Peugeot Vivacity

Jyy-
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
23.10.2006 15:43

ViestiKirjoittanut Jyy- » 22.3.2007 15:05

Badunkadunk kirjoitti:Vivacity VS/X:ssä Gurtner PA 13,3mm kaasutin. Mikä on vakiosuuttimen koko ja kuinka paljon suurempi suutin olisi hyvä esim. paremman käyntiinlähdön puitteissa?


Omassani vakiosuutin oli kokoa 50
Pösötin
Pyörä:
Made in china
Liittynyt:
1.12.2005 18:37

ViestiKirjoittanut Pösötin » 22.3.2007 19:22

Pyyhekumi kirjoitti:
Badunkadunk kirjoitti:Vivacity VS/X:ssä Gurtner PA 13,3mm kaasutin. Mikä on vakiosuuttimen koko ja kuinka paljon suurempi suutin olisi hyvä esim. paremman käyntiinlähdön puitteissa?


Omassani vakiosuutin oli kokoa 50
Koko vaihtelee 50-60 välillä. Itellä oli 55. Talvisin kannattaa laittaa muutama numero isompi suutin niin lähtee paremmin käyntiin ja toimii paremmin.
http://www.motot.net/galleria/34102
Kawasaki Kx
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
9.3.2007 18:30
Kampiakseli

ViestiKirjoittanut Kawasaki Kx » 22.3.2007 21:26

Joo eli mistä saisi kyseiseen mopoon kampiakselin? Uus tai käytetty? Vuosmalli on -03, jos sillä tiedolla jotain tekee.
Skootteristi
Liittynyt:
24.3.2007 0:31
Suutin ja rullat

ViestiKirjoittanut Skootteristi » 24.3.2007 0:48

Minkä kokoiset ja minkä painoiset rullat tuossa vivacityssäni on (ja olisko gramman vakiota kevyemmät hyvät laittaa, ei siis teharia ole (vielä?))
Sopiiko muuten speedfightin takavariaattorin jousi systeemit ja speedfightin tehari vivacityyn suoraan?
Toimiiko tuo hyvin jos laittaa esim 64 kokosen suuttimen, ja oliskohan jossakin ohjeita (kuvat olis kans kivoja) tuon suuttimen vaihdosta. (tyhmä kun olen, niin kysyn vielä että onko noita suuttimia eri kokosia siis kierteet vai onko niissä joku standardi koko?
PS. minkä kokonen kierre etuvarissa on, 14mm mutteri, mutta mikä kierre. mutteri on vähän huono, mutta uutta ei 14millistä ihan joka kaupasta löydykään. Miten muuten saisin auki sen muttterin josta on kulmat menny? hyviä neuvoja tarttisin.
Kiitos jo etukäteen neuvoista.
Pösötin
Pyörä:
Made in china
Liittynyt:
1.12.2005 18:37
Re: Suutin ja rullat

ViestiKirjoittanut Pösötin » 24.3.2007 17:14

Skootteristi kirjoitti:Minkä kokoiset ja minkä painoiset rullat tuossa vivacityssäni on (ja olisko gramman vakiota kevyemmät hyvät laittaa, ei siis teharia ole (vielä?))
Sopiiko muuten speedfightin takavariaattorin jousi systeemit ja speedfightin tehari vivacityyn suoraan?
Toimiiko tuo hyvin jos laittaa esim 64 kokosen suuttimen, ja oliskohan jossakin ohjeita (kuvat olis kans kivoja) tuon suuttimen vaihdosta. (tyhmä kun olen, niin kysyn vielä että onko noita suuttimia eri kokosia siis kierteet vai onko niissä joku standardi koko?
PS. minkä kokonen kierre etuvarissa on, 14mm mutteri, mutta mikä kierre. mutteri on vähän huono, mutta uutta ei 14millistä ihan joka kaupasta löydykään. Miten muuten saisin auki sen muttterin josta on kulmat menny? hyviä neuvoja tarttisin.
Kiitos jo etukäteen neuvoista.
Vakiona rullat kokoa 16x13 ja paino 8,5g ja teharin kanssa 0,5-1,5g kevyemmät, se selviää kokeilemalla.
Kaikkien Peugeottien teharit sopii keskenään paitsi vaakasylinteristen (mm. Jetforcen) tehari ei käy. Speedfightin siis käy.
Teharin kanssa suutin vaihdetaan n. 5-10 numeroa isommaksi.
Suuttimia ei ole eri kierteisiä kun tilaat vaan Gurtnerin kaasuttimeen sopivia, esim tuolta löytyy -> http://tmi-janikaasalainen.com/index.ph ... 99_202_206

Suuttimen vaihto on yksinkertaista. Löysäät kaasarin silleen että saat käänneltyä sitä, sitten vaan se kaasarin pohja (sakkakuppi) vai mikä nimeltänsä onkaan niin irti, ja siinä sitten suutin näkyykin.
http://www.motot.net/galleria/34102
Skootteristi
Liittynyt:
24.3.2007 0:31
Kiitokset

ViestiKirjoittanut Skootteristi » 25.3.2007 1:00

Kiitokset vastauksesta, nyt tiedänkin paljon enemmän tuosta skootteristani ;-)
Skootteristi
Liittynyt:
24.3.2007 0:31
Tarkennusta

ViestiKirjoittanut Skootteristi » 27.3.2007 16:15

Onko se musta juttu kaasarin pohjassa se sakkakuppi, ja mitä kaikkea tarvitsee ottaa irti, ennenkuin pääsee vaihtamaan sen suuttimen?

Rullista vielä sen verran, että onko 6,5 grammaset rullat ihan liian kevyet tuohon vivacityyn? muita virejä on:
1.rullakupin liikkumisvaraa lisätty prikoilla
2.isompi suutin (onko 72 ihan liian iso vai toimiiko sillä)
3.hukkaputki tukittu
PS. toimiiko noilla vireillä hyvin vai pitääkö laittaa jotain eritavalla.
Paljonko arvioisitte kulkevan noilla vireillä.
Pösötin
Pyörä:
Made in china
Liittynyt:
1.12.2005 18:37
Re: Tarkennusta

ViestiKirjoittanut Pösötin » 27.3.2007 18:33

Skootteristi kirjoitti:Onko se musta juttu kaasarin pohjassa se sakkakuppi, ja mitä kaikkea tarvitsee ottaa irti, ennenkuin pääsee vaihtamaan sen suuttimen?

Rullista vielä sen verran, että onko 6,5 grammaset rullat ihan liian kevyet tuohon vivacityyn? muita virejä on:
1.rullakupin liikkumisvaraa lisätty prikoilla
2.isompi suutin (onko 72 ihan liian iso vai toimiiko sillä)
3.hukkaputki tukittu
PS. toimiiko noilla vireillä hyvin vai pitääkö laittaa jotain eritavalla.
Paljonko arvioisitte kulkevan noilla vireillä.
Juu se se on siellä pohjassa, jos pääset kaasariin suoraan käsiks niin ei siitä tarvii mitään purkaa.
Vakiona ja kurittomana vakiorullat on parhaat, älä mene niitä vaihtamaan.
72 suutin on liian iso, vakio 55 ja teharilla yleensä sopiva 60-65, joten 72 menee aivan liian isoks kun vakioputki.
Suutinta ei tarvii välttämättä ollenkaan suurentaa, mutta voi sinne laittaa muutaman numeron isomman kun on hukkis tukittu.
Kulkupuoli riippuu siitä miten paljon oot sitä rajotinlevyä nostanu prikoilla.
http://www.motot.net/galleria/34102
Skootteristi
Liittynyt:
24.3.2007 0:31
Rajoitinlevystä

ViestiKirjoittanut Skootteristi » 27.3.2007 20:00

Paljonkohan sitä rajoitinlevyä pitäs nostaa niillä prikoilla että kulkis sen ~65 vai kulkeeko se sitä pelkästään sen rajotinlevyn nostamisella? Hukkis tukos ni kiertää vähä enemmän ja kulkee (vaan?) 50km/h (57 mittariin)
PS. Minkä kokoset (halkasija ja pituus) ne 3 pulttia siinä rullakupissa on ja mitkä mutterit niihin tulee?
Pösötin
Pyörä:
Made in china
Liittynyt:
1.12.2005 18:37
Re: Rajoitinlevystä

ViestiKirjoittanut Pösötin » 27.3.2007 21:12

Skootteristi kirjoitti:Paljonkohan sitä rajoitinlevyä pitäs nostaa niillä prikoilla että kulkis sen ~65 vai kulkeeko se sitä pelkästään sen rajotinlevyn nostamisella? Hukkis tukos ni kiertää vähä enemmän ja kulkee (vaan?) 50km/h (57 mittariin)
PS. Minkä kokoset (halkasija ja pituus) ne 3 pulttia siinä rullakupissa on ja mitkä mutterit niihin tulee?
Jos haluat kulkemaan oikeeta nopeutta ~65km/h niin saat ottaa kokonaan sen rajotinlevyn pois.
http://www.motot.net/galleria/34102
Skootteristi
Liittynyt:
24.3.2007 0:31
mutta

ViestiKirjoittanut Skootteristi » 27.3.2007 23:07

eihän ne rullat pysy siellä rullakupissa jos ottaa sen levy pois. Rullakupissa on siis kolme isompaa metalli osaa. yläpuoli alapuoli ja 1 levy siellä välissä. Kiihtyykökö paremmin 7,6g rullilla ja laskeeko paljon huippuja ne 7,6g rullat?
60 suutin varmaan hyvä?
Pösötin
Pyörä:
Made in china
Liittynyt:
1.12.2005 18:37
Re: mutta

ViestiKirjoittanut Pösötin » 28.3.2007 19:08

Skootteristi kirjoitti:eihän ne rullat pysy siellä rullakupissa jos ottaa sen levy pois. Rullakupissa on siis kolme isompaa metalli osaa. yläpuoli alapuoli ja 1 levy siellä välissä. Kiihtyykökö paremmin 7,6g rullilla ja laskeeko paljon huippuja ne 7,6g rullat?
60 suutin varmaan hyvä?
Niihän sitä luulis ettei ne pysy mutta kyllä ne pysyy ;)
Siis jos sulla on vm -04 tai uudempi Viva niin siitä puuttuu rullakupin kansi, ja siinä on suoraan se rajotinlevy päällä. Sen vaan ruuvaat irti ja osat takasi.

Vakiorullat on edelleen parhaat, älä mene niitä vaihtamaan jos et halua huonompaa suorituskykyä.
Voit kokeilla sitä 60 suutinta mut veikkaan että on hitusen iso kesäkelillä.
http://www.motot.net/galleria/34102
Reuhka
Paikkakunta:
Ruovesi
Liittynyt:
16.5.2004 1:39

ViestiKirjoittanut Reuhka » 29.3.2007 14:52

jimppari kirjoitti:
Tumba kirjoitti:kertokaapas te mitä pidikettä ootte käyttäneet, kun ootte varikoppaan kilven kiini pistänyt?
Alumiini palasta, sitä on helppo väännellä ja muokkailla ;)


itellä oli, oli ihan helppo muokkailla mutta se katkes ajossa ja kilpi hukku. kannattaa tehä vähä vahvemmasta
gAsOiL
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
17.7.2006 21:54

ViestiKirjoittanut gAsOiL » 1.4.2007 21:19

^GeeTee^ kirjoitti:eikäy mitkään nuo joissa on tuo hammastus koska nuo on öljypumpun boorit ja vivassa on sähköllä toimiva öljypumppu. Tarvis jostain semmosen akselin missä ei oo tuommosia booreja. Oon jo kerran kokeillu tuommosta akselia.
No mistä vitusta sitten saa uuden vakio/vahvistetun kampuran jos vanha hajoo? Epäilen että asentajassa on vika.
Tompa-
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
22.9.2005 16:22
Re: ihmeellinen vika

ViestiKirjoittanut Tompa- » 2.4.2007 14:37

juippi91 kirjoitti:Mikäköhän tossa mun vivacityssä on ku se käynnistyy ja käy ihan normaalisti, mutta sitten kun kaasua pistää lisää niin se ekalla kerralla lähtee ja voi ajaa n.200metriä mutta sitten enään ei meinaa lähteä liikkeelle ja meinaa sammua jos pitää kaasua painettuna. ilmanputsarin putsasin ja ajoin ilmankin sitä villaa ja koppa auki että ei oo siinä vika pitäis olla ainakaa. jonkin ajan kuluttua sillä pystyy ajaan muutaman ja sit meinaa sammua..


Sulla alkaa olee suutin tukossa. Kaverin Trekkerissä oli tommonen kans viime kesänä. Ei mitään muuta ku kaasari auki, suutin puhtaaksi, kasattiin takas ja tähän päivään asti toiminu moitteita.
Leijaillaan.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista