ramba__
- Pyörä:
- CPI Hussar
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 18.11.2011 17:44
Ei käy, perään pitää olla 80-90W vaihteistoöljyä.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
karttunen69
- Pyörä:
- Hm crm derapage rr
- Paikkakunta:
- kemi
- Liittynyt:
- 3.5.2011 16:59
Sattausko kellään olla myytävänä toimivaa keulimis rautaa roksiin?
LaneKit
- Pyörä:
- Haussa
- Paikkakunta:
- Perähikiä
- Liittynyt:
- 20.5.2009 20:20
ramba__ kirjoitti:Ei käy, perään pitää olla 80-90W vaihteistoöljyä.
Ei tartti olla, 10w30 tai 10w40 on suositus ja toi vastaa täysin 80-90w vaihteistoöljyjä.
Esim Belray Gearsaver 75w on samanpaksuista kuin 10w30 motul transoil, toinen on vain vaihteistoöljyn ja toinen moottoriöljyn viskositeetti.
Ite oon 20t ajanut tolla transoililla ja hyvin pelittää, perä oli aivan kuin uusi avatessa, niinhän sen näillä kilsoilla pitääkin olla.
Toi 10w40 mobil käy hyvin tonne, ei oo edes väliä onko lisäaineita kun näissä ei ole märkäkytkintä joka lilluu öljyssä.
äeröxx
- Pyörä:
- Yamaha Aerox
- Paikkakunta:
- Rauma
- Liittynyt:
- 7.7.2012 0:49
Tarvis kampura, laakerit ja stefat vaihtaa, jos joku laittas linkkii mikkä kuuluis laittaa?
TurboYhZ
- Pyörä:
- Yamaha WR 125 -11
- Liittynyt:
- 19.2.2012 17:13
LaneKit kirjoitti:ramba__ kirjoitti:Ei käy, perään pitää olla 80-90W vaihteistoöljyä.
Ei tartti olla, 10w30 tai 10w40 on suositus ja toi vastaa täysin 80-90w vaihteistoöljyjä.
Esim Belray Gearsaver 75w on samanpaksuista kuin 10w30 motul transoil, toinen on vain vaihteistoöljyn ja toinen moottoriöljyn viskositeetti.
Ite oon 20t ajanut tolla transoililla ja hyvin pelittää, perä oli aivan kuin uusi avatessa, niinhän sen näillä kilsoilla pitääkin olla.
Toi 10w40 mobil käy hyvin tonne, ei oo edes väliä onko lisäaineita kun näissä ei ole märkäkytkintä joka lilluu öljyssä.
Okei kiitoksia vastauksesta!
kultsi0
- Pyörä:
- Suzuki GS500E
- Paikkakunta:
- seinäjoki
- Liittynyt:
- 17.10.2011 20:38
Missä vika kun aerox pätkii välillä hirveästi ja välillä ei ollenkaan. myös endon jälkeen ei kierrä ollenkaan ja pitää sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin toimii taas kunnolla. Ei tuoreöljyvoitelua. gianelli ja multivari.
äeröxx
- Pyörä:
- Yamaha Aerox
- Paikkakunta:
- Rauma
- Liittynyt:
- 7.7.2012 0:49
kultsi0 kirjoitti:Missä vika kun aerox pätkii välillä hirveästi ja välillä ei ollenkaan. myös endon jälkeen ei kierrä ollenkaan ja pitää sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin toimii taas kunnolla. Ei tuoreöljyvoitelua. gianelli ja multivari.
Säädä bensapintaa, itel sama ongelma
kultsi0
- Pyörä:
- Suzuki GS500E
- Paikkakunta:
- seinäjoki
- Liittynyt:
- 17.10.2011 20:38
mitenkäs bensapinnan säätö tapahtuu?
Elzux
- Pyörä:
- Yamaha Aerox '04
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 10.12.2011 19:30
Mahtoko roxi leipoa vai mitä tapahtu? koneesta vuotaa bensat pihalle. En tarkkaa paikkaa vielä ole saanut selville mutta pytystä ilmeisesti..
E: Pytty on puhdas mutta kaasari aivan pikimusta. Voiko olla mahdollista että kaasarista vuotaa tankki tyhjäksi? O:
Piiskaa mua tulpanjohdoilla ja huuda mun runkonumeroo
Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
Kaasuttimen pohjassa olevan painoventtiili luultavasti rikki, korjaantuu ostamalla uuden kohokammion pohjan.
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
äeröxx
- Pyörä:
- Yamaha Aerox
- Paikkakunta:
- Rauma
- Liittynyt:
- 7.7.2012 0:49
Elzux kirjoitti:Mahtoko roxi leipoa vai mitä tapahtu? koneesta vuotaa bensat pihalle. En tarkkaa paikkaa vielä ole saanut selville mutta pytystä ilmeisesti..
E: Pytty on puhdas mutta kaasari aivan pikimusta. Voiko olla mahdollista että kaasarista vuotaa tankki tyhjäksi? O:
Tuosta voit lukea :
http://www.motot.net/wiki/Kaasuttimien_ ... _perusteet
maapertaja
- Pyörä:
- Aprilia rx 80cc
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 19.6.2012 13:20
niii miten tapahtuu bensapinnan säätö?
äeröxx
- Pyörä:
- Yamaha Aerox
- Paikkakunta:
- Rauma
- Liittynyt:
- 7.7.2012 0:49
Bensapinnan säätäminen on yhdellä kaasuttimella jotakuinkin yksinkertaista, mutta kun kyseessä on vaikkapa kaksi synkronoidusti toimivaa kaasutinta niin tarkkuusvaatimukset kovenevat kertaheitolla. Yhdellä kaasuttimella bensapinnansäädössä voi olla helposti 0,2mm heittoa ja ongelmasta selviää suuttimia ja ruuveja säätelemällä. Kahdella kaasuttimella 0,2mm heitto voi tarkoittaa täristävää tyhjäkäyntiä, huonoa käynnistyvyyttä, heikkoa kaasuun vastaavuutta ja loputonta säätöruljanssia. Bensapinnan säätöön tarvitset hyvät pihdit, kunnon valaistuksen, säätöarvojen mittausohjeet ja hyvän työntömitan tai vastaavan varta vasten valmistetun mittalaitteen.
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
^tietopankista kopioit.. ja tuo ei anna vastausta kysymykseen miten se tapahtuu. Bensanpintaa säädetään taivuttelemalla kohossa olevaa metallilätkää joka osuu neulaventtiiliin. Hyvä lähtökohta on säätää pinta niin että koho asettuu suurin piirtein vaakatasoon kun kaasuttimen kääntää ylösalaisin. Jos bensanpinta on liian korkea, kaasari tulvii koko ajan, tai läikyttää bensaa ylivuotoletkusta kun mopo on kallellaan ja tyhjäkäynnin seos menee rikkaalle. Jos bensanpinta on liian matala, kaasariin ei mene ollenkaan bensaa tai käynnistyy huonosti/ei käy tyhjäkäyntiä hyvin.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Riptide
- Pyörä:
- Yamaha Aerox
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 14.11.2011 19:30
Aeroxin kytkinnippu? Pitäisi avata että sais vaihettua jouset, mites toi avaaminen onnistuu? yritettii kaikkea mikä mieleen tuli, millään ei sitä auki saatu.. sanokaa pitääkö mun mennä huoltoo avaamaan toi tai jotain kun ei toista nyt mitään tule..?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista