Fude Skootteri

MazC
Liittynyt:
23.2.2010 21:16
Re: Fude Skootteri

ViestiKirjoittanut MazC » 12.5.2011 19:09

meinaatko varin säätämisel noit rullii ja jousia?
mut kiitos näist infoist.
Voisin kokeilla tuota 63cc.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Fude Skootteri

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 12.5.2011 19:12

Varin säätämistä on juuri oikein painoiset rullat ja sopivan kireet jouset.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Angelo
Pyörä:
Daifo DF50 Sanremo
Liittynyt:
25.4.2011 20:02
Re: Fude Skootteri

ViestiKirjoittanut Angelo » 20.5.2011 21:34

Ite vaihoin pelkän ton multivarin tohon. Ihan heittämällä meni tommonen Keewayhyn tarkoitettu multivari. Paremmin kiihtyy ja jopa "piikittää" Varmasti auttaa siis. Ja isompi pytty nii bueno.

Mutta ite aattelin tehä niin hurjasti että vaihan tohon löysempää VP-juosta. Ku kaikkki speksit täsmää siihen että tossa ois liian jäykkä Vp. Eli kohtaku Oulusa pääsee käymään niin meinaan vaihtaa tohon 60% jousen. Ku normi on kuulemma jäykempi ku malossi +82%

mitä speksejä tossa jousessa on? mikä halkasija ja pituus? Aattelin vaa ettei tarvis avata kahesti jos joku tietää.. =D
olppe
Pyörä:
Yamaha YZ250F -07
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
18.12.2007 17:33
Re: Fude Skootteri

ViestiKirjoittanut olppe » 23.5.2011 19:43

Eli mistä näkee että nokka-akselin ratas tulee oikeassa kohdassa kiinni? Laitoin sen jotenki väärin ku venttiili osuu kai mäntään niin pitääkö se magneetto olla jossain tietyssä kohdassa kun laittaa sen rattaan kiinni?
Tepitin Eläkeläinen
Pyörä:
Honda Monkey -91
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
18.4.2008 15:03
Re: Fude Skootteri

ViestiKirjoittanut Tepitin » 26.5.2011 16:34

Minullakin olisi nokkaan ja rattaaseen liittyvä kysymys. Toinen laakeri oli nokasta pamahtanut, ja purettiin sitten nokka. Nyt kuitenkin on epäselvää että mihin kohtaan tuo ratas pitää iskeä kiinni takaisin akseliin nähden.
Akselissa on tuollainen lovi, rattaassa nuo kolme erilaista lovea, joista yksi on suurempi kuin muut. Olisiko jollain kuvaa/ohjetta jolla tuo rattaan saisi kohdilleen? Tuttu huoltajamies sen kohdilleen saisi, mutta voisi näin "kotikonstein" saada paikoilleen:
Kuva
Ympyröin punaisella sen akselin loven
Kennolle tallentuneet
Timo21
Pyörä:
Solifer XTR-50
Paikkakunta:
Etelä-Suomi
Liittynyt:
31.3.2005 13:40
Re: Fude Skootteri

ViestiKirjoittanut Timo21 » 26.5.2011 16:38

http://www.youtube.com/watch?v=Sk731OeyTz4

Katso tepitin tuon joren videoita nokista,jos löytyisi,tai pistä hänelle yv;tä
Solifer XTR-50 vm:08; 63cc sylkkä,Racing vari, 5,5gr rullat,Malossi vahvistettu valkonen vp ,Naraku Racing kytkin +1000rpm jouset,Stage 2 putsari,31kv Hi Speed Racing puola,Malossi Special hihna.
olppe
Pyörä:
Yamaha YZ250F -07
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
18.12.2007 17:33
Re: Fude Skootteri

ViestiKirjoittanut olppe » 26.5.2011 22:18

Kiitos paljon tuosta videosta :)
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03
Re: Fude Skootteri

ViestiKirjoittanut Sergey » 27.5.2011 1:41

Timo21 kirjoitti:Kyllähän näillä pitkään ajaa kunhan huoltaa hyvillä väliajoilla.Myt mittarissa 12200km. 3 vuotta ollut. Eihän tietysti mikään merkkipyöräkään kestä jos sillä vain rällää menemään takatukka hulmuten kaasu pohjassa eikä huolla.
Mutta kuten monesti on todettu,kaikkihan ovat yksilöitä,jokainen pyörä toimii melkein eritavalla vaikka merkki onkin sama.

Mulla on nyt ajettu 27000km ja vuosimallia 2003. Mitään ei oo tehty... tuossa 5v sitten vaihdoin 72cc pytyn ja malossin variaattorit yms. kun mittarissa oli n 7000? km. sen jälkee ei o vaihdettu ku suutin. ei edes variaattorin rullia tai hihnaa :D ja huollon puutteen huomaa huonona kiihtyvyytenä. Alkuperäinen lamppu paloi viime kesänä ni joutu tänä vuonna purkamaan lampun. Niin ja vaihdoin samalla öljyt jotka vaihdoin viimeks sylinterinvaihdossa.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
Tepitin Eläkeläinen
Pyörä:
Honda Monkey -91
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
18.4.2008 15:03
Re: Fude Skootteri

ViestiKirjoittanut Tepitin » 27.5.2011 14:58

Timo21 kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=Sk731OeyTz4

Katso tepitin tuon joren videoita nokista,jos löytyisi,tai pistä hänelle yv;tä

Video on todella kätevä, joskus tullut katsottuakin tuo. En ainakaan vielä löytänyt tuolta oikeaa asentoa, mutta tutkiminen jatkuu
Kennolle tallentuneet
golem
Liittynyt:
8.6.2011 0:56
Re: Fude Skootteri

ViestiKirjoittanut golem » 9.6.2011 6:36

Moi. Mulla on tommonen perus Baotian (Milan Sport) kiinaskootteri, jonka ostin pari vuotta sitten tarjoustalosta n. 700eur:lla. Lienee suunnilleen sama ku Fude?

Mulla oli pitkään sen kanssa ongelma, ettei mopo jaksanu startata starttimoottorilla. Piti usein polkasta käyntiin, eikä virta riittänyt esim. bensamittarin viisarin toimimiseen, joka väitti usein tankin olevan täysin tyhjä vaikka siinä oli bensaa. Ongelma ratkesi aina vähäksi aikaa kun otin akun sisään ja latasin sen sähköverkkoon menevällä laturilla.

Frendi sano et noissa menee akut nopeasti huonoksi, ja ostin uuden akun muutamia päiviä sitten, mutta jälleen skootteri ei käynnisty mitenkään erityisen hyvin tai starttimoottori pyörii hitaasti.

Sen verran täytyy sanoa, et latasin akun täyteen 1.2A virralla, joka on suurempi ku ensilataukseen kai suositeltu 0.4-0.5A, mutta jaksotin latauksen n. 3-4 tunnin jaksoon joiden välissä on taukoja. Akkuhan oli sellasta mallia, johon piti ite laittaa hapot sisään, ja samantehoinen kuin alkuperäinen, eli 4Ah.

Joka tapauksessa kysymys kuuluu. 1. Kuinka todennäköistä on että tossa skootterissa olisi joku "virtavuoto", tms... joku asia kuluttaa virtaa akusta silloinkin kun skootteri on pois päältä. 2. Kuinka todennäköistä on, että laturi on jotenkin rikki niin ettei se lataa akkua niin suurella teholla kuin pitäisi. Onko näitä asioita kuinka vaikea tarkistaa?

Nii ja sit viel, pitäiskö ostaa mopolaturi, joka lataa 0.4-0.5A:lla (maksaa n. 10eur), vai onko toi 1.2A laturi aivan riittävä? (siis sähköverkkoon kytkettävä ulkoinen laturi)
golem
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Fude Skootteri

ViestiKirjoittanut Rajis- » 13.6.2011 15:13

Moro, mikäs kokone variaattorin hihna menee Fude Sportiin(saman näköne kun solifer xtr)?? Ois hyvä jos sais vielä moposportin sivuille linki, kiitos etukäteen!!
E: löysin moposportista hihna, olihan koko siis 18mmX669mm?
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
antius
Liittynyt:
22.8.2009 2:18
Re: Fude Skootteri

ViestiKirjoittanut antius » 15.6.2011 0:43

golem kirjoitti:Moi. Mulla on tommonen perus Baotian (Milan Sport) kiinaskootteri, jonka ostin pari vuotta sitten tarjoustalosta n. 700eur:lla. Lienee suunnilleen sama ku Fude?

Mulla oli pitkään sen kanssa ongelma, ettei mopo jaksanu startata starttimoottorilla. Piti usein polkasta käyntiin, eikä virta riittänyt esim. bensamittarin viisarin toimimiseen, joka väitti usein tankin olevan täysin tyhjä vaikka siinä oli bensaa. Ongelma ratkesi aina vähäksi aikaa kun otin akun sisään ja latasin sen sähköverkkoon menevällä laturilla.

Frendi sano et noissa menee akut nopeasti huonoksi, ja ostin uuden akun muutamia päiviä sitten, mutta jälleen skootteri ei käynnisty mitenkään erityisen hyvin tai starttimoottori pyörii hitaasti.

Sen verran täytyy sanoa, et latasin akun täyteen 1.2A virralla, joka on suurempi ku ensilataukseen kai suositeltu 0.4-0.5A, mutta jaksotin latauksen n. 3-4 tunnin jaksoon joiden välissä on taukoja. Akkuhan oli sellasta mallia, johon piti ite laittaa hapot sisään, ja samantehoinen kuin alkuperäinen, eli 4Ah.

Joka tapauksessa kysymys kuuluu. 1. Kuinka todennäköistä on että tossa skootterissa olisi joku "virtavuoto", tms... joku asia kuluttaa virtaa akusta silloinkin kun skootteri on pois päältä. 2. Kuinka todennäköistä on, että laturi on jotenkin rikki niin ettei se lataa akkua niin suurella teholla kuin pitäisi. Onko näitä asioita kuinka vaikea tarkistaa?

Nii ja sit viel, pitäiskö ostaa mopolaturi, joka lataa 0.4-0.5A:lla (maksaa n. 10eur), vai onko toi 1.2A laturi aivan riittävä? (siis sähköverkkoon kytkettävä ulkoinen laturi)
golem

itsellä oli joskus sama vika vaihoin jännitteen säätimen niin sen jälkeen toimi hyvin
juhaa
Liittynyt:
22.4.2009 18:29
Re: Fude Skootteri

ViestiKirjoittanut juhaa » 15.6.2011 12:52

Fude ZY50QT-7

Mistä tuohon saa mittarinvaijerin?
Joitain vaijereita löysin, mutta ne olivat kierrekiinnityksellä, tuossa skootterissa tuon vaijerin suoja lukitaan ruuvilla pyörittäjään, joka on renkaassa.
Arttu Mentilä
Pyörä:
MBK Nitro -04
Liittynyt:
22.5.2010 23:03
Re: Fude Skootteri

ViestiKirjoittanut Arttu Mentilä » 15.6.2011 14:37

Varaosina myynnissä Baotian Milan Sport, osat käyvät myös Fude yms. kiinalaisiin skoottereihin ! Yv:tä tulemaan jos kiinnostaa, katteita ei valitettavasti löydy. =(
juhaa
Liittynyt:
22.4.2009 18:29
Re: Fude Skootteri

ViestiKirjoittanut juhaa » 20.6.2011 14:37

juhaa kirjoitti:Fude ZY50QT-7

Mistä tuohon saa mittarinvaijerin?
Joitain vaijereita löysin, mutta ne olivat kierrekiinnityksellä, tuossa skootterissa tuon vaijerin suoja lukitaan ruuvilla pyörittäjään, joka on renkaassa.


Tähän lisäyksenä parit kuvat.


Pyörittäjään tuleva letku
Kuva

Pyörittäjään tuleva vaijerin pää
Kuva

Pyörittäjään tuleva kiinnitys
Kuva

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista