Keeway-skootterit

ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut ramba__ » 3.10.2012 16:17

Mikuni on, edelliseen kysymykseen olisi kiva saada vastaus^^ ;) Kannattaako tuota patenttia alkaa koittamaan.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
velimatti saikko
Pyörä:
derbi
Liittynyt:
18.4.2011 16:05
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut velimatti saikko » 3.10.2012 19:32

moi mikä vikana kiiwis ku lähtee kylmällä koneella hyvi sitku tulee lämmin kone nii ei lähe enää liikenne valoista ku työntämällä virit kuri pois ja prikka
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Palezu » 3.10.2012 21:29

Vaiha sopiva suutin(isompi, ellet ole jo vaihtanut, minkä kurin otit pois?) ja kevyemmät rullat.

ramba__ kirjoitti:Mikäs vaijeriryyppy tuohon käy?

Niin ja voisi testata tuota että ryypylle suoraan akulta virta ja katkaisin jonnekin tangon viereen ;)

Mutta mikäs tuossa ryypyssä tekee sen että virta sinne tulee että lähtee pois? Normaalisti siis.


Mutupuheiden mukaan dellorto PHVA ryyppysarja käy mutta voi jäädä pieni "imuvuoto" joka korjautuu seosruuvia kiristämällä.

Ja sitten lisää stooria, talli-ilta keewayn kanssa osa 43539877:

Eli ensinnäkin tuli kokeiltua tuota 49ccscoot foorumilla ollutta juttua että viilaamalla tuuletuslaippaa ohuemmaksi saisi paremman liikkeellelähdön, no tuli kokeiltua vanhaan urautuneeseen laippaan, ja kyllähän se pikkasen paremmin liikkeelle lähti ja nosti keulaakin helpommin(ei siltikään hyvin :D ) mutta huiput laski, ja toinen ongelma oli että mun työkaluilla sitä ei saanut viilattua tarpeeksi tasaisesti, niin jossain 30kmh vauhdissa teki sitten sen että aivan kuin variaattori laittaisi isomman vaihteen silmään, kierrokset laskivat huomattavasti ja niin myös kiihtyvyys. Pitäisi tehdä tuo laipan muokkaus metallisorvilla niin onnistuisi hyvin.

Mutta ei se liikkeellelähtö nyt kovin hurjasti parempi ollu...ai niin ja sitten huomasin että rajoitinprikka huonontaa myös liikkeellelähtöä koska prikka estää hihnaa laskeutumasta aivan alas etuvarissa.

Sitten toinen, kauhistuttava juttu. Ihan sattumalta katoin paljonko on syönyt öljyä säiliöstä 270km aikana ja katoin vähän että on se kumma miten tämä ei syö öljyä juuri mitään, kaveri taas on koko ajan ostelemassa lisää öljyä Aeroxiin. No mittasinpa sitten oikein tarkasti että paljonkos öljyä oli kulunut ja laskin: vehje on käynyt ainakin 700-1000km ajan 1,8% seoksella ! 8o rupesin sitten kattoo öljypumppua ja sieltähän ne kohdistusviivat löytyi kuran alta kuten Ramba sanoi, ja sehän oli säädetty aivan liian pienelle. Ei Perkele pitäs melkeen ruoskia itteä tästä hyvästä ja ostaa keewaylle pullo kalleinta castrol öljyä mitä kaupasta saa :D säädin sen sitten oikein ja jopa rupes 2-tahti tuoksumaan kuten pitääkin..

No nytpä on ainakin testattu, Mobil1 Extra semisynteettinen 2-tahti öljy on erittäin hyvää tavaraa. TNT mäntäkin saa ehkä anteeksi sen että kun viimeksi avasin sen siihen oli alle 2000km sisällä tullut jonkin verran ohipuhallusta, liekkö johtunut tuosta sitten. Tuonkin ois voinut välttää jos ois aiemmin tiennyt että siinä pumpussa on ne kohdistusviivat, kumma kun ei missään ole sattunut silmään..
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Eerosah
Pyörä:
Pösö nopeustaistelija 2
Liittynyt:
23.7.2012 16:35
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Eerosah » 4.10.2012 9:47

TNT mäntäkin saa ehkä anteeksi sen että kun viimeksi avasin sen siihen oli alle 2000km sisällä tullut jonkin verran ohipuhallusta, liekkö johtunut tuosta sitten. Tuonkin ois voinut välttää jos ois aiemmin tiennyt että siinä pumpussa on ne kohdistusviivat, kumma kun ei missään ole sattunut silmään..[/quote]

Itelläkin TNT mäntä ja ohipuhallusta. Mistä lie tullut? Itse teen seokset tankkiin ja keeway kiittää :D Voikohan ohipuhhalus tulla kun pytty vähän väljä tai jotain? Pytty kummiskin ajettu 14k+ ja mäntä vaihdettu TNT sylkkä sarjan mukana tulleeseen mäntään kun se pytty oli valuvikainen.
Köyhälle kaikki on kallista.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Palezu » 4.10.2012 15:14

No sulla johtuu hyvinkin todennäköisesti tuosta +14k ajetusta pytystä, on niin väljä että ohipuhaltaa. Ei se tnt mäntä ehkä saakkaan anteeksi kun muistin että joskus alkuaikoina kun asensin sen tnt pyttysarjan niin oli mulla ainakin jossain vaiheessa tuo tuorevoitelu isommalla, paitsi ihan aluksi käytin seosvoitelua kun ei ollut pumppu toiminnassa ja tuli laitettua auton moottoriöljyä ja teräketjuöljyäkin välillä, voihan se johtua siitäkin.. :D
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut jonik1 » 4.10.2012 15:36

ramba__ kirjoitti:Mikäs vaijeriryyppy tuohon käy?

Niin ja voisi testata tuota että ryypylle suoraan akulta virta ja katkaisin jonnekin tangon viereen ;)

Mutta mikäs tuossa ryypyssä tekee sen että virta sinne tulee että lähtee pois? Normaalisti siis.

Sähköryypylle tulee virta suoraan staattorilta. Sähköryypyn sisällä oleva vaha laajenee lämmetessään. Se työntää sähköryypyn männän pohjaan (tukkii kaasarista kanavan) ja näin ryyppy ei ole päällä. Sinne siis menee koko ajan virtaa, kun mopo on käynnissä (jotta ryyppy pysyy pois päältä). Vahan jäähdyttyä ryyppy on taas päällä. Tämä kun menee epäkuntoon niin ryyppy on aina päällä.

PHVA:n ryyppy on muistaakseni hieman väljä Mikuniin.
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi
oregano
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
16.5.2011 15:38
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut oregano » 4.10.2012 18:27

Mitenköhän kun laitoin prikan takas paikalleen nii mopo ottaa piikin joskus 30kmh ja kiihtyy todella nopeaa 60kmh, mutta sitten alkaa huutaa vaa ja ei kule enempää kokeilin kanssa 3,5g rullilla ja 4g, ilman prikkaa ottaa piikin vasta siellä 60-70kmh. Onko siis liian kevyet rullat? ja hihnana on 804mm haittaakohan se jos on prikan kanssa vähän pitempi?
Keeway F-act Nkd (2010) Stage 6 Pro Dellorto 17,5
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut ramba__ » 4.10.2012 18:47

jonik1 kirjoitti:
ramba__ kirjoitti:Mikäs vaijeriryyppy tuohon käy?

Niin ja voisi testata tuota että ryypylle suoraan akulta virta ja katkaisin jonnekin tangon viereen ;)

Mutta mikäs tuossa ryypyssä tekee sen että virta sinne tulee että lähtee pois? Normaalisti siis.

Sähköryypylle tulee virta suoraan staattorilta. Sähköryypyn sisällä oleva vaha laajenee lämmetessään. Se työntää sähköryypyn männän pohjaan (tukkii kaasarista kanavan) ja näin ryyppy ei ole päällä. Sinne siis menee koko ajan virtaa, kun mopo on käynnissä (jotta ryyppy pysyy pois päältä). Vahan jäähdyttyä ryyppy on taas päällä. Tämä kun menee epäkuntoon niin ryyppy on aina päällä.

PHVA:n ryyppy on muistaakseni hieman väljä Mikuniin.


Toinen ryyppy oli kokoajan pois päältä, rikkinäisenä. Tämä "uusi" on todella kauan päällä ennenkuin lähtee pois päältä, kylmänä että lämpimänä. Vaikka antaa tulikuuman koneen olla pariminuuttia, uudelleen käyntiin on ryyppy taas päällä.

Eli taas uusi ryyppy kun tuota ei taida saada sillä virta akulta ja katkaisija väliin hommalla toimimaan?

Voiko olla niin että ryypylle tulee liian vähän virtaa että "vaha" lämpenee hitaasti. Mutta se ei selittäisi sitä että ryyppy menee heti päälle vaikka kone olisi kuinka kuuma.

Onko tervettä että koneen lämpö on 15km matka-ajon jälkeen noin 85-90 astetta? Jälkilämpöä tuo ottaa sammuttamisen jälkeen ++100 astetta. Jos ajelee rauhallisemmin matkaa lämmöt seilailee 70-80 asteessa.

E: Tuohon mäntähommaan.. Narakun männällä ajettu 2000 km ja mäntä kuin uusi. Narakun lukkosokat vaihdoin C mallisiin .
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut jonik1 » 4.10.2012 20:52

Ei se koneen lämpötila juuri vaikuta ryypyn toimintaan, kaasaria kun on vaikea saada lämpöiseksi. Ei mene montaa minuuttia, että on ryyppy täysin päällä. Tuosta saa tehtyä melko helposti manuaalisen/vaijeritoimisen.

Lämmöt on passelit. Mulla suunnilleen samoissa, mutta on kyllä isompi tuuletinkin. Satasen vauhdissa alkaa lämmöt olla jo +120 astetta. Alusylkän kärsii kuulemma päästää 150 asteeseen ja valurautaisen vielä korkeammalle.
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi
Eerosah
Pyörä:
Pösö nopeustaistelija 2
Liittynyt:
23.7.2012 16:35
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Eerosah » 5.10.2012 11:42

Joo siis mikähän mahtaa olla kun itselläni lohkoissa siinä vasemmalla puolella kiertokankea sellainen kuluneen näköinen kohta joka on puolikkaan ympyrän muotoinen. Muilla samaa? :D

Ja miettin tässä että jos joku haluaa linkata jonkun halvan ja varma toimisen sylinteri setin? Ei siis mitään 70cc paskaa kun sitä kuraa jo nurkista löytyy ja ikinä ei kunnolla toimi ja jos toimii niin vain vähän aikaa. Ja se voi olla "vakio" sylkkä koska ihan mielelläni itse vähän viilailen:D

E: Ja ainiin paljon toi hoonaus maksaa ja ketkä sitä yleisesti tekevät? Ja mistä noita ylikoon mäntiä saa? Mitkä kiiwiin sopivia?

Edit: Joo siis olen ihan KÄSI mopari taitaa noita tehä:D Mutta nyt tuli mieleen että kannaatko toi vanha 14k ajettu pytty porauttaa ja hoonata? Vai ostaa uus? Aika suolaselsta vaikuttaa toi touhu kun samaan hintaan saan uuden sylinteri sarjan.
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 5.10.2012 12:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä voi muokata, eikä lähettää uutta viestiä perään.
Köyhälle kaikki on kallista.
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut ramba__ » 5.10.2012 12:10

jonik1 kirjoitti:Ei se koneen lämpötila juuri vaikuta ryypyn toimintaan, kaasaria kun on vaikea saada lämpöiseksi. Ei mene montaa minuuttia, että on ryyppy täysin päällä. Tuosta saa tehtyä melko helposti manuaalisen/vaijeritoimisen.

Lämmöt on passelit. Mulla suunnilleen samoissa, mutta on kyllä isompi tuuletinkin. Satasen vauhdissa alkaa lämmöt olla jo +120 astetta. Alusylkän kärsii kuulemma päästää 150 asteeseen ja valurautaisen vielä korkeammalle.


Kyllä se orginaali sähköryyppy toimiessaan toimi todella hyvin, ei ikinä turhaan ollut päällä ja lähti aina ajoissa pois. Talvellakaan ei ollut mitään ongelmia ryypyn kanssa.

Tämä nykyinen on joku tarvikeryyppy joten johtunee varmaan siitä..? Pitää koittaa operoida tuosta vanhasta vaijeriryyppy. Tuossa vanhassa on vain tuo mäntä jumahtanut alas.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut ramba__ » 6.10.2012 22:09

Manuaaliryypyn tuossa eräs päivä rakentelin, vielä pitäisi joku stoppari tehdä siihen ettei nouse liian ylös, äsken kun kävin ajelemassa nousi liian ylös ja jumahti. Sain onneksi nitkuttamalla männän paikoilleen mutta kaasari tulvi hieman..

Niin ja perässä on nyt joku laakeri aivan finaalissa kun kauhea kolkotus kokoajan ajaessa :s Variaattorinkopan laakeri ainakin tökkii mutta voikohan se noin kovaa kolinaa pitää :nörtti:

Välillä kolahtelee siihen malliin että takarengaskin tökkii :s
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Eerosah
Pyörä:
Pösö nopeustaistelija 2
Liittynyt:
23.7.2012 16:35
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Eerosah » 9.10.2012 10:16

Heippa rallaa! Mikäköhän mahtaa olla kun tänään aamulla jäi sähköstarttii "päälle" kun esim potkaisi nii sähköstratti pyörähti myös. Sama kun yritti startilla käynnistää niin se kone pyöritti sitä myös kun oli jo käynnissä? Ja vielä mieten kuinka toi mun mopo syö noita hihnoja 1000km välein? Ne kuoriutuu siitä päältä kuin juusto höylällä vetäis?
Köyhälle kaikki on kallista.
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut ramba__ » 9.10.2012 12:16

Sulla on ne startin vapaakytkimen"rullat" jumissa. Ota etuvari pois ja sitten startin vapaakytkin irti. Otat ne "rullat", ohjurit ja jouset pois(3kpl kaikkia) ja putsaat niistä koloista kaiken paskan. Pistät kasaan ja taas toimii ;)
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Eerosah
Pyörä:
Pösö nopeustaistelija 2
Liittynyt:
23.7.2012 16:35
Re: Keeway-skootterit

ViestiKirjoittanut Eerosah » 9.10.2012 20:45

Mä suihkutin jotain ruosteen poistajaa ja sähkö osien puhistajaa vaan sillai et ui ja hyvin toimii taas :D

Kumma paska toi tnt sylkkä. Korjasin sen "valuvian" ja ei ollu tiivistettä jotein jotain sikaa sinne viskasin ja toimi hyvin nyt laitoin ihan tiivisteen nii ei p*ska toimi. Puristukset hävis heti kun laitoin tiivisteen.

En ymmärrä mikä vittu ton keewayn ongelma. Ihan sama mitä tekee/laittaa aina kusee ja kun on uhrannu 100h nii tulosta syntyy vaa 4h eestä. Tekis mieli vaan myyä veke ja ostaa Gilera, apikka tai piaggio. Ja mikään ns. bolt-on osa ei toimi. Ainut mikä on toiminu nii roxin tehoputki. 3 eri sylinterisarjaa koekillu ja aina ollu paska ostos. No nyt taas 4h uhrannu tänään ja loppu tulos-> tulppa lahos mutta vaikka pätkii kaasupohjassa nii kiihtyy vähän yli 14 sek 0-57kmh. Ja toi 57 on huiput kun piti vähän tota menoa hiljentää kun velikin sillä huristelee ettei kilpiä vie.
Köyhälle kaikki on kallista.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista