Kymco Super 9

Pyrtsi
Pyörä:
Kymco Super 9 07
Liittynyt:
3.9.2010 16:05
Tehari

ViestiKirjoittanut Pyrtsi » 8.2.2011 21:30

Olisko jollaki myynnissä teharii super 9:n?
Pyrtsi
Pyörä:
Kymco Super 9 07
Liittynyt:
3.9.2010 16:05
Adin tehari

ViestiKirjoittanut Pyrtsi » 10.2.2011 18:22

kattelin noita tehareita ja huomasin easypartsissa tollasen...

http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... Kymco.html

Kysysin et onko hyvä tehari 50cc kanssa? Itelläni on nyt vierinä vain multivari ja ajattelin et jos toi tois pikkasen lisää kiihtyvyyttä ja ennen kaikkea ulkonäköä koska vakioputki on aika ruma.

Eli mitä mieltä ootte??
MacLumme
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
22.10.2007 21:21

ViestiKirjoittanut MacLumme » 14.2.2011 0:01

Pyrtsi kirjoitti:kattelin noita tehareita ja huomasin easypartsissa tollasen...

http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... Kymco.html

Kysysin et onko hyvä tehari 50cc kanssa? Itelläni on nyt vierinä vain multivari ja ajattelin et jos toi tois pikkasen lisää kiihtyvyyttä ja ennen kaikkea ulkonäköä koska vakioputki on aika ruma.

Eli mitä mieltä ootte??

En suosittele tuota, itse olisin Tecnigas Next-R:rän kannalla, koska sen mukana tulee sen parhaan tehoalueen optimipainoset rullat, ja sen takarenkaan päälle tulee sille loksulle kiinnike, kun taas muissa tehoputkissa ei tule.

Next-R on ylävääntö-tehoputki, eli tehopiikki tulee korkeilla kierroksilla (kulkee lujempaa), mutta jos haluat alavääntöisen eli kiihtyisi nopeempaa, harkitse LeoVince Handmade TT:tä, mutta se onkin hieman hintava ja siinä ei ole takaloksulle kiinnikettä..
+LeoVinceen tulee optimi-rullat ja kytkinjouset mutta ei vastapainejousta mukana.
Muistathan myös virittää kytkimen: vastapainejousi +15 % (Esim. Malossin keltainen) ja kytkinjouset + 15 % (Myös Malossi keltaiset, 3 kpl per kytkin, niitä pieniä.).
Vaihda myös kaasuttimen pääsuutin kokoon #92 (ns. talvisuutin), maahantuoja myy, maksaa 10 e, hirveä hinta mutta sen arvoinen. Vakio on #78, kierre 3 mm (jos muistan oikein kierteen mutta sama kun halpismankeissa joissa Keihinin PB 14 mm kaasutin-kopio)

Tarkista myös onko CDI:ssä rajoitin, mulla on '04 Super 9 AC (Ilmajäähdytys) ja siitähän tietämättäni löytyi.
Näin testaat onko: Laita keskijalalle, käynnistä ja laita kaasu täysille: jos pätkii -> rajoitin löytyy ja CDI pitää vaihtaa, maahantuoja ei myy valitettavasti sitä boxia.. Itse olen muokannut '99 Cobran rajoittamattoman siihen ja nyt pelittää! (Pätkimisen kuulin vasta kunnolla kun ostin tehoputken (Next-R)..)

Jos oli rajoitin, tee näin:
1. Avaa keskikonsolin kansi, kaksi ruuvia pois ja ota laatikon pohja pois.
2. Ota boksi sieltä ylös ja irti niistä liittimistä, molemmilla liittimillä yksi klipsi.
3. Tarkista onko CDI tasa- vai vaihtovirtainen: ota magneetti ja koita tarttuuko se boksin mustalle pinnalle mistään kohtaa.
4. Jos magneetti jää kiinni -> tasavirta (DC), jos ei -> vaihtovirta (AC) ja tässä vielä linkit oheisiin bokseihin, n. 30 e / kpl:

Tasavirtaboksi (DC), rajoittamaton:
http://www.virijavara.fi/shop/?155,kymc ... avirta-12v)-ei-rajoitettu

Vaihtovirtaboksi (AC), rajoittamaton:
http://www.virijavara.fi/shop/?156,kymc ... aihtovirta)-ei-rajoitettu

Toivottavasti oli apua, näillä pääset hyvin virittämisen alkuun, hyvän skootterihankinnan olet tehnyt. :roll:
Viimeksi muokannut MacLumme päivämäärä 14.2.2011 0:45, muokattu yhteensä 2 kertaa
HaGss
Pyörä:
Ei ole. (ex 2-tahti skootteri man)
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
9.10.2007 22:46

ViestiKirjoittanut HaGss » 14.2.2011 0:32

Next-R:ää ei saa enään ainakaan Easypartsilta, tiedä sitten onko valmistus loppunut vai Tecnigas poistumassa EP:n valikoimista. Toki voit katsoa Next-R:ää jostain muualta, mutta vastaavaksi putkeksi kävisi myös Leovince TT http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... -Pass.html
[[Vaasa 2011 miittien päätös 24.9 @Youtube]]
Miitti videota letkasta 31.07.2010: http://www.youtube.com/watch?v=KPWiSlUY9WU
MacLumme
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
22.10.2007 21:21

ViestiKirjoittanut MacLumme » 14.2.2011 0:39

HaGss kirjoitti:Next-R:ää ei saa enään ainakaan Easypartsilta, tiedä sitten onko valmistus loppunut vai Tecnigas poistumassa EP:n valikoimista. Toki voit katsoa Next-R:ää jostain muualta, mutta vastaavaksi putkeksi kävisi myös Leovince TT http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... -Pass.html

Näköjään... :|

Tuosta saa, Next-R vielä Suomesta, MC Scatter:
http://www.mc-scatter.com/tehopakoputki ... 12725.html
Pyrtsi
Pyörä:
Kymco Super 9 07
Liittynyt:
3.9.2010 16:05
Leovince TT

ViestiKirjoittanut Pyrtsi » 14.2.2011 15:18

juu kiiti hyvistä vastauksista :)
oon itekki katellu tota TT:tä toisena vaihtoehtona ku en easysta tecnigasia enää saa. Eli haluun vääntöö ja kiihtyvyyttä en nii paljon max. nopeutta 60 riittää. Luullakseni tecnigasi lisäis enemmän max. nopeutta eli en sitä osta. Easypartsilata sit varmaan tilaan tt:n mut huomasin 40€ kalliimman zx teharin et onko se paljonki parempi ku tt? Ja jos ostan sen tt:n nii miten saan kulkee sen n.60km/h silleen ettei kone huuda täysil? :nörtti:

Ja itelläni on super 9 07 eli siinä ei pitäis olla rajotinta tai ainakaan se ei pätki kaasu pohjas.
Nyt on vireinä pelkkä multivari jossa vakio rullat ja vp ja kytkinjouset on myös vakio kun en oo saanu sitä isoa mutteria auki joka pitää sen kykimen kasas :(
MacLumme
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
22.10.2007 21:21

ViestiKirjoittanut MacLumme » 15.2.2011 1:56

Pyrtsi kirjoitti:juu kiiti hyvistä vastauksista :)
oon itekki katellu tota TT:tä toisena vaihtoehtona ku en easysta tecnigasia enää saa. Eli haluun vääntöö ja kiihtyvyyttä en nii paljon max. nopeutta 60 riittää. Luullakseni tecnigasi lisäis enemmän max. nopeutta eli en sitä osta. Easypartsilata sit varmaan tilaan tt:n mut huomasin 40€ kalliimman zx teharin et onko se paljonki parempi ku tt? Ja jos ostan sen tt:n nii miten saan kulkee sen n.60km/h silleen ettei kone huuda täysil? :nörtti:

Ja itelläni on super 9 07 eli siinä ei pitäis olla rajotinta tai ainakaan se ei pätki kaasu pohjas.
Nyt on vireinä pelkkä multivari jossa vakio rullat ja vp ja kytkinjouset on myös vakio kun en oo saanu sitä isoa mutteria auki joka pitää sen kykimen kasas :(

Kytkimen saat auki pulttipyssyllä tai jotenki koitat lukita sen kytkinkellon paikalleen ja sitten vaan vääntämään.. Ja noista tehoputkista, ellen ole varma, niin se menee näin:

Next = Handmade TT = Alavääntö
Next-R = Handmade ZX = Ylävääntö

Itseltä löytyy kyseiset putket eri laitteista: TT Piaggio NRG:ssä, huippunopeus 90 km/h rullien vaihdolla 4,7 gr ja kytkinjousten vaihdolla, kone on vesijäähdytetty ja Italiasta, eli tehoa löytyy enemmän kuin ilmajäähdytetystä Kymcosta.. Tän kanssa sain tuntee ekan kerran miltä se "tehopiikki" tuntuu ku ajaa, ja sen tunsi äänistä ja perseessäänsä.. Next-R myös on mahtava putki, mutta Kymco on aina ollut puolitiessä viriensä kannalta eli variaattorin säädöt miten sattuu, väärän kireitä kytkinjousia ja painoisia rullia eikä ole koskaan kulkenut hyvin max 70 km/h rajoitin nakuttaen, mikä oli raivostuttavaa kun pv pojatkin painelivat lussusäätöisillä laitteillaan ohi... Nyt on tässä kevään aikana tulossa uutta palikkaa siihen 300 € edestä ja laitteet lähtee kesällä myyntiin..

Kuvia putkista:
Next-R: http://www.motot.net/galleria/kuva27549/
Handmade TT: http://www.motot.net/galleria/kuva27538/

Ja jos hiljaisen haluat, pistät jotkut 5,5 - 6,7 gr rullat, mutta kytkin pitää olla säädetty oikein, muuten ei ole tehoputkesta mitään hyötyä, ja tehoputken toimintaperiaatehan on että saadaan koneesta kaikki teho irti optimisäädöillä kierrokset mahdollisimman korkealla.. eli ääntä on tultava ja se on sen tehon merkki ja kyllähän sillä tehoputkella mennään vaikka kuinka yrittää niin 60 km/h +, jos tuosta alle haluaa nii sitten jätät kytkimen sellaiseks ku se on ja rullat vaihdat painavemmiks tai annat niidenkin olla. Sitten ei ole tehoputkestakaan mitään muuta kun ulkonäöllistä iloa.
Pyrtsi
Pyörä:
Kymco Super 9 07
Liittynyt:
3.9.2010 16:05

ViestiKirjoittanut Pyrtsi » 15.2.2011 17:40

Mutta sitten kun pääsen vaihtelemaan vp:n ja kytkinjouset niin minkä jäykkyiset niiden pitää olla ja kuinka painavat rullat??

ja kiitos kun viititte vastailla :)
Viimeksi muokannut Pyrtsi päivämäärä 3.7.2011 18:36, muokattu yhteensä 1 kerran
Pyrtsi
Pyörä:
Kymco Super 9 07
Liittynyt:
3.9.2010 16:05

ViestiKirjoittanut Pyrtsi » 15.2.2011 18:24

kestääkö muuten toi leovince tt maalamattomana/lakkaamattomana hyvin ruostetta?
ajattelin et vois lakata tollasella:

http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... 400ml.html
_keijomies_
Pyörä:
ei enää mitään
Paikkakunta:
lahti
Liittynyt:
24.11.2008 21:01

ViestiKirjoittanut _keijomies_ » 15.2.2011 19:31

Pyrtsi kirjoitti:kestääkö muuten toi leovince tt maalamattomana/lakkaamattomana hyvin ruostetta?
ajattelin et vois lakata tollasella:

http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... 400ml.html


kyllä se nyt ainakin vuoden kestää maalaamattomana/lakkaamattomana ja kun muistaa huuhdella vedellä. veljellä oli leovince tt ja oli vielä vuoden käytön jälkeen hyvässä kunnossa, alkukäyrä oli vaan mustunut ja se nyt kuuluu asiaan. muistaakseni toi putki on lakattu valmiiksi.
Mbk Nitro 50cc 95,4 km/h gps.
MacLumme
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
22.10.2007 21:21

ViestiKirjoittanut MacLumme » 15.2.2011 23:16

Pyrtsi kirjoitti:tarkotan siis sitä joka pitää sin kytkimen kasas siis se tyyliin 4cm kokonen
jos joku viittis kattoo minkä kokone se iso mutteri on kii käyn ostaa sellasen jakarin

mutta sitten kun pääsen vaihtelemaan vp:n ja kytkinjouset niin minkä jäykkyiset niiden pitää olla ja kuinka painavat rullat??

ja kiitos kun viititte vastailla :)

Näin saat: Johonkin pöydänkulmaan laitat kiinni kahdella liimapuristimella, tai en tiedä niille nimitystä mutta tämän näköisiä ovat, ehkä hieman järeämpiä saavat olla.
http://www.prisma.fi/tuotekuvat//large/ ... rd6w0n.jpg
http://www.fotoagent.dk/single_picture/ ... /13127.jpg

Toinen vaihtoehto on myös käyttää ruuvipenkkiä.

Ja sitten vaan isolla jakoavaimella, joka on siis melko iso jota saa säätää.. Sillä sitten vain vääntämään, kyllä aukee, mutta varovasti sitten kun poistat puristimet!
Ja jousien + vastapainejousen kireydet: +15 %, väri keltainen, valmistaja Malossi. Rullat 4,7 gr - 6,7 gr väliltä.
Perehdypäs vielä tähän motot.net omaan tietopankkiin aiheesta:
http://www.google.com/url?sa=t&source=w ... Seu1ZNr0iA
+Tähän
http://www.motot.net/wiki/Variaattorin_ ... imenpiteet
Pyrtsi
Pyörä:
Kymco Super 9 07
Liittynyt:
3.9.2010 16:05

ViestiKirjoittanut Pyrtsi » 16.2.2011 23:10

ok eli siis ku lumet sulaa nii teharia, jousia ja rullia vaihtamaan =)
Pyrtsi
Pyörä:
Kymco Super 9 07
Liittynyt:
3.9.2010 16:05
kytkimen iso mutteri

ViestiKirjoittanut Pyrtsi » 13.3.2011 19:06

Onko kenelläkään mitään tietoo et minkä kokonen se mutteri on joka pitää kytkintä kasassa?
Meinaan kattelin jos ostaisi easylta tollasen buzetti avaimen nii sais ainaski auki ku ei oo kotona tai kavereilla nii isoo jakaria..

http://www.easyparts.nl/showarticles/0- ... aimet.html
Viimeksi muokannut Pyrtsi päivämäärä 5.5.2011 15:54, muokattu yhteensä 2 kertaa
Pyrtsi
Pyörä:
Kymco Super 9 07
Liittynyt:
3.9.2010 16:05
parkkivalot

ViestiKirjoittanut Pyrtsi » 21.3.2011 20:07

kysysin vaa et minkälaiset/malliset parkkivalot käy superii?
Thomber
Liittynyt:
16.6.2009 13:40

ViestiKirjoittanut Thomber » 23.3.2011 1:11

Kellää myyä superii vakioimukaulaa? tahtoo vakio kaasuttimen takas, ja vakio kurkku on katkastu:D

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista