Badunkadunk kirjoitti:Vivacity VS/X:ssä Gurtner PA 13,3mm kaasutin. Mikä on vakiosuuttimen koko ja kuinka paljon suurempi suutin olisi hyvä esim. paremman käyntiinlähdön puitteissa?
Omassani vakiosuutin oli kokoa 50
Koko vaihtelee 50-60 välillä. Itellä oli 55. Talvisin kannattaa laittaa muutama numero isompi suutin niin lähtee paremmin käyntiin ja toimii paremmin.Pyyhekumi kirjoitti:Badunkadunk kirjoitti:Vivacity VS/X:ssä Gurtner PA 13,3mm kaasutin. Mikä on vakiosuuttimen koko ja kuinka paljon suurempi suutin olisi hyvä esim. paremman käyntiinlähdön puitteissa?
Omassani vakiosuutin oli kokoa 50
Vakiona rullat kokoa 16x13 ja paino 8,5g ja teharin kanssa 0,5-1,5g kevyemmät, se selviää kokeilemalla.Skootteristi kirjoitti:Minkä kokoiset ja minkä painoiset rullat tuossa vivacityssäni on (ja olisko gramman vakiota kevyemmät hyvät laittaa, ei siis teharia ole (vielä?))
Sopiiko muuten speedfightin takavariaattorin jousi systeemit ja speedfightin tehari vivacityyn suoraan?
Toimiiko tuo hyvin jos laittaa esim 64 kokosen suuttimen, ja oliskohan jossakin ohjeita (kuvat olis kans kivoja) tuon suuttimen vaihdosta. (tyhmä kun olen, niin kysyn vielä että onko noita suuttimia eri kokosia siis kierteet vai onko niissä joku standardi koko?
PS. minkä kokonen kierre etuvarissa on, 14mm mutteri, mutta mikä kierre. mutteri on vähän huono, mutta uutta ei 14millistä ihan joka kaupasta löydykään. Miten muuten saisin auki sen muttterin josta on kulmat menny? hyviä neuvoja tarttisin.
Kiitos jo etukäteen neuvoista.
Juu se se on siellä pohjassa, jos pääset kaasariin suoraan käsiks niin ei siitä tarvii mitään purkaa.Skootteristi kirjoitti:Onko se musta juttu kaasarin pohjassa se sakkakuppi, ja mitä kaikkea tarvitsee ottaa irti, ennenkuin pääsee vaihtamaan sen suuttimen?
Rullista vielä sen verran, että onko 6,5 grammaset rullat ihan liian kevyet tuohon vivacityyn? muita virejä on:
1.rullakupin liikkumisvaraa lisätty prikoilla
2.isompi suutin (onko 72 ihan liian iso vai toimiiko sillä)
3.hukkaputki tukittu
PS. toimiiko noilla vireillä hyvin vai pitääkö laittaa jotain eritavalla.
Paljonko arvioisitte kulkevan noilla vireillä.
Jos haluat kulkemaan oikeeta nopeutta ~65km/h niin saat ottaa kokonaan sen rajotinlevyn pois.Skootteristi kirjoitti:Paljonkohan sitä rajoitinlevyä pitäs nostaa niillä prikoilla että kulkis sen ~65 vai kulkeeko se sitä pelkästään sen rajotinlevyn nostamisella? Hukkis tukos ni kiertää vähä enemmän ja kulkee (vaan?) 50km/h (57 mittariin)
PS. Minkä kokoset (halkasija ja pituus) ne 3 pulttia siinä rullakupissa on ja mitkä mutterit niihin tulee?
Niihän sitä luulis ettei ne pysy mutta kyllä ne pysyySkootteristi kirjoitti:eihän ne rullat pysy siellä rullakupissa jos ottaa sen levy pois. Rullakupissa on siis kolme isompaa metalli osaa. yläpuoli alapuoli ja 1 levy siellä välissä. Kiihtyykökö paremmin 7,6g rullilla ja laskeeko paljon huippuja ne 7,6g rullat?
60 suutin varmaan hyvä?
No mistä vitusta sitten saa uuden vakio/vahvistetun kampuran jos vanha hajoo? Epäilen että asentajassa on vika.^GeeTee^ kirjoitti:eikäy mitkään nuo joissa on tuo hammastus koska nuo on öljypumpun boorit ja vivassa on sähköllä toimiva öljypumppu. Tarvis jostain semmosen akselin missä ei oo tuommosia booreja. Oon jo kerran kokeillu tuommosta akselia.
juippi91 kirjoitti:Mikäköhän tossa mun vivacityssä on ku se käynnistyy ja käy ihan normaalisti, mutta sitten kun kaasua pistää lisää niin se ekalla kerralla lähtee ja voi ajaa n.200metriä mutta sitten enään ei meinaa lähteä liikkeelle ja meinaa sammua jos pitää kaasua painettuna. ilmanputsarin putsasin ja ajoin ilmankin sitä villaa ja koppa auki että ei oo siinä vika pitäis olla ainakaa. jonkin ajan kuluttua sillä pystyy ajaan muutaman ja sit meinaa sammua..