Solifer XTR50 Skootteri

morgoo
Pyörä:
Solifer Xtr50, BSE 125cc, Aprilia Sx -07
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
3.5.2009 19:38

ViestiKirjoittanut morgoo » 3.5.2010 20:26

huoh.. torstaina alkais sitte taas solikan säätöihi pistäminen.. on toi sitte niin hankalaa saada uusi kaasari, viri cdi, racing vari ja piperi säätöihi :D
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 3.5.2010 21:38

>Tuxxu< kirjoitti:En ole meinannut, enkä aio. Rahaa tähän roskaan en laita enää kuin 5€ (uus tulppa :lol: )
Kevari nähkääs hankittu, ja siihen pitää ne rahat jättää ;)

Myyt mulle hyväkuntoiset katteet. :lol:
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 3.5.2010 23:14

karkulainen kirjoitti:
>Tuxxu< kirjoitti:En ole meinannut, enkä aio. Rahaa tähän roskaan en laita enää kuin 5€ (uus tulppa :lol: )
Kevari nähkääs hankittu, ja siihen pitää ne rahat jättää ;)

Myyt mulle hyväkuntoiset katteet. :lol:

Hyväkuntoset? :lol:
Eipä niitä ole mitään enää kunnossa.. Kaikki katteet ryssitty jossain racingmettäteillä, paitsi valomaski ja mittariston kate ;)
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
jiianita
Liittynyt:
25.4.2010 11:36
Solifer xtr50

ViestiKirjoittanut jiianita » 4.5.2010 10:33

Joo eli mistä sais toho soliferiin uudet vilkut ku edelline käyttäjä vähä pamautellu seiniin, kaikki oikian puolen katteet aiva naarmuilla ja alakate, tai mikä onkaa nii siitä haljennu palane. Että tietäiskö kukaan mistä sais vilkut jotka toho soliferii sitte kävis, ku itte en oikee mopoista/skoottereista paljoa tiiä :D
Jillian
Liittynyt:
31.5.2009 23:56

ViestiKirjoittanut Jillian » 6.5.2010 2:51

Tässäpä taas pähkinä purtavaksi.
Mopedi alko hyytymään ylämäessä tuossa ja tarkastin kaasarin, puhaltelin letkut ym. puhtaaks jos vaikka roskia olisi ollut, tarkastin ilmansuodattimen mutta ei auttanut.
Huollosta suosittelivat narakun kaasaria, koska sattuu olemaan parempi kun alkuperäinen. Uusi kaasari paikalle, mutta ei lähte koko vehje käyntiin. Polttoainetta saa, kipinää tulee mutta ei vaan käynnisty.
Seosruuvia väännelty nyt puolen kierroksen pykälissä välillä kiinni - 6 kierrosta auki, ei auta.
Ainoastaan koittaa käynnistyä silloin kun vääntää 10-20 kertaa kaasua, jotta kiihdytyspumpusta syöttää bensaa kaasarin kurkkuun suoraan, mutta siihen jää.
Automaattiryypyn vaihtokaan ei auttanut. Mitäpä ehdotatte seuraavaksi.
morgoo
Pyörä:
Solifer Xtr50, BSE 125cc, Aprilia Sx -07
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
3.5.2009 19:38

ViestiKirjoittanut morgoo » 6.5.2010 16:28

Jillian kirjoitti:Tässäpä taas pähkinä purtavaksi.
Mopedi alko hyytymään ylämäessä tuossa ja tarkastin kaasarin, puhaltelin letkut ym. puhtaaks jos vaikka roskia olisi ollut, tarkastin ilmansuodattimen mutta ei auttanut.
Huollosta suosittelivat narakun kaasaria, koska sattuu olemaan parempi kun alkuperäinen. Uusi kaasari paikalle, mutta ei lähte koko vehje käyntiin. Polttoainetta saa, kipinää tulee mutta ei vaan käynnisty.
Seosruuvia väännelty nyt puolen kierroksen pykälissä välillä kiinni - 6 kierrosta auki, ei auta.
Ainoastaan koittaa käynnistyä silloin kun vääntää 10-20 kertaa kaasua, jotta kiihdytyspumpusta syöttää bensaa kaasarin kurkkuun suoraan, mutta siihen jää.
Automaattiryypyn vaihtokaan ei auttanut. Mitäpä ehdotatte seuraavaksi.

mulla oli ihan sama juttu sillon kun laitoin isomman kaasarin, kato et ne sähkö johot on oikein.. mull oli niis jotain häikkää jos sul on sellanen kynä mil voi tarkistaa tuleeks sähköö ni olis ihan hyödyllinen.
morgoo
Pyörä:
Solifer Xtr50, BSE 125cc, Aprilia Sx -07
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
3.5.2009 19:38

ViestiKirjoittanut morgoo » 6.5.2010 20:05

no, nyt on venttiilit ja kaikki säädetty sit huomen isompaa suutinta niin mitäs toimii viriosienkaa! :D
Barbi69
Liittynyt:
2.4.2010 16:09

ViestiKirjoittanut Barbi69 » 7.5.2010 14:07

Saakos tos solikas jotenki ton kierrosrajottimen ohitettua?
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 7.5.2010 15:14

Barbi69 kirjoitti:Saakos tos solikas jotenki ton kierrosrajottimen ohitettua?

En suosittele ottamaan rajotinta pois, koska ilman rajotinta venttiilien ja männän ajotukset voi mennä perseelleen ja siitä tulee pahaa jälkeä ;)
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 7.5.2010 16:08

>Tuxxu< kirjoitti:
Barbi69 kirjoitti:Saakos tos solikas jotenki ton kierrosrajottimen ohitettua?

En suosittele ottamaan rajotinta pois, koska ilman rajotinta venttiilien ja männän ajotukset voi mennä perseelleen ja siitä tulee pahaa jälkeä ;)

Ei se ajoitus muutu niinkään, venat vain ei kerkeä kunnolla männän tieltä pois. Siis jos on kyse siitä moottoria suojaavasta rajoittimesta, muuta kierrostenrajoitinta näissä ei ole.


... Paitsi jos on kyse uudemmasta solikasta (esim R50), niissä saattoi olla joku sähköinen rajoitin.
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 7.5.2010 16:51

Niin, siis tarpeeks ku kierrättää nii menee venojen ja männän liikkeet sekasin.. Sitä meinasin ajotuksella, ehkä vähän huonosti sanottu. :lol:
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
Barbi69
Liittynyt:
2.4.2010 16:09

ViestiKirjoittanut Barbi69 » 7.5.2010 18:22

Miten sitten sais vähän pirteämmäksi :roll:
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 7.5.2010 18:34

Barbi69 kirjoitti:Miten sitten sais vähän pirteämmäksi :roll:

Isompaa tavaraa sisään; sylkkä, kaasari, parempi vari jne.

Meinaatko ihan rahaa tähän tuhlata, paljonko? :D
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49

ViestiKirjoittanut MSJD » 7.5.2010 19:20

http://www.virijavara.fi/shop/?3,variaa ... ullat-4-0g
http://www.virijavara.fi/shop/?70,63cc- ... -vkolla-18
http://www.virijavara.fi/shop/?28,kytki ... 00-rpm-pun.
http://www.virijavara.fi/shop/?26,varia ... 00-rpm-pun.
powerfilter
tarviiko toisen putken?
Toimiiko noilla ja mikä tyhjäkäynti ja pääsuutin pitäis olla?
Paljon tolla kuluttais bensaa? jos matkavauhti olis jonku 55.
Paljon menis?
PS: http://www.virijavara.fi/shop/index.php ... la-31000-v onko toi oikeesti hyödyllinen?
Ja kai noi kaikki käy toho GY6 koneesee?
E: http://www.virijavara.fi/shop/index.php ... utin-pd19j käykö toi suoraan? Nouseeko bensankulutus?
http://www.virijavara.fi/shop/index.php ... ra-sininen kannattaako toi?
Tarkoitus olis saada kiihtyyn iha vitusti siihen 60 ja huiput olis alle 65. Ja paljon toi veis noilla bensaa satasella. Ja käykö tohon kaasariin samat suuttimet ku dellorto phpg?
täällä kun näyttää olevan aktiivisempi keskustelu
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 7.5.2010 19:56

MSJD, ihan hyviä osia, mutta nuo jouset melkein kannattaa unohtaa, ei kuulema kestä kovinkaan pitkään. Voisit tilata vaikka Narakun jousisarjan, minulla on sama ja ihan kunnossa on. Nuo rullat on hieman liian kevyet (varsinkin virivarille), tai jos tykkää että skode huutaa ~9kRPM kiihdytyksessä...

Suuttimeksi noilla se #90, älä käytä powerfilteriä (PD19J kaasari vaatii 5mm suuttimet, vakio 4mm suuttimet).
Putkea ei tarvitse vaihtaa (... mutta ainahan vakion voisi korvata paremmin virtaavalla), tuo tehopuola ei auta paljoakaan, käynnistykseen ehkä marginaalisesti. Bensaa tuo nelari ei vie paljoakaan noilla vireillä, ajotavasta riippuen sen ~3l/100km.
Minulla on tuo punainen puhallin, auttaa jäähdyttämään aika huomattavasti. Ei ole kuitenkaan mikään pakollinen osa. Kaikki sopii noihin GY6 moottoreiden kopioihin (139QMA/B).

Sekava viesti, mutta laita YV:tä jos jotain jäi hampaankoloon.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista