Solifer XTR50 Skootteri

karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 1.3.2010 16:24

Siihen löytyy ohjeita vaikka googlen kautta, yleispätevät ohjeet käy, ei nämä niin erikoisia ole. Minulla vuotaa oikeanpuoleinen (takaa katsottuna) stefa. Viikonloppuna oli muutto joten nyt on lämmintä tilaa korjailla mopoa, ei paljoa ja mopoa ei sinne kokonaan saa, mutta joitain osia voi siellä kuitenkin huoletta korjailla. :D
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02

ViestiKirjoittanut Jepex » 1.3.2010 17:34

Jälleen rälläkkä laulo skobon rungolle :lol:
Kuva
Viimeksi muokannut Jepex päivämäärä 1.3.2010 18:41, muokattu yhteensä 1 kerran
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 1.3.2010 18:40

täytyypi kattoa.

On muuten Jepex jämerän näkönen koropala sun iskarin yläpäässä :D pitäs ainaki kestää
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02

ViestiKirjoittanut Jepex » 1.3.2010 18:40

paska.kasa kirjoitti:täytyypi kattoa.

On muuten Jepex jämerän näkönen koropala sun iskarin yläpäässä :D pitäs ainaki kestää


Heh, joskus enne joulua tein koulussa ton ja hitsasin vielä tonne runkoon sen kiinni :lol:
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 1.3.2010 18:49

Kyllä se sitten kestää, jos osaa hitsata. :lol:
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 2.3.2010 23:31

Tos ku oon selaillu noita mitä löytyy googlesta,niin aika monessa on todettu et tarvii pulttipyssyä...?
Eli ylhäältä kumisuoja irti,sokka, öljyt alhaalta kuusiokolo avaimella ulos.joissain pyörii sisuskalut mukana kun koittaa avata? sitten ylhäältä jollain putkella painamalla,toinen sokka irti,ja sen saa purettua.

Minkähänlaisia öljyjä näissä käytetään?tietoa?
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 3.3.2010 0:46

Siihen on omaa haarukkaöljyä (fork oil), paljoa sitä ei pumppuihin mene. Yksi vaihtoehto olisi ostaa kokonaan uudet pumput.
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02

ViestiKirjoittanut Jepex » 4.3.2010 2:28

Mitähän vittu tämäki on ? http://www.tehopekka.fi/tuotteet.html?id=32/611

4 tahti moottori ja 2 tahtisen putki :eek:
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 4.3.2010 12:33

Jepex kirjoitti:Mitähän vittu tämäki on ? http://www.tehopekka.fi/tuotteet.html?id=32/611

4 tahti moottori ja 2 tahtisen putki :eek:

Itseasiassa jo aika vanha juttu, noita on liikkunut mutaman vuoden.
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02

ViestiKirjoittanut Jepex » 4.3.2010 14:06

karkulainen kirjoitti:
Jepex kirjoitti:Mitähän vittu tämäki on ? http://www.tehopekka.fi/tuotteet.html?id=32/611

4 tahti moottori ja 2 tahtisen putki :eek:

Itseasiassa jo aika vanha juttu, noita on liikkunut mutaman vuoden.


Niin, mutta miksi nelareissa on 2 tahtisen putki?
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 4.3.2010 14:50

Voihan sen putken muotoilla miten haluaa, kiinalaiset tekee mitä lystää. Kaikki ei aina ole järjellisesti selitettävissä. Eihän se putki vaikuta tehoihin niinkään, eli ulkonäköseikka.
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 6.3.2010 23:41

Kellään myynnissä vakioputkulaa + änkkää solikkaan? Pitäis päästä ajeleen (talvirengaspakko loppui :D ), mutta tossa on nyt kiinni suora putki, jossa ei oo vastapaineita eikä änkkää, joten on vakiota lussumpi ja kovaäänisempi ku tonninen chopperi :lol:
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 7.3.2010 12:29

Noni nyt se solikka tempun teki.kesti tosi kauan huollon jälkeen.

Kiertokanki meni poikki,sentti alaspäin männäntapista.No...eiköhän se kanki pyöriny siellä sisällä ku perkele,tuli takaa lohkojen läpi(pistän kuvan jossain vaihees.)
Eli eli...se siitä moottorista.

Pitäs ettiä halvalla vähän ajettu,kunnossa oleva moottori.
Vittu,just ku sai kaiken kuntoon,ja säädettyä :D
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
KanXderi
Pyörä:
Xtreme
Liittynyt:
29.4.2009 17:22

ViestiKirjoittanut KanXderi » 7.3.2010 14:25

mikä tossa solis on kun ajaa ja päästää kaasun nii sammuu heti? ja joskus kun ajaa suoraa nii tuntuu että tehot häviää yhtäkkiä siis nekin pienet mitä nyt vakios on?
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 7.3.2010 14:28

Eilen otin kannen irti ja osiksi, kohta on jo kiinni. :D Venanvälykset oli minimissään ja tulppa oli vain muutamalla kierteellä, ei ihme jos oli huono käynnistymään. :roll: Eilen putsasin venttiilit, kanavat ja kaiken muun siitä kannesta, pärjää taas hetken.

paska.kasa kirjoitti:Kiertokanki meni poikki,sentti alaspäin männäntapista.No...eiköhän se kanki pyöriny siellä sisällä ku perkele,tuli takaa lohkojen läpi(pistän kuvan jossain vaihees.)
Eli eli...se siitä moottorista.

Sulle taisi tulla tosi itsetuhoinen vehje. :lol: Pistä kuvia tulemaan, se uusi pyttysarja taisi mennä samalla.

KanXderi kirjoitti:mikä tossa solis on kun ajaa ja päästää kaasun nii sammuu heti? ja joskus kun ajaa suoraa nii tuntuu että tehot häviää yhtäkkiä siis nekin pienet mitä nyt vakios on?

Kaasarin säädöt voi olla vituillaan, millä tavalla "tehot häviää"?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista