Kymco Super 9

MatikainenM
Pyörä:
Kymco Super 9 AC
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
28.3.2010 21:45

ViestiKirjoittanut MatikainenM » 28.3.2010 21:49

Ei kellään olis myydä Kymco Super 9 vakioputkee?
Thomber
Liittynyt:
16.6.2009 13:40

ViestiKirjoittanut Thomber » 28.3.2010 22:21

http://www.tmi-janikaasalainen.fi/kaasu ... -6364.html
sopiikoha superii? onkohan tuossa laippakiinnitys? Käykö peugeotin kaasuttimet kymcoo?
MacLumme
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
22.10.2007 21:21

ViestiKirjoittanut MacLumme » 29.3.2010 20:20

Onko kellään tietoa/kokemusta, (käyttäjällä 'Neuni' varmaan oilisi mutta ei oo kuulunu hänestä sitten 2007(?)) että onko ilmajäähdytteisen (AC) Super 9:in muuntaminen vesijäähdytteiseksi (LC) vaikea toimenpide?
Mitä tarvitaan?
No ainaki oma järki sanoo että vesijäähdytteisen sylinteri ja mäntä, vesipumppu, takavanne, takajarrusarja (levy, palat, satula, letku ja jarrunestesäiliö yms.), kierrosmittarillinen mittaristo ja sit se syyläri sinne etukatteen sisäään + siihen jäähdytinestettä.
Mutta pääkysymys on että tuleekohan maksamaan paljon ja onko vaikee homma vai voiko sen homman teettää paikallisella Kymcon jälleenmyyjällä?
Tuleekohan vähän liian kalliiksi vai olisiko sittenkin järkevämpää ostaa vaan viimeiseks markkinoille julkaistu Super 9 LC? :lol:
skrymer
Pyörä:
BMW R 75/7 -76, Jupiter Sport -67, Kymco Cobra
Paikkakunta:
Mustasaari
Liittynyt:
14.5.2006 23:17

ViestiKirjoittanut skrymer » 29.3.2010 22:44

Miks sun pitäis laittaa LC mallin levyjarru taakse ja kierroslukumittarilla varustettu mittaristo? ei ne oo välttämättömiä :P

Sitäpaitsi sun pitäis vaihtaa myös takapyörän vetoakseli erilaiseen, että saat sen levyjarrun kiinni, eli pitäisi avata myös alennusvaihteisto.

Vesipumpun ei ole pakko olla mekaaninen, niinkuin LC mallissa, sähköpumppu on asiallisempi ja halvempi 8) Listastasi muuten puuttui ainakin jäähdytinletkut ja veden lämpömittari, termostaattia ei välttämättä tartte, jos sulla on sähkönen vesipumppu, jonka painat kytkimestä päälle, kun koneen lämmöt lähentelee 70-80 celciusta :roll:

Ehdottomasti itse kannattaa vesijäähyksi muuttaminen suorittaa, halpaa ei ole, mutta ei varmaan vaikeaa? Fiksuinta olisi samalla päivittää tekniikka esim. Airsal T6 Racing 74cc? ;)
MacLumme
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
22.10.2007 21:21

ViestiKirjoittanut MacLumme » 29.3.2010 23:40

skrymer kirjoitti:Fiksuinta olisi samalla päivittää tekniikka esim. Airsal T6 Racing 74cc? ;)

Harkittin kyl jotain Polinin tai Malossin 50 cc pyttyä kun toi alkuperäinen on sen verran kallis. Onko mitään eroja näiden välilä? :D 74 cctä voisin sit harkita jos ostan Phot-Econ ensin + Dellorton kaasuttimen... ;)
MatikainenM
Pyörä:
Kymco Super 9 AC
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
28.3.2010 21:45

ViestiKirjoittanut MatikainenM » 30.3.2010 16:11

Kertokees tietävät, että miten pitää seosruuvin olla, että hoito kuluttaa vähiten? Auki vai kokonaan kiinni ? vai vähän auki ? kertokkke kertokkee ;)
skrymer
Pyörä:
BMW R 75/7 -76, Jupiter Sport -67, Kymco Cobra
Paikkakunta:
Mustasaari
Liittynyt:
14.5.2006 23:17

ViestiKirjoittanut skrymer » 30.3.2010 18:44

Ruuvat ensin kiinni ja sitten 1-1,5 kierrosta auki, riippuen siitä millä asetuksella kone käy tyhjäkäyntiä parhaiten.
MatikainenM
Pyörä:
Kymco Super 9 AC
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
28.3.2010 21:45

ViestiKirjoittanut MatikainenM » 30.3.2010 18:51

skrymer kirjoitti:Ruuvat ensin kiinni ja sitten 1-1,5 kierrosta auki, riippuen siitä millä asetuksella kone käy tyhjäkäyntiä parhaiten.

Ja se kuluttaa vähiten?
Thomber
Liittynyt:
16.6.2009 13:40

ViestiKirjoittanut Thomber » 30.3.2010 19:23

käykö mankin kaasuttimet/ kiinnitys superii? ku molemmissa vissiin 24mm laippa
HaGss
Pyörä:
Ei ole. (ex 2-tahti skootteri man)
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
9.10.2007 22:46

ViestiKirjoittanut HaGss » 30.3.2010 21:09

MatikainenM kirjoitti:
skrymer kirjoitti:Ruuvat ensin kiinni ja sitten 1-1,5 kierrosta auki, riippuen siitä millä asetuksella kone käy tyhjäkäyntiä parhaiten.

Ja se kuluttaa vähiten?

Ei tota Keihiniä saa kovin helpolla liikaa kuluttamaan
[[Vaasa 2011 miittien päätös 24.9 @Youtube]]
Miitti videota letkasta 31.07.2010: http://www.youtube.com/watch?v=KPWiSlUY9WU
MatikainenM
Pyörä:
Kymco Super 9 AC
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
28.3.2010 21:45

ViestiKirjoittanut MatikainenM » 30.3.2010 21:10

HaGss kirjoitti:
MatikainenM kirjoitti:
skrymer kirjoitti:Ruuvat ensin kiinni ja sitten 1-1,5 kierrosta auki, riippuen siitä millä asetuksella kone käy tyhjäkäyntiä parhaiten.

Ja se kuluttaa vähiten?

Ei tota Keihiniä saa kovin helpolla liikaa kuluttamaan

Hyvä : D
skrymer
Pyörä:
BMW R 75/7 -76, Jupiter Sport -67, Kymco Cobra
Paikkakunta:
Mustasaari
Liittynyt:
14.5.2006 23:17

ViestiKirjoittanut skrymer » 30.3.2010 21:49

Thomber kirjoitti:käykö mankin kaasuttimet/ kiinnitys superii? ku molemmissa vissiin 24mm laippa


Ei käy bolt on, koska Kymcossa imukaulan kaasarinpuolen laipan 'imuaukko' ei ole keskellä kiinnitys reikiin nähden, niinkuin mankissa. Tietenkin modaamalla saa sopimaan.
forssi
Pyörä:
Kymco super 9 lc -05
Liittynyt:
8.8.2008 11:59
Suutin

ViestiKirjoittanut forssi » 30.3.2010 23:40

Eli nyt on joutunut Kymco Super 9 lc käsittelyn alle...rikka poistettu,multivari, pakoputkesta haitat pois+hukkaputki, tänää koitin, meni mittarin tappiin :), mistähän saa suuttimen isommaksi, ettei käy laihana? Keihinin kaasari vissii vakiona, onko?
skrymer
Pyörä:
BMW R 75/7 -76, Jupiter Sport -67, Kymco Cobra
Paikkakunta:
Mustasaari
Liittynyt:
14.5.2006 23:17

ViestiKirjoittanut skrymer » 31.3.2010 0:04

Jep, Keihin. Kaasarin pohja auki, kahella ruuvilla kiinni, kannen alta paljastuu keskeltä pääsuutin.
Ruuvaat tasapää meisselillä irti, menet suutin mukana paikalliseen Kymcon jälleenmyynti liikkeeseen ja kysyt isompaa suutinta, vois heittää että väliltä 85-92 on sopiva, mulla cobrassa oli sama kaasari vakiona.
Cottold
Liittynyt:
8.6.2006 0:04

ViestiKirjoittanut Cottold » 31.3.2010 1:45

Tästä lähtisi evukkaasti vähänajettu Super 9: http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ky ... _50/id148/

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista