Kymco Super 9

MatikainenM
Pyörä:
Kymco Super 9 AC
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
28.3.2010 21:45

ViestiKirjoittanut MatikainenM » 31.3.2010 8:36

Miksikäs käy niin, kun super 9llä ajan kaasu pohjassa niin yhenäkkiä kaasu vaan heittää pois ja sit kun nytkäyttää kaasua nii kulkee taas... vtuttaa tällläne
forssi
Pyörä:
Kymco super 9 lc -05
Liittynyt:
8.8.2008 11:59
puristukset

ViestiKirjoittanut forssi » 1.4.2010 15:27

Ajelin äsken kymcolla, ja pienen matkan jälkeen se vaan puutui, kipinä tulee, mutta ei lähe käyntiin, poljin tuntuu ihmeen löysältä, helposti kädellä painaa alas, niinkuin ois puristukset hävinneet, tuskin ne kovin rajut on uutenakaan, oiskohan männärenkaat mennyt?
skrymer
Pyörä:
BMW R 75/7 -76, Jupiter Sport -67, Kymco Cobra
Paikkakunta:
Mustasaari
Liittynyt:
14.5.2006 23:17

ViestiKirjoittanut skrymer » 1.4.2010 16:46

Hyvin mahdollista, jos tuoreöljyvoitelu takertelee, on mäntä saattanut mennä huonoon kuntoon.
forssi
Pyörä:
Kymco super 9 lc -05
Liittynyt:
8.8.2008 11:59

ViestiKirjoittanut forssi » 1.4.2010 19:32

Onko paha rasti vaihtaa mäntä, ainakin kattelin, että kun penkin ottaa pois, vois tila riittää purkamiseen lc-kone kyseessä, kuhan saa männäntapin sokan pois. 39mm, taitaa olla toi vakiokoko. tuskin pytty viel porauttaa tarvii 7 tkm. takana. eli vakiomäntä sisään ja kovaa ajoako?
MacLumme
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
22.10.2007 21:21

ViestiKirjoittanut MacLumme » 1.4.2010 20:02

Minkäslaista vaihteistoöljyä Super 9:siin menee? Ja en nyt tarkoita sitä öljyä mitä laitetaan penkin alla olevaan tankkiin, vaan variaattorin peräosaan semmoisen mutterin alle 0,12 l...
HaGss
Pyörä:
Ei ole. (ex 2-tahti skootteri man)
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
9.10.2007 22:46

ViestiKirjoittanut HaGss » 1.4.2010 20:07

^ Samaa mitä useisiin muihinkin, SAE 90 luokituksella varustettua vaihteisto öljyä.
Esim. Castrol Scooting Gear oil
[[Vaasa 2011 miittien päätös 24.9 @Youtube]]
Miitti videota letkasta 31.07.2010: http://www.youtube.com/watch?v=KPWiSlUY9WU
MatikainenM
Pyörä:
Kymco Super 9 AC
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
28.3.2010 21:45

ViestiKirjoittanut MatikainenM » 1.4.2010 20:08

Osaisiko joku kertoa nopeita ja helppoja kotikonsteja, että miten sais nopeutta Super 9:ään. Kiitos : D
HaGss
Pyörä:
Ei ole. (ex 2-tahti skootteri man)
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
9.10.2007 22:46

ViestiKirjoittanut HaGss » 1.4.2010 20:15

Pelkästään vaihtamalla vakio liukuholkki variaattorista Mascon myymään kuristamattomaan (myös useat huoltoliikkeet) holkkiin, saat nopeutta melko paljon.
[[Vaasa 2011 miittien päätös 24.9 @Youtube]]
Miitti videota letkasta 31.07.2010: http://www.youtube.com/watch?v=KPWiSlUY9WU
MatikainenM
Pyörä:
Kymco Super 9 AC
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
28.3.2010 21:45

ViestiKirjoittanut MatikainenM » 1.4.2010 20:29

HaGss kirjoitti:Pelkästään vaihtamalla vakio liukuholkki variaattorista Mascon myymään kuristamattomaan (myös useat huoltoliikkeet) holkkiin, saat nopeutta melko paljon.


en tarvitse nopeutta paljoa.. Mites jos ilmanputsarin kanteen tekee pieniä reikiä? ja laittaa jotain verkkoa sinne ettei lika mene sisään.. onko joku kokeillut? :roll:
HaGss
Pyörä:
Ei ole. (ex 2-tahti skootteri man)
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
9.10.2007 22:46

ViestiKirjoittanut HaGss » 1.4.2010 20:34

Ilmanputsaria ei kannata porata. Jos laitat vapaavirtaussuodattimen kuten esim Pipercross, joudut laittamaan isomman kaasarin pääsuuttimen, mutta sekään ei tuo lisää vauhtia vakiossa..

e: @TheKymcoRider: totta.
Viimeksi muokannut HaGss päivämäärä 1.4.2010 20:41, muokattu yhteensä 1 kerran
[[Vaasa 2011 miittien päätös 24.9 @Youtube]]
Miitti videota letkasta 31.07.2010: http://www.youtube.com/watch?v=KPWiSlUY9WU
MacLumme
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
22.10.2007 21:21

ViestiKirjoittanut MacLumme » 1.4.2010 20:35

HaGss kirjoitti:Ilmanputsaria ei kannata porata. Laittamalla vapaavirtaussuodattimen kuten esim Pipercross, joudut laittamaan isomman kaasarin pääsuuttimen, mutta se ei vakiopelissä tuo lisää vauhtia..

Ja sateella ei oikein semmosella Pipercrossilla pysty ajamaan kauaa, kun se kastuu sitten se menee tukkoon nii laite ei kulje ennen kun sen on saanut kuivaksi. Vakio putsari on aina paras vakiolle tai hieman piristetylle koneelle. :P
MatikainenM
Pyörä:
Kymco Super 9 AC
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
28.3.2010 21:45

ViestiKirjoittanut MatikainenM » 1.4.2010 20:43

En tarkoitakkaan ilmanputsaria.. Vaan sitä kantta siinä... Siihen muutama reikä.. Tarvitsen jotain helppoja.. ettei tarvii purkaa paljoa mitään.. Se tietysti aina on monimutkaista.. : D
skrymer
Pyörä:
BMW R 75/7 -76, Jupiter Sport -67, Kymco Cobra
Paikkakunta:
Mustasaari
Liittynyt:
14.5.2006 23:17

ViestiKirjoittanut skrymer » 1.4.2010 21:18

Jos mopon haluaa saada kulkemaan, pitää sen eteen nähdä myös vaivaa.
2-tahtisen tekniikka on yksinkertaista, kun vähän perehtyy.
Jossei viitseliäisyyttä löydy, aja vakiolla :roll:

Ilmanputsarin kanteen ei missään nimessä kannata porailla reikiä :s Variaattorin liukuholkin vaihto rajoittamattomaan on helppoa, jos omistaa paineilma- tai sähkökäyttöisen pulttipyssyn.
Viimeksi muokannut skrymer päivämäärä 1.4.2010 21:23, muokattu yhteensä 1 kerran
MatikainenM
Pyörä:
Kymco Super 9 AC
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
28.3.2010 21:45

ViestiKirjoittanut MatikainenM » 1.4.2010 21:20

skrymer kirjoitti:Jos mopon haluaa saada kulkemaan, pitää sen eteen nähdä myös vaivaa.
2-tahtisen tekniikka on yksinkertaista, kun vähän perehtyy.
Jossei viitseliäisyyttä löydy, aja vakiolla :roll:


Nii tietysti.. Kai se pitää jotain kattoa :D Yhen kysymyksen kysyn vielä.. Miksi mopo kulkee kovempaa kun seosruuvi on kiinni? :o
skrymer
Pyörä:
BMW R 75/7 -76, Jupiter Sport -67, Kymco Cobra
Paikkakunta:
Mustasaari
Liittynyt:
14.5.2006 23:17

ViestiKirjoittanut skrymer » 1.4.2010 21:26

Seos on rikkaampi, jos on käynyt ennen seosruuvin säätöä hieman laihalla, niin ei ihme jos ei kulje :roll:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista