Kymco Super 9

MatikainenM
Pyörä:
Kymco Super 9 AC
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
28.3.2010 21:45

ViestiKirjoittanut MatikainenM » 1.4.2010 21:39

skrymer kirjoitti:Seos on rikkaampi, jos on käynyt ennen seosruuvin säätöä hieman laihalla, niin ei ihme jos ei kulje :roll:

Hmm.. jotkut sanovat että sen ei kannata olla kiinni...
MacLumme
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
22.10.2007 21:21

ViestiKirjoittanut MacLumme » 1.4.2010 22:01

Tässä hieman infoa asiasta. (En ole itse kirjoittanut vaan lainannut toiselta sivulta.)

LAIHALLA ilma-polttoaine-seoksella tarkoitetaan tilannetta jolloin moottoriin virtaavassa ilma-polttoaine-seoksessa on liian vähän polttoainetta suhteessa hapen määrään.
*Laiha seos muuttaa sytytystulpan värin valkoiseksi tai erittäin vaaleaksi.
*Liian laiha seos saattaa johtaa moottorivaurioon.

RIKKAALLA ilma-polttoaine-seoksella tarkoitetaan tilannetta jolloin moottoriin virtaavassa ilma-polttoaine-seoksessa on liian vähän happea suhteessa polttoaineen määrään.
*Rikas seos aiheuttaa sytytystulppien voimakasta nokeentumista.
*Lisäksi sytytystulppa saattaa olla liiasta polttoaineesta kostea ja haista bensalle.
MatikainenM
Pyörä:
Kymco Super 9 AC
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
28.3.2010 21:45

ViestiKirjoittanut MatikainenM » 1.4.2010 22:12

Juu.. Silti hakusessa.. Eli Rikas seos on parempi olla.
skrymer
Pyörä:
BMW R 75/7 -76, Jupiter Sport -67, Kymco Cobra
Paikkakunta:
Mustasaari
Liittynyt:
14.5.2006 23:17

ViestiKirjoittanut skrymer » 1.4.2010 22:34

MatikainenM kirjoitti:...Eli Rikas seos on parempi olla.


Kyllä 8) Ennemmin vaihtelee rikkoutuneita tulppia hieman rikkaan seoksen vuoksi (ajaa sillon tällön urku auki, ettei kone pääse karstoittumaan), kuin mäntää laihan seoksen vuoksi.
MatikainenM
Pyörä:
Kymco Super 9 AC
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
28.3.2010 21:45

ViestiKirjoittanut MatikainenM » 1.4.2010 22:45

Niimpä =) Kiitoksia paljon neuvoista! Auttoi paljon :).
MatikainenM
Pyörä:
Kymco Super 9 AC
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
28.3.2010 21:45

ViestiKirjoittanut MatikainenM » 2.4.2010 16:19

Doodi..Nyt kulkee : D Mutta en tiiä onko terveellistä mopedille.. Seosruuvi ei ole auki ehkä puoltakaan kierrosta. Sitten tyhjäkäynnin säädin siitä kaasun alapuolella olevasta '' ruuvista'' jonka kautta menee kaasuvaijeri.. Kulkee sen 55, 45 sijaan : D Mutta siitä en tiedä että onko terveellistä ja että meneekö koko tankki muutamalla kilometrillä =) 8o
NukkuMatti
Pyörä:
Aprilia SR Factory 08
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
26.6.2008 11:16

ViestiKirjoittanut NukkuMatti » 2.4.2010 17:12

Ei ketään kiinnostais krominen Tecnigas Next-R?
skrymer
Pyörä:
BMW R 75/7 -76, Jupiter Sport -67, Kymco Cobra
Paikkakunta:
Mustasaari
Liittynyt:
14.5.2006 23:17

ViestiKirjoittanut skrymer » 2.4.2010 18:56

MatikainenM kirjoitti:Doodi..Nyt kulkee : D Mutta en tiiä onko terveellistä mopedille.. Seosruuvi ei ole auki ehkä puoltakaan kierrosta. Sitten tyhjäkäynnin säädin siitä kaasun alapuolella olevasta '' ruuvista'' jonka kautta menee kaasuvaijeri.. Kulkee sen 55, 45 sijaan : D Mutta siitä en tiedä että onko terveellistä ja että meneekö koko tankki muutamalla kilometrillä =) 8o


Ei varmasti tee hyvää koneelle huudattaa 55 tietämillä, kerta sulla on rajoitettu holkki paikallaan. Ja se mittari kusee, oikee nopeus 40-45km/h, kun fiiveristä kyse ;)
MatikainenM
Pyörä:
Kymco Super 9 AC
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
28.3.2010 21:45

ViestiKirjoittanut MatikainenM » 2.4.2010 19:19

skrymer kirjoitti:
MatikainenM kirjoitti:Doodi..Nyt kulkee : D Mutta en tiiä onko terveellistä mopedille.. Seosruuvi ei ole auki ehkä puoltakaan kierrosta. Sitten tyhjäkäynnin säädin siitä kaasun alapuolella olevasta '' ruuvista'' jonka kautta menee kaasuvaijeri.. Kulkee sen 55, 45 sijaan : D Mutta siitä en tiedä että onko terveellistä ja että meneekö koko tankki muutamalla kilometrillä =) 8o


Ei varmasti tee hyvää koneelle huudattaa 55 tietämillä, kerta sulla on rajoitettu holkki paikallaan. Ja se mittari kusee, oikee nopeus 40-45km/h, kun fiiveristä kyse ;)

Se on super 9 :D
skrymer
Pyörä:
BMW R 75/7 -76, Jupiter Sport -67, Kymco Cobra
Paikkakunta:
Mustasaari
Liittynyt:
14.5.2006 23:17

ViestiKirjoittanut skrymer » 2.4.2010 19:53

Sori vähä sekoilin, molempiin topicceihin ku kirjottelen, haha :D
forssi
Pyörä:
Kymco super 9 lc -05
Liittynyt:
8.8.2008 11:59

ViestiKirjoittanut forssi » 2.4.2010 20:05

forssi kirjoitti:Onko paha rasti vaihtaa mäntä, ainakin kattelin, että kun penkin ottaa pois, vois tila riittää purkamiseen lc-kone kyseessä, kuhan saa männäntapin sokan pois. 39mm, taitaa olla toi vakiokoko. tuskin pytty viel porauttaa tarvii 7 tkm. takana. eli vakiomäntä sisään ja kovaa ajoako?

Siis tarviiko katteita ottaa pois, vai onnistuuko männänvaihto ihan pelkän penkin/alusmuovin irroituksella.
HaGss
Pyörä:
Ei ole. (ex 2-tahti skootteri man)
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
9.10.2007 22:46

ViestiKirjoittanut HaGss » 2.4.2010 21:01

^ Todella vaikee operaatio toi männänvaihto, jos et ota katteita pois niin, että saat astinlautakatteen pois edestä (työ huomattavasti helpompaa.)
[[Vaasa 2011 miittien päätös 24.9 @Youtube]]
Miitti videota letkasta 31.07.2010: http://www.youtube.com/watch?v=KPWiSlUY9WU
MatikainenM
Pyörä:
Kymco Super 9 AC
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
28.3.2010 21:45

ViestiKirjoittanut MatikainenM » 3.4.2010 9:52

Vois ottaa hihnan irti ja laittaa tilalle kuminauhan
MatikainenM
Pyörä:
Kymco Super 9 AC
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
28.3.2010 21:45

ViestiKirjoittanut MatikainenM » 3.4.2010 11:55

Onko toi super 9n nopeusmittari miten tarkka?
Thomber
Liittynyt:
16.6.2009 13:40

ViestiKirjoittanut Thomber » 3.4.2010 11:57

MatikainenM kirjoitti:Onko toi super 9n nopeusmittari miten tarkka?

Oma huijaa noin 4 kmh, eli mittarissa 80> vauhti 76 kmh

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista