No niin, omani kävi ekassa huollossa ja samalla laitatin siihen rajoittamattoman holkin.
Taitaa skootteritkin olla yksilöitä, kun luin toisilla vedon huonontuneen holkin vaihdon jälkeen vaikka nopeus kasvoi. Minulla menee nyt mittarin mukaan 62km/h mutta veto ei todellakaan huonontunut, päinvastoin. Nyt samoihin mäkiin mihin ajoin 40km/h, se jaksaa pitää vauhdin 50km/h. Oisko ero siinä että ennen holkin vaihtoa, vauhtia oli ennen mäkeä se viisikymppiä, nyt kuusikymppiä. Eli tähän tiettyyn mäkeen tultaessa vauhdinmenetys on suhteessa sama kuin vakionakin.
Säätivät näköjään tyhjäkäyntiäkin paremmaksi, skootteri lähtee nyt paljon paremmin paikaltaan kun kierroksen hieman korkeammat kuin ennen. Se toi alkukiihdytykseen parannusta, en kyllä ymmärrä tosin oliko se venttiilien säädön vai tyhjäkäynnin säätämisen ansiota. Kyselin siltä huoltomieheltä kuinkas saisi tehoa lisää, sanoi että pääsuuttimen vaihto auttaa vähän, ei mitenkään merkittävästi vaan vain vähän, tätä korosti.
Mielestäni kannattava tuo 10km/h lisäys, ei ajatuksena huima mutta kaupungissa alkaa jo pysyä liikenteen seassa. Kunhan saisi vain kiihtymään nopeammin tämän vielä. Oli puhetta kierrosluvun rajoituksen kiertämisestä, oli sitä mieltä ettei siihen taida vielä kunnon keinoa olla. Mainitsin netissä lukeneeni johtojen katkaisusta rajoittimesta mutta kommentti takaisin oli ei niitä juttuja kannata liian vakavasti ottaa.
Eli ei kyllä sitä hommaa suositellut, en ehtinyt kyselemään että miksi ei
.