. Kytkinjouset ja palat seuraavaksi vaihtoon?
Olli1998
- Pyörä:
- Tunturi Hopper, Yamaha Aerox, Aprilia SR, Yamaha XT, Peugeot trekker,Suzuki S1,
- Liittynyt:
- 22.8.2013 19:16
Mikä vois olla roksissa vikana ku kylmäl laittaa kylmäkäynnistintä nii alkaa nostaa hiljaa kierroksii sit alkaa laskee kierrokset ja sammuu sit ku laittaa ilman kylmäkäynnistintä nii alkaa vaa booaa lämpimällä toimii täydellisesti ja kyseessä 03 roksi lorton kaasari ja käsi ryyppy
EemeliK
- Liittynyt:
- 27.5.2014 22:54
Apua tietämättömälle. Elikkä -07 yamaha aeroxiin laitoin teharin laser x-pro. Ensimmäisellä Koeajolla lähti liikkeelle todella laiskasti, ja kiihtyi hitaasti 40-45 km/h vauhtiin ja sitten lähti vetämään hyvin ja kiihtyi noin 80 km/h vauhtiin. Kävin ostamassa uudet kytkinjouset(keltaiset), vp-jousen(sininen) ja 4,3 g rullat. Asennuksen jälkeen mopo lähti hyvin liikkeelle ja kiihtyi kohtalaisesti 45 km/h vauhtiin ja sitten lähti kiihtymään hyvin, 75 km/h maksiminopeuteen. Ongelmana on se, että kun vauhtia hidastaa 25-45 km/h alueelle, mopo jää jurraammaan eikä kiihdy melkein ollenkaan, ja kun vauhtia kertyy taas 45 km/h se lähtee taas vetämään. Itse tehty prikka mopossa on paikallaan. Mistä tämä voisi johtua ja millä/miten tämä voitaisiin korjata?
Rotom
- Pyörä:
- -13 EXC 125 Six Days, Gilera SMT
- Paikkakunta:
- Klaukkala
- Liittynyt:
- 15.8.2011 20:06
Täysin vakio ilman prikkaa, ja toiminut moitteettomasti ennen tätä kevättä. Koneen puolelta vikaa etsimään?
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
EemeliK:todennäköisesti vika on variaattorin säädöissä, epäilisin vastapainejousen olevan liian löysä. Jos käytät Malossin VP-jousia, kokeile keltaista. Jousista puhuttaessa kannattaa mainita mielummin jousen jäykkyys (vakioon verrattuna) kuin väri, koska eri valmistajilla on eroavaisuuksia värikoodauksissa. Eli esimerkiksi Malossin keltainen on +15% joka on yleensä teharivireille sopiva.
Olli1998
- Pyörä:
- Tunturi Hopper, Yamaha Aerox, Aprilia SR, Yamaha XT, Peugeot trekker,Suzuki S1,
- Liittynyt:
- 22.8.2013 19:16
Oisko 16mm lorton kaasari liian iso roksiin josta on otettu prikka pois ja laitettu e hyväksytty tehari? Ja vakio kaasari on 12mm lortto
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Ei ole, voit laittaa huoletta vaikka 17.5mm kaasarinkin. Tosin noilla vireillä mitään merkittävää hyötyä ei kaasarin vaihdosta ole.
Olli1998
- Pyörä:
- Tunturi Hopper, Yamaha Aerox, Aprilia SR, Yamaha XT, Peugeot trekker,Suzuki S1,
- Liittynyt:
- 22.8.2013 19:16
Toisko se kaasarin vaihto yhtää mitää hyötyy esim vääntöö ja mikä on vakio suutin 03 roksissa kun on 12mm DeLorton kaasari
Éki
- Pyörä:
- Ex. Aerox -10 Ex. Nitro -00 Ex. Aerox -02 Ex. Aerox -06 Nyt. Aerox -03 orange projekt
- Paikkakunta:
- Mikkeli
- Liittynyt:
- 18.7.2009 20:45
Omasta mielestä kaasarin vaihdosta on hyötyä suurempaan. Paljon helpompi säätää, eikä kaasu ole niin on/off tyyppinen kuin 12mm kaasarilla.
Olli1998
- Pyörä:
- Tunturi Hopper, Yamaha Aerox, Aprilia SR, Yamaha XT, Peugeot trekker,Suzuki S1,
- Liittynyt:
- 22.8.2013 19:16
Joo eli tuoko yhtää vääntöö haluisn lisää vääntöö
EemeliK
- Liittynyt:
- 27.5.2014 22:54
Vauhtiviivatarra kirjoitti:EemeliK:todennäköisesti vika on variaattorin säädöissä, epäilisin vastapainejousen olevan liian löysä. Jos käytät Malossin VP-jousia, kokeile keltaista. Jousista puhuttaessa kannattaa mainita mielummin jousen jäykkyys (vakioon verrattuna) kuin väri, koska eri valmistajilla on eroavaisuuksia värikoodauksissa. Eli esimerkiksi Malossin keltainen on +15% joka on yleensä teharivireille sopiva.
Kiitos neuvosta. Maanantaina käyn ostamssa uuden vp-jousen.
https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/15934 tällaisenkö luulet sopivan? Voiko myös suuttimella olla vaikutusta ongelmaan?
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Tuon pitäisi käydä. Myös liian pieni suutin voi vaikuttaa asiaan, teharin kanssa suutinta pitää yleensä vaihtaa 5-10 numeroa vakiota isommaksi.
Tietopankissa lisää juttua kaasuttimen säätämisestä.
LuumuCPI
- Pyörä:
- CPI Aragon GP 50
- Paikkakunta:
- Mikkeli
- Liittynyt:
- 6.10.2012 23:09
Morjens,
Ostin -02 vuoden roxin josta juuri konerempattu kiertokangesta laakereihin jne, kaikki siis toimii. Tekniikalta 12mm vaijeriryyppy dellorto (vakio) pipercross ilmanputsari (suuttimen kokoa en muuten tiedä mutta säädöissä se ainakin on.) s6 pro replica ja variaattorin prikka pois ja putkessa ei kuria. Putki on muuten modattu pystykoneesta mutta ei pitäisi haitata.
On ruvennut vaan mietityttämään että voiko se tosiaan olla että noilla vakio vari säädöillä ei kulje kuin sen 50-55kmh (tiedän kyllä mitä sinne variin pitää vaihtaa) mutta olen ajatellut että näin sisään ajoa ajatellen en ole jaksanut tehdä asialle mitään sillä kone ei huuda eikä pääse "piikille" tai "tehoalueelle" kummaksi sitä nyt hakuaa sanoakkaan. Muuten ei mitään vikaa mutta ihmetyttää vähäsen että luukisi sen nyt ilman niitä vari säätöjäkin menevän edes sen 65kmh, eli kysymys on että onhan senihan normaalia ettei se kulje kovempaa noilla säädöillä? Kone kuitenkin tuntuu käyvän ihan hyvin...
Olli1998
- Pyörä:
- Tunturi Hopper, Yamaha Aerox, Aprilia SR, Yamaha XT, Peugeot trekker,Suzuki S1,
- Liittynyt:
- 22.8.2013 19:16
Mulla on roksissa prikka pois ja tehari kii nii oon saanu sen menee alamäkee sen 75 on vuoden 03 roksi enkä ite oo tehny mitää varille tosin mun variaattorii on entine omistaja vaihtanu polinin ja malossin osia
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista