gifatro kirjoitti:Teillä nyt näyttäis olevan kokemusta tästä Peugeot Kisbeestä. Mulla on nyt kortti mut haluun hyvän ja luotettavan skotun. Oon törmänny tähän Kisbeeseen, Oon alkanu vertailemaan muihin skotuihin mutta en tiedä mihin verrata. Kiinalaiseks skootteriks aika hintava, mites toi hinta-laatusuhde, kannattaako hankkia, ja jos ei, pystyttekö suositteleen mulle jotain? Kaverilla oli sellane (tosin ajoi sen rusinaks muutamas kuukaudes), sen mukaan sähköstartti toimii pienen säädön jälkeen moitteettomasti, ja sanoi että yhden ruuvin avattua kulkee jo 60 kmh kaks päällä. Löytyykö huoltoa läheltä, kuluttaako paljon, mikä ero on kisbeen ja kisbee RSsän välillä?
Joo elikkäs elikkäs... En nyt TÄYSIN kiinalaiseks tätä sanois, vaikka varmasti paljon sitä on, ainakin moottoristoltaan ja tekniikaltaan, mutta pitää muistaa, yleensä nämä "peugeotit" jotka ovat kiinanverta, ovat yleensä hiukan laadukkaammista osista koottuja ja sitä yritetään todistaa myös 2 vuoden takuulla.
Hinta-laatusuhde huono-kohtalainen-hyvä asteikolla, se on kohtalainen. Itse sain Kisbee Rs:äni kaikenkaikkiaan vähän alle 1400€, uutena. Toiminnaltaan on osoittanut kestävyyttä ja luotettavuutta, ainoastaan omat köppäilyt on saanut katteet halkeilemaan. Itsellä on mittarissa 6200km, huolto toimii samalla paikkakunnalla, kallista on, mutta takuu säilyy ja skootteri pysyy hyvänä.
Peugeot Kisbeessä ja Peugeot Kisbee RS ei ole muuta eroa kuin ulkonäkö!
Joitakin puutteita ja "vikoja" tästäkin toki löytyy. Muunmuassa sähköstartti on erittäin huono, monesti lyö tyhjää ja toisinaan saa kauankin hinuuttaa. Ja bensakorkki on paska, sitä ei meinaa saada auki, muuta kuin oikealla tekniikalla.
Kulutus vakiona on itsellä ollut siinä 3l 100/km. Sisältäen sekalaista ajoa (kylärinkiä, matka-ajoa ja hiukan rälläystä)
Tuosta "ruuvinpoistosta" en tiedä kyllä mitään, kysy ihmeessä lisää?