SMLahti kirjoitti:Ohjekirjaa lueskelin aikani kuluksi ja huomasin siitä, että tuon injection check- valon pitäis sammua jo ennen starttausta. Mulla valo kuitenkin sammuu vasta kun starttaan. Tuli sitten luettua mielenkiinnosta nuo vikakoodit ja koodia kuusi välkytteli. Workshop manuaalin mukaan tuo on kaasuläpän asennontunnistimen (throttle sensor) johdotus-, tai liitinvika. Pitänee puhdistaa ja rasvata crc:llä anturin liitokset joskus.
Nollasin vikakoodit, katsotaan nyt tuleeko samaa koodia uudelleen.
Hieman nihkeä on starttaamaa kylmällä koneella. Tuntuu jotenkin laiskasti pyörittävän, eli vika voi olla akussakin. Mopo alkaa kyllä nopeaan lupaileen, mutta ei tahdo pysyä käynnissä. Pitää hieman startilla avittaa. Miten muilla starttaa ditekit?
Ezzee kirjoitti: ...ja mitä tuohon starttiin niin uus tulppa auttaa (melkeen)aina.. jos ei auta niin sulla on sillon männänrenkaat poikki.. sen verran on kokemusta tästä pelistä..
SMLahti kirjoitti:Ezzee kirjoitti: ...ja mitä tuohon starttiin niin uus tulppa auttaa (melkeen)aina.. jos ei auta niin sulla on sillon männänrenkaat poikki.. sen verran on kokemusta tästä pelistä..
Eikös katkenneet männänrenkaat vaikuta lämpimällä koneella starttaukseenkin? Mulla toimii siten, että ihan kylmästä joutuu hieman startilla avittaan, että jää käyntiin (aika helposti kuitenkin starttaa). Sitten kun heti sammuttaa ja starttaa uudelleen, niin lähtee jo hieman paremmin ja yleensä kolmannella startilla lähtee jo helposti. Tässä välissä kone ei kuitenkaan ole vielä kovasti ehtinyt lämmetä. Ajossa kone toimii mainiosti. Kiihtyy rivakasti, eikä pätki yhtään misään vaiheessa.
Toiseen asiaan, jota en haulla löytynyt. Kun kone käy, niin siitä kuuluu sellainen tasainen siritys, kuvittelin sen kompressoriksi tms. Mutta pyöriikö kompressori koneen käydessä? Siritys hieman nopeutuu, kun kierroksia antaa, mutta ei oikeastaan voimistu. Ei tarvitse olla paljoa kaasua, niin siritys jo jää moottorin äänen alle, jolloin on vaikea sanoa kuuluuko koko siritystä enää. Siritys on sen verran tasainen ja yhtenäinen ääni, että olen sitä ihan normaalimna pitänyt, mutta onko se sitten normaalia?
Voihan se ääni tulla männänrenkaistakin, se selittäisi sitten tuota lievää starttausongelmaa. Mutta muuten skootteri pelaa niin hyvin, etten oikein usko tuohon. Kai katkenneet renkaat jo tuntuis ajossakin.
Mittarissa on nyt n. 13tkm. Jos päädyn mottia avaamaan, niin riittääkö yleensä pelkkä mäntäsarjan vaihto ja mahdollisesti sylkän hoonaus, vai joutuuko nämä aina poraamaankin?
wo`` kirjoitti:jos jonku laisen 70cc toho ruisku härvelii laittaa ni mitä ruiskulle pitää tehä?..
wo`` kirjoitti:ku tuolla scooter attacki o ditech ja siel valikos on sit niinku et Piaggion engine taij aprilia engine ni mist tietää mikä moottori mul o :D sen verran tiiän et konees lukee joka paikkas ainaki at aprilia? ainaki muovinen varikoppa siin on .. voisko joku kertoo et onkse iha aprilian moottori vaij piaggion
jukip kirjoitti:wo`` kirjoitti:ku tuolla scooter attacki o ditech ja siel valikos on sit niinku et Piaggion engine taij aprilia engine ni mist tietää mikä moottori mul o :D sen verran tiiän et konees lukee joka paikkas ainaki at aprilia? ainaki muovinen varikoppa siin on .. voisko joku kertoo et onkse iha aprilian moottori vaij piaggion
no onkos kaverilla mitää käsitystä että minkä vuotinen se sun mopos on? katos ku siinä lukee Di-Tech (until 07/2003 ja aprilia kone niin?) ja vielä että uudemissä (2005) jälkeen on piaggion koneet... sen voi niikun lukea tosta ku siinä on että (as from 07/2003) eli 2003 vuodesta lähtien piaggio koneet