Tuli ostettu itselle projektiksi vm-07 Agility 15ktm ajettu ja sen mukana pienoisia ongelmia
Vehje starttaa nätisti sekä polkimesta että napilla ja lähtee reippaasti käyntiin.
Mutta sammuu n-10sek päästä eikä ole väliä antaako kahvasta lisää kaasua tai ei.
Sammuu ihan "lennosta". Kun höylää tarpeeksi monta kertaa tuon 10sek pätkän ja saa koneen lämpenemään sitten rupeaa pysymään käynnissäi.
Akku, CDI ja Automaattiryyppy" on uusittu edellisen sepän toimesta sekä NGK C7HSA tulppa. Tulpan kärkiväli on mittaamatta kun on tulppa-avain kateissa.
Itse olen purkanut/ puhdistanut, kaasarin, ilmanoton, alipainesäätimen (vai mikä se onkaan) sekä ohittanut bensansuodattimen joka oli kyllä soiva peli.. Suutin näkyi olevan vakio 80 ja tyhjäkäyntisuutin 5. Venttiilipuoleen en ole vielä koskenut. bensaa on sammumisen jälkeenkin kaasari täysi koska lähtee vaikka välittömästi uudelleen käyntiin.
Lähinnä tulee mieleen että tuokaan uusi automaattiryyppy ei vaan skulaa, saako sen ryypyn toiminnan mitattua yleismittarilla ? Ryypyn irtikytkeminen liittimestä ei vaikuttanut millään tavoin käynnissäpysymiseen. eikä myöskään alipaine venttiilin ohittaminen.
Voiko venttiilivälykset tehdä noin suuren ongelman käynnissä pysymiseen ?