Juu kiitos tiedosta Saako näihin mitenkään manuaalista bensahanaa ton alipainepaskan tilalle tai sitä muutettua manuaaliseksi? Ei taida olla manuaalisia bensahanoja jotka suoraan kävis?
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Jonkun vanhan mopon bensahana sopii suoraan, mutta on hankala käyttää. Kannattaa porata kuula pois alipainebensahanasta ja laittaa bensahana letkun väliin. Jos on kaikki kunnossa niin ei tartte bensahanaa ollenkaan.
Osaako kukaan sanoa onko vika alipainehanassa vai missä, kun vetäsee kaasarista bensaletkun irti ni sehän valuttaa bensaa aika huolella vaikka ei edes ime alipaineletkusta. Ei lähde tällä hetkellä käyntiin lainkaan, vain silloin hetkeksi jos laittaa tulpanreijästä sisään bensaa ja kun käyntiin lähtee niin pitää täyskaasulla. Hetken se käynnissä pysy ja sit boooooo ja sammu.
moro! minulla on cpi aragon gp vm09. sylinterinä on airsal 70" en tiedä tarkempaa mallia.kaasarina on 21mm dellerto. multivalve, joku tehoputki jonka olen nyt ajatellut vaihtaa Tecnigas rs 70. putken käsityksen mukaan pitäisi olla passeli pytylle. rullat on 5 gramman, tällä hetkellä huiput on tasasella 80km/h, tuntuisi että meno haluja ois vielä mutta rajotin tulee vastaan 10.000 kierroksessa. tavoite olisi se huiput 85-90km/h ja mahdollisimman hyvä kiihtyvyys. sanokaapa te enemmän asiaan perehtyneet,että kannatteeko vaihtaa vaan tuo putki ja ehkä kokeilla erinpainoisia rullia. virityksen on tehnyt edellinen omistaja,niin ei ole ihan tarkkaa tietoa mitä on tehty. antakaa vinkkejä näin vanhemmalla iällä skoottereiden laitosta innostuneella,että mitä kannattee vielä tehdä vai kannatteeko mitään. tarkoitus olisi että kone myös kestää eikä tarvis koko ajan korjailla. jotenkin tuntuu että pitäisi nyky vireillä mennä yli sen 80km/h vaan tulee se rajoitin vastaan. kiitos etukäteen vastauksista.
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Moro! Vaihda CDI Aeroxin vanhanmalliseen niin pääset eroon rajoittimesta, kytkentäohje löytyy mun blogista. Tuo Tecnigas on hyvä, vastaava olisi Stage6 Pro Replica. Rullia joutuu ehkä hieman keventämään paremmalla putkella, 4-5g väliltä luulisi sopivat löytyvän. Tuossa ylempänä on video variaattorin modauksesta, tällä + pidemmällä hihnalla saa kulkupuolta selvästi lisää.
jape2015 kirjoitti:moro! minulla on cpi aragon gp vm09. sylinterinä on airsal 70" en tiedä tarkempaa mallia.kaasarina on 21mm dellerto. multivalve, joku tehoputki jonka olen nyt ajatellut vaihtaa Tecnigas rs 70. putken käsityksen mukaan pitäisi olla passeli pytylle. rullat on 5 gramman, tällä hetkellä huiput on tasasella 80km/h, tuntuisi että meno haluja ois vielä mutta rajotin tulee vastaan 10.000 kierroksessa. tavoite olisi se huiput 85-90km/h ja mahdollisimman hyvä kiihtyvyys. sanokaapa te enemmän asiaan perehtyneet,että kannatteeko vaihtaa vaan tuo putki ja ehkä kokeilla erinpainoisia rullia. virityksen on tehnyt edellinen omistaja,niin ei ole ihan tarkkaa tietoa mitä on tehty. antakaa vinkkejä näin vanhemmalla iällä skoottereiden laitosta innostuneella,että mitä kannattee vielä tehdä vai kannatteeko mitään. tarkoitus olisi että kone myös kestää eikä tarvis koko ajan korjailla. jotenkin tuntuu että pitäisi nyky vireillä mennä yli sen 80km/h vaan tulee se rajoitin vastaan. kiitos etukäteen vastauksista.
no nyt cpi hyyty. pikku hiljaa alkanut kulkemaan ja kiihtymään huonommin. eilen se sit aluksi pelasi suhkot normaalisti mutta vähä muutaman kilsan ajettua tehot katos melkein kokonaan. kulki semmosta 30-40km/h ja välillä sai kiihtymään ku kaasulla herutteli. pihaan ku ajo niin se sammu siihen eikä käyntiin enää lähe. voisko se olla vika pakoputkessa jos se ois niin karstottunut ja jos villaa tms. paskaa siellä. välillä ku yrittää käynnistä niin posahtaa putkesta. sanokaapa mestarit mistä lähen etsimään vikaa. matkahuollossa ois se uus putki niin pitää sillä kokeilla mutta jos sekään ei auta,niin mistä kannattis lähteä hakeamaan vikaa. tulppa? jeesatkaa ku aikoinaan tullut vaan korjattua ja purettua PV:tä. kiitos
taisin löytää ongelman. kannesta puuttu yksi ruuvi ja kannentiiviste oli poikki. ja tulppakin taisi olla vääränlainen. pitää hommata uudet osat ja kokeilla josko alkais pelittää.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 26.5.2016 22:37, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy:Poistettu tarpeeton lainaus, edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
Eli CPI Aragon VM 2011 ei saa kipinää. Ensin kipinä katosi välillä ja tuli takaisin itsellään. Vaihdoin staattorin, puolan johtoineen ja cdi boxin lisäksi vedin uudet maa piuhat runkoon ja koneelle. Lähti käyntiin, mutta muutaman päivän jälkeen kipinä katosi uudelleen. Tulppa on vaihdettu Mistä voisi johtua ?
Kellään tietoa mikä ois cpiissä vikana kun 70cc airsal kiinni. 21 lortto 90 suuttimella erikokoisiakin kokeiltu. Sytytys pelittää. Pitäisikö läpille tehä jotain ja muuten vikana se ettei käy ja jos käy niin kiihyttää täyteen vauhtiin niin alkaa booaamaan ja sammuu kokonaan ja saattaa ehkä lähteä käyntiin sen jälkeen ja taas sama ongelma?ei myöskään tahdo kiertää / käydä. Tuntuu että lähtee kipinä yhtä äkkiä jonnekkin kesken ajon?