tarviiko kukaan s6 multi varia kytkuintä tai kytkin kelloa? entäs malossin hiilikuituläppiä ja läppärunkoa, myynnissä myös s6 pro putki ja 21mm kaasari!!!!
Nyt tartteis pikasesti apuja. Kaverin särän kanssa painin. Elikävaihdoin männän kaverille tohon apikkaan. Toimi normaalisti männän vaihdon jälkeen noin 10 km. sit kaveri oli pysähtyny vartiksi ja senjälkeen koittanu lähtä ajamaan, mutta kone röpötti pahasti. noo sitten se tuli takas mulle se skootteri ja kun otin imukaulan ja läpät pois totesin että kampikammiossa oli bensaa. mistähän johtuu että kampikammioon oli jääny bensaa? Varipuolen stefa oli kunnossa, kaasarissa ei ollu roskia ja koho ja neulaventtiili oli ok. läpät vähän raottaa. E: ja antaa kipinää E2: Lähtee käyntiin. röpöttää älyttömästi kun vääntää kaasua. sen jälkeen sammuu ja kastelee tulpan. Läpät vaihettu.
Moro! mitä bensaa näihin kannattaa tankata ja pitääkö olla jotai skootteriin tarkoitettuu öljyy vai käykö normi täys-synteettine? Ja pitääkö prikan poiston jälkeen vaihtaa suutinta tai yleensäkään säätää mitään? Ja paljon tuo ottaa vauhtia Pelkän prikan poiston jälkeen?
kölliäinen kirjoitti:Moro! mitä bensaa näihin kannattaa tankata ja pitääkö olla jotai skootteriin tarkoitettuu öljyy vai käykö normi täys-synteettine? Ja pitääkö prikan poiston jälkeen vaihtaa suutinta tai yleensäkään säätää mitään? Ja paljon tuo ottaa vauhtia Pelkän prikan poiston jälkeen?
98 bensaa, muu ei käy, normaali 2t öljy itse käytin aina castrol 2t racing tai castrol 2t scooter,prikan poiston jälkeen ei tarvitse tehdä mitään, kulkee sen jälkeen n.75-80km/h riippuu aivan kuskin painosta.
Kysytään nyt täälläkin vaikka ei olekkaan sr50r malli.. Eli tarttis apua aprilia sr 50 www -97 kanssa. Ensin röpötti ja booasi, eikä lähtenyt käyntiin kunnolla ja bensamittari ja sähköstartti ei toiminut (toimi huonosti ja piti sivuääntä). Sähköstartin sain toimimaan kun vaihdoin starttikytkimen variaattorista ja bensamittarin anturi piti vaihtaa uuteen. Puhdistin ilmanputsarin läpikotaisin. Otin kaasarin irti moottorista ja irroitin siitä kaikki mahdolliset osat ja puhdistin suuttimet, neulan, luistin yms pikkuhilppeet ultraäänipuhdistuksella, kasasin ohjekirjan mukaisesti kaasuttimen ja laitoin vakiosäädöt ja takaisin moottoriin ilman mitää tulosta. Puhdistin kaasuttimen uudestaan ja vaihdoin uuden kaasuvaijerin ja 80 suuttimen (aikaisempi 78) ja nyt pystyy sentään ajamaan vaikka välillä kesken ajon (etenkin jos pitää kaasua esim puolessavälissä) tai kiihdytyksen alkaa röpöttämään tai booaamaan. Vika häviää yhtä nopeasti kun ilmestyykin kun vähän vääntää kaasukahvasta muutaman kerran. Alipainehana toimii ja neulaventtiili toimii. Kaasutin on siis Dellorto PHBN 12 GS. Tyhjäkäyntisuutin on 38 (vakio 40), en usko että vaikuttaa asiaan kun on ennen toiminut normaalisti sen kanssa. Ja moottorihan on ilmajäähdytteinen vaakaminarelli. Isompaa pääsuutinta vaan? Koneremontista ei ole tietoa mutta tehty varmasti siinä 12tkm kohdalla vähintään koska moottori jaksaa vääntää vielä hyvin, vaikka kilometrejä on kertynyt jo melkein 25900.
Elikkäs omistan Aprilia SR50R kaasarimallin skootterin. Kiihtyy ihan ookoosti mutta nopeuspuoli vähän hajottaa. Menee suoralla sen 45-48km/h. Miten saisin tohon n.7-10km/h lisää nopeutta? Sellanen pikku viri mikä helppo asettaa ja ottaa pois. Prikkaa en rupea viilailemaan. Laittakaa yv:tä ja kiitos jo vastauksista. Toivon myös modelta vastusta tähän, sen luulisi ainakin olevan luotettava
mikä voi olla ongelma ku prikattomana kulki sen 65-70 km/h mut nyt ku se leipo kiinni ja ostin siihen narakun vakio pytyn ja männän (uudet) niin hyvä joss kulkee 50km/h??
Ei varmasti myydä valmiiksi viilattuja prikkoja ellei joku tehtaile niitä itse, mutta rautakaupasta saattaa toki löytyä sopivalla mitoituksella oleva prikka hyllytavarana. Ota prikasta mitat ja kysäise paikallisesta irtoruuveja myyvästä liikeestä, eli K-Rauta, Rautia, Starkki yms. Orkkiskokoisen prikan saanee maahantuojan/valtuutetun huollon kautta.
Mistä mahtaa johtua kun sammuilee ajonaikana. Puola ja sytystystulppa uusittu. Bensaa tulee kun irroittaa letkun kaasarin juuresta. Merkkihuoltokin yritti paikallistaa vikaa muttei keksinyt muuta kuin tuon tulpan. Pelasi huollon poikien ajaessa 50km, muttei enään kun alettiin itse ajamaan. Itse vaihdoin tuon puolan mutta ei ollut vika siellä. Jäänestoa laitettu tankkiin. Vuosimalli 2010 ja ajettu 8000km. Kaasuttimen kohokammio puhdas. Käynnistyy pienen odottelun jälkeen. Tulee hintoihin kun ostelee uusia osia ja kokeilee. Mistä kannattaisi hakea vikaa ??? Kävin just tallissa kokeilemessa käynttin. Strattasi ensin ei kipinää, sitten poltti 15A sulakken ja sitten toisen. Mielestäni en startannut kovinkaan pitkään. Virtalukko vika ??
Vika taisi löytyä. Laturille (moottorin oikealle puolella) menevän liittimen johdot sulaneet ja oikoisessa. Sulaneet niin syvältä että hankala korjata. Joten olisiko jollain myytävänä ko. liitin + 10cm piuhaa, tällä tavalla olisi helpompi juottaa piuhat kiinni.
Mielenkiintoinen vika. Onko sähköissä ollut häikkää vai onko liitin jostain syystä altistunut liian suurelle lämpökuormalle? Jos taustalla ei ole jotain omia räpellyksiä niin luulisi maahantuojankin tulevan vastaan tuon korjauksessa. Ei liene kohtuullista olettaa että normaalikäytössä sähköt leviävät käsiin alle kahdessa vuodessa.