Solifer XTR50 Skootteri

Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 29.3.2010 21:17

Ei oo oma kohtasta kokemusta kun 63kuutioisesta.

Ei siinä kauaa mene jos tietää mitä tehä,max tunti,jos sitäkään.
Tottakai 72cc huomaa varmasti eron,verrattuna vakioon,se on päivän selvää,kun tuolla 63cc sellaki vääntöä on roimasti enemmän ku vakiolla.
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02

ViestiKirjoittanut Jepex » 29.3.2010 22:05

Oisko mahdollista saada tälläseen skoboon, sähköistä bensapumppua? Jos laittas tankin eteen jalkatilaan, että se bensa sitte menis kaasarille sen pumpun avulla.
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02

ViestiKirjoittanut Jepex » 2.4.2010 20:52

Nyt on kuituanaali kuivunut http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/497034/cat/55233
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 4.4.2010 15:53

Tosta tulee kyllä härskin näkönen vehe :D
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02

ViestiKirjoittanut Jepex » 4.4.2010 16:10

paska.kasa kirjoitti:Tosta tulee kyllä härskin näkönen vehe :D


Jep jep, tänään sovittelin 110cc pyttyä, mutta tekemistä on että se siihen istuu täydellisesti.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 4.4.2010 16:24

Jepex kirjoitti:Jep jep, tänään sovittelin 110cc pyttyä, mutta tekemistä on että se siihen istuu täydellisesti.

Minkä pyttyä? 8o

Mikä kansi, nokka, sopiiko nokkaketju jne? Kerropa lisää tuosta kovin uhkarohkeasta sydämensiirrosta.
Mites pinnapulttien paikat ja lohkot yleensäkin?


Männän halkaisija pitäisi tuolla iskunpituudella olla 62.23mm. :roll:
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02

ViestiKirjoittanut Jepex » 4.4.2010 16:47

karkulainen kirjoitti:
Jepex kirjoitti:Jep jep, tänään sovittelin 110cc pyttyä, mutta tekemistä on että se siihen istuu täydellisesti.

Minkä pyttyä? 8o

Mikä kansi, nokka, sopiiko nokkaketju jne? Kerropa lisää tuosta kovin uhkarohkeasta sydämensiirrosta.
Mites pinnapulttien paikat ja lohkot yleensäkin?


Männän halkaisija pitäisi tuolla iskunpituudella olla 62.23mm. :roll:


Skyteam 110cc minicrossin pytty ja kansi. Nokkaketju joutuu vaihtamaan ton minicrossin ketjuun.
Pyttyäki pitäs madaltaa 2 cm :d jotta mäntä kävis ihan ylhäällä asti.

Saataa olla että koitan hankkii jostakin sylinteriputken ja laitan toho vakiosylkkyyn.

EDIT:
No nyt niitä ongelmia alkaa satamaankin.

Jos alan madaltamaan pyttyä, silloinhan kuutiotilavuus laskee, eli ei olisi enään 110cc. Jos jostain sais pitemmä veivi? tai pitempi-iskuisemman kampiaksilan. Kuvassa mäntä on niin korkealla kuin mahollista tolla kampiaksilalla.
Kuva

Kampiaksilan nokkaketjun rataspitäisi saada 110cc kampiaksilasta. Millä tuo ratas lähtee pois?
Kuva

nokkaketjun "tunneli" lohkois on isompi, eli pitäs saada tukittua jonkinverran.
Kuva

Tältä se näyttäisi kokonaisuudessaan.
Kuva

Pytyn sovellus jääty.
Allu266
Pyörä:
Honda CB600F Hornet -01
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.8.2009 20:44

ViestiKirjoittanut Allu266 » 5.4.2010 16:28

Ei liene oikein, että takajarrua painaessa jarruvalo ei syty? Etujarrulla syttyy.
Jillian
Liittynyt:
31.5.2009 23:56

ViestiKirjoittanut Jillian » 5.4.2010 17:41

Nyt olis hyvät neuvot tarpeen. 07 vuoden ajokki kyseessä, joka ei talven jälkeen suostu käynnistymään. Vaihdettu polttoaine, sytytystulppa, puhdistettu kaasari, kokeiltu eri sytytyspuolalla ja cdi-boksilla.
Letkut tarkistettu, samoin jännitteet, venttiilit ja sytytys, mutta ei tahdo käynnistyä.
Mitä tässä vielä osais kattoa?
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 5.4.2010 18:15

Allu266 kirjoitti:Ei liene oikein, että takajarrua painaessa jarruvalo ei syty? Etujarrulla syttyy.

Katkaisijassa vikaa.
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 6.4.2010 20:25

Alko posliinit ratsaamaan mopoja täällä (oma solikka kulkee 60++), niin mikähän olis paras ja helpoin kuristus minkä tohon ehtii huomenna väsästä? Vinkkejä kaasukurin tekoon?
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02

ViestiKirjoittanut Jepex » 6.4.2010 21:17

>Tuxxu< kirjoitti:Alko posliinit ratsaamaan mopoja täällä (oma solikka kulkee 60++), niin mikähän olis paras ja helpoin kuristus minkä tohon ehtii huomenna väsästä? Vinkkejä kaasukurin tekoon?


Laita joku pellipala rajoittamaan ilmaa? putkee joku prikka?
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 6.4.2010 21:22

>Tuxxu< kirjoitti:Alko posliinit ratsaamaan mopoja täällä (oma solikka kulkee 60++), niin mikähän olis paras ja helpoin kuristus minkä tohon ehtii huomenna väsästä? Vinkkejä kaasukurin tekoon?

Kaasarin kannen alle samanlainen tappi kuin vakiona. ;)
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 6.4.2010 21:50

karkulainen kirjoitti:
>Tuxxu< kirjoitti:Alko posliinit ratsaamaan mopoja täällä (oma solikka kulkee 60++), niin mikähän olis paras ja helpoin kuristus minkä tohon ehtii huomenna väsästä? Vinkkejä kaasukurin tekoon?

Kaasarin kannen alle samanlainen tappi kuin vakiona. ;)

Mutta mistäs tälläsen tapin repäsee? Kuulostaa ihan hyvältä, mutta vinkkejä toks tikuksi siihen kannen alle?
Niin ja kurin tekoon huomenna kässän tunnilla aikaa 2h. Ehtii kyllä, mutta ei mitään kovin monimutkasia systeemejä viitti alkaa tekemään.

E: Pysyisköhän pieni messinkitappi 2k liimalla kiinni?
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 6.4.2010 23:15

Sorvaa vaikka sopivasta muovi- tai metalliputkesta tms. holkki joka menee sinne. Ei tarvitse liimailla mitään ja on helppo ottaa pois.

Otin koko moottorin irti, vein kellariin ja purin vähän. :D Männässä oli aikamoiset kiinnileikkautumijäljet, ei haittaa koska kohta pitäisi tulla uusi 63cc sarja. ;)
Samalla tulee uusi suutin, varinhihna, nokkaketjun kiristin, moottorin tiivistesarja ja vakiosuodatin. Virinokka näytti vielä hyvältä, ei mitään jälkiä, kannen voisi taas purkaa osiksi ja katsoa noita kanavia.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista