Ostin tommoisen uuden Aprilia sr 50 Racing skootterin, ajattelin että ajelen sen sisään rauhassa ja viritän sitten. Noh, ku mopo iässä en enää ole ni en oo niin perillä näistä asioista. (tykkään vaa ajaa viritetyllä skootterilla) Ajattelin että otetaan nyt alkuu toi prikka pois ni pääsee ees vähän kovempaa ku 254km jo mittarissa. No eikö siellä ole kaksi semmoista ihme lukkopulttia estämässä sen avaamista. No ei muuta ku rautasahalla poikki, oli niin vammasessa paikassa et kaks tuntia jouduin sahaa.
Sit avasin variaattorin tuttuun tapaan ni ei siellä olikin rajoitettu liukuholkki, eli ei irrallista prikkaa vaan koko holkki yhtenäinen.
Sit huomasin ajaessa että ei perskule tää on rajoitettu sähköistäkin.
Niinpä tietysti uusi E4 moottori.
No ei sitten kun tilaamaan moposportista malossin rajoittamaton CDI varuiks ajattelin vielä vaihtaa Championin tulpan NGK BR9ES tulppaan. Onneksi vanha Piaggion NRG:stä oli vakio variaattori kotona ni sain siitä rajoittamattoman holkin variaattoriin. No nii, onnistuin ohittamaan E4 rajoitukset. Nyt vielä 200km ni uskaltaa lyödä Malossin MHR kisavariaattorin, isomman suuttimen 63 tai 65 ja Yasunin Scooter Z tehoputken. Piaggio ainaki kulki noilla osilla 95km/h joten ihan tarpeeksi.
Eli tiedoksi jokaiselle joka on E4 koneella ostanut vuodesta 2018 valmistetuissa sr 50 Racing malleissa.