Solifer XTR50 Skootteri

karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 11.3.2010 17:59

Akku saisi mielellään olla viileässä (ei kylmässä) ylläpitolatauksessa, siihen on erikoisia latureita.
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 14.3.2010 14:15

Dodiii!

Löyty 07vm kone,ajettu noin 5000km.Skobasta joka purettu ilkivallan takia.
Eikä oo paha hinta koneesta,huimat 20e :D, plus rahti kulut tietty.

Viime syksynä ajeltu,purettu sillon,kaikki toimii kuulemma ku pitää ja jne...Ja vielä toi skoba näköjään levyjarrulla,ei tarvitse sitä akseliakaan vaihtaa.
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 14.3.2010 15:51

paska.kasa kirjoitti:Dodiii!

Löyty 07vm kone,ajettu noin 5000km.Skobasta joka purettu ilkivallan takia.
Eikä oo paha hinta koneesta,huimat 20e :D, plus rahti kulut tietty.

Viime syksynä ajeltu,purettu sillon,kaikki toimii kuulemma ku pitää ja jne...Ja vielä toi skoba näköjään levyjarrulla,ei tarvitse sitä akseliakaan vaihtaa.

Postikulut enemmän kun itte kone :lol:

Mitäs mieltä muuten ootte tälläsestä putkesta, klik?

Menis ainakin heittämällä solleen kiinni, mutta onko järkeä pulittaa noin paljoa mitättömästä tehon saannista?
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35

ViestiKirjoittanut Sudee » 14.3.2010 16:03

Ei ainakaan musta nimittäin kuten sanoit niin ei hyödy tehollisesti oikein mitään, joten säästä nuokin rahat johonkin muuhun ;)
Aerox/Nitro osia
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 14.3.2010 16:05

Ei kannata, laita noikin rahat vaikka sylinteriin tms.
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 14.3.2010 16:31

karkulainen kirjoitti:Ei kannata, laita noikin rahat vaikka sylinteriin tms.

No, oli kaks vaihtoehtoa: Taivutella putki ite, tai hommata jostain valmiina.. Ei tuo taivutteleminen mitenkään vaikeaa ole. Ainoa, mikä tässä ketuttaa on tuon kollektorin ja ite putken mitottaminen.. Ei kai se nyt niin tärkeää ole :| :s
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 14.3.2010 16:51

<|TuX|> kirjoitti:
karkulainen kirjoitti:Ei kannata, laita noikin rahat vaikka sylinteriin tms.

No, oli kaks vaihtoehtoa: Taivutella putki ite, tai hommata jostain valmiina.. Ei tuo taivutteleminen mitenkään vaikeaa ole. Ainoa, mikä tässä ketuttaa on tuon kollektorin ja ite putken mitottaminen.. Ei kai se nyt niin tärkeää ole :| :s

Fude 50cc skootterin optimaalisesti mitoitettu pakoputki maksimitehoille tulisi olla mitoitettu 7500rpm kohdalle ja osien koot on siis seuraavanlaiset:

* Alkuputken pituus 445mm sisähalkaisija 16,5mm
* Kollektori 71mm
* Loppuputki 450mm halkaisija 22,2mm

?

Teet putken "noin"- mittojen mukaan, ostat hyvän vaimentimen ja hitsaat sille vaimentimelle kiinnityksen, simppeliä. Ei se ole niin tarkkaa hommaa. Kunhan putken sisähalkaisija on pakoaukon kokoinen tai lievästi isompi, hyvä on.
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 14.3.2010 16:53

Meinasin kyllä tehä noitten mittojen mukaan, mutta katoin että tulis ihan hitosti liian pitkä putki..
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02

ViestiKirjoittanut Jepex » 14.3.2010 17:50

Nyt tarvitsen kunnon sähkökaavion enkä mitään ohjekirjan paskaa.
Jumalauta kun ei tule sähköö tulpalle sitten ollenkaan.

E: Vaikuttaako se yhtään että kun mulla ei ole valokatkaisijaa ja sitä kaasupuolen sähkösysteemiä kiinni?
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 16.3.2010 21:32

Mikäs vois olla ku vilkkujen katkasin välillä toimii, ja välillä ei, välillä taas toimii kikkailemalla..
Kattelin sitä katkasinta sisältä, ja kaikki johot oli kyl kiinni ja kaikki näytti olevan kunnossa... Mistä muualta kannattais vikaa ettiä?
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 16.3.2010 22:25

>Tuxxu< kirjoitti:Mikäs vois olla ku vilkkujen katkasin välillä toimii, ja välillä ei, välillä taas toimii kikkailemalla..
Kattelin sitä katkasinta sisältä, ja kaikki johot oli kyl kiinni ja kaikki näytti olevan kunnossa... Mistä muualta kannattais vikaa ettiä?

Minulla oli sama vika toissakesällä, CRC:tä katkaisijan sisälle auttoi.

Jos se ei auta, avaa katkaisija ja tarkista johdot kunnolla.
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 16.3.2010 22:58

karkulainen kirjoitti:
>Tuxxu< kirjoitti:Mikäs vois olla ku vilkkujen katkasin välillä toimii, ja välillä ei, välillä taas toimii kikkailemalla..
Kattelin sitä katkasinta sisältä, ja kaikki johot oli kyl kiinni ja kaikki näytti olevan kunnossa... Mistä muualta kannattais vikaa ettiä?

Minulla oli sama vika toissakesällä, CRC:tä katkaisijan sisälle auttoi.

Jos se ei auta, avaa katkaisija ja tarkista johdot kunnolla.

Siis tarkotin sellasta, että kytkin kyllä toimii, mutta vilkut ei toimi.. Että sitä kytkintä saa kikkailla jonkin aikaa, että vilkut alkaa toimimaan... Rasittavaa, jos pitää kääntyä esim. isommalla tiellä vasemmalle ja vilkku ei toimikaan..
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 16.3.2010 23:27

Juuri se vika, varovasti painamalla palautusnappia saattoi lähteä vilkkumaan. Kokeile sitä CRC:tä, et siinä paljoa häviä. :D
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 17.3.2010 16:17

en tiiä vaikuttaako vilkkurele siihen.kai se.spruittaile sitä CRC;tä kans vilkku katkasimesta eteenpäin,mitä kautta ne johot ny meneekään,kaikkiin liittimiin.
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 17.3.2010 17:20

Minä ostin uuden vilkkureleen tuon vian takia, ei vaikuttanut, vika oli siellä katkaisijassa.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista