Piaggio/Gilera + Gilera Runner

Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Sudee » 6.7.2011 11:47

Nopeuteen ja vääntöön.
Aerox/Nitro osia
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Shape » 6.7.2011 16:35

Ei se niinkään vääntöä lisää, tuo enemmänkin yläkerroksille tehoa.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
-N1K1-
Liittynyt:
24.10.2008 11:51
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut -N1K1- » 6.7.2011 23:38

Eihän 2000 vuoden piaggio typhoonissa oo hukkista ?
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 8.7.2011 12:34

Kyllä on. Voit toki itse todeta asian kun tutkit pakoputken muotoa.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
small_man
Pyörä:
mökkimonkey ja hyosung comeetta 05'
Paikkakunta:
uusikaupunki
Liittynyt:
6.12.2005 17:13
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut small_man » 8.7.2011 14:53

Mitä porukalla menee typhoon prikattomana, itsellä menee 53 kps:ään. Eikö sen nyt enemmän pitäis mennä? Ja eikös hukkiksen poisto lisää hiukan huippuja kun jaksaa vääntää ylhäältäkin enemmän? Niin ja vielä miksi paskoo tulppia tiuhaan tahtiin, 12mm kaasari ja muuten vakio mutta prikka pois.
M: piaggio typhoon raato osina/kokonaisena halvalla.
small_man
Pyörä:
mökkimonkey ja hyosung comeetta 05'
Paikkakunta:
uusikaupunki
Liittynyt:
6.12.2005 17:13
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut small_man » 10.7.2011 22:48

Tuli otettua kiveksikäs banaani pois alkukäyrän seudulta, kulkee 10km/h kovempaa mittariin eli 70, oikeeta varmaan joku 60. Tarviiko suutin suurentaa vaikka toimii tosi hyvin?
M: piaggio typhoon raato osina/kokonaisena halvalla.
Tavkastaja
Pyörä:
EI OLE
Liittynyt:
22.7.2010 0:39
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Tavkastaja » 11.7.2011 0:24

small_man kirjoitti:Tuli otettua kiveksikäs banaani pois alkukäyrän seudulta, kulkee 10km/h kovempaa mittariin eli 70, oikeeta varmaan joku 60. Tarviiko suutin suurentaa vaikka toimii tosi hyvin?


Kannattaa vaihtaa itsellä suutin 75, toimii erittäin hyvin. (siis jos kaasarisi on 17.5mm)
Jesmuli
Pyörä:
Peugeot XPS SM , Rieju Marathon 125cc
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
12.7.2009 23:06
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Jesmuli » 13.7.2011 20:38

Osaako kukaan neuvoa miten vaihdetaan piaggio typhoniin keulan stefat??
-Jesse
usagi-san
Liittynyt:
16.5.2011 11:47
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut usagi-san » 18.7.2011 0:38

99 Nrg Extreme LC käkätin. Innostuin putsaamaan paikkoja ja oli aika karstassa mäntäkin ja lämpöleikannu sekin kai on ollu joskus. Sitten innostuin vaihtmaan putsailun lisäksi uutta tarvikemäntää ja jynssäsin kaiken mihin käsiksi pääsi. Ei tahtonut lähteä käyntiin kuin kääntämällä kaasua isosti. Sittnekin vaikeasti ja piti pitää kaasulla sitä käynnissä. Ja kaasulla säi käytettyä röpöttäen. Neulan säätö ei kauheesti vaikuttanut. kipinää tuleen, yritin uudella tulpallakin. Kansi kiristetty momenttiin. Alipainetoimisen benshanan huomasin vuotavan, mutta tänään se näköjään lopetti vuotamiseen mutta toimii imettäessä (ei olla ny imetyspalstalla kuitenkaan) eli kai on ok. No vähän kiertelin korttelia röpöttäen alle 20kmh ja sitten sain sen kulkemaan kovempaakin, ja vähän kovempaa ajettuani vetämään ihan uskomattomasti, paljon enemmän kun aiemmin. sitten ihmettelin että kuinka %#%"#€"#€" tää oikein kulkee niin saatanasti kovempaa kun aiemmin - nyt pari suorallista, ja pitikin jättää se kokeilu siihen, mikä oli yhden vedon myöhään -> UIIIIH, ja hyytyminen. Mittasin puristuksia 8.5 bar ennen leipomoista ja vähän päälle 6 sen jälkeen. Hain ylikoon tarvikemännänsamalta putiikilta (take 2?) ja käytin r-koneistuksessa kamat. Asensin taas huolellisesti kaikki paikat tarkastaen, kiristin momenttiin, katsoin että bensaa on, kaasarin letkut kii, vesiletkut tiukalla, kuiva tulppa (ja myöhemmin uusi) ja mittasin 8 pintaan puristukset. Onko ne ok?? Samat oireet kun edellä et kaasua saa kääntää tai ei käynnisty, lupailee, mtuta ei lähde. No tämä ei nyt käynnisty. Putsaan nyt kaasari ajos olis menny kosteutta/likaa sinne kun kamat on pari kertaa ollu auki. Koneistustyö näytti ainakin tosi hyvältä ja tuntui tiukemmalta kuin alkuperäine sylkkä oli ollu. Puristuksia kuitenkin puoli bar vähemmän (?).

Käynnistysyritykset päättyvät tulpan kastumiseen, kuivatteluun ja uuteen yritykseen. Turhauttavaa, ideoita? Oon kokeillu kahdella kaasarillakin, toinen on phbg 19 missä on 78 neua. tossa weber 12 om:ssä o 68. Oireet on käännettävä paljon kaasua käynnistettäessä, lähtee nihkeästi käyntiin, nyt ei ollenkaan, lupaa/köhii vaan. Imukaulassa on vähän sanottavaa, mutta niin vähän et ihmettelen jos se vuotais. Taidan keitaista siihen vulkanoivaa teippiä päälle + putsaa bensalinjan, tyhjentää tankin, tuoreet pensat..

Pensaa tulee, kipiää tulee, puristuksia on, mut ei.. ei olis pitäny koskee mihinkään mikä toimii :D :D
usagi-san
Liittynyt:
16.5.2011 11:47
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut usagi-san » 19.7.2011 12:27

Paskat siinä mtään vikaa ollu. Ei löytyny imuvuotoja ei mitään. Tänään kun taas lämmitteli sen alkoi selvästi käymään paremmin, lähdettiin sitten sisäänajamaan tuusulan rantatielle vaihtelevaa ajoa ja kyllä se nyt toimii kuten pitääkin, 40km ajeltu. Miten se voi olla noin rikkinäisen olonen kun männän vaihtaa. Ehti jo pari kertaa lämmitellä ja ajella ja ei vaan tuntunu toimivan yhtään. Nyt pitää vaan malttaa ajella rauhassa mäntää ja porattua pyttyä sisään. Eiköhän se siitä. Katteetkin on kaikki taas paikoillaan :D
Tavkastaja
Pyörä:
EI OLE
Liittynyt:
22.7.2010 0:39
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Tavkastaja » 19.7.2011 14:02

Minkälaiset säädöt porukka on laittanut variaattoriin, kun skootterissa on tehoputki ja vakiona on 19x15.5 variaattori.

Itsellä vähän nuo säädöt hukassa ja minkälaiset kytkinjouset tommoseen menee?
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Sudee » 19.7.2011 19:18

Teharin kanssa 15% kytkinjouset ja vp, sekä n. gramman kevyemmät rullat ja n. kymmenen numeroa suurempi suutin.
Aerox/Nitro osia
Tavkastaja
Pyörä:
EI OLE
Liittynyt:
22.7.2010 0:39
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Tavkastaja » 20.7.2011 1:11

Juu kyl mä noi jutut tiiän. Minkäslaisia kytkinjousia Piaggioon suosittelisitte ja minkälaiset menee? En oikein tajuu noista variaattorin osista paljoakaan. Ja porukka on spuhellut tuoslla että Piaggion vastapaine-jousi on jotenkin erittäin kireä vakiona, niin minkälaista VP:tä suosittelisitte?

Nyt on violetti VP (en tiedä onko oikea, kun en tajua miten vaikuttaa) ja 5,5g rullat (jotka on gramman kevyemmät, tietääkseni) jotka tuntuvat vieläkin liian painavilta, koska skootteri ei lämpimänä oikein kulje. Kylmänä Typhoon kulkee silleen semmoiset 85km/h mittariin.
Lämpimänä sellaiset 65km/h mittariin ja kun tulee sopiva alamäki/kiihdyttää muna-asennossa seitsemänkymppiin niin skoba ottaa tehopiikin jolla saadaan taas se 85km/h maksimi vauhti.

Eli siis osaisko joku noista oireista sanoa, mitä tolle variaattorille pitäisi tehdä?
fouver
Pyörä:
Rieju Mrx -06
Liittynyt:
12.3.2011 22:59
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut fouver » 20.7.2011 17:07

Tollanen piaggo typhoon olis tulossa lauantaina vaihdossa.
1998 vuosimallia.

Miten noin iäkkään moottori? tarkaa ajolukemaa en tiiä.
Hieno näyttävä peli kyllä. Kaipa noihin saa uudet kulutusosat sitten jos tarvitsee:)
Entinen omistaja ajellu 1t ja mitään vikaa ei ole kuulemma ollut. Hihna juuri uusittu.
Mikkis-
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
19.8.2007 18:22
Re: Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut Mikkis- » 21.7.2011 0:00

Teet paikanpäällä arvion, kuuntelet moottorista lähtevää ääntä ja teet kunnon testilenkin, sitten jos ostat sen, niin kannattaa katsoa männän kunto ja vaihtaa peräöljyt ainakin jos niitä ei ole vaihdettu pitkään aikaan.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista