Solifer XTR50 Skootteri

Barbi69
Liittynyt:
2.4.2010 16:09

ViestiKirjoittanut Barbi69 » 7.5.2010 19:57

karkulainen kirjoitti:
Barbi69 kirjoitti:Miten sitten sais vähän pirteämmäksi :roll:

Isompaa tavaraa sisään; sylkkä, kaasari, parempi vari jne.

Meinaatko ihan rahaa tähän tuhlata, paljonko? :D


No ei viel harkinnassa rupeeko tekemää mitää isompaa.
Mikäs vika siinä muuten on kun kääntää kaasuu ja lähtee kiihtymää ihan hyvin mut sit hyytyy ja sit taas alkaa vähän kiihtyy ja tekee taas saman vaik kaasu o melkee pohjas.. :roll:
Poistettu2018
Liittynyt:
28.10.2008 21:41

ViestiKirjoittanut Poistettu2018 » 7.5.2010 21:09

hihna liikkuu liian nopeasti syvemmälle takavariaattorissa ja aiheuttaa tuon "tehokuopan" miksikä olen kuullut sitä sanottavan ;)

E: sama asia kuin laittaisi isomman pykälän vaihteellisessa mopossa liian aikaisin
Barbi69
Liittynyt:
2.4.2010 16:09

ViestiKirjoittanut Barbi69 » 7.5.2010 21:24

Jaah ku se tekee sitä jatkuvasti? mites sais korjattuu?
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 7.5.2010 22:55

Siis kiihdytyksessä se laskee kierrokset hetkeksi ja sitten nousee taas?

Kuuluu vakiovarin ominaisuuksiin, minulla on malossin vari ja sillä se kiihdytys on tasainen; http://www.youtube.com/watch?v=EQDLoypbwsA

(BTW, tuossa oli vain Multivar kiinni, nyt on vähän muutakin. ;) )
Barbi69
Liittynyt:
2.4.2010 16:09

ViestiKirjoittanut Barbi69 » 7.5.2010 23:32

Ihan ajaessaki tekee samaa, pääsee vauhttii ni mooooo, sit taas ottaa normaalisti ja taas mooo kierrokset putoo..
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40

ViestiKirjoittanut Timo21 » 8.5.2010 0:14

onko vakio putsari?

irrota suodatin elementti ja kokeile pätkiikö ajossa.

Mulla oli sama,käyntiin lähti normaalisti,pysy käynnissä,ajossa pätki pätki,moo moo,johtu vaan et putsari oli paskanen...
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
Barbi69
Liittynyt:
2.4.2010 16:09

ViestiKirjoittanut Barbi69 » 8.5.2010 15:37

Okei kiitos, viellä sen verran et onko tossa varissa prikkaa? Ja onko tuo kumiholkin poisto ihan faktaa kun olen sellasta kuullut..? Ja onko viel muita kuristuksii? :roll:
authority
Liittynyt:
13.4.2010 17:36

ViestiKirjoittanut authority » 8.5.2010 17:11

Varissa ei kuulemma prikkaa ole, kumiholkista en tiedä mitään, edes että mistä puhut. Ilmanputsari on perseestä ja rajoittaa ilmankulkua (muttei ole "kuristus" sinänsä ja vaihto parempaan tarttii myös suuttimenvaihdon) ja kaiken lisäksi siinä on "ylimääräinen" putkenpätkä sisällä (omassa ei edes liimattu kiinni vaan "kiskoilla", lähti irti vetämällä) joka ainakin teoriassa suuntaa ilmavirran putsarin takaosaan eikä mutkan kautta kaasariin ja sitä kautta haittais virtausta entisestään. Kaasarin kannessa on muovitappi, jota lyhentämällä/poistamalla kuulemma nostais maksiminopeutta, mutta itse en huomannut eroa ja huollonkin kaveri sanoi kyseessä olevan lähinnä urbaanilegenda.

Variaattori on myöskin susi jo syntyessään. Kuulemma liian järeä moottorille sun muuta ja siinä on kaiken lisäksi tuo "tehokuoppa", mikä muutama viesti takaperin mainittiin. Rullien ja jousen vaihtaminen (Malossin violetti jousi omassa, paljon en eroa huomannut, mutta kuulemma hyvä) auttaisi kuulemma jossain määrin.

EDIT: Suutin, saatana... :nolo:
Viimeksi muokannut authority päivämäärä 9.5.2010 0:12, muokattu yhteensä 3 kertaa
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 8.5.2010 18:09

authority kirjoitti:Ilmanputsari on perseestä ja rajoittaa ilmankulkua (muttei ole "kuristus" sinänsä ja vaihto parempaan tarttii myös venttiilinvaihdon)

Miksihän helvetissä putsarin vaihdossa pitäis vaihtaa venttiilitki?!!?! :eek:
Noilla venttiileillä ei ole hevon helvettiäkään tekemistä ilmanputsarin kanssa...

E: Vai meinasitkos sittenki kaasarin suutinta :|
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
authority
Liittynyt:
13.4.2010 17:36

ViestiKirjoittanut authority » 9.5.2010 0:10

Öh, joo, vähän termit hakusessa, suutinta siis meinasin... :nolo:
Barbi69
Liittynyt:
2.4.2010 16:09

ViestiKirjoittanut Barbi69 » 9.5.2010 12:18

No mikäs ois hyvä tapa nostaa vähän nopeutta? :roll:
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49

ViestiKirjoittanut MSJD » 9.5.2010 15:59

Barbi69 kirjoitti:No mikäs ois hyvä tapa nostaa vähän nopeutta? :roll:

poistaa kurit ja vaihtaa rullat.
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 9.5.2010 16:19

MSJD kirjoitti:
Barbi69 kirjoitti:No mikäs ois hyvä tapa nostaa vähän nopeutta? :roll:

poistaa kurit ja vaihtaa rullat.

Paitsi jos nyt kiertää loppuun asti, kuten minulla teki vakiona.
Barbi69
Liittynyt:
2.4.2010 16:09

ViestiKirjoittanut Barbi69 » 9.5.2010 16:36

Mitäs kuristuksii tossa sitte on ku ei oo prikkaa?
Pakoputkes, kaasaris, ilmaputsarissa? Tossa koitin jo vähän kysellä ku tiiä yhtää missä ne sijaitsee =o
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49

ViestiKirjoittanut MSJD » 9.5.2010 16:54

Barbi69 kirjoitti:Mitäs kuristuksii tossa sitte on ku ei oo prikkaa?
Pakoputkes, kaasaris, ilmaputsarissa? Tossa koitin jo vähän kysellä ku tiiä yhtää missä ne sijaitsee =o

Kaasarin päällä on mutteri, se pois ja ilmanputsarissa on kans, näät ku avaat, putsessa on kuulema änkässä ja kun putken taivutus kohassa.
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista