Aprilia SR50R (kaasutin)

AmazingYT
Liittynyt:
12.7.2017 0:48
Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

ViestiKirjoittanut AmazingYT » 12.7.2017 1:12

Käykö tähän skootteriin Yamaha Aeroxin tankoadapteri kun en löytänyt mistään tälle skootterille sopivaa adapteria?
Arsikki22
Liittynyt:
1.8.2017 23:05
Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

ViestiKirjoittanut Arsikki22 » 1.8.2017 23:16

Mikähän tuoss aprilia sr vm2009 ja kaasarimalli vois olla vikana ku käynnistyy todella huonosti ja ei pysy tyhjäkäynnillä käynnissä. Kylmänä kiihtyy ihan ookoo mutta lämpimänä pääsee just ja just liikkeelle ja välillä kulkee sen 60kmh ja sitten alkaa tökkimään ja vauhti tippuu 45kmh ja vähä aikaa kulkee sen 45 ja sitten taas nousee ja taas laskee melkein heti. Kaasari ja ilmanputsari putsattu,läpät, imukaula, ryyppy, tulppa, cdi, tulpanjohto vaihdettu, putki ei ollu tukossa, sylinteri ja mäntä näytti ihan ookoolta. Ei oo oikeen vääntöä lämpimänä ja välillä poksauttaa putkessa. Aikaisemmin kulki sen 78kmh:-) :itku:
Ärräksä
Liittynyt:
24.1.2005 12:40
Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

ViestiKirjoittanut Ärräksä » 20.8.2017 19:09

Leo vince touring ja messinkikuristin poistettu kaasarin ja ilmanputsarin välistä. Mikä suutin osuisi lähelle?

Kokeiltu 68, 65, 62 ja 60. Täydellä kaasulla noin 6000 kierroksen jälkeen vetää noilla kaikilla hyvin mutta ylämäkeen savuttaa ja ala ja keskivääntö on heikkoa ja tyhjäkäynniltä stumppaa jos vääntää täyden kaasun. Vaatii siis pumppaamista egtä pääsee tyhjäkäynniltä korkeille kierroksille.
Ärräksä
Liittynyt:
24.1.2005 12:40
Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

ViestiKirjoittanut Ärräksä » 19.11.2017 23:29

Kuollutta on mutta kokeillaan nyt vielä kerran.

Mitä pääsuutinta suosittelette? Tehari + messinkikuri poistettu kaasarista?
Apikkaboi
Liittynyt:
18.11.2017 5:13
Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

ViestiKirjoittanut Apikkaboi » 20.11.2017 9:58

Kertokaapas mikä apikas vois olla ku valot ei pelaa, ainostaa vilkut ja jarruvalo toimii. Kaikki polttimot on vaihettu, sulakkeet vaihettu, koko johtosarja käyty läpi.
Tetammi
Liittynyt:
27.10.2018 11:55
Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

ViestiKirjoittanut Tetammi » 27.10.2018 12:40

Vuoden 2005 sr50R kaasutinpelissä on starttausongelma.
Startti ei pyöri kuin ohittamalla starttirele.

Ekana tappokytkin kiukutteli, kolvasin sen piuhat piuhat yhteen
Vihreä ja sinipunainen, punavalkoisen jätin irralleen.
Kattelin ettei se yhdisty kuin sammutusasennossa.

Nyt starttinappiin tulee sähkö(pun-vihr) ja nappia painaessa
Puna-keltaiseen. Startin releessä on saman värinen piuha mutta sinne asti ei sähkö kulje.
Mitähä tuossa välissä on?

Edit. Öljysäiliön alla läjä liittimiä ja sieltä vika löytyi.

Jarruvalo ei toimi kuin kaasukahvan puolelta.

Ruiskumallissa taitaa olla jo ajonesto mutta eihän kaasaripelissä ole?

Ohjekirjan löysin netistä mutta siinä oleva sähkökaavio on niin pienellä ettei siitä ota tolkkua.
zimi80
Paikkakunta:
Usa
Liittynyt:
2.10.2018 1:39
Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

ViestiKirjoittanut zimi80 » 27.5.2020 16:11

Ostin tommoisen uuden Aprilia sr 50 Racing skootterin, ajattelin että ajelen sen sisään rauhassa ja viritän sitten. Noh, ku mopo iässä en enää ole ni en oo niin perillä näistä asioista. (tykkään vaa ajaa viritetyllä skootterilla) Ajattelin että otetaan nyt alkuu toi prikka pois ni pääsee ees vähän kovempaa ku 254km jo mittarissa. No eikö siellä ole kaksi semmoista ihme lukkopulttia estämässä sen avaamista. No ei muuta ku rautasahalla poikki, oli niin vammasessa paikassa et kaks tuntia jouduin sahaa. :s Sit avasin variaattorin tuttuun tapaan ni ei siellä olikin rajoitettu liukuholkki, eli ei irrallista prikkaa vaan koko holkki yhtenäinen. :eek: Sit huomasin ajaessa että ei perskule tää on rajoitettu sähköistäkin. :paha: Niinpä tietysti uusi E4 moottori. :seko: No ei sitten kun tilaamaan moposportista malossin rajoittamaton CDI varuiks ajattelin vielä vaihtaa Championin tulpan NGK BR9ES tulppaan. Onneksi vanha Piaggion NRG:stä oli vakio variaattori kotona ni sain siitä rajoittamattoman holkin variaattoriin. No nii, onnistuin ohittamaan E4 rajoitukset. Nyt vielä 200km ni uskaltaa lyödä Malossin MHR kisavariaattorin, isomman suuttimen 63 tai 65 ja Yasunin Scooter Z tehoputken. Piaggio ainaki kulki noilla osilla 95km/h joten ihan tarpeeksi. ;) Eli tiedoksi jokaiselle joka on E4 koneella ostanut vuodesta 2018 valmistetuissa sr 50 Racing malleissa.
Sexy Girls in your city
zimi80
Paikkakunta:
Usa
Liittynyt:
2.10.2018 1:39
Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

ViestiKirjoittanut zimi80 » 27.5.2020 16:14

Ärräksä kirjoitti:Leo vince touring ja messinkikuristin poistettu kaasarin ja ilmanputsarin välistä. Mikä suutin osuisi lähelle?

Kokeiltu 68, 65, 62 ja 60. Täydellä kaasulla noin 6000 kierroksen jälkeen vetää noilla kaikilla hyvin mutta ylämäkeen savuttaa ja ala ja keskivääntö on heikkoa ja tyhjäkäynniltä stumppaa jos vääntää täyden kaasun. Vaatii siis pumppaamista egtä pääsee tyhjäkäynniltä korkeille kierroksille.


Kevyemmät rullat vois auttaa asiaan. Tosin kolme vuotta vanha viesti :D
Sexy Girls in your city
zimi80
Paikkakunta:
Usa
Liittynyt:
2.10.2018 1:39
Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

ViestiKirjoittanut zimi80 » 27.5.2020 16:33

Tämmöinen on E4 liukuholkki
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Sexy Girls in your city
justse123
Liittynyt:
30.5.2020 13:19
Peugeot Kisbee 2018

ViestiKirjoittanut justse123 » 30.5.2020 23:27

Moikka, tietääkö kukaan miten kyseisen skootterin saa viritettyä? CDI boksi ei ole katteitten takana boksin vieressä, en tiedä missä se oikein on ja variaattoristakaan ei saatu viritettyä.
zimi80
Paikkakunta:
Usa
Liittynyt:
2.10.2018 1:39
Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

ViestiKirjoittanut zimi80 » 24.7.2020 10:39

Siis joo tän Aprilian SR 50 R E4 koneella sain kulkee noin 90km/h. Cdi boksi sijaitsee ku otat sen sivukatteen irti mikä menee ihan etee asti, sen takana on cdi. Katkaiset kylmästi mustavalkoisen piuhan. Pitäis laittaa melkein kuvat mut se on siel siellä reunimmaisessa liittimessä, hommaa alkuperäinen liukholkki vanhasta tai osta kisavariaattori. Mulla oli valmiiks molemmat mutta asensin Malossin MHR multivar variaattorin, laitoin mukana tulleen violetin vastapainejousen ja asetin Malossin valkoiset kytkinjouset. Tärkeää on laittaa myös Malossin CDI se ohjaa moottoria oikein kovassakin vauhdissa, multa paloi vakio putkesta se eka katalysaattoriin menevän putken välikumi ku kuumeni liikaa, hommasin tilalle Leovincen handmade TT:n ku alavääntöinen sopii tähän malliin ni johan lähti ku raketti. Kisavarissa 6,1g rullat. Kokeileppa tuota ni lähtee kulkee. 8)
Sexy Girls in your city
zimi80
Paikkakunta:
Usa
Liittynyt:
2.10.2018 1:39
Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

ViestiKirjoittanut zimi80 » 24.7.2020 10:41

Nii se kate pitää poistaa siis skootterin vasemmalta puolelta. Helppo löytää ja vaihtaa mut rajoittamaton 150€ vähintään. Toimii se vakiollakin ku sen piuhan eka poikkasee ja ehdottomasti se variaattorin liukholkki vaihtoon muuten et pääse yli 45km/h. Varaudu sit pakoputken vaihtoon koska se polttaa sen alkuperäisen kumijutun rikki ja sit vuotoäänet on sen mukaiset.
Sexy Girls in your city
bula
Liittynyt:
1.11.2020 17:29
Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

ViestiKirjoittanut bula » 1.11.2020 17:33

jos laittaa vahtomuovi ilmansuodattimen ja teharin kuinka paljon isompi suutin pitää laittaa
SR kuski
Liittynyt:
14.8.2019 15:59
Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

ViestiKirjoittanut SR kuski » 1.11.2020 17:41

bula kirjoitti:jos laittaa vahtomuovi ilmansuodattimen ja teharin kuinka paljon isompi suutin pitää laittaa

Itellä ku oli tehari ja pelkästään vakio ilmanputsarista ilmakurit pois nii oli 80 suutin ja neulan Sokka ja ilmaruuvi säädetty niin rikkaalle ku voi koska sai niin paljon ilmaa. Kaverilla oli muistaakseni vaparilla 110 tai 120 suutin
bula
Liittynyt:
1.11.2020 17:29
Re: Aprilia SR50R (kaasutin)

ViestiKirjoittanut bula » 3.11.2020 19:21

Jos aprilia rs 50 laittaa Vaparin ja gianelli extra v2 niin kuinka suuri suutin tarvii ostaa
ja jos millaset rullat pitäs olla kun ottaa vielä vari prikan pois

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista