radon-
- Pyörä:
- 110cc Monkey
- Paikkakunta:
- Kajaani
- Liittynyt:
- 23.7.2010 19:47
Ai itsestäänselvyyksistä ei tarvitse ilmoittaa. No miten helvetissä sinä luulet että pystyt jostain variaattorin stefan kautta vaihtamaan nokkaketjun ohjuria???
Pistä se 72cc, sillä kulkee kakspäälläkin vähän paremmi ja ylämäkiin ei hyydy. 70km/h oikeella kaasarin säädöillä ehkä, sitten paremmalla etuvariaattorilla enemmän, ehkä 80km/h. Tuskin enää isommalla pytyllä on kuljettajan painolla merkitystä.
Ja et tee hevon helvettiäkään viritystarkoituksessa tehoputkella tai vp-jousilla. Vakio käy hyvin, rullat voi säätää oman mielen mukaan.
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Laita se 72cc, parempi kansi, virinokka ja isompi kaasari ni vois jaksaa mennä paremmin. Ja jos taito riittää niin vaihda se putken alkukäyrä isompaan, tai tee samantien suora putki, se vakio kun on sellanen mehupilli.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
unlucky
- Liittynyt:
- 13.5.2010 3:55
tässä infoa isoa pannua asentaville. Itsellä tällä hetkellä 95cc pannu, korkeapuriste männällä. Ensinnäkin alatiivisteitä joutuu laittamaan useita. itsellä 2x 1mm ja 1mm kannen tiiviste, eli koroa 3mm. Nokkaketju joutuu tiukille jo tuossa vaiheesssa. seuraava ongelma on venttiilit ja niiden ajoitus. imu venttiili hakkaa mäntään todella herkästi joten vakio ajoitus ei enää toimikkaan, (voi olla yksilö) vaan nokkaa on aikaistettu yhdellä hampaalla, joka on reilu 10 astetta. narakun 9 asteen nokka olisi hyvä. kansi ei saa missään nimessä vuotaa tiivisteestä eikä venttiileistä. putki on hyvä vaihtaa avarampaan ja kaasari isompaan. vakio kaasarissa joku 110-120 suutin toimii. kaikki säädöt joutuu laittamaan uusiksi.
HUOM! ÄLÄ KÄYTÄ KICKSIÄ ELLEI OLE AIVAN PAKKO!
Itsellä mennyt jo kaksi koppaa sen takia, täysi akku ja startti jaksaa pyörittää, jos ei niin avusta kicksillä. Variaattorin rullat kannattaa olla painavat, 6-7g että kone vetää hyvin. pidemmät perävälitykset jos haluaa huippuja. Jos ei halua rikkoa konettaan suosittelen asentamaan rajoittimen n 9000rpm, ettei kone laukea. vakio kone ei kestä suurilla kierroksilla kovia puristuksia.
Vaappa95
- Pyörä:
- Suzuki Pv, 5x Kiinan skootteri, Yamaha Dt 125cc -91, Peogeot Vivacity
- Liittynyt:
- 14.9.2008 16:31
dadaaaaa
- Liittynyt:
- 12.7.2011 13:18
Mikäs täs fudessa ois, kun lähti käyntiin normaalisti, mutta piti vähän kovempaa ääntä kuin normaalisti. Sit ajoin sil 3km about ja alko booaa ja sit hyytyki. Lähti käyntii mut kulki 10km/h, eikä lujempaa. Otti enemmän kierroksia ku oli jalalla, kun ajaessa. Nyt lähtee käyntiin kauan polkemalla, mutta sammuu heti, mikä voi olla ?
Sudee
- Pyörä:
- -tön
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 7.11.2008 20:35
Tulppa. Tulpan vaitaminen pitäisi auttaa.
Vaappa95
- Pyörä:
- Suzuki Pv, 5x Kiinan skootteri, Yamaha Dt 125cc -91, Peogeot Vivacity
- Liittynyt:
- 14.9.2008 16:31
Sudee kirjoitti:Tulppa. Tulpan vaitaminen pitäisi auttaa.
Tai sitten cdi:n liittimessä vettä. Itsellä oli ja oireili samalla tavalla.
Vaappa95
- Pyörä:
- Suzuki Pv, 5x Kiinan skootteri, Yamaha Dt 125cc -91, Peogeot Vivacity
- Liittynyt:
- 14.9.2008 16:31
unlucky kirjoitti:tässä infoa isoa pannua asentaville. Itsellä tällä hetkellä 95cc pannu, korkeapuriste männällä. Ensinnäkin alatiivisteitä joutuu laittamaan useita. itsellä 2x 1mm ja 1mm kannen tiiviste, eli koroa 3mm. Nokkaketju joutuu tiukille jo tuossa vaiheesssa. seuraava ongelma on venttiilit ja niiden ajoitus. imu venttiili hakkaa mäntään todella herkästi joten vakio ajoitus ei enää toimikkaan, (voi olla yksilö) vaan nokkaa on aikaistettu yhdellä hampaalla, joka on reilu 10 astetta. narakun 9 asteen nokka olisi hyvä. kansi ei saa missään nimessä vuotaa tiivisteestä eikä venttiileistä. putki on hyvä vaihtaa avarampaan ja kaasari isompaan. vakio kaasarissa joku 110-120 suutin toimii. kaikki säädöt joutuu laittamaan uusiksi.
Ei ainakaa kiinalaisessa 90cc pytyssä ole tommosia vikoja? Mutta jos ostaa jonkun narakun sarjan nii niistä ei sitte ole kokemuksia.
Kiinan 90cc menee ihan normaalisti. Tai joskus pitää laittaa 2x kannen tiivistettä ellei tule mukana valmiiksi paksumpi tiiviste. Ajotukset normaalisti ja silleen.
^ok^
- Liittynyt:
- 4.10.2007 7:33
Osaako joku sanoa mikä on vikana, kun painaa kaasunpohjaan niin vetää alhaalta normaalisti mutta puolivälissä kierrokset alkaa pätkimään, ja pätkimisen jälkeen vetää ylhäältä hyvin ?
Sudee
- Pyörä:
- -tön
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 7.11.2008 20:35
Tulppa tai hattu. Tarkista, että hattu on kunnolla kiinni jos on niin vaihda tulppa.
The Eki
- Pyörä:
- Huoleton hevoseton mies!
- Paikkakunta:
- Haukipudas
- Liittynyt:
- 11.4.2011 18:25
Ostin tuossa uuden koneen tuohon kinuskiin. Kattelin variaattoriin niin huomasin että siinä on rulla kupissa vaan 3 3gr rullaa. onkohan tämä järkevä systeemi. ite tekemän tehoputken kanssa kiihtyy ihan sairaan hyvin:D ja pitihän se yrittää keuliakki tuommosella rullajärjestelyllä ja ympärihän se meni.. mutta ainaki kiihtuvyytta kulee ihan sikana ja gpsssään meni 69km/h. jos tuommonen järjestely on järkevä niin suosittelen.
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
En kyllä suosittele ajamaan vaan 3:lla rullalla. Ostat kevyet rullat tai pistät sekarullat.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
The Eki
- Pyörä:
- Huoleton hevoseton mies!
- Paikkakunta:
- Haukipudas
- Liittynyt:
- 11.4.2011 18:25
Joo eli toista konetta tuossa värkkäilen ja siinä on imuventtiili paskana. minkälainen homma on vaihtaa venttiili? minkäläisia erikoistyökaluja tarttee ja mistä niitä saa? minkä hintanen homma+ mistä saa venttiileitä? Kiitos etukäteen vastauksista XD
Jupesetä
- Pyörä:
- Alfa Romeo
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 5.8.2010 23:41
Mullaki tais mennä imuventtiili kun iskee kaasarista lieskaa
Erityistyökaluna olen ite käyttäny bilteman venanjousipuristinta. Se on vähän liian isolla välillä fuden kannelle mutta pöytä lisäksi väliin niin toimii.
En oo vielä ehtiny aukasta yläkertaa mutta venan kärsineisyysasteesta riippuen näkee että riittääkö läppäys (ihan olematon vuoto) vai pitääkö vaihtaa venttiili (sillonkin on läppäys suotavaa)
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 5.11.2011 23:46, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei tarvitse lainata edellistä viestiä.
Jirit
- Pyörä:
- Derbi Senda R '02, Suzuki PV '90, Baotian classic '05
- Paikkakunta:
- Siilinjärvi
- Liittynyt:
- 8.3.2010 23:29
mistä saisin männänrenkaan toho 72cc pyttyyn. tai onko jollain myydä sitä öljytiivisteen männänrengasta (sitä ohuempaa) kiitos jo etukäteen.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista