Heips. Vanha pieru meni ostamaan hetken mielijohteesta Baotian Milan - merkkisen moposkootterin vuosimallia 2005 ja sillä on ajettu vasta alle 1000km - eli tuskin sisään ajettu peli.
Skopen historiasta sen verran, että eräs minua huomattavasti vanhempi piaru oli ostanut sen mökkikäyttöön, mutta olikin sitten vaihtanutkin pikaisesti hiippakuntaa ja henkilön poika oli säilönyt mopon varastoon vuosiksi, kunnes nyt oli sitten laittanut sen myyntikuntoon aika monelta osin - uusi akku, letkut, kaasari ym.
Pärrä toimii asiallisesti ja mitä itse sain selville, niin ilmeisesti cdi-boxi on mallia rajoittamaton, koska skope menee alamäessä ainakin mittarin mukaan sen +60kmh ilman rajoittimen hakkaamista.
Cdi-boxi on 5-piikkinen mutta johtosarja on 6-piikkinen. Tuohon puuttuvaan boxin piikkiin menee pinkki johto. Jostain olin lukenivani, että se pinkki johto pitää katkaista, niin jokin rajoitin poistuu. Eli tässä tapauksessa ei ilmeisesti ole mielekästä katkaista johtoa, kun se menee boxissa tyhjään paikkaan?
Ilmanputsarin kuristin näyttäisi olevan paikallaan.
Pakoputkea en ole syynännyt tarkemmin, mutta näyttää vakiolta.
Varia en ole purkanut, eikä taida olla kukaan muukaan (kopan pultit näyttää pakasta vedetyiltä päällepäin), joten oletettavasti sinne ei ole tehty muutoksia.
Myyjän uusimasta kaasarista ei ole mitään tietoa, mutta sen päälikansi on sellainen "messinkinen" - jos se jollekkin kelloja soittaa.. Enkä lähtenyt sitä avaamaan, kun ei ole kokemusta kaasuttimen purkamisesta (perus pelkuri siis
)
Eli en tarvitse tasaiseen vauhtia enempätä mutta ylämäkeen (mäkinen maasto täälläpäin) olisi kiva saada lisää puhtia, joka nyt tipahtaa sinne 30kmh tuntumaan vähänkään pidemmissä nousuissa.
Oma mopo taustani on vuosilta 1985-87 ja skobella olen viimeksi ajellut Thaimaassa 12 vuotta sitten, tosin siellä ne olikin 125cc joten vääntöä riitti normaaliin ajoon.
Tiedän, että netti ja foorumit ovat pullollaan tietoa ja "tietoa" - jonka läpi käymiseen menisi muutama vuorokausi, joten koitan onneani täällä ja tiedustelen, että mikä on helpoin tapa saada ko. skootteriin vääntöä lisää ylämäkiä ajatellen?
Kaikki fakta otetaan tarkasteluun ja kun skobe maksoi vain 500€ (mukaan tuli kypärä, takaboxi ja suojapeite), niin kaippa tuohon vois vielä satosen sijoittaa, jotta meno tulisi jouhevammaksi.
Asiallisista vastauksista jo etukäteen äärimmäisen kiitollinen,
-Vanha Pieru