ramba__
- Pyörä:
- CPI Hussar
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 18.11.2011 17:44
65, 68 voisi olla parempi, kuulostaa kyllä aika pieneltä.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Snaga
- Pyörä:
- CPI Hussar -03
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 14.9.2012 7:41
Elikkäs huomenna ajattelin laittaa 70cc pannua tilaukseen ja kattelin Scooter Attackilta Motoforce sport 70cc ja Stage6 streetrace 70cc. Kummankohan noista nyt sitten valitsisi? Ja sitä vielä, että minkä kokoinen suutinsarja pitäisi samalla tilata?
Muita vireinä olisi multivari, 17,5mm phbn, leovince tt sekä vakio ilmanputsari S6:n vaahtomuovilla, jossa kuri paikallaan, mutta huomasin edellisen omistajan porailleen pari reikää kotelon pohjaan. Ja sopisikohan minarellin kytkinkello variaattoriin kiinni, kun multa löytyisi minarellin koneelle oleva kisakytkin.
thounimakarooni
- Pyörä:
- Ei oo
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 11.9.2010 19:04
Vaiha ensin pakoputki jos lisätehoa kaipailet, sitten vasta lähtisin miettimään isompaa sylinteriä, joista valitsisisin Streetracen. Myös variaattori ehdottomasti vaihtoon, ei kuitenkaan mitään X-tra/Pirkka -versiota.
Mun puolesta noi Leovincet vois kaikki nakata metallinkeräykseen IMO.
Kytkinkello sopii, tilaa suoraan joku jäähdyttty versio.
Snaga
- Pyörä:
- CPI Hussar -03
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 14.9.2012 7:41
Muuten minkälaista haittaa voi olla jos on liian lyhyillä kierteillä oleva tulppa ollu kiinni jo jonkin aikaa? Tänään tietopankkia lueskellessa huomasin, että tulpan pitäisi olla BR7ES ja tässä on ollut BR7HS kiinni ostettaessa ja 70cc laittaessa vaihdoin BR9HS tilalle. Ainakin kylmäkäynnistys on aika nihkeen puoleinen, mut sekin voi johtua liian kylmästä tulpasta.
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
Ainakin karstoittuu ne tulpan kierteet ja saattaa se tulppakin helpommin karstoittua ja kipinä heikentyä kun sijaitsee liian kaukana palotilasta. Ja puristukset laskee hivenen mutta sillä ei luultavasti ole ainakaan persiissä tunnettavaa vaikutusta. Es tulppahan näissä pitäis vakiona olla mutta saattaa olla erilaisia sylinterinkansia liikenteessä näissä joista toiseen kuuluu se es tulppa ja toiseen hs. Eli kannattaa tarkistaa lampulla tulpanreijästä onko pitkä vai lyhytkierteinen malli.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
jonik1
- Pyörä:
- CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
- Paikkakunta:
- Ähtäri/Seinäjoki
- Liittynyt:
- 4.4.2006 15:13
Kaikkien ilmajäähy virisylkkien kannet on lyhytkierteiselle tulpalle. Näissä on vakionakin joissakin lyhytkierteinen tulppa, esim. uudet Jonwayt.
Snaga
- Pyörä:
- CPI Hussar -03
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 14.9.2012 7:41
Juu tattista, kun sovitin tota hs tulppaa vakio kannelle, niin kierteet oli liian lyhyet. Mut eli toi br9hs on oikea tulppa s6 street racelle?
thomppa
- Liittynyt:
- 16.4.2013 15:54
Moro!
Kannattaako ostaa -09 formula racing, jolla on ajettu n.4500km?
Ja onkos kyseisessä mallissa vikoja ja Jos on niin minkäs laisia viat on?
Ja vielä se, että paljos semmoisesta kannattaisi maksaa?
ps. tarvisin pikaisen vastauksen
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
Kyllähän ne hintaansa nähden ihan hyviä on. Joku 800e voi maksaa. Vioista riippuu paljon se että onko sitä viritetty/tehty omia säätöjä. Jos on ihan vakio niin ei pitäis juuri olla vikoja mutta jos on jotain viritystä tehty niin on erittäin suuri mahdollisuus että toimii joiltain osin kehnosti. Jos testaat sitä niin kannattaa kunnella tarkkaan kuuluuko variaattorista ylimääräisiä kolinoita ja vastaako hyvin kaasuun. Jos virityksenä on vain prikka poistettu eikä kolinoita kuulu ja ajossa tuntuu normaalilta niin pitäisi olla ihan ok mutta jos virityksenä on jotain pakoputki/ilmanputsari säätöjä niin saattaa käydä laihalla jos kaasaria ei ole säädetty niiden jälkeen kuntoon, mitä aika harva jaksaa tehdä kunnolla, ja siitä seuraa yleensä ongelmia. Eli kannattaa kysyä minkälaista viritystä on tehty jos on.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Cr3ator
- Pyörä:
- ex:HM CRM 125 2011, ex:KTM Duke 125 2011
- Paikkakunta:
- Janakkala
- Liittynyt:
- 10.11.2012 15:06
Tänään tuli 07 aragon taloon ja en ole ihan varma että onko laitteessa sitä kuuluisaa piristyssarjaa. Onko vakio alkukäyrässä joku erillinen kuri ja jos ei ole/on onko piristyssetin ostaminen rahan arvoista? Millaiset rullat kannattas laittaa, että menis alle vakioputkella alle 60?
Myydään purettuna 2kpl Rotax 122 moottoreita! Kysy lisää yksityisviestillä!
-pyrtsi
- Pyörä:
- Cpi Oliver -06
- Paikkakunta:
- Mäntsälä
- Liittynyt:
- 13.6.2010 0:21
Morjesta, mopoautolla ajelut riitti ja aattelin et ostan kaverilta tollasen CPI Oliverin vissiin city? Mistäs tollaseen saa sen "piristyssarjan" mistä täällä on paljon puhuttu, en ainakaa sparewheelilta, mc-scatterilta jne. löytäny? Ja mitäs kuristuksia tos vakio alkukäyrässä olikaan? Entä oliks katti jossain kohtaa putkea?
Onkos näissä mitää tyyppivikoja mihin pitäs varautuu? Esim. entinen kymco söi cdi-bokseja.
E: ainiin onks näissä pakoaukko sylinterissä paljonki kuristettu?
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
Tehari kannattaa aina jos kiihtyvyyttä haluaa, ne pirisarjat ei juurikaan hintaansa nähden auta.
Itellä sattui käsiin cpi:n vakiosylinteri ja siinä oli todellakin pienet kanavat, pienemmät kuin TNT:n tarvikepytyssä mikä mulla oli ex keewayssa kiinni. Olin myyny keewayn tutulle ja kappas kummaa, sillä leipo se muutamassa päivässä, no vaihdettiin se cpi:n vakiosylinteri tilalle. Olin varsin yllättynyt sillä kiihtyvyys ei paljoa huonompi ollut kuin sillä tnt pytylläkään. Putkena oli giannelli extra jota en voi lakata hehkuttamasta, se oli ainakin itelläni helkkarin hyvä putki joten kannattaa ostaa se jos teharia miettii. Eli ei se vakiopyttykään kamalan tuhnu ole.
Nämä puhallinkoneiset on vaan viritettynä melkoisen epäluotettavia, kaasari pitää säätää tarkasti ja varsinkin jos ajelee paljon matka-ajoa puolikaasulla niin neula kannattaa säätää rikkaalle, nimim. kokemusta on
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
-pyrtsi
- Pyörä:
- Cpi Oliver -06
- Paikkakunta:
- Mäntsälä
- Liittynyt:
- 13.6.2010 0:21
Juu kyl kokemusta löytyy kaasarin säädöistä jne. Täytyy kattoo joku halpa tehari näin alkuu, riittää kunha kulkee n.62-64 ja kiihtyy sopivasti.. Ehkä innostun viilailee pyttyäki..
Ei nää kauheen epäluotettavia oo, ex kymcolla n. 300km öljyvaijeri katkenneena ajelua = pelkät tyhjäkäyntiöljyt anto. Mut ei leipassu kertaakaan ja oli silläki 19k mittarissa. Mut joku laakeri rupes ääntää kyllä seurauksena siitä ettei saanu sitä öljyä..
-pyrtsi
- Pyörä:
- Cpi Oliver -06
- Paikkakunta:
- Mäntsälä
- Liittynyt:
- 13.6.2010 0:21
Nonii tulipa sit tollane -06 oliver hommattua riihimäeltä.. n.9k mittarissa ja ollut parivuotta jonkun papan kauppakassina, oli ostanu vävyltään= aika hyvässä kunnossa ja vakio. Kuulemma aina laakista käyntiin.
Mittkäs suuttimet tähän käy ja onks vakio 47.5? Booaaa ja kulkee max 45 miytarii tasasella..
Kukaa korjannu tota kellonäyttöö mittaristosta? On meinaa aika himmeee..
E.löytyki jo, eli 6mm kierteellä olevat käy. Pitääpä huomenna ostaa alkuu vaikka 55
jonik1
- Pyörä:
- CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
- Paikkakunta:
- Ähtäri/Seinäjoki
- Liittynyt:
- 4.4.2006 15:13
Kellossa on nappiparisto. Nro 47,5 tai 52 on vakiona, ainakin -07 on jo tuo isompi.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista