MatikainenM
- Pyörä:
- Kymco Super 9 AC
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 28.3.2010 21:45
Miksikäs käy niin, kun super 9llä ajan kaasu pohjassa niin yhenäkkiä kaasu vaan heittää pois ja sit kun nytkäyttää kaasua nii kulkee taas... vtuttaa tällläne
forssi
- Pyörä:
- Kymco super 9 lc -05
- Liittynyt:
- 8.8.2008 11:59
Ajelin äsken kymcolla, ja pienen matkan jälkeen se vaan puutui, kipinä tulee, mutta ei lähe käyntiin, poljin tuntuu ihmeen löysältä, helposti kädellä painaa alas, niinkuin ois puristukset hävinneet, tuskin ne kovin rajut on uutenakaan, oiskohan männärenkaat mennyt?
skrymer
- Pyörä:
- BMW R 75/7 -76, Jupiter Sport -67, Kymco Cobra
- Paikkakunta:
- Mustasaari
- Liittynyt:
- 14.5.2006 23:17
Hyvin mahdollista, jos tuoreöljyvoitelu takertelee, on mäntä saattanut mennä huonoon kuntoon.
forssi
- Pyörä:
- Kymco super 9 lc -05
- Liittynyt:
- 8.8.2008 11:59
Onko paha rasti vaihtaa mäntä, ainakin kattelin, että kun penkin ottaa pois, vois tila riittää purkamiseen lc-kone kyseessä, kuhan saa männäntapin sokan pois. 39mm, taitaa olla toi vakiokoko. tuskin pytty viel porauttaa tarvii 7 tkm. takana. eli vakiomäntä sisään ja kovaa ajoako?
MacLumme
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 22.10.2007 21:21
Minkäslaista vaihteistoöljyä Super 9:siin menee? Ja en nyt tarkoita sitä öljyä mitä laitetaan penkin alla olevaan tankkiin, vaan variaattorin peräosaan semmoisen mutterin alle 0,12 l...
HaGss
- Pyörä:
- Ei ole. (ex 2-tahti skootteri man)
- Paikkakunta:
- Vaasa
- Liittynyt:
- 9.10.2007 22:46
^ Samaa mitä useisiin muihinkin, SAE 90 luokituksella varustettua vaihteisto öljyä.
Esim. Castrol Scooting Gear oil
MatikainenM
- Pyörä:
- Kymco Super 9 AC
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 28.3.2010 21:45
Osaisiko joku kertoa nopeita ja helppoja kotikonsteja, että miten sais nopeutta Super 9:ään. Kiitos : D
HaGss
- Pyörä:
- Ei ole. (ex 2-tahti skootteri man)
- Paikkakunta:
- Vaasa
- Liittynyt:
- 9.10.2007 22:46
Pelkästään vaihtamalla vakio liukuholkki variaattorista Mascon myymään kuristamattomaan (myös useat huoltoliikkeet) holkkiin, saat nopeutta melko paljon.
MatikainenM
- Pyörä:
- Kymco Super 9 AC
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 28.3.2010 21:45
HaGss kirjoitti:Pelkästään vaihtamalla vakio liukuholkki variaattorista Mascon myymään kuristamattomaan (myös useat huoltoliikkeet) holkkiin, saat nopeutta melko paljon.
en tarvitse nopeutta paljoa.. Mites jos ilmanputsarin kanteen tekee pieniä reikiä? ja laittaa jotain verkkoa sinne ettei lika mene sisään.. onko joku kokeillut?
HaGss
- Pyörä:
- Ei ole. (ex 2-tahti skootteri man)
- Paikkakunta:
- Vaasa
- Liittynyt:
- 9.10.2007 22:46
Ilmanputsaria ei kannata porata. Jos laitat vapaavirtaussuodattimen kuten esim Pipercross, joudut laittamaan isomman kaasarin pääsuuttimen, mutta sekään ei tuo lisää vauhtia vakiossa..
e: @TheKymcoRider: totta.
Viimeksi muokannut HaGss päivämäärä 1.4.2010 20:41, muokattu yhteensä 1 kerran
MacLumme
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 22.10.2007 21:21
HaGss kirjoitti:Ilmanputsaria ei kannata porata. Laittamalla vapaavirtaussuodattimen kuten esim Pipercross, joudut laittamaan isomman kaasarin pääsuuttimen, mutta se ei vakiopelissä tuo lisää vauhtia..
Ja sateella ei oikein semmosella Pipercrossilla pysty ajamaan kauaa, kun se kastuu sitten se menee tukkoon nii laite ei kulje ennen kun sen on saanut kuivaksi. Vakio putsari on aina paras vakiolle tai hieman piristetylle koneelle.
MatikainenM
- Pyörä:
- Kymco Super 9 AC
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 28.3.2010 21:45
En tarkoitakkaan ilmanputsaria.. Vaan sitä kantta siinä... Siihen muutama reikä.. Tarvitsen jotain helppoja.. ettei tarvii purkaa paljoa mitään.. Se tietysti aina on monimutkaista.. : D
skrymer
- Pyörä:
- BMW R 75/7 -76, Jupiter Sport -67, Kymco Cobra
- Paikkakunta:
- Mustasaari
- Liittynyt:
- 14.5.2006 23:17
Jos mopon haluaa saada kulkemaan, pitää sen eteen nähdä myös vaivaa.
2-tahtisen tekniikka on yksinkertaista, kun vähän perehtyy.
Jossei viitseliäisyyttä löydy, aja vakiolla
Ilmanputsarin kanteen ei missään nimessä kannata porailla reikiä
Variaattorin liukuholkin vaihto rajoittamattomaan on helppoa, jos omistaa paineilma- tai sähkökäyttöisen pulttipyssyn.
Viimeksi muokannut skrymer päivämäärä 1.4.2010 21:23, muokattu yhteensä 1 kerran
MatikainenM
- Pyörä:
- Kymco Super 9 AC
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 28.3.2010 21:45
skrymer kirjoitti:Jos mopon haluaa saada kulkemaan, pitää sen eteen nähdä myös vaivaa.
2-tahtisen tekniikka on yksinkertaista, kun vähän perehtyy.
Jossei viitseliäisyyttä löydy, aja vakiolla
Nii tietysti.. Kai se pitää jotain kattoa
Yhen kysymyksen kysyn vielä.. Miksi mopo kulkee kovempaa kun seosruuvi on kiinni? :o
skrymer
- Pyörä:
- BMW R 75/7 -76, Jupiter Sport -67, Kymco Cobra
- Paikkakunta:
- Mustasaari
- Liittynyt:
- 14.5.2006 23:17
Seos on rikkaampi, jos on käynyt ennen seosruuvin säätöä hieman laihalla, niin ei ihme jos ei kulje
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista