Piaggio NRG PureJet

`Jartsa´
Pyörä:
Piaggio Nrg PureJet
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
20.7.2010 15:24

ViestiKirjoittanut `Jartsa´ » 4.9.2010 21:02

Kuinka iso tankki tossa on ? Ite ajoin 270 km ja meni 6.5l
Darkness*
Pyörä:
Piaggio NRG mc3 PureJet -04, Derbi X-treme R -06
Paikkakunta:
Sotkamo
Liittynyt:
14.5.2008 20:58

ViestiKirjoittanut Darkness* » 9.9.2010 23:29

`Jartsa´ kirjoitti:Kuinka iso tankki tossa on ? Ite ajoin 270 km ja meni 6.5l

Ohjekirja väittää että 7.5l, mutta siihen minä en usko.
Annoin kaverin rällätä pinokkiolla ja tottakai se onnistu ajamaan tankin rutikuivaksi, bensapumppu iski tyhjää eikä startannut. Työntelin skoban Nesteelle ja aloin tankkaamaan,
tasan 4.8 litran pumppauksen jälkeen holahti jo yli ja vuoti turhat pihalle siitä ylivuotoletkusta :lol:

Positiivinen yllätys, pakko sanoa!
Sillä tankillisella ajettiin 290km mittariin eli kulutus 4.8l/290km! !!1.7l/100km!!! Saa tulla huutelemaan mua pois pilven reunalta jos joku löytää pienisyöntisemmän 2-t mopon :lol: :lol:
Darkness*
Pyörä:
Piaggio NRG mc3 PureJet -04, Derbi X-treme R -06
Paikkakunta:
Sotkamo
Liittynyt:
14.5.2008 20:58

ViestiKirjoittanut Darkness* » 9.9.2010 23:51

JkkaM kirjoitti:Minulla on Gilera Runner Purejet ja jostain syystä alkanut pätkimään tyhjäkäynnillä, sekä nyt myös kun lähtee ajamaan :| Kun kone on lämmennyt, esimerkiksi kun lopettaa ajamisen, niin tyhjäkäynti on normaali.

Paikallinen pienkonekorjaaja sanoi että vika voisi olla ruiskussa, itsellä ei ole näistä minkäänlaista kokemusta.

Mulla on juurikin tää sama onkelma. Ostaessa oli 5000km höylätty, tyhjäkäynnillä kehräs kuin kissa, kukaan uskonu edes että se on 2-t kun niin uskomattoman tasainen tyhjäkäynti.
nyt on ajettu 9000km mittariin täyteen kesän aikana, oon parhaani mukaan pitänyt huippukunnossa, putsaillu ilmanputsaria, tulppaa vaihettu ja tarkistettu yms mutta tyhjäkäynti on todella pätkivää ja ensimmäiset 30m käynnistyksen jälkeen täyttä nykimishelvettiä. Sen jälkeen käynti tasoittuu ja pelaa kuin unelma, oiskohan vaan nämä kylmät ilmat syynä pätkimiseen? Kesällä oli niin tajuttoman kuuma ettei paljo lämmityskäyttöö tarvittukaa ja nyt pahimmillaa alle 5 c lämpöö.
`Jartsa´
Pyörä:
Piaggio Nrg PureJet
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
20.7.2010 15:24

ViestiKirjoittanut `Jartsa´ » 10.9.2010 14:35

Darkness* kirjoitti:
`Jartsa´ kirjoitti:Kuinka iso tankki tossa on ? Ite ajoin 270 km ja meni 6.5l

Ohjekirja väittää että 7.5l, mutta siihen minä en usko.
Annoin kaverin rällätä pinokkiolla ja tottakai se onnistu ajamaan tankin rutikuivaksi, bensapumppu iski tyhjää eikä startannut. Työntelin skoban Nesteelle ja aloin tankkaamaan,
tasan 4.8 litran pumppauksen jälkeen holahti jo yli ja vuoti turhat pihalle siitä ylivuotoletkusta :lol:

Positiivinen yllätys, pakko sanoa!
Sillä tankillisella ajettiin 290km mittariin eli kulutus 4.8l/290km! !!1.7l/100km!!! Saa tulla huutelemaan mua pois pilven reunalta jos joku löytää pienisyöntisemmän 2-t mopon :lol: :lol:

Vähä kyllä kuluttaa bensaa, mutta bensavalo alkaa palamaan vähä liian aikasin ainaki mulla, kun ajettu 200km sen jälkee alkaa palamaan bensavalo ja ku menee tankille nii noin 3.5l menee tankkii. Ois hyvä jos vois vähä säätää sitä alemmas :D
datsukki
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
2.8.2010 20:30

ViestiKirjoittanut datsukki » 11.9.2010 0:55

vaihdoin malossin läpät nii löyty siitä imukaulan alta sellane kuristuslevy nii kannattiko ottaa pois ? nimittäi nyt kyl lähtee helveti paljo paremmi mut ku käynnistää kylmänä nii pitää antaa kaasua :o enne ei tarvinnu ees koskee

E: saattaahan se kiihtyvyys johtuu pelkästää niistä läpistä?
Darkness*
Pyörä:
Piaggio NRG mc3 PureJet -04, Derbi X-treme R -06
Paikkakunta:
Sotkamo
Liittynyt:
14.5.2008 20:58

ViestiKirjoittanut Darkness* » 12.9.2010 11:55

datsukki kirjoitti:vaihdoin malossin läpät nii löyty siitä imukaulan alta sellane kuristuslevy nii kannattiko ottaa pois ? nimittäi nyt kyl lähtee helveti paljo paremmi mut ku käynnistää kylmänä nii pitää antaa kaasua :o enne ei tarvinnu ees koskee

E: saattaahan se kiihtyvyys johtuu pelkästää niistä läpistä?


Mua on ainaki varoteltu sen kurilevyn pois ottamisesta. Rupee käymään tosi laihalla, kiinnileipomisen vaarahan siinä tulee... :s
datsukki
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
2.8.2010 20:30

ViestiKirjoittanut datsukki » 13.9.2010 15:04

mut onkoha apua ku mul on se ''kisaohjelma'' ?
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 27.9.2010 18:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeettomat sisäkkäiset lainaukset.
Darkness*
Pyörä:
Piaggio NRG mc3 PureJet -04, Derbi X-treme R -06
Paikkakunta:
Sotkamo
Liittynyt:
14.5.2008 20:58

ViestiKirjoittanut Darkness* » 24.9.2010 23:49

Erillinen ecu-palikka vai liikkeessä säädetty?
jos on liikkeessä säädetty nii paha sanoo millaiset säädöt ne on laittanu siellä :P
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 27.9.2010 18:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeettomat sisäkkäiset lainaukset.
datsukki
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
2.8.2010 20:30

ViestiKirjoittanut datsukki » 28.9.2010 0:06

Darkness* kirjoitti:Erillinen ecu-palikka vai liikkeessä säädetty?
jos on liikkeessä säädetty nii paha sanoo millaiset säädöt ne on laittanu siellä :P


liikkees :D ainaki kierrostenrajoitin lähti ja kyl se tuntuu paremmi kiihtyvänki :)
FrostShard
Pyörä:
NRG Power DD -07
Liittynyt:
31.8.2010 14:56

ViestiKirjoittanut FrostShard » 1.10.2010 22:48

Kumpi noista on se ruiskutekniikalla oleva, DD vai DT (dd ainaskin kalliimpi)? Ja mistä tossa pitää kaveri kiinni jos kyytsää kun ei näy missään kuvissa mitään kahvoja??
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 1.10.2010 23:01

Ei kumpikaan, DT on ilmajäähdytteinen kaasutinmalli, DD nestejäähdytteinen kaasutin ja PureJet on nestejäähdytteinen suorasuihkutusmalli.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
FrostShard
Pyörä:
NRG Power DD -07
Liittynyt:
31.8.2010 14:56

ViestiKirjoittanut FrostShard » 1.10.2010 23:27

höh tuolla piaggion nettisivulla ei sitten ole sitä suorasuihkua:S olis kiva tietää uuden hinta:)
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 1.10.2010 23:49

Koska sitä ei enään myydä. Muistaakseni sen hinta oli 2790€.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
FrostShard
Pyörä:
NRG Power DD -07
Liittynyt:
31.8.2010 14:56

ViestiKirjoittanut FrostShard » 2.10.2010 0:05

jaaha:( no käytettynä tai aprilia sitten:/
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 2.10.2010 7:55

Jos ruiskua haluajat uutena, niin suosittelen saman konsernin Gilera Runneria. ;)
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista