CustomValtsu
- Liittynyt:
- 27.4.2006 13:24
BossMan kirjoitti:veikkaisin että variaattori kusee, jos mahdollista yritä hommata virivari, ja muista että seokset pitää olla kohdallaan, minkä kokonen suutin sulla on siinä? vähintään 60 saanee olla, voit kokeilla jopa 75 koska itellä pelitti hyvin 58 vakiopytyllä...
Variaattori itellä ainakin aiheutti päänvaivaa... Sitten että ilmanputsari puhdas, kaasari puhdas, läpät kunnossa yms perus jutskia...
Itekki yritin metsästää loppuaikoina virivaria, en onnistunut...
Joo.. kiitti tiedosta. Pitää tässä yrittää tehdä pientä fiksailua ja toivoa että Hero sais tehot takaisin.
BossMan
- Pyörä:
- Kawasaki GPX 500R 88"
- Liittynyt:
- 12.6.2003 13:17
itelläki paukahti aikaanaan pukista jarrukahva, vaihdoin sen sitten maalamattomaan alumiiniseen motskarin(?) jarrukahvaan, koska en ollut tapeeksi rahoissani uutta ostaakseni, ja koska sellainen pyöri nurkissa.
Taisi mennä viilaamatta paikalleen ja jarrutusteho oli parempi(!)
Orkkiksen toki saat tilaamalla bikeservicestä, tai sitten tosiaan jalostat vain jostain muusta kahvasta...
CustomValtsu
- Liittynyt:
- 27.4.2006 13:24
Auttaisikohan asiaan, jos kiristäisi nuo variaattorin ruuvit... kuuluu nimittäin rätiää variaattorista (uskoisin).
Vai voiko rätinä kuulua myös sähköstartista?? Variaattori voisi alkaa vaihtaa vaihteitakin kireemmällä paremmin. Nykyään joutuu välillä melkein huudattamaan konetta että vari vaihtaa vaihteen suuremmalle. Voiko vm. -99 heroon tehdä hiilikuituläppiä?
Siihen tehopuoleen vielä... tehot ja huiput nousi heti kun lämmitin konetta sen verran, että pakoputki oli lämmin.
Ja vielä tyhmä kysymys loppuun: Miten variaattorin sais laitettua, että se ei "kuse"??? Kaikki ruuvit ja mutterit tiukemmalle vai? Ilmanputsarin ja kaasarin meinasin ens viikonloppuna putsata, jos ennätää.
joppeli
- Pyörä:
- Solifer export -07
- Liittynyt:
- 29.4.2003 22:38
Heipa kaikille pukkilaisille!
On tässä tullut seurattua tätä viestiketjua pari vuotta taaksepäin ja tuli mieleen yksi seikka...
Winner!!
Maisitsit aiemmin pukissasi olevan mm. Malossin remmi ja 40% pitempi takavälitys kuin 50-kuutiossa.
Mitä kaikkea oot siihen vaihtanu siis remmin lisäksi, noita vareja tuntuu löytyvän heikosti tai löytyy kyllä mutta mikä lie sopisi...
Olen aina kattellut ihmeellä varikoppani päällystää kun siinä alkup. oli tarra missä lukee edelleen scooter engine 75cc. Siispä sama koppa ainakin on mutta mitä sisällä on eroa?
Mulla alkaa pukki vähän pientä huoltoa jo kaipaamaan vähän sinne tänne kun 16000 tuli mittariin viime syksynä.
Kevään eka ylläri oli kun lisäsin öljyy säiliöön ja seosvoitelun putki päätti itsekseen irrota työmaan pihassa ja laskea lähes kaiken ölvin siihen....
Oli sitten niin kivassa paikassa toi putki kiinni, että meilkein tuli kädet rasvaan...
Mutta nyt taas pelaa kuin unelma.
Joppeli
BossMan
- Pyörä:
- Kawasaki GPX 500R 88"
- Liittynyt:
- 12.6.2003 13:17
se taaksepäinselailu on hyvä idea, tänne on itse kukin aikapaljon asiaa kirjoitellut...
perushuollot lisäävät toimivuutta huomattavsti, ja variaattorista en osaa sanoa miten saisi toimimaan hyvin, koska itse en koskaan saanut;)
Itellä ei vaihtanu pienempää vari, mutta kulki mopedi sitäki kovempaaa.....Nooh...
Winner tosiaan kuulemani mukaan on saanut vakiovarin wörkkimään siedettävästi, itse en osaa auttaa...
superskode
- Paikkakunta:
- Ei ainakaan tokio
- Liittynyt:
- 29.9.2006 19:56
joo miullakin on toi 2t öljyletku lähteny vissiin 3 kertaa pois ja joka kerral öljyt vittuun sieltä. ei tunnu kestävän mitenkään siellä kohallaan se letku
Natuski
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 10.2.2007 22:09
Noniin, moro, näin kesän tullessa pitäisi saaha hieman nopeutta lisää ilman lisäosia, vakionahan tää mun winneri ei kuleku sen 45km/h, mitä keinoja teillä ois millä sais nopeutta lisää? Esim. miten vaikuttaa kun rikan ottaa pois?
winner
- Liittynyt:
- 7.8.2002 7:43
Terve!
Joppeli, kysyit mitä Winnerissäni on. Tässä lyhyesti:
- 75 cc -sarja
- 75-kuutioisen takavälitys (41 % pidempi kuin 50-kuutioisen)
- Tecnigas TEK -putki (muunnettu vaakasylinteri-Minarellin putki)
- Malossi Over-range -variaattorihihna (Malossi-numero 61 9713)
- 16*13 mm variaattorirullat, 3*7,5 grammaa ja 3*8,0 grammaa
- hieman avarrettu ilmansuodatinkotelo
- pääsuutin 90
- sytytystulppa Bosch WR6DS (kapeaelektrodinen hopeakärkinen)
***
Variaattoria en ole siis mitenkään muuten muuttanut, vain rullat ja hihna on vaihdettu. Selvyyden vuoksi: takavälityksen vaihdolla tarkoitan siellä taka-akselin lähellä variaattorikotelossa olevien hammaspyörien vaihtoa.
***
CustomValtsu:
Vakio-75-kuutioinen kulkee minunkin kokemukseni mukaan 50-kuutioisen välityksellä sen 55...60 km/h.
75-kuutioinen ei kierrä välttämättä niinkään paljon kuin 50-kuutioinen, joten ilman välityksen vaihtoa tms. ei huippunopeus juuri lisäänny. Kiihtyvyys ja mäennousukyky ovatkin sitten eri juttu.
***
Tuoreöljyletku
Letku irtoaa, kun se kovettuu (pakkanen tai ikä). Moottoripaketti nimittäin liikkuu, kun jousitus painuu, joten letku nitkuu irti. Lääke hommaan on letkun vaihto, kannattaa laittaa kangasvahvisteinen öljynkestävä letku ja hieman pidempi kuin alkuperäinen on. Homma kannattaa tehdä ajoissa. Jos letku irtoaa ajossa, eikä asiaa huomaa, on moottoririkko väistämätön.
***
75-kuutioisen ja 50-kuutioisen välillä on seuraavat erot:
- sylinteri, kansi ja mäntä (+ tiivisteet yms.)
- imuputki (siis sylinterin ja kaasuttimen välinen)
- välityssuhde (siis se takavälitys)
- varirullien paino
- pakoputkisto (?)
Ehkä jotakin pientä, mutta pääasialliset erot ovat tässä.
***
Natuski: prikan poistolla huippunopeus nousee noin 55 km/h:iin. Moottori huutaa vähemmän ja bensiinin kulutus laskee.
winner
Natuski
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 10.2.2007 22:09
winner kirjoitti:
Natuski: prikan poistolla huippunopeus nousee noin 55 km/h:iin. Moottori huutaa vähemmän ja bensiinin kulutus laskee.
winner
Joo, onko näitä mitään muita "pikku kikkoja" millä sais nopeutta lisää?
jth90
- Liittynyt:
- 26.8.2005 14:22
Mitä luulette/tiedätte passaako heroon, derbille tarkotettu malossin multivari?
CustomValtsu
- Liittynyt:
- 27.4.2006 13:24
Kiitos winnerille paljon tosta tiedosta. Nyt tietää, että mitä voisi tehdä kesän sadepäivinä.
Nyt on itselläni käynnissä semmonen Suzuki -125 TS projekti. Yritän saada kuntoon ennen kesää niin saa sitten mökillä ajella, kun ei ole tuo kevarikorttia. Mutta kaikkihan tietää, että eihän sitä kortilla ajeta vaan taidolla
superskode
- Paikkakunta:
- Ei ainakaan tokio
- Liittynyt:
- 29.9.2006 19:56
2t öljyletku vaihtu viimekerralla kun se lähti irti. Nyt ois ajatuksena saaha lisää vauhtia ilman mitään hirveää rahankulutusta. Täl hetkellä on vakio ja kulkee n.56 km/h. Onks kellään tiedossa suomesta mitään nettikauppoja mist sais heroon sopivia viriosia.
PS. Värinä itsemaalattuna oleva metallinhohto sininen ja prikka lähtee kesäl pois.
hero puch
- Paikkakunta:
- Tuusula
- Liittynyt:
- 28.3.2007 17:19
Joo elikkäs mulla on tommo Hero Winneri mut ei lähe käyntii. Mikä siin vois olla ku kaasari ollaa jo katottu?
-JeSu-
- Liittynyt:
- 24.8.2006 18:51
hero puch kirjoitti:Joo elikkäs mulla on tommo Hero Winneri mut ei lähe käyntii. Mikä siin vois olla ku kaasari ollaa jo katottu?
tarkista että saako kipinää, ja tarkista samalla myöskin se bensansaanti.
BossMan
- Pyörä:
- Kawasaki GPX 500R 88"
- Liittynyt:
- 12.6.2003 13:17
vaiha tulppa. osta ngk tulppa. Ja sit jos ei lähe nii itku.
onhan ilmanputsari kunnolla kiinni eikä ota ilmaa mistään välistä, ja putsari puhdistettu?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista