Piaggio NRG PureJet

Kym_Co
Liittynyt:
26.4.2010 15:38
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut Kym_Co » 19.12.2011 18:42

Dementikko kirjoitti:
Kym_Co kirjoitti:huomasin :D lähti käyntiin nyt mutta ei pysty ajaa ku ei ota kierroksia? johtuu varmaanki siitä seosbensasta... miten saisin ne bensat järkevästi ulos?

Ajoitko kauankin ilman tuoreöljyvoitelua? En tiedä kuinka nopeasti vahinko tapahtuu jos ajaa ilman öljyä, mutta toivottavasti et kovin kauaa seosbensalla ajellut. :)


toi tuli mulle muutama päivä sitte vaihdossa joten en tiiä :D sylinterillä ajettu 10km joten tuskin sylinteri on kovin huonoon kuntoo ehtiny mennä... muistaakseni edellinen omistaja sanoi että olivat vasta leipomisen jälkeen alkaneet käyttää seosbensaa. (tuskin leikkas kiinni öljyvoitelun takia kun oli kuitenki orkkis mäntä ja mittarissa 11 500km.) mut toivottavasti ei oo kovin suurta vahinkoo tapahtunu :/ mut niin. nyt sais bensat ulos mutta ei lähde käyntiin... kun laittaa virran päälle niin se painejuttu surisee vaan välillä. eli oisko ruisku sit tukossa vai mitä?
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut Shape » 19.12.2011 18:49

Suorasuihkussa ei saa missään nimessä käyttää seosbensaa!! Moottori ei saa voitelu lähes laisinkaan ja alakerta pyörii täysin kuivana. Muutenkin polttoaineen suihkutusjärjestelmä ei tykkää hyvää bensassa olevasta öljystä.

Suosittelen vaihtamaan kiertokangen ja kampiakselin laakerit uusiin tai vaihtoehtoisesti uusimaan kampiakselin kokonaan. Ja lisäksi mäntä/sylinteri on varmaan kokenut öljynpuutteen vuoksi jotain vaurioita.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Kym_Co
Liittynyt:
26.4.2010 15:38
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut Kym_Co » 19.12.2011 22:23

10-20km takia??? oon ajellu kerran yhellä keewayn skootterilla 300km ilman öljyjä ennenku leikkas.. :D
mut tietäskö kukaan et missä on vika kun ei lähde käyntiin? kipinä kunnossa ja bensaa saa? ruisku tukossa vai joku muu?
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 20.12.2011 22:43, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut Shape » 19.12.2011 22:46

Huomaa, että kaasutinkoneessa polttoaine menee kampikammion läpi, joten se bensakin jo "voitelee" jonkin verran ja jäähdyttää osia. Suorasuihkussa ei mene pisaraakaan kampikammion läpi, joten jos tuoreöljyvoitelu ei ole ollut käytössä, niin alakerta on toiminut täysin kuivana.

Muutenkin vähän epäilen tuota 300 kilometriä, kyllä se kone alkaa olemaan finaalissa muutaman kymmenen kilometrin jälkeen, joskus riittää vähempikin.

Kannattaa käyttää auki ja ainakin tarkistaa osat. Samalla vaivalla ne kyllä vaihtaa ja eikä laakerit ole kalliita osia.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Kym_Co
Liittynyt:
26.4.2010 15:38
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut Kym_Co » 19.12.2011 23:34

nojoo... ei vaan näin talvella oo oikeen paikkaa missä alkaa remppaan :/ ajan sillä nyt sit siihen asti ku se leikkaa jos leikkaa. mut pitäis se nyt käyntiin kuitenki saada. kerroppa shape ku tunnut näistä suorasuihkuista niin miten se käytännössä toimii kun bensaletku näyttää menevän jonnekki keulaa kohti eikä koneeseen päin? mikä siel on tukos jos se paineistusääni mikä onkaan niin pätkii? on tullu noita kaasaripelejä enemmänki laiteltua ja ihan valehtelematta 260km pelkillä tyhjäkäyntiöljyillä ajelin ku oli irronnu se vaijeri sieltä vaijerinjakajasta niin ei avannu öljypumppua kun paino kaasua :D
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 20.12.2011 22:43, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.
Axu-
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.6.2005 23:10
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut Axu- » 20.12.2011 16:49

Bensaletku tankilta menee bensapumpulle, joka on jalkatilan katteen alla ja sieltä sylinterikannelle. Toinen letku tulee lohkoista samaan paikkaan kuin bensaletkukin. Tarkista kyseiset letkut, ettei ole tukosta sekä suihkusuutin(kannessa) joka vaatii jo vähän enemmän purkamista. Googlesta löytää hyvät purku/räjäytyskuvat.
Kym_Co
Liittynyt:
26.4.2010 15:38
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut Kym_Co » 21.12.2011 18:06

heti tuli ongelma vastaan :D eli miten sen jalkatilankatteen saa pois kun se on tossa -04 mallissa yhdessä sen alla olevan kans enkä nyt tarkota et ois ruuvilla vaan tehty ne yhteen... miten sinne pääsis? onko kellään kokemusta?

tai no nyt itse asiassa ei enää pätki se paineistus ku laittaa virrat päälle. eli ei välttämättä tarvi ees kattoo sitä? lähti pari kertaa jo pariks sekunniks käyntiinki. kipinän saa. oisko se sit se ruisku suutin?
hökä
Pyörä:
MBK X-limit -03
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
29.9.2009 21:48
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut hökä » 11.1.2012 11:14

Päivitystä tohon purejet projektiin :seko: .

On ostettu puolaa ecua tosin käytettyä mutta toi romu ei toimi ni ei toimi.
Lähtee käymään silloi ku huvittaa mut ajaan ei pysty.

Eli periksi pitää antaa ja ruveta suunnittelemaan kaasarin asennusta ,jos kukaan ei tota osta nettimoton puolelta.
"Kukahan tommosta paskaa ostais kun ei ees toimi :seko: :seko: .

Niin mitä pitää muuttaa kaasariksi laitettaessa?
Onko kaasaripelin purejetin kaasari tyypiltään Dellerto PDVA 17,5?
Mitens toi sähköpuoli ja ryyppy ja tuorevoitelu toteutetaan?

Nimim"Axu" jotain ehdottikin tossa taannoin.

Ps: Klopeilla jo enduromopot MBK ja Rieju ja olis tarkotuksena päästä tosta skobasta :paha: eroon.
Axu-
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.6.2005 23:10
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut Axu- » 12.1.2012 22:19

Kaasariksi muutamiseen ei tarvitse koskea sähköihin tai tuorevoiteluun.

Tarvitset ainakin seuraavat osat

- Alipainehana tankkii sekä bensa ja alipaineletku.
- Kaasari, sellainen jossa on imupuolella alipainenippa. Elikkäs koko kaasarissa yhteensä 2 alipainenippaa.
- Imukaula (varauksella, jos ei kaasarissa 2 alipainenippaa niin sitten sellainen imukaula missä on alipainenippa).
- kaasarimallin sylinterin kansi (varauksella)
Työt

Purkaa _KAIKKI_ suihkuosat pois PAITSI ns.valekaasaria, tästä tyhjäkäynti ruuvi täysinauki, eli sillain että läppä on vaakasuorassa. Ei myöskään saa ottaa johtoa pois tästä osasta, (ei muuten tule kipinää)
Kanteen tehdä sopivankokoinen pultti suihkusuuttimen tilalle. Itse tein aikoinaan kierteet kanteen ja lukitusliimaa perään. Helpoin tapa on vaihtaa kaasarimallin kansi.

Imukaulan alta, lohkoista tuleva letku laittaa kaasarin/imukaulan alipainenippaan. EI KAASARIN KOHOKAMMIOON MENEVÄÄN.

En muista kovin tarkkaa enään ohjeita kun itse muunsin 6vuotta sitten purejetin kaasarimalliksi. Maalaisjärkeä ja pientä ajattelua saa käyttää. Jotain varmasti jäi ohjeista mutta näillä ainakin pääsee alkuun.
-KK-
Liittynyt:
25.6.2009 16:09
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut -KK- » 24.2.2012 14:06

Onkos kukaan kokeillut käyttää piaggiossaan tota CRC:n suihkun puhdistaja ainetta? Elikkä kyseessä on aine joka puhdistaa suihkun suuttimet yms. Sekoitetaan bensaan ja soveltuu kuulema kaikkiin suorasuihkumoottoreihin, mutta ei erikseen mainittu 2t moottoreista mtn.
`Jartsa´
Pyörä:
Piaggio Nrg PureJet
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
20.7.2010 15:24
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut `Jartsa´ » 15.3.2012 23:37

Millasta huoltoa kannattaa tehä kun oon ajanu 17 000km ? Mitää erikoista ei oo tehty Piaggioon, hihna on viimeks vaihettu 11 800km kohalla ja peräöljyt 13 000km kohalla. Ja jos viittisette laittaa sivuja mistä kannattaa osia tilailla jos tarvii jotain ostella.
Dementikko
Liittynyt:
19.2.2011 18:56
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut Dementikko » 16.3.2012 0:59

Ihan manuaalin mukaisesti niitä huoltoja kannattaa suorittaa aina kun niiden aika on... Elikkäs nyt on tiedossa suorasuihkutusjärjestelmän puhdistaminen ainakin ihan aluksi (16000km Aprilian manuaalin mukaan). Tarkista variaattorista rullien, liukupalojen ja jousten kunto, vaihda jarrunesteet, öljyä kaikki mahdolliset vaijerit, tarkista öljypumput ja muut säädöt kohdalleen, tulppa uusiksi jos tarvitsee yms. mitä nyt keksitkään. Kannattaa manuaalista katsoa ja tehdä sen mukaan.
MYYDÄÄN: Osia Piaggion koneellisiin skoottereihin
Naamankaa
Liittynyt:
17.3.2012 11:31
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut Naamankaa » 17.3.2012 11:36

Pesun jälkeen Piaggio Nrg Purejet MC3 muistaakseni -03 malli ei enää käynnisty. Starttimoottori pyörii, bensaa kulkee ja kipinä toimii, mutta kone ei kuitenkaan hurahda käyntiin. Sähkötkin näyttäisivät toimivan oikein. Tulppa on vaihdettu mutta vika ei korjaannu.

Missähän mahtaisi olla vika? Skootteri on siis ruiskukoneella eli olisiko mahdollista että ECU olisi hajonnut? Vinkkejä korjaukseen otetaan ilomielin vastaan, jos se edes ylipäätään on mahdollista? :|
San-ttu
Pyörä:
Yamaha Aerox High-End
Paikkakunta:
Oulu/Haukipudas
Liittynyt:
5.6.2008 11:53
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut San-ttu » 31.3.2012 18:22

En jaksa ruveta selailee koko topiccia läpi, jos vastaus löytyisi. Itsellä tämmöinen ongelma: Skootteri polttaa polttimoita melkotiheään, kun lyö virrat päälle(HUOM siis ennen käynnistystä) Missä voisi vika olla? Ja voiko koko toiminnon ottaa pois ettei valot menisi päälle ennenkuin käynnistää koko romun. Kiitos jo etukäteen. Polttimot ovat olleet alkuperäisiä muistaakseni 12v 15w suoraan jälleenmyyjältä.

-Santtu
*High-end osina!*
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Piaggio NRG PureJet

ViestiKirjoittanut Shape » 31.3.2012 18:32

Mittaappa akun jännite ja paljonko tulee jännitettä polttimon piuhoille. Ei pitäisi olla yli 13V.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista