Pyrtsi kirjoitti:kattelin noita tehareita ja huomasin easypartsissa tollasen...
http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... Kymco.htmlKysysin et onko hyvä tehari 50cc kanssa? Itelläni on nyt vierinä vain multivari ja ajattelin et jos toi tois pikkasen lisää kiihtyvyyttä ja ennen kaikkea ulkonäköä koska vakioputki on aika ruma.
Eli mitä mieltä ootte??
En suosittele tuota, itse olisin Tecnigas Next-R:rän kannalla, koska sen mukana tulee sen parhaan tehoalueen optimipainoset rullat, ja sen takarenkaan päälle tulee sille loksulle kiinnike, kun taas muissa tehoputkissa ei tule.
Next-R on ylävääntö-tehoputki, eli tehopiikki tulee korkeilla kierroksilla (kulkee lujempaa), mutta jos haluat alavääntöisen eli kiihtyisi nopeempaa, harkitse LeoVince Handmade TT:tä, mutta se onkin hieman hintava ja siinä ei ole takaloksulle kiinnikettä..
+LeoVinceen tulee optimi-rullat ja kytkinjouset mutta ei vastapainejousta mukana.
Muistathan myös virittää kytkimen: vastapainejousi +15 % (Esim. Malossin keltainen) ja kytkinjouset + 15 % (Myös Malossi keltaiset, 3 kpl per kytkin, niitä pieniä.).
Vaihda myös kaasuttimen pääsuutin kokoon #92 (ns. talvisuutin), maahantuoja myy, maksaa 10 e, hirveä hinta mutta sen arvoinen. Vakio on #78, kierre 3 mm (jos muistan oikein kierteen mutta sama kun halpismankeissa joissa Keihinin PB 14 mm kaasutin-kopio)
Tarkista myös onko CDI:ssä rajoitin, mulla on '04 Super 9 AC (Ilmajäähdytys) ja siitähän tietämättäni löytyi.
Näin testaat onko: Laita keskijalalle, käynnistä ja laita kaasu täysille: jos pätkii -> rajoitin löytyy ja CDI pitää vaihtaa, maahantuoja ei myy valitettavasti sitä boxia.. Itse olen muokannut '99 Cobran rajoittamattoman siihen ja nyt pelittää! (Pätkimisen kuulin vasta kunnolla kun ostin tehoputken (Next-R)..)
Jos oli rajoitin, tee näin:
1. Avaa keskikonsolin kansi, kaksi ruuvia pois ja ota laatikon pohja pois.
2. Ota boksi sieltä ylös ja irti niistä liittimistä, molemmilla liittimillä yksi klipsi.
3. Tarkista onko CDI tasa- vai vaihtovirtainen: ota magneetti ja koita tarttuuko se boksin mustalle pinnalle mistään kohtaa.
4. Jos magneetti jää kiinni -> tasavirta (DC), jos ei -> vaihtovirta (AC) ja tässä vielä linkit oheisiin bokseihin, n. 30 e / kpl:
Tasavirtaboksi (DC), rajoittamaton:
http://www.virijavara.fi/shop/?155,kymc ... avirta-12v)-ei-rajoitettu
Vaihtovirtaboksi (AC), rajoittamaton:
http://www.virijavara.fi/shop/?156,kymc ... aihtovirta)-ei-rajoitettu
Toivottavasti oli apua, näillä pääset hyvin virittämisen alkuun, hyvän skootterihankinnan olet tehnyt.