Solifer XTR50 Skootteri

karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 19.4.2010 18:55

morgoo kirjoitti:noniin tänää tuli sitte saksasta paketti jossa oli 19mm kaasari, racing vari ja viri cdi boksi. Nyt tarvis vielä sen pipercrossin ilmanputsarin ja painejousen, katoin tuolta moposport.fi mutta en tiedä että käykö nuo pipercrossit solikkaan? vai onko niillä jotkut mitat erikseen?

Piperit kiinnitetään nippusiteillä ja mahtuvat aivan varmasi solikkaan koska niille ei ole mitään erityistä kokovaatimusta, vaan kiinnitys on universaali.
morgoo
Pyörä:
Solifer Xtr50, BSE 125cc, Aprilia Sx -07
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
3.5.2009 19:38

ViestiKirjoittanut morgoo » 19.4.2010 20:08

karkulainen kirjoitti:
morgoo kirjoitti:noniin tänää tuli sitte saksasta paketti jossa oli 19mm kaasari, racing vari ja viri cdi boksi. Nyt tarvis vielä sen pipercrossin ilmanputsarin ja painejousen, katoin tuolta moposport.fi mutta en tiedä että käykö nuo pipercrossit solikkaan? vai onko niillä jotkut mitat erikseen?

Piperit kiinnitetään nippusiteillä ja mahtuvat aivan varmasi solikkaan koska niille ei ole mitään erityistä kokovaatimusta, vaan kiinnitys on universaali.

ok, kiitos
morgoo
Pyörä:
Solifer Xtr50, BSE 125cc, Aprilia Sx -07
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
3.5.2009 19:38

ViestiKirjoittanut morgoo » 22.4.2010 19:01

noh, tänään laitoin solikkaan uuden kaasuttimen kiinni, mutta solikka ei enään käynnisty... missä voi olla vika? ilmaruuvia ollaan säädelty ja kaasariin kyllä menee bensa, mutta tulppa oli ihan kuiva :S kellään mitään tietoa missä vika?
:idea:
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02

ViestiKirjoittanut Jepex » 22.4.2010 21:13

Mikähä vittu, karsin ylimääräiset johdot pois (nyt mangeetolta cdi:lle --> sytytykseen) niin tulpanhattuu tulee virtaa aivan vitusti, mutta kipinää ei näy tulpassa, kokeilin 3:lla eri tulpalla.
morgoo
Pyörä:
Solifer Xtr50, BSE 125cc, Aprilia Sx -07
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
3.5.2009 19:38

ViestiKirjoittanut morgoo » 23.4.2010 17:33

no nyt on toi kaasari korjattu, käy ja kukkuu, laitoin racing varinkii kiinni, pipercrossin ilmanputsarin mutta tota painejousta en saanut vielä kun oli niin vitun tiukassa kiinni se takavariaattori höskä... nyt on sellainen ongelma kun ei mene minnee... ottaa samat kierrokset kuin ennenkin.. kulkee ehkä huonomminkin kuin ennen. missä vika?
Poistettu2018
Liittynyt:
28.10.2008 21:41

ViestiKirjoittanut Poistettu2018 » 23.4.2010 18:42

säädöt luulisin mitkä on mullakin nyt hakusessa eli ne kenellä on piperi kiinni niin mikä suutin teillä on ja kuinka paljon "bensaruuvi" on teillä auki ?`kun itseltäni löytyy vakio suutin (85) ja 110 suutin minkä edellinen omistaja oli laittanut kiinni.
morgoo
Pyörä:
Solifer Xtr50, BSE 125cc, Aprilia Sx -07
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
3.5.2009 19:38

ViestiKirjoittanut morgoo » 23.4.2010 19:11

|JannE_ kirjoitti:säädöt luulisin mitkä on mullakin nyt hakusessa eli ne kenellä on piperi kiinni niin mikä suutin teillä on ja kuinka paljon "bensaruuvi" on teillä auki ?`kun itseltäni löytyy vakio suutin (85) ja 110 suutin minkä edellinen omistaja oli laittanut kiinni.

mullakin on toi suutin vähän hakusessa, käytän tällä hetkellä tota mikä tuli ton 19mm kaasarin mukana, kiinni on piperi, racing vari ja viri cdi boxi ja silti ottaa samat kierrokset ja menee sen 50...äsken tosiaan kun vaihettii toi bensan suodatin niin otti jo sen 8000 kierroksia mutta ei silti kiihdy tai kulje..
Poistettu2018
Liittynyt:
28.10.2008 21:41

ViestiKirjoittanut Poistettu2018 » 23.4.2010 20:26

pistin ton 110 suuttimen kiinni ja asettelin piperin niin että se on mahdollisimman sileästi kaasarissa kiinni niin johan alkoi toimimaan. Vielä pientä hienosäätöä bensaruuvista ja kadulle 8)

E: toi ilman saanti tahtoo olla kauhean nirso tässä pelissä eli jos on vähänkään väärät ilma/bensa suhteet niin heti alkaa pätkimään tietyillä kierrosalueilla.

morgon minkä painoset rullat sulla on? cdi ei taida pahemmin mitään vaikuttaa ja eikös solikassa ole 18mm kaasari vakiona joten tuo 19mm ei ole minkäänlainen tehontuoja eli jos sulla on oikean painoset rullat 5g ympäriltä ja liila tai valkoinen vp jousi niin sitä tehoa tulee sen verran lisää että sen kummiskin huomaa eli ei tästä kovin vääntävää laitosta saa ellei rupea oikein urakalla osia vaihtelemaan
morgoo
Pyörä:
Solifer Xtr50, BSE 125cc, Aprilia Sx -07
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
3.5.2009 19:38

ViestiKirjoittanut morgoo » 23.4.2010 21:13

|JannE_ kirjoitti:pistin ton 110 suuttimen kiinni ja asettelin piperin niin että se on mahdollisimman sileästi kaasarissa kiinni niin johan alkoi toimimaan. Vielä pientä hienosäätöä bensaruuvista ja kadulle 8)

E: toi ilman saanti tahtoo olla kauhean nirso tässä pelissä eli jos on vähänkään väärät ilma/bensa suhteet niin heti alkaa pätkimään tietyillä kierrosalueilla.

morgon minkä painoset rullat sulla on? cdi ei taida pahemmin mitään vaikuttaa ja eikös solikassa ole 18mm kaasari vakiona joten tuo 19mm ei ole minkäänlainen tehontuoja eli jos sulla on oikean painoset rullat 5g ympäriltä ja liila tai valkoinen vp jousi niin sitä tehoa tulee sen verran lisää että sen kummiskin huomaa eli ei tästä kovin vääntävää laitosta saa ellei rupea oikein urakalla osia vaihtelemaan

no 5g rullat on nyt siellä mutta ajattelin huomenna vaihtaa ne rullat mitkä oli jo sen multivarin sisällä, ja siis niiden lisäksi tuli nuo 5g rullat.. en sitten tiedä minkä kokoset ne toiset rullat on
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 23.4.2010 22:05

Kyllä sen eron huomaa kun vaihtaa paskasti suunnitellun vakiokaasarin hyvään 19mm versioon. ;)

BTW, se on ilmaruuvi, ei bensaruuvi.
Oma solikka kasassa (moottori oli osissa ja nyt on 63cc kiinni), mutta kipinä puuttuu. En jaksanut enää silloin illalla selvittää vikaa. Huomenna voisi katsoa tarkemmin, ei kai se ole iso vika, joku johto irti tai jotain. :roll:
morgoo
Pyörä:
Solifer Xtr50, BSE 125cc, Aprilia Sx -07
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
3.5.2009 19:38

ViestiKirjoittanut morgoo » 24.4.2010 12:42

no.. nyt ostin #90 suuttimen.. katotaan toimiiko, onko kellään tietoa että minkä merkkinen tää kaasari on? http://www.gy6-motor.de/product_info.ph ... 39qmb.html
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02

ViestiKirjoittanut Jepex » 24.4.2010 21:43

Nyt 150€ koko skobo, tai sitten osina. Vaihto ihan mihin vaan, känykkään, kannettavaan yms yms
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 24.4.2010 22:14

Jepex kirjoitti:Nyt 150€ koko skobo, tai sitten osina. Vaihto ihan mihin vaan, känykkään, kannettavaan yms yms

Mikäs nytte? Näin eka ton ilmotuksen, ja muistelin että joku täällä oli pidentäny kans solikkaa, ja nyt vasta tajusin että sehän oliki siun solikka :lol:

Mutta mikäs tuli, kun myyt?
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
morgoo
Pyörä:
Solifer Xtr50, BSE 125cc, Aprilia Sx -07
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
3.5.2009 19:38

ViestiKirjoittanut morgoo » 24.4.2010 22:23

>Tuxxu< kirjoitti:
Jepex kirjoitti:Nyt 150€ koko skobo, tai sitten osina. Vaihto ihan mihin vaan, känykkään, kannettavaan yms yms

Mikäs nytte? Näin eka ton ilmotuksen, ja muistelin että joku täällä oli pidentäny kans solikkaa, ja nyt vasta tajusin että sehän oliki siun solikka :lol:

Mutta mikäs tuli, kun myyt?

voisin arvata että varmaan vitutus :)
Jepex
Liittynyt:
10.11.2006 20:02

ViestiKirjoittanut Jepex » 24.4.2010 23:04

morgoo kirjoitti:
>Tuxxu< kirjoitti:
Jepex kirjoitti:Nyt 150€ koko skobo, tai sitten osina. Vaihto ihan mihin vaan, känykkään, kannettavaan yms yms

Mikäs nytte? Näin eka ton ilmotuksen, ja muistelin että joku täällä oli pidentäny kans solikkaa, ja nyt vasta tajusin että sehän oliki siun solikka :lol:

Mutta mikäs tuli, kun myyt?

voisin arvata että varmaan vitutus :)


100% oikea vastaus. Ei vaan enään jaksa tota.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista