Vaiha sopiva suutin(isompi, ellet ole jo vaihtanut, minkä kurin otit pois?) ja kevyemmät rullat.
ramba__ kirjoitti:Mikäs vaijeriryyppy tuohon käy?
Niin ja voisi testata tuota että ryypylle suoraan akulta virta ja katkaisin jonnekin tangon viereen
Mutta mikäs tuossa ryypyssä tekee sen että virta sinne tulee että lähtee pois? Normaalisti siis.
Mutupuheiden mukaan dellorto PHVA ryyppysarja käy mutta voi jäädä pieni "imuvuoto" joka korjautuu seosruuvia kiristämällä.
Ja sitten lisää stooria, talli-ilta keewayn kanssa osa 43539877:
Eli ensinnäkin tuli kokeiltua tuota 49ccscoot foorumilla ollutta juttua että viilaamalla tuuletuslaippaa ohuemmaksi saisi paremman liikkeellelähdön, no tuli kokeiltua vanhaan urautuneeseen laippaan, ja kyllähän se pikkasen paremmin liikkeelle lähti ja nosti keulaakin helpommin(ei siltikään hyvin
) mutta huiput laski, ja toinen ongelma oli että mun työkaluilla sitä ei saanut viilattua tarpeeksi tasaisesti, niin jossain 30kmh vauhdissa teki sitten sen että aivan kuin variaattori laittaisi isomman vaihteen silmään, kierrokset laskivat huomattavasti ja niin myös kiihtyvyys. Pitäisi tehdä tuo laipan muokkaus metallisorvilla niin onnistuisi hyvin.
Mutta ei se liikkeellelähtö nyt kovin hurjasti parempi ollu...ai niin ja sitten huomasin että rajoitinprikka huonontaa myös liikkeellelähtöä koska prikka estää hihnaa laskeutumasta aivan alas etuvarissa.
Sitten toinen, kauhistuttava juttu. Ihan sattumalta katoin paljonko on syönyt öljyä säiliöstä 270km aikana ja katoin vähän että on se kumma miten tämä ei syö öljyä juuri mitään, kaveri taas on koko ajan ostelemassa lisää öljyä Aeroxiin. No mittasinpa sitten oikein tarkasti että paljonkos öljyä oli kulunut ja laskin: vehje on käynyt ainakin 700-1000km ajan 1,8% seoksella !
rupesin sitten kattoo öljypumppua ja sieltähän ne kohdistusviivat löytyi kuran alta kuten Ramba sanoi, ja sehän oli säädetty aivan liian pienelle. Ei Perkele pitäs melkeen ruoskia itteä tästä hyvästä ja ostaa keewaylle pullo kalleinta castrol öljyä mitä kaupasta saa
säädin sen sitten oikein ja jopa rupes 2-tahti tuoksumaan kuten pitääkin..
No nytpä on ainakin testattu, Mobil1 Extra semisynteettinen 2-tahti öljy on erittäin hyvää tavaraa. TNT mäntäkin saa ehkä anteeksi sen että kun viimeksi avasin sen siihen oli alle 2000km sisällä tullut jonkin verran ohipuhallusta, liekkö johtunut tuosta sitten. Tuonkin ois voinut välttää jos ois aiemmin tiennyt että siinä pumpussa on ne kohdistusviivat, kumma kun ei missään ole sattunut silmään..